Mayami Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #1501 Del Skrevet 3. mai 2012 Enda en sofakrok-dag! Hvis jeg i tillegg hadde greid å være litt effektiv hadde det vært fint! Minstetass fortsatt hjemme, til hans STORE frustrasjon. Tydeligvis frisk nok men litt for smittefarlig for barnehagen. I helga skal vi i konfirmasjon, og jeg har utsatt valg av antrekk i det lengste. Nå kan jeg ikke utsette det mer, og må overrumple klesskapet i dag. Har jo masse klær, men ingenting i str flodhest. Ikke lyst til å bruke masse penger på klær i den str heller, men det er jo konfirmasjon og da må man vel være rimelig pent kledd.. Kjenner ikke disse folkene veldig godt heller, og kjenner at timesvis på en pinnestol ved et spisebord er noe av det siste jeg kunne tenkt meg. Regner med at tassene blir lei etter en stund, så da kan jeg melde meg frivillig til å ta dem med hjem! Er et sosialt vrak for tiden... (Blir forøvrig 30 år om få dager, men føler ikke overhodet for å styre og stresse med å lage i stand en fest, selv om det er veldig koselig når gjestene kommer... jaja, kanskje ta det igjen til høsten!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 3. mai 2012 #1502 Del Skrevet 3. mai 2012 jeg har også en konfirmasjon i vente, og her blir det "enkelt og pent" kledd! Orker ikke å kjøpe pentøy jeg uansett ikke får brukt igjen (før evt neste graviditet). Er spent på hvordan det blir å sitte lenge ved bordet, mingle, smile og sosialisere. Har litt lett for å dette ut av samtaler når jeg kjenner spark i magen eller kynnere, alt fokus på baby! Men det blir kake på oss da Mayami! På den måten er konfirmasjon ikke så værst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #1503 Del Skrevet 3. mai 2012 Å, hadde ikke en gang tenkt på kake!! Der var søndagen reddet! Prøvde kjoler i dag, og ser ut som en elefant uansett hva jeg har på meg... Men jeg har da noe jeg kan ha på, elefant eller ikke! Gruer meg aller mest til strømpebukser... usj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 3. mai 2012 #1504 Del Skrevet 3. mai 2012 Vi har konfirmasjon om 14 dager og bryllup om tre uker, jeg var så heldig at jeg kom over en sommerkjole på salg her tidligere i vår (300,-) som jeg kjøpte med tanke på de dagene og en evt fin sommer Jeg gleder meg ikke noe mye til lange bordsetninger, men konfirmasjonen er til kusinen min og jeg regner med at vertskapet ikke sier noe på at jeg slenger meg ned på noe mer komfortabelt i stuen. Gleder meg til kakene jeg også Jeg sliter fremdeles med hva vi skal komme opp med til konfirmanten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #1505 Del Skrevet 3. mai 2012 Man vil jo gjerne gi noe som varer og som blir et minne, men smykker blir brukt i ett år, max, før de stues vekk og glemmes, og andre ting går gjerne i stykker. Jeg fikk stor ryggsekk (type fjelltur-med-overnatting-sekk) til konfirmasjonen, og den brukes ofte enda. Hun vi skal feire ønsker seg penger, og jeg vet at hun sparer til noe spesifikt, så denne gangen blir det pengegave! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 3. mai 2012 #1506 Del Skrevet 3. mai 2012 Blir pengegave her i gården også. Rett og slett fordi vi ikke har fantasi, og fordi jeg selv hadde syntes det hadde vært digg med (mer) penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 3. mai 2012 #1507 Del Skrevet 3. mai 2012 Synes til tider det er ille nok å finne noe å ha på seg til hverdags, så jeg er glad jeg var i konfirmasjon i fjor og ikke i år Mamma syntes jeg skulle bruke litt mer tunika, men jeg føler meg mer som et telt når jeg har på meg sånne ting som faller ned fra magen, enn sånt som er tett inntil hele magen - type singlet o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #1508 Del Skrevet 4. mai 2012 Ja til tettsittende klær (for en gangs skyld)!!! Må bort og kjøpe strømpebukse i dag - brukte str 44-46 sist, men den var for trang! Fysioterapi i dag - håper jeg ikke blir så slått ut som sist! Ellers blir det ingen strømpebukse, hvertfall! Minstetass er heldigvis i barnehagen igjen i dag, og storetass skal på kompisbesøk etter skolen. Rolig kveld! Lillemakrell hopper og danser, og i går lå han i alle fall riktig vei. Han passer vel på å snu seg igjen rett før vi skal inn til måling hos jordmor neste fredag, tenker jeg! Luringen! Kanskje han vil vise seg fram på UL??! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #1509 Del Skrevet 6. mai 2012 Nå er det snart på tide å stå opp og begynne å gjøre seg klar til konfirmasjon. Det er bare det at jeg ikke har sovet skikkelig et minutt i natt, pga bekken. Trodde det skulle bli bedre etter hvert, i alle fall et par dager etter behandling, men denne gangen har det bare blitt verre. Spredd seg fra symfysen til korsrygg og baksiden av låret i tillegg. Huff... Tror jeg ringer og avlyser den timen jeg fikk neste onsdag og prøver akupunktur i stedet - det er jo ikke vits når jeg er verre etter jeg startet behandlig enn jeg var før!! Foreløpig fin her, men er visst meldt mer snø i løpet av dagen. Håper sommeren kommer snart! Forøvrig er det 34 uker i dag - bare 6 uker igjen til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 7. mai 2012 #1510 Del Skrevet 7. mai 2012 Bare 6 uker igjen Jeg kan anbefale akupunktur Brukte jo det gjennom hele svangerskapet, men hadde jo ingen store problemer med noe da... Men de gangene jeg kjente det i bekkenet, ble det mye bedre etter behandlingen i allefall Håper dere hadde en fin dag i konfirmasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #1511 Del Skrevet 7. mai 2012 Takk for oppmuntring, Lucky! Har akkurat bestilt meg time til aku nå, fikk time alt på onsdag. Sist gikk jeg dit for ufrivillig barnløshet - virket ikke mot det, men jeg ble kvitt migrenen min en lang, lang stund! Heldig bivirkning! I dag har jeg og minstetass vært på sykehuset, han skulle ta noen blodprøver. Var kjempeflink og gråt ikke i det hele tatt! Så var vi på kafe og spiste frokost før vi kjørte til barnehagen. Var også innom en tidligere arbeidsgiver for litt sladder - kjempekoselig å snakke med "gamlesjefen" igjen! Altfor lenge siden sist! Hun insisterte på at jeg måtte komme innom og vise fram lillemakrell så fort han har kommet, så det får jeg få til! Konfirmasjonen gikk fint, men det var rett og slett ubehagelig hele dagen. Har hatt utrolig mye vondt etter fysio på fredag, i både korsrygg og bekken, og en natt i en ubehagelig seng hos svigers hjalp ikke nevneverdig. Skal dit igjen i langhelga rundt 17 mai, og da tror jeg at vi må ta med vår egen overmadrass. Hvis ikke kommer jeg til å bli trøtt, sur og grinete! Uansett, tassene oppførte seg eksemplarisk, maten var god, konfirmanten var blid (og RIK!!! på slutten av dagen) og det snødde faktisk ikke på hele dagen. What more can you ask for!? Nå skal jeg jobbe.....kanskje...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #1512 Del Skrevet 8. mai 2012 Det verste jeg vet er å vente på elektrikere........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 8. mai 2012 #1513 Del Skrevet 8. mai 2012 Det er kjedelig å vente på håndverkere. Jeg driver og venter på at noen av dem skal ringe og avtale tid for oppdrag. Spent på når det skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 8. mai 2012 #1514 Del Skrevet 8. mai 2012 Kjedelig å vente på folk sånn ja....de kommer jo aldri til tiden Så flink minstetass var på sykehuset Godt konfirmasjonen gikk fint også og at tassene var flinke Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #1515 Del Skrevet 8. mai 2012 Elektrikeren skulle vært her kl ni, men ringte kl ti for å si at han ikke kom før kl 12... Så da sitter jeg her da! Ikke at jeg hadde sittet noe annet sted ellers... Tror kanskje kaffe..... Minstetass var kjempeflink og det forteller han alle vi treffer! Kry som en hane! Han var smørblid og fornøyd hele kvelden i går. Det var de begge to - godt med de dagene som er harmoniske! Snakket med mamma i dag, og hun sa at jeg bør nevne til sykehuset at hun har hatt to tilfeller av dobbel morkake. Kanskje det er arvelig...? Da jeg var født måtte hun inn til sykehus igjen 10dager etter fødsel pga at det var bare halve morkaken som hadde kommet ut. Blødninger og masse styr. Samme da lillebror ble født (bare at da sa hun fra til dem på forhånd så de kunne få ut resten med det samme), og muligens det samme med lillesøs men det var keisersnitt. Aldri hørt om det før, men det virker jo som om det kan være greit å være obs på. Kanskje er det noe de kan se på UL nå til dags og at det er derfor det ikke nevnes noe sted!? Jaja, enda en ting å bekymre seg for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #1516 Del Skrevet 9. mai 2012 40 dager igjen til termin - offisielt høygravid!!!! Akupunktur i dag, og merket bedring med en gang! Dessverre gjorde jeg det motsatte av det hun rådet meg til, trasket rundt på kafeer med div venninner, og det kjenner jeg nå... Men det er fortsatt bedre! ny time på mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. mai 2012 #1517 Del Skrevet 9. mai 2012 Herlig at du ble bedre Kom eletrikeren i går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #1518 Del Skrevet 10. mai 2012 Elektrikeren kom, så og gikk igjen! Og gjorde litt arbeid før han stakk også! Hyggelig fyr, veldig effektiv! Men jeg tror nok ikke badet blir ferdig til lillemakrell kommer likevel... Mannen skal sette opp en ny vegg i dag da, så får vi se! I dag skal jeg ingenting - godt!! Eller, jeg skal jobbe da, men jeg trenger ikke å reise bort noe sted! Det er tilogmed fint vær!! Kjennes ut som om jeg fortsatt er bedre i bekkenet etter aku, håper det holder. Snart helg igjen!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #1519 Del Skrevet 11. mai 2012 Drømte i natt at lillemakrell var født, men han var en jente, og kunne nesten gå med en gang vi kom hjem fra sykehuset!! Greit at man er rask i utviklingen, men LITT babytid må man vel få lov å ønske seg! Jordmor i dag. På en måte håper jeg at han har snudd seg slik at det ikke blir noe "problem", men på en annen måte ønsker jeg meg også UL. Kanskje jeg skal være hysterisk førstegangsfødende og kreve UL..? Har jo ikke fått noe skikkelig mål pga tverrleie, så det er ingen som aner noe om hvor stor eller liten han egentlig er... I kveld reiser tassene på helgebesøk, og jeg og mannen skal ha romantisk fredagskveld alene hjemme! I morgen kommer 5 fine damer på middag - blir kjempekoselig å sosialisere med snuppene igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 11. mai 2012 #1520 Del Skrevet 11. mai 2012 Romantisk date i kveld Herlig. Når begynte JM å sjekke leie på lillemakrell? Her er det ikke sjekket enda, men jeg regner med at det skjer på timen min i neste uke.. Akupunktøren min ville nemlig vite om hun hadde snudd seg eller ikke i forhold til videre behandling, hun han visst sette nåler på spesielle punkter for å få Lita til å prøve å snu seg hvis hun ikke har gjort det. Kos med venninnekveld i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå