Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flink og tålmodig du høres ut med lillegutten, tross trøblete amming! ;) Det er bare å stå på, så går det vel over.. blir kanskje bedre når han blir litt større, og alt har stabilisert seg mer?

Kjenner igjen det der med tussete besteforeldre, men det er jo veldig kjekt da!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver gang jeg skal skrive et innlegg her begynner lille å hyle! Lite tid til aktiv kg-virksomhet.. Nå har jeg funnet ut at lille kanskje har en låsning i nakken. Han ligger bare på den ene siden og vegrer seg for å snu hodet til venstre. Snur heller hele kroppen. Synes det har blitt verre de par siste dagene, så nå har vi fått time hos kiropraktor i morgen. Han er visst best i byen på babyer. Håper han får orden på det! Det kunne visst også ha sammenheng med mye gulping og urolig amming, så det høres jo logisk ut for oss..

Nå er vi på tur til å besøke venninne, blir kjempekoselig!! Begynt å glede meg til helga alt, selv om vi ikke har noen planer utover å kjøre storetass i bursdag. Kanskje en tur til byen og kjøpe is?!

I går kom det reklame i posten fea Babycomfort, og man skulle tro de visste hva vi trengte! Mannen var ute og handlet vogn som er mye mer egnet for terreng og grusveier enn den byvogna vi har. Jeg har virkelig savnet å kunne gå min faste rute rundt en innsjø her, på grunn av at viga vi har hatt til nå ikke har noen som helst form for fjæring eller støtdemping. Stakkars lille blir helt ristet bare vi kjører over et kum-lokk! Men nå blir det ut på tur! :)

Skrevet

Ny vogn allerede, ja! Viktig å ha noe som fungerer ja, så spennende det blir ut på tur ;)

Høres riktig ut med en sjekk på lille, håper nesten at han har en låsning da, og at kiro får fiksa opp i det. Kanskje dere får en ny hverdag? ;)

Kjenner igjen det der med liten tid til KG.. men for oss gikk det bedre fra rundt 2 mnd alderen. Men kommer jo an på ungen da, og låsninger, og amming og alt som er..

Ha en fin dag!

Skrevet

Lykke til hos kiropraktor i morgen! Får håpe det hjelper, og at det ikke er for ille for deg å se på :)

Hørtes lurt ut med ny vogn så du får gått de turene du har lyst til å gå. Må handle ny vogn igjen vi også nå, for barnehagevogna er visst blitt for liten, så beina til lillegutt henger utfor når han skal sove nå ;)

Ha en fin kveld :klem:

Skrevet

Ny vogn var kjempelurt ja! Var ute og prøvde den en liten tur i går, og den er MYE bedre!

I går tok jeg med lille til kiropraktor. Han ligger bare på den ene siden, og jeg ser at han begynner å bli litt flatere på den siden enn på andre. Ei i barselsgruppa anbefalte en kiropraktor, og han var veldig flink! Lille skrek litt fordi det var ukjent, men tror ikke han hadde vondt. Fant i alle fall ut at han har låsning flere steder i nakken og i bekkenet. I går kveld, etter behandlingen, gulpet han massemasse, men det er visst også bare en reaksjon på behandlingen. Nå trener vi på å ligge på den andre siden, men det liker han ikke noe særlig... Stakkars liten!

Skrevet

Så bra dere fikk sjekket ut låsningene! Da ordner det seg nok etterhvert, selv om det ikke er så veldig populært hos lillegutt å ligge på "feil" side :klemmer:

Skrevet

Han har vært mye flinkere i dag, og på grilleturen i kveld lå han rett fram eller til venstre hele turen! :)

Kontroll på helsestasjonen i dag, og lille har vokst til nesten 6kg! Stor gutt! :)

Skrevet

så bra!! :) stor er han også blitt!

Skrevet

Godt dere fik fikset låsningen :)

Skrevet

Bra det gikk så fint hos kiropraktor! Da blir det nok snart helt bra igjen :)

Stor og flink gutt også :nigo:

Skrevet (endret)

*Dobbelpost*

Endret av honning
Skrevet

Det virker som om lille har blitt bedre allerede! Han er i alle fall veldig flink til å se til venstre nå, ikke bare når vi legger han slik. Det går også lettere med ammingen, og han styrer og kaver mindre.

I dag tok kjære morgenstellet med tassene selv slik at jeg og lille fikk sove! Fantastisk! Dey var i grunnen ikke nødvendig, for lille har de med å sove til halv åtte før han våkner, men godt likevel! Jeg skal hente tassene tidlig på sfo i dag og ta dem med i svømmehallen. Blir spennende å se hvordan lille synes det er med bading! Regner med at det går fint, for han er veldig glad i å bade hjemmme! Men det er jo en del kaldere i bassenget da.. Jaja, hvis det blir hyling, så får vi bare sitte på kanten og heie på tassene! :)

Skrevet

Oj, så "modig" du er som tar med lille på bading.. sånt er det å ha erfaring fra noen litt eldre.

Jeg ville aldri funnet på å ta med fløtepusen på bading nå selv, uten kurs mener jeg. Men så har jeg aldri vært glad i hverken vann eller svømmehaller da.. *grøss* Gleder meg til å høre hvordan det går!

Skrevet

Så koselig med tur til svømmehallen! Jeg hadde planer om å begynne på babysvømming, men det er ikke oppstart før i midten av oktober, så det kan hende vi tar en tur alene og ser hvordan frøkna liker det. Hvordan likte lillgutt det?

Skrevet

Det var ikke noe problem å ha med lille i bassenget! Han syntes det var kjempemoro å bade og trivdes veldig godt i vannet. Det eneste som var litt stress var å ha med de to andre i tillegg. Heldigvis hadde jeg med søster'n, så hun spilte tanterollen godt! Var uti med lille i ca 20min, men så ble han sulten. Gikk tilbake til garderoben og ammet, og så sovnet han inntullet i et håndkle. Sov til vi var hjemme igjen! :rodmer:

I dag har vi vært flinke og gått en lang tur før badingen, så var det grulling på verandaen til slutt. Kjempekoselig dag! I morgen skal jeg også trille den lange turen, sammen med en nabo med en gutt som er like gammel som lille! I tillegg har to andre venninner ønske om å ha oss med på trilletur på ettermiddagen. Blir spreke mens huset støver ned!

Skrevet

Så koselig dag!! Det er veldig herlig å bade sammen med de små :)

Kos dere masse i morgen også, hørtes ut til å bli en super dag det også. Det er forresten meninga at huset skal støve ned når man har babyer i hus ;)

Skrevet

Støv - check! ;)

I dag ble det heller bading (igjen) enn trilling. Styrtregn og vind er ikke ideelt for turgåing!

Skrevet

Hvordan fungerer det med badingen sånn detaljert forklart? Holdt du ham inne på grunna, eller lot du han "babysvømme" under vann osv slik jeg har sett bilder av?

Skrevet

Jeg tør ikke å ha han under vann. Veksler på å la han svømme på magen og ryggen, og holder hodet hans trygt over overflaten. Holdt oss i det varme bassenget, men ikke på det grunneste. Lettest for meg å holde han når det er passe dypt for meg! Han stortrivdes, i sånn ca 20 minutter! Husk å ta med håndkle inn i svømmehallen så slipper du å hente det i garderoben når baby begynner å hyle etter mat! ;) Han er forresten mye bedre isolert enn jeg hadde trodd, og var ikke kald i det hele tatt!

Skrevet

Lørdag morgen, klokka er nesten halv åtte og lille sover søtt i senga si... Men JEG er våken!! Fordi tassene har bestemt seg for å stå opp grytidlig.. Alle vet at tassene får en veldig dårlig dag hvis de står opp for tidlig, men likevel gjør de det. De kan klokka begge to. Minstetass stod opp halv sju og var på do (les: på rommet til storetass) i 40 minutter før han kom opp igjen. Får beskjed om å gå og legge seg igjen (som vanlig) og begynner å hyle. Broren hadde jo sagt at det var morgen. Så da må jeg gå ned til han og putte han også i seng igjen, mens han også hyler. Og nå er jeg lys våken til tross for at lille sover og jeg burde sove. Mannen sover gjennom alt... Irritert....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...