Mayami Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #1661 Skrevet 20. juni 2012 Tusen takk for gode tips! Har avtalt time på ammepoliklinikken i dag, så får vi se om vi kan få hjelp der. Har pumpet meg og gitt han flaske siden kl 14 i går, men nå virker det ikke som om det blir skikkelig tomt her. Det slutter å komme melk men kjennes ikke tomt ut. Lille er veldig fornøyd med å få flaske, og er mye roligere nå som han får nok mat. Spiser ca 50ml til hvert mål - aner ikke om det er nok, men han vil ikke ha mer. Det er jo en del styr med pumping og sånn, og jeg ser jo at produksjonen synker for hver gang jeg pumper meg. Håper vi kan få god hjelp i dag, og ikke bare skjenn!
Mayami Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #1662 Skrevet 20. juni 2012 Ammepoliklinikk anbefales!!! Traff en veldig hyggelig og flink barnepleier som virkelig kunne sakene sine. Lille ble veid, hadde gått opp 50g siden vi ble utskrevet - noe som visst var veldig bra - og veid med klær både før og etter amming. Etter max 20min med mer eller mindre smertefri amming hadde han fått i seg hele 75ml. Så mye han han aldri spist før!! Trøtt og god nå, har sovet siden mating! Jeg fikk svar på alle spørsmål og fikk hjelp til rett sittestilling, ammestilling og tips til å få åpnet munnen nok. Dessuten satte hun på ammeskjold, og hallo for en forskjell!! Omtrent like bra som å oppdage mammabukser! det var nesten ikke vondt i det hele tatt, bare litt helt i begynnelsen. Lille likte at det var lett å få tak på brystvorten (ikke så lett ten skjold med sprengte og hovne bryst) så han smattet i vei. Det var i det hele tatt en veldig koselig stund! Fikk også kjøpt brystvortebeskyttelse som selges på ammehjelpen.no og de var mye bedre enn de jeg har fra Avent. Disse har ikke oppsamler og er laget av plast/ammeinnlegg i stedet for silikon, og er overraskende behagelige å ha på. Jeg ble så knspirert av dette her at jeg nå skal i gang å lage en ammekrok på gjesterommet der vi kan rigge oss til med alt som trengs av utstyr tilgjengelig. Har en god stol der, og må finne en pute som støtte. I tillegg tenkte jeg å ha en kurv eller noe med vannflaske, et blad/en bok, gaskluter og litt sånt. Fikk plutselig mye mer energi, kjenner jeg! Livet smiler igjen!
Mayami Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #1664 Skrevet 20. juni 2012 høres fint ut med ammepoliklinikk Ja, det var det! Mye mindre stresset og oppgitt enn de siste dagene - dette skal jeg klare! Ammehjørnet er snart ryddet ferdig (utrolig hvor mye rot som samler seg med 3 barn!) og klart til innreding!
honning Skrevet 20. juni 2012 #1665 Skrevet 20. juni 2012 Så utrolig godt å høre at du fikk så god hjelp og livet smiler igjen! Og bra å få bekrefta at lille har lagt på seg bra Det er jammen ikke enkelt når det er så mye nytt som skjer, og amminga er ingen selvfølge å få til i starten, det er jo helt nytt både for mor og barn.
Gjest Alabama Skrevet 20. juni 2012 #1666 Skrevet 20. juni 2012 Hurra!! 75 ml er jo supert. Godt jobba, begge to!
Mayami Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #1667 Skrevet 20. juni 2012 Så utrolig godt å høre at du fikk så god hjelp og livet smiler igjen! Og bra å få bekrefta at lille har lagt på seg bra Det er jammen ikke enkelt når det er så mye nytt som skjer, og amminga er ingen selvfølge å få til i starten, det er jo helt nytt både for mor og barn. Hurra!! 75 ml er jo supert. Godt jobba, begge to! Takk! Det er fantastisk å ha fått det til ja! En befrielse, faktisk! Nå gleder jeg meg til hver amming, for det er jo en skikkelig kosestund der vi bare skal slappe av ufortyrret og uten å gjøre eller tenke på noe annet. For en luksus!
pusilus Skrevet 20. juni 2012 #1668 Skrevet 20. juni 2012 Så godt du fikk super hjelp på ammepoliklinikken Herlig at ammingen er kos nå Og den ammekroken høres flott ut.
Lucky? Skrevet 21. juni 2012 #1669 Skrevet 21. juni 2012 Gratulerer så mye med lillemakrell For en rask fødsel! Håper alt gikk fint med deg i den farten også Godt å lese at ammingen går bedre nå, kjekt med litt hjelp til å komme igang Nyyyyt dagene!
Haley Skrevet 21. juni 2012 #1670 Skrevet 21. juni 2012 Så bra at du fikk ordentlig hjelp - og støtte! Det er viktig! Og en skikkelig ammekrok høres herlig ut! *ønsker seg større leilighet/hus*
Selma_ Skrevet 22. juni 2012 #1671 Skrevet 22. juni 2012 Så godt å lese at dere har fått dreisen på ammingen! Det gjør jo ting litt lettere når lillegutt får i seg det han skal, og du føler deg litt tryggere. Kos dere i ammekroken!
Mayami Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #1672 Skrevet 22. juni 2012 Nå har jeg ammet stort sett hele dagen, med korte mellomrom. Til gjengjeld har lille sloknet mett og fornøyd nå, kl 21, og det har jo ikke skjedd før. Intensiv kveldsamming er bra! Forhåpentligvis sovner han fort igjen når jeg vekker han for mating i natt... Her går dagene skikkelig i surr for meg. Men jeg har registrert at det er fredag, og dermed en uke siden lille ble født! Jeg er helt i ørska, har definitivt forstått begrepet ammetåke. I tillegg har det vært fryktelig varmt her i dag, og lille har vært ganske slapp pga det. Jeg tåler heller ikke varme, så vi ser begge fram til i morgen med litt kjøligere temperaturer! Får hodepine og frostrier og svettetokter - kjennes ut som om jeg er skikkelig dårlig! I morgen er også tassene ute av karantene, så da blir det babykos all around! De har sett han, da vi gikk tur for et par dager siden, men det var i friluft og på litt avstand. Det blir veldig godt å komme tilbake til det normale livet igjen der alle kan bevege seg fritt i huset! På søndag kommer også svigerinne på besøk, og det blir også kjempekoselig. Hun skal være her i 5 dager og skal hjlpe til med både lille og tasser. Kjekt med familie som stiller opp! (Driver forresten og skriver fødselshistorien, men det tar litt tid.....)
Selma_ Skrevet 23. juni 2012 #1673 Skrevet 23. juni 2012 Gleder meg til fødsleshistorie! Og gratulerer med en uke gammel gutt! Fint at det kan feires med at hele familien blir samlet
Pasjonsblomst Skrevet 24. juni 2012 #1674 Skrevet 24. juni 2012 Henger passe etter, jeg! Gratulerer så masse med en liten og sikkert veldig skjønn gutt! Håper alt går godt med dere. Nå har du 2 store og en veldig liten tass, stas! Blir mye amming i starten ja, litt greiere når det begynner å gå 2-3 timer mellom hver gang. Liker amming bedre og bedre egentlig, jeg koser meg med det nå. Håper fødselen gikk godt og at du begynner å komme deg litt igjen!
Mayami Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #1676 Skrevet 24. juni 2012 Det ble koselig, på sitt vis... Tassene fikk hver sin stund med meg og lille, og de er veldig flinke. De vil gjerne hjelpe til med ting og det virker som om de synes han er veldig fin. De aksepterer tillgmed at han hyler om morgenen! Men lille har vært fryktelig urolig det siste døgnet, og skal bare ha pupp hele tiden (tror jeg blir gaaaaal snart!!!) så det ble ikke de store utskeielsene. Han har ikke sovet i natt annet enn med puppen i munnen, og jeg sov ikke da heller. Nå har han endelig sloknet på fanget men våkner med en gang han blir flyttet pver i senga si. Lurer på om vi har økedager...? Men er ikke det litt tidlig?? Uansett, alt er mye enklere nå som vi kan være i stua eller på kjøkkenet sammen med alle andre, greit å kunne ha muligheten til å spise middag sammen igjen! I dag har jeg også tatt fram bæreselen. Tenkte svigerinne kunne hjelpe meg i kveld med å prøve den på (det er hennes så jeg regner med at hun kan med den!), og jeg leste på nett at det skulle være bra mot luftsmerter. Lille hyler av og til utrøstelig og vi kom fram til at det måtte være luft. La han på magen på brystet mitt (uten pupp) og da roet han seg med en gang. Hurra for internett! Pasjonsblomst: Takk! fødselen gikk veldig fint, og sånn rent fysisk har jeg nok kommet meg til igjen. Bare fryktelig trøtt og støl nå! Håper absolutt dette amme-styret blir mer organisert etterhvert, det er jo mer som en luksus å få gå på do, og dusje er jo mer som en fridag å regne!
Mayami Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #1677 Skrevet 4. juli 2012 Ikke så mye tid til skriving her inne nå... Men jeg følger da med på deres dagbøker! Hurra for Selma og heia, heia Pusilus!! Her er det stort sett på det samme, amming og skifting av bleier! Lille har fått en del vondt i magen de siste dagene, mye luft som skal ut. Om kvelden har jeg ikke nok melk i forhold til hans ønske, så jeg har gitt mme (NAN) et par kvelder og lurer på om han reagerer på det. Mannen var ute og kjøpte Hipp i dag, så skal prøve det neste gang det blir nødvendig! Greit å kunne ringe til helsestasjonen for å få en kvalifisert mening! Tar en tur dit på åpen helsestasjon på fredag også for veiing og skravling med jordmor! Ellers har vi hatt mye besøk de siste ukene. Stort sett familie, og det er kjempekoselig og greit å ha noen der til p avlaste litt, men nå har jeg besøk av en venninne/tidligere kollega, og hun er litt sånn som må underholdes, og det orker jeg ikke akkurat nå. Derfor blir det til at vi sitter der i sofaen mens jeg ammer. Ikke har vi så mye å snakke om heller, så det går litt trådt, kan man si... Så det er et tips til alle som lurer: si nei til for mye besøk!!
honning Skrevet 4. juli 2012 #1678 Skrevet 4. juli 2012 Det går veldig i ett i starten ja, og får håpe det fungerer bedre med Hipp. Helsestasjonen er god å ha også ja, alltid bra å få gode råd Si nei til mye besøk er et bra tips! Det er fort gjort å slite seg ut, selv om man i utgangspunktet tror at det skal gå bra. Håper du snart får muligheten til å sove litt mer om gangen, for det er slitsomt å amme hele tida
Mayami Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #1679 Skrevet 5. juli 2012 Jeg og lille har vært på vår første tur med kollektiv trafikk, og en mann som sitter rett foran oss klager høylytt i telefonen over alle barnevognene som er her... Idiot!! Hormonene gir seg ikke så lett! Lille har vært eksemplarisk på bytur, både på kafe og i butikker, og bare soet og vært fornøyd. Traff venninne og hun fikk holde han for første gang. Stor stas! Nå hjem og lage middag... Har ikke fått sovet noe i dag heller, kanskje når skolen begynner på igjen i august... Har heldigvis mm på flaske i kjøleskapet til i kveld hvis det trengs. Kalarte oss uten annet enn pupp for første gang i går kveld!
Haley Skrevet 6. juli 2012 #1680 Skrevet 6. juli 2012 Håper dere slipper for mye plager med luft i magen hos lillegutt! Heldigvis finnes det mange triks det er verdt å prøve ut Ikke så lett å få seg en powernap når de små sover for da skal man gjør alt mulig man ikke får tid til når de er våkne. Og du har jo to små tasser i tillegg som sikkert vil ha litt oppmerksomhet. Vi får sove når de flytter ut hjemmefra Ha en fin helg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå