Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så deilig da! Shopping, fredagskos og nyvaska hus! :nigo: Nyt dagen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var bedre ja :hoppe:

Deilig for hu mor :)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor vi ikke har flyttet lille før!! :fnise: Eller, jeg skjønner jo det, men nå er det het flott her altså! Var oppe og matet kl 02.00 (da hadde han sovet siden 19.30), matet igjen kl 05 og puttet smokk kl 07. Stod opp kl 08.30! Jeg sover også mye bedre, selv om jeg fortsatt er oppe en del hver natt. Jeg våkner jo ikke av hver minste lyd fra lille lenger, i og med at jeg ikke hører det på babycallen før det er "alvor"!

Nå er alle tre tasselabbene matet, lille sover og de to store ser på barnetv. Jeg har satt til livs et STORT krus kaffe og koser meg med KG, facebook og annet tidsfordriv. I dag hadde det passet utrolig bra med et interiørblad i postkassen, men posten kommer ikke før om en times tid. Og da er vel idyllen brutt og kaoset komplett! :fnise: Mannen sover enda, han har så vondt i ryggen etter å ha drasset rundt på tunge vinterdekk et par dager. Bakdelen med stor bil er store (og tunge) dekk. I dag har vi i grunnen ingen store planer. Jeg skal kanskje møte en venninne på en varemesse i byen, men har ikke diskutert det med mannen enda. Han må jo da være hjemme med tassene (tar med meg lille da). I tillegg skal vi ut og kjøpe fjernstyrte helikopter til de to store, for de har gjort seg fortjent til en premie. Stopper på McDonalds på tur hjem fra helikopter-kjøp, så er lykken på topp! Storetassen viste seg som uventet modig og ansvarlig her en dag da han nektet å bli med en guttegjeng som skulle vandalisere et gammelt hus. Han sa fra at han ikke ville dette og bare gikk hjem. *monster-kjempestolt av gutten min som plutselig har blitt så stor at han kunne vandalisert et hus!!* (Tiden går uhyggelig fort altså....ikke SÅ lenge siden han var en bitteliten og forkommen tass!)

Skrevet

Tøffe storetass! Dèt var modig gjort! :Nikke:

Skrevet

Ja det var modig av storetass! Flinke gutten :)

Håper idyllen varer ei stund ;)

Skrevet

Idyllen varte en stund, og alt i alt ble det en fin dag! Lille har begynt å gulpe noe så voldsomt og i dag har jeg måttet skifte topp tre ganger og dusjet to ganger. Det lukter jo spy!!!! :spy:

I morgen skal tassene ha kvalitetstid med "tante", så jeg og mannen og lille har noen timer å slå ihjel! Da blir det søndagmeny på restaurant og kanskje et bittelite glass vin på meg! :jepp:

Skrevet

Høres ut som en fin helg! Deilig med fred og ro i heimen og muligheten for å sitte ned men en god kopp kaffe!

Skrevet

Så bra med lille på eget rom! Storfornøyd med det her også.. :) Alle sammen!

Kjipt med gulpingen... er vel kanskje ikke særlig å gjøre med heller? Da fortjener du noen nye klær ja, men styr unna silke kanskje?? hehe

Skrevet

Trodde jeg hadde lagt fra meg en kommentar her i går, men det ser ikke slik ut.

Tøffe storetass :Nikke:

Håper gulpingen til lille går seg til igjen, det er så strevsomt med det. Lita har også hatt noen dager igjen der vi har måttet bytte alt uten om trusen min :roll:

Skrevet

Hehe... Ble ikke akkurat silke nei! Måtte være hvis det fantes noe sånt som gulpe-sikker silke da! Eller superwash...! :fnise: Fint med H&M og Fretex!

I dag har lille sovet på dagtid!!!! :hoppe: Trosset alle advarsler og la han i senga si midt på ettermiddagen. Tenker at det viktigster er AT han sover, ikke HVOR.. Han sov og sov i over to timer, og jammen sovnet han ikke til vanlig tid igjen i kveld også. Og sover enda, selv om han vanligvis gnurker litt ca kl 22.30. Håper det blir bedre for han når han får sove mer uavbrutt på dagen. Han som sover så lett blir jo vekket av hund som bjeffer, katt som hopper oppi vogga og jeg som tar oppvasken hvis han sover på stua om dagen.

I morgen skal vi begynne å smake på grøt! Kjære var på butikken og kjøpte et utvalg kulinariske perler fra Hipp i kveld, så det blir spennende å se hva lille synes! Jeg og storetass skal være hjemme alene i morgen kveld (og lille selvsagt) og da skal vk lage sjokoladekjeks! Blir koselig! :)

Skrevet

Så bra med sovinga!

Hvordan gikk det med grøtsmakinga? Kos dere med sjokoladekjeksbaking, og -smaking ;)

Skrevet

Sjokoladekjeks :sikle:

Absolutt viktigst AT de små sover og ikke hvor det skjer :Nikke:

Skrevet

Sovingen er en suksess!! Var bare våken to gangen i natt (kl 3 og 6) for mat, men sovnet igjen hver gang. Stod opp sammen med tassene kl 07.30! I dag har han sovet nesten hele dagen, og jeg la han (sikkert for sent) kl 19. Nå sover han! Problemet er jo bare at når han sover så mye på dagen skal det noe til å klare å time det med mating. Gikk litt lang tid mellom måltidene i dag (hektisk med kjøring av tasser osv), så det var litt kritisk en stund her i kveld! Jaja, tåler vel det også vi! Grøtsmakingen må bare vente til i morgen som er en mye roligere dag.

Var på H&M og kjøpte bukser i dag, og for første gang i mitt voksne liv kjøpte jeg med viten og vilje en i str 29!!! :hoppe: Kjøpte en i 30 også, bare sånn for sikkerhets skyld, men har på den i 29 nå og den passer perfekt! Er lei av bukser som siger....! Ellers, jeg tror bilen min har avgått ved døden i dag.... Så det blir sikkert en giga-regning fra verkstedet igjen snart.... :(

Nå er første ladning av kjeks akkurat ferdig, og storetass står her og hopper av ren forventning. Dessverre må de kjøle seg ned før vi kan prøvesmake! ;)

Skrevet

Æsj, æsj, så kjedelig med bilproblemer! :sur: Finnes nesten ikke dyrere overraskelser!

Mmmh, sjokoladekjeks! :wow:

Grattis med ny buksestørrelse! :hoppendeglad:

Skrevet

Lille ferdig matet og sovnet igjen kl 04.00!! Første mating, kanskje holder han nå til det blir morgen? Bare en mating per natt er luksus! :) :)

Skrevet

Flinke lille! Frøkna sover i vugga si stort sett hver eneste dupp (untatt når vi triller tur o.l.) hun tar gjennom dagen i håp om at hun skal sove mest mulig uavbrutt. Søvn avler søvn :tommel:

Så herlig å kjøpe en bukse som sitter skikkelig! Måtte ha meg et (to) par bukser forleden jeg også. Godt å unne seg litt selv også, og ikke bare shoppe til de små. Det blir jo tross alt ikke billigere for man kjøper bare mer har jeg funnet ut :ler:

Bil er noe skikkelig herk! Bare utgifter. Synd man er så avhengig av det, men det er liksom ikke noe alternativ å flytte helt inn i byen heller, og bussalternativene er ikke alltid så mye å skryte av :roll:

Har den første snøen kommet hos dere? Den kom hit i natt :fryser: Synes den kunne ventet til 01. desember, men det er jo ikke sikkert den blir liggende så lenge nå først. Og neste år blir det sikkert veldig stas for de små. Tassene dine synes sikkert det er gøy å få ut og leke i snøen? :)

Skrevet

Uavbrutt søvn er gull! Her sovner lille også gjerne på lekematten på golvet, men så lenge han sover legger jeg bare på et pledd og lar han sove videre! Han er på sin andre dupp så langt i dag, og nå håper jeg bare at vaskedamen bruker lang tid før hun vasker seg opp hit, slik at jeg slipper å flytte han på en stund! "Dessverre" er hun veldig effektiv, og jeg synes jeg hører henne nederst i trappa alt nå...

Lille lå på magen i stad, og da begynte han å brette knærne under seg! Så ut som om han ville opp og krabbe!! Det var nesten så han fikk det til, men han klarte ikke helt å få armene tett nok sammen. :fnise: Lille larve! Jeg tror han kommer til å lære å gå ganske tidlig (jeg var 8mnd da jeg begynte å gå, hvis det er arvelig!), så mannen skal nok få noe å gjøre når han skal ut i permisjon etter påske! Håper bare at lille snart skjønner seg på det der med å rulle... greit å gå gradene i stedet for å gå rett fra ligge på ryggen til løpe maraton!

Fortsatt snøvær her i dag, selv om jeg hadde bestilt sol og snøsmelting. :kjefte: Så det ser ikke ut til å bli noen trilling på oss i dag heller..... I går tok vi bussen inn til byen for å treffe beste tante på kafe! Det var kjempekoselig! På bussturen hjem var det en bussjåfør som tydeligvis trodde han kjørte Formel 1-bil - FOR en ubehagelig kjørestil!!! Måtte tviholde på vogna for at den ikke skulle velte eller slenges hit og dit i svingene. Kjenner til han sjåføren fra før, og han har et skikkelig dårlig rykte... ikke hjalp han med å få vogna på eller av bussen heller, så det måtte jeg bakse med selv i brøytekantene. :kjempesinna: Bra jeg ikke er så hormonell lenger, ellers kan det hende jeg hadde blitt svartelistet hos busselskapet! :fnise:

Skrevet

Ikke turvær her heller i dag, og billøs som vi er (kjære tok bilen til jobb for firmabilen har ikke vinterdekk enda) blir vi inne. Buss orker jeg ikke å prøve meg på, og dessuten er det nok minst et par timer til neste ettersom jeg så en kjøre forbi for en halvtime siden. Snakk om å bo på landet :ler: , jeg har ikke orket å pugge rutetidene heller for man har da bil :sjenert: På slike dager som dette skulle jeg virkelig ønske jeg bodde i byen.

Hurra for Lille :) Sovner han virkelig på lekematten?!? Det har aldri skjedd med lita, og tvile på at det kommer til å skje noen gang- hun er alt for opptatt av alt rundt seg..

Skrevet

19 uker, yeah! ;)

Æsj, en slik bussjåfør var jeg også utfor, da jeg var høygravid. type 70 i 50 sonen, og voldsomme brå stopp og starter. Jeg skrev klagebrev til busselskapet. Æsj, haaaater buss jeg...

Jasså ja, lille vil allerede krabbe nå... du skal se han har arvet litt fra mammaen ja. 8 mnd var jammen tidlig å gå... synes jeg ser min fløtepus om 2 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...