Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper han venter med å bevege seg så fryktelig! Greit at han venter med det til pappa-permen begynner i alle fall!

Har hatt en veldig rolig helg, med tassene borte på besøk. Jeg og kjære har gjort om litt på rommet til lille, slik at det er mer "hans" og mindre "vårt" rom. Så nå er det fin plass til nattmating, flott og brukt seng, populær uro med jungellyder og stor og romslig hylle til alt utstyr, klær og leker. I kveld da jeg skulle legge han, satt vi i sofaen og leste om den Lille Larven Aldri-Mett før jeg sang nattasangen hans. Koselig!!! :rodmer: Har tenkt en del på hva jeg føler og greier i det siste, og når jeg ser på Lille ser jeg jo hvor avhengig han er av meg. Men så tenker jeg at jammen er jeg avhenging av han også! Lille tasselabben min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er best om de små venter med å bevege seg for mye før pappa-permen :fnise: Jeg er HELT enig i tankegangen din der :nigo:

Så koselig å få ordna til rommet til lille mer. Uff, vi har ikke fått gjort det enda hos lillegutt, det irriterer meg. Har lyst på noen dager hvor kjære er borte, og besøk av foreldra mine, så jeg kan få hjelp til å få gjort de tinga jeg har lyst til ;)

Og ja, vi blir veldig avhengige av de ungene. Tenker liksom ikke over det til vanlig, at det er ikke bare de som er avhengige av oss, men at det går begge veier :Nikke:

Skrevet

Jeg kjenner oss selv så godt at jeg vet at dersom vi ikke aktivt hadde gått inn for å gjøre rommet hans, hadde det bare blitt et sånt roterom hvor man kan lagre ting. Helt til den dagen da han MÅ ha rommet for seg selv og sine egne ting, og da hadde vi plutselig måttet rydde opp i et utrolig rot! Heldigvis er både jeg og mannen over gjennomssnittet interessert i ommøblering, så det ble i grunn bare koselig! :fnise:

Skrevet

Du har så rett i at vi er veldig avhengige av de små også. Og det er jo en koselig tanke, at det går begge veier :)

Gleder meg til vi skal ordne rom til frøkna. Blir nok ikke med det aller første, men etter nyttår en gang kanskje.

Skrevet

Nå var jeg og lille endelig hatt tid til å pusle mer med bæresjalet! Fått til å knyte det slik at han kan sitte vendt forover, slik han liker. Ser bedre ut for både meg og han enn baby bjørn! Vi skal jo ut og fly snart, og da hadde det jo vært praktisk å bare hatt med sjalet. :)

Skrevet

Bæresjal på flytur er praktisk :)

Ikke verst med en mann som også er interessert i ommøblering ;)

Skrevet

Ja, er veldig heldig med mannen min! :rodmer:

I dag er det regn og generelt møkkavær, så jeg tror vi dropper trilleturen for en gangs skyld. Har god samvittighet for det, i grunnen! Vi kan heller bruke dagen på å rydde klesvask og annet forefallende, det er jo ikke alltid det er tid til sånt i finværet! :fnise: I ettermiddag skal jeg og lille treffe venninne på senteret, og det blir KJEMPEKOSELIG!! Hun har visst sånne gode nyheter........! :) :) :)

Ellers er jeg fortsatt veldig fornøyd med de nyoppdagede bruksområdene til bæresjalet, så skal prøve det over lengere tid i dag. Lille var kjempe-happy for å få sitte vendt forover, og kavet med armer og bein. Han har begynt å dra i ting som kommer for nært så det er veld snart på tide å revurdere duker og dyre kaffekopper! ;)

Skrevet

Ser for meg en fornøyd gutt i sjalet som tar etter alt! :rodmer: Bæretøy er helt genialt på flyplasser! :Nikke:

Skrevet

Bæretøy er genialt på tur :Nikke:

Hvordan knytter du for forovervendt? Er det elastisk sjal dere har?

Skrevet

Vi har elastisk sjal ja. Knyter på samme måte som jeg alltid har gjort (som da lille var nyfødt), men plasserer han med beina ut over "magebeltet" og trekker "magebeltet" opp over magen hans. I tillegg, for mer stabilitet, puttet jeg armene hans under skulder-reimene, slik at det nesten ser ut som om han har på seg en 5-punktssele. Har ikke funnet "oppskrift" på dette noen plass, men han sitter trygt og er fornøyd, så da tenker jeg at det går bra. Har til og med sluttet å skrike når jeg skal buksere han inn i det! :fnise:

I går kveld var jeg ute av huset uten Lille for første gang (annet enn til butikken osv). Jeg la han før jeg dro, og selv om mannen måtte inn og putte i smokken et par ganger, hadde det gått helt fint. Så nå satser vi på at det blir mer besøk rundt omkring! :)

I dag: vaskedame, tasser (og mannen) på halloween-fest, så fredagskos med gullrekka og detektimen! Hvis jeg ikke sovner.....

Skrevet

Så deilig å komme seg ut aleine :tommelsmil:

Og det hørtes ut som en fin dag i dag også, deilig med nyvaska hus uten å vaske selv :nigo:

Skrevet

Å nei, nå har jeg gjort det store...... klikket meg inn på Pickles.no...og fant dette nydelige teppet!! Også fant jo venninne ut at hun skal få en gutt snart... og jeg må jo strikke noe, men har ikke råd (i alle fall ikke økonomisk samvittighet) til å kjøpe garn og pinner for nesten 400kr nå.....!! Veldig frustrerende!!! :kjempesinna: Dumme, dumme, DUMME restskatt!!!!!

Skrevet (endret)

Kjempesøtt teppe! Hva med å kjøpe pinner på Nille eller Europris og tilsvarende billiggarn? Burde senke kostnadene en del :jepp: Europris sitt Tuva-garn f.eks? Det matcher Pickles-garnet i vekt, lengde og strikkefasthet.

Endret av Haley
Skrevet

Jeg har ikke tenkt på at jeg kan ha Lita utovervendt i sjalet jeg, skal prøve det en dag :Nikke:

Dumme restakatt ja :kjefte:

Skrevet

Kjempesøtt teppe! Hva med å kjøpe pinner på Nille eller Europris og tilsvarende billiggarn? Burde senke kostnadene en del :jepp: Europris sitt Tuva-garn f.eks? Det matcher Pickles-garnet i vekt, lengde og strikkefasthet.

Ja, jeg tror nok det blir løsningen! Vet ikke om jeg har sett Tuva-garnet, men de har det sikkert på den enorme Europris-butikken i byen! :) Det klør i strikkefingrene!!

Jeg har ikke tenkt på at jeg kan ha Lita utovervendt i sjalet jeg, skal prøve det en dag :Nikke:

Dumme restakatt ja :kjefte:

Lille synes det er helt topp å være forovervendt, men bare når han er våken og opplagt. Er nok litt slitsomt, og så mye å se på! Prøvde å snu han i dag, så han blir innovervendt med beina ut, og det var også suksess. Tror det blir den versjonen på flyplassen, for jeg følte at han satt tryggere da når jeg skulle bøye meg og greier...

Lurer på om vi får plass til alt vi skal ha med i en håndbaggasje-størrelse trillekoffert?? Må nok prøvepakke... Hadde jo vært veldig greit å slippe å vente på baggasje da! :jepp:

Skrevet

Hvor lenge skal dere være borte?

Jeg hadde med meg koffert i amerikasyørrelse da jeg og lita var på tur fra søndag til fredag... Til mitt forsvar hadde jeg saueskinn, et tonn med gulpekluter og skift til ei gulpefrøken ;) Jeg hadde god plass til gaver som også lå og ventet.

Skrevet

Vi blir borte fra torsdag til mandag. Pakker mest til Lille, for jeg har en del klær der fra før. Må jo ha en haug med gulpekluter da.. Men trenger ikke ta med vogn, skinn, poser eller dyne, og heller ikke bleier eller MME. Så vi sparer en del plass på det! :) jaja.. Får kjøre en prøve-pakking og se!

Skrevet

Merkelig dag her i dag.. Lille sov "lenge" i dag, våknet ikke før nærmere åtte. Så skulle vi ut og gå tur, og det viste seg at det var veldig dårli vei. Lille lå og humpet i vogna hele dagen. Da vi kom hjem skulle jeg lage middag mens mannen matet lille, men lille bare hylte og gned seg i øynene. Jeg tenkte han var trøtt, så jeg bytta til pysj og la han. Våknet etter 15 minutter lysvåken. Tok han opp, og så lagde han en massiv kjempebæsjebleie. Mannen gikk for å skifte den, og vurderte den til å være så ille at han måtte dusje lille. Det falt ikke i god jord. Lille fikk helt panikk og hylte i en time til tross for mine forsøk på å roe og trøste. Sovnet til slutt, jeg la han i senga, men så våknet han igjen etter en halvtime og hylte like ille. Nå har han sovet i en halvtime, håper det holder. Mannen er skikkelig sur på se selv, for han tror jo at det var han som forårsaket dette. Det siste han trenger er jo dårlige erfaringer med lille, han som er så usikker fra før... Så nå blir det vel jeg som får ansvaret for lille det neste året, mannen tør vel ikke borti mer... :(

Skrevet

Huff da, håper lille sover fortsatt :klem: og at mannen ikke blir "redd"

Her forbanner jeg svigers og kjære litt som tok opp lita etter hun var lagt fordi hun jodlet

Skrevet

Huff da, håper lille sover fortsatt :klem: og at mannen ikke blir "redd"

Her forbanner jeg svigers og kjære litt som tok opp lita etter hun var lagt fordi hun jodlet. Riktig nok var klokken bare ti på halv syv, men hun var riktig trøtt. Det resulterte i kun 40 min søvn fra syv og først nå har hun funnet litt roen etter bæring, synging og litt pupp.. Håper hun tar natta snart siden jeg også har lyst på litt søvn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...