Miss I.W. Skrevet 15. oktober 2012 #1861 Del Skrevet 15. oktober 2012 Gratulerer med vel overstått dåp! Hjelpsomme venninner er gull! Januspysjen (den tykke med oppbrett) er genial. Hadde den til snuppa når hun var baby og har kjøpt i år også. Har et litt for kaldt soverom, så det blir nok deilig med ullpysj i vinter! Noen ganger tror jeg de mannfolka er døve for barnegråt! Har hatt noen runder med kjære også. Nå har vi avtale om hver vår morgen i helger så fremt det ikke er noe spesielt. Tror det kan være lurt å ta en prat med`n og avtale på forhånd hvis han skal ta lille om morgenen. Tidlige morgener må deles! Godt han i det minste kan ta med seg tassene ut på tur da! Håper du slipper zombiedag i dag pga lite søvn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #1862 Del Skrevet 15. oktober 2012 Er litt zombiedag foreløpig! Fikk sove en times tid sammen med lille på sofaen i dag tidlig, men etter de har jeg gitt opp. Så vi gikk en tur i finværet i stedet! Men det blir nok ikke særlig sent i kveld...! Vi bestemte oss formå droppe svømmehall i dag, i og med at lille er ganske tett om dagen. Kanskje vi prøver oss igjen neste mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. oktober 2012 #1863 Del Skrevet 15. oktober 2012 Det er genialt å legge seg sammen med de små på dagen, egentlig! Så våkner forhåpentligvis begge to glade og uthvilte.. Jeg sovna ikke før ca 02 her enkveld, og det var IKKE gøy, når jeg endelig kunne sove liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #1864 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ikke sant!! Lå hele natta og irriterte meg for at jeg ikke fikk sove mens alle andre sov søtt... Dessverre er lille veldig dårlig på dagsoving, så det blir bare max 30 minutter i slengen. Han sover best når vi går tur og da er det jo ikke så greit for meg å sove akkurat! Har hatt en hektisk ettermiddag. Mannen og tassene har skifte dekk på bilene, og jeg lagde middag. Som ikke ble spist fordi de skiftet dekk i stedet. Lille har smakt på mat for første gang! Lagde mandelpotetmos med morsmelkerstatning, og DET likte han godt! Smattet og gliste og ble dødelig fornærmet da jeg tok vekk skålen og fikk fram flasken i stedet. Har lyst til å prøve erter i morgen (pure) for det er så fin farge! Men må finne ut hvordan jeg skal oppbevare dette her i fryseren på best mulig måte... Har (hjerteformede) muffinsformer i silikon, men skulle ønske me at det var noe slags lokk på. Kanskje jeg kan ta litt alu-folie over når det har fryst...? Nei nå tror jeg det er natta her..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. oktober 2012 #1865 Del Skrevet 16. oktober 2012 Isbitposer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #1866 Del Skrevet 16. oktober 2012 Er det ikke veldig klinete å få maten nedi isbitposer? Eller har du et lurt triks? Synes det var vanskelig nok å få morsmelk nedi dit jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. oktober 2012 #1867 Del Skrevet 16. oktober 2012 Må ærlig innrømme at jeg ikke brukte det til mat selv... Hadde så mange avent-bokser, så det gikk i det. Og etterhvert brukte middagsglass. Men jeg ville uansett ha pakket godt inn maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. oktober 2012 #1868 Del Skrevet 16. oktober 2012 Avente bokser ja, har fått en hel haug av sis, de kan vi ha mat i når lita begynner med det. Så langt hadde jeg ikke tenkt Godt lille likte maten hvor mye fikk han? Har du begynt med grøt eller avventer du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #1869 Del Skrevet 16. oktober 2012 Avent-bokser... Hvorfor tenkte jeg ikke på det??!! Har jo massevis siden mine dager med pumping og styr (og overproduksjon...ikke et problem lenger...). Kjøpte også noen små plastbokser på coop i dag, 0,25l. Har lage tre med potet og koker nå gulrøtter til tre bokser til! Har ikke begynt med grøt enda, men vet ikke hvorfor jeg venter med det... Kanskje for å ta en ting om gangen! Jeg driver også å baker brød i dag! Leste en brødtest i ett eller annet blad, og det vk kjøper kom på aller siste plass. Det som vant testen koster 35kr stk, og for den prisen baker jeg jo nesten 10 brød selv! Sikkert sunnere også! Gleder meg i alle fall til kveldsmat med ferskt brød og brunost..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. oktober 2012 #1870 Del Skrevet 16. oktober 2012 Så flink du er til å lage babymat og bake brød! Nybakt brød med brunost hørtes utrolig godt ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #1871 Del Skrevet 16. oktober 2012 Lukter veldig godt her nå!! Bare å finne fram brunosten! Glemte å skrive at jeg og Lille var hos helsesøster i dag og ble målt og veid (han da, ikke jeg)! Han er nesten 7,5kg og 64cm! Har for alvor begynt å bruke str 68 i body og pysj, men i bukser passer fortsatt noen som er 56! Korte bein?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. oktober 2012 #1872 Del Skrevet 16. oktober 2012 Det hadde vært kjipt om de ville måle og veie deg også Såg det for meg her, Hihi Kjenner forresten til det der med at buksene varer veldig mye lenger enn bodyer. Korte bein her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. oktober 2012 #1873 Del Skrevet 16. oktober 2012 Lita bruker også noen av buksene i 56 selv om hun er 62 cm, der går fint så lenge det ikke er selebukser. Lille er en skikkelig go'gutt han Det skilles ca 2,2 kg på vekten deres.. Må veie lita en dag denne uken, hun hadde litt liten oppgang fra 3. til 11. okt. Hun spiser godt og virker fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #1874 Del Skrevet 17. oktober 2012 2,2kg!!!! Lille er en klump ja... Men minst i barselsgruppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 17. oktober 2012 #1875 Del Skrevet 17. oktober 2012 Frøkna vår bruker også 56 i en del bukser (og faktisk str. 50 i den ene buksa. Den må jo være enorm for størrelsen ), men 62 i bodyer. En ting jeg har funnet ut at jeg ikke liker er selebukser og bukser/føtter med føtter. Det blir så begrenset med tid hun kan bruke de fordi hun vokser ut av føttene, og selebuksene er liksom litt tungvint når man skal skifte bleie x antall ganger i løpet av en dag. Så gøy å høre at dere har begynt med litt smaksprøver - og at det faller i smak! Vi har holdt oss til hirsegrøt foreløpig (og sviskemos, men det er visst pyton ), men har kjøpt et sånt nett som man kan putte ting oppi og la babyen sutte på, så jeg tenkte meg på butikken og handle litt mer frukt og grønt. Kanskje hun skal få smake litt potet til middagen i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #1876 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hadde potet igjen i dag, til stor lykke! Prøvde banan også, men det var ikke like ubetinget suksessfullt.. Kanskje det ble litt for klissete for han! Mesteparten skled i alle fall ut av munnen og ned på bodyen (er enda for urutinert til å huske å ta på smekke)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. oktober 2012 #1877 Del Skrevet 17. oktober 2012 Helt grønn på dette med mat til baby, hvor mye får han? Banan kan være litt grisete å få i de små har jeg sett ved flere anledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #1878 Del Skrevet 18. oktober 2012 Veldig grisete med banan ja....! Er ikke mer enn lysegrønn jeg heller når det kommer til babymat, men jeg tar det litt som det kommer. Lager bare et par-tre skjeer med mat (har en ting mot å kaste mat, så lager ikke mer enn nødvendig!), og hvis han synes det er greit så får han alt. Merker fort hvis han er lei eller ikke vil ha mer. Fortsetter med potet i alle fall i dag, så får vi se om vi utvider menyen litt med gulrot i morgen! I dag skal Lille flytte på eget rom. Etter å ha hatt god tid til refleksjon i natt (les: våkennatt), har jeg kommet fram til en teori om at vi forstyrrer hverandre alle tre. Lille våkner bare jeg flytter på meg i senga (har riktig nok litt taslete sengetøy, men likevel!!) og når mannen begynner å snorke er det gjort for både meg og lille. SÅ, i dag tidlig sjekket jeg finn.no og fant en brukt sprinkelseng her i nabolaget til 500kr. Mannen skal bort og kjøpe madrass og laken i dag, og henter senga til slutt. Rommet står oppredd til gjesterom, så der er det stort sett bare å flytte rett inn. Det blir litt spennende, men vi skal ha babycallen på hele natta, og rommet er vegg-i-vegg med vårt, så det går sikkert bra! Håper hvertfall at han sover mer enn han gjorde i natt!!!! (Var oppe og ammet 01.30-02.00, puttet smukk 03.30-05.15, ga opp prosjektet og ga flaske 05.15-05.45, ammet igjen 07.30, og nå sover han) Har barselstreff her i dag, så sjokoladekaken står i ovnen. I tillegg er det hyggekveld på skolen til storetass, så jeg lager også en salat som skal smøres på en haug med brødskiver til det. Får i alle fall gjort ting når man ikke sover bort dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 18. oktober 2012 #1879 Del Skrevet 18. oktober 2012 Håper flytting på eget rom gjør susen for søvnen til lille Lita har sprinkelsengen på vårt rom, eget rom blir det ikke på henne på en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #1880 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det var ganske stor forskjell ja! Var oppe og matet kl 01.30, og puttet smokk kl 04 og 06. Så stod vi opp 07 for ny mating og morgen, men nå ligger han og sover i senga mi! Har sovnet med en gang i den nye senga (har jo kjøpt verdens dyreste babymadrass - mannen handler!) og så ut til å sove veldig godt! Håper vi får en god dag i dag! Skal ut på shopping når vaskedamen har kommet, må ha en del flere gensere og topper. Lille gulper ut i alle fall to av genserene mine hver dag, og det er leeeeeeeenge siden jeg har kjøpt meg noe nytt! Så blir det fredagskos i nyvasket hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå