Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Så godt at du får ordnet deg en gradert sykemelding! Sikker på at det er en lur løsning for å skåne bekkenet :Nikke:

Nyt langhelgen (og IKEA-turen! :duskedame: ) og ta vare på kroppen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var definitivt godt å slappe av i dag, så det frister til gjentakelse! :Nikke: Nå har begge tassene reist på kompisbesøk, så jeg og mannen har et par timer fri! :) Og her sitter jeg på KG og han på VG! Som et annet gammelt ektepar! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Deilig med litt fri til å gjøre andre ting da :) kg og vg er ikke dumt å bruke fritiden på ;)

Lykke til hos legen i dag, håper dere kommer frem til en god løsning for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig hos legen, og 100% sykmeldt i 3 uker... Ikke det jeg hadde planlagt, men han sa at hvis jeg hadde kommet før, hadde det kanskje vært mulig med en gradert sykmelding. Slik det er nå, med at jeg har vondt bare jeg reiser meg opp, er det ikke fornuftig for noen andre enn arbeidsgiver at jeg står i jobb.. jaja.. får prøve å kose meg hjemme da - må på Nille og kjøpe mer garn, merker jeg! Sendte mail til arbeidsgiver og sa fra, og kjenner at det er like greit at jeg slipper å velge hvilke dager jeg vil jobbe og sånn. Liker ikke tanken på å velge bort noen av elevene mine!! Håper jeg kan prøve meg ut i jobb igjen etter disse 3 ukene (som forresten stort sett er påskeferie - men da får jeg vel igjen ferien da?!), slik at jeg kan følge dem opp mot eksamenstida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom og trøsteshoppet en kosekatt til lillemakrell på en kjempefin barnebutikk på tur hjem fra legen. Det hjalp litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du fikk sykemelding og tid til å slappe av å hente deg inn igjen :) Nå må du bare la det flink pike syndromet få slappe av også da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så langt går det fint med den flinkepiken! Helg er bra... :Nikke: I dag har vi vært på ikea, så nå mangler vi nesten ingenting! Stellebord, dyner, madrasser og masse utstyr er på plass, mangler bare bilstol og babycall! :) Nå er jeg fryktelig sliten i beina og i ryggen, men lillemakrell er i full form nå som jeg endelig sitter stille.. Har også drukket litt cola, og det tror jeg han merker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får slapper godt av etter storshoppingen :klem: Sikkert godt å ha nesten alt i boks :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg endelig ha oversikt over hvilken måned jeg er i - for mange forstår seg jo ikke på uker! :) Ser ut til at jeg er i gang med 7.mnd allerede!! :hoppe: for 28 uker i dag!

Har fått slappet av ja, men kjenner at det er veldig godt å ikke skulle på jobb i morgen. Eller, jeg må innom der en tur med sykmelding og for å purre på papirer fra sjefen til nav (igjen..), da... Kjempemoro å få i stand så mye utstyr - gleder meg til å vaske klær og Skru stellebord! Fikk også masse brukt at slektning, så det var stas! Neste helg skal vi på langt besøk til lillebror og familie, og skal visst få masse fint etter lille nevø også! Så makrellen blir godt utstyrt i alle fall! :fnise:

1. trimester

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fulgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

2.trimester

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

3.trimester.

7 fullgåtte måneder: 30 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker + 2 dager

1. TRIMESTER:

Første trimester går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.

2. TRIMESTER:

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1).

3. TRIMESTER:

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.

STATISTIKK

5-8 uke 89,2% sjanse for at det går bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det går bra

13-16 uke 96,3% sjanse for at det går bra

17-20 uke 98,9 sjanse for at det går bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det går bra

25-28 uke 99,8% sjanse for at det går bra

Ca. vektøkning

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

HCG:

Uke 4-5 = hCG på 40 - 300

Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000

Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000

Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000

Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000

Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 måneder! :hoppe:

Så bra at du har blitt 100% sykemeldt, Mayami :) Jeg skjønner godt at du følte det blei litt mye, for man ønsker jo å jobbe, men når bekkenet er så vondt, så er det absolutt det beste for deg :Nikke:

Så deilig å få istand så mye utstyr da! Er godt å være effektive og ha ting i hus, og veldig herlig å vaske babyklærne første gangen :rødme:

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å få så mye på plass :strix:

Og tredje trimester da, dette går unna! Godt å høre at han blir godt utstyrt, lillegutt her mangler ikke mye han heller...heldige småtrolla :hjerte:

Ser jeg sprengte den vektøkningen ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honning og Haley :klemmer:

Det er godt å tenke på at jeg ikke skal på jobb i dag ja, men også veldig rart. Føler meg jo så bra - helt til jeg reiser meg opp... Hadde nok ikke fungert særlig bra på jobben... Når det er vondt å gå får jeg et anstrengt ganglag og stivner i hele kroppen. Og da kommer også kynnerne. Så helt fint å være sykmeldt! :Nikke: I dag tenkte jeg å prøve å koste golvet på kjøkkenet (ser ikke ut, jeg kan ikke støvsuge og mannen tar det ikke så tungt, han som ikke trenger å sitte og se på det hele dagen!), og vaske en del småttis-klær! Lille ape syntes det var fryktelig moro å se alle de små klærne han hadde brukt en gang, puttet hodet med i esken med klær og snøt seg så hardt han kunne! :skratte: Veldig moro å se på, men klærne skal nok vaskes en runde eller to før makrellen får dem på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg krøket meg en tur på Nille og kjøpt mer garn.. Rent fysisk var nok ikke det så lurt, for nå kjenner jeg virkelig hvor bekkenet mitt holder til, men man må jo ha noe å finne på!! Så det ble 4 nøster lyseblå og 4 nøster grå superwash merinoull! Resten av dagen kommer til å gå med på Ravelry, tenker jeg.....! :lur: Kjøpte også to rammer til hver av tassene og tenkte at vi kunne bruke litt tid i kveld til å finne bilder som de kan sette inn i dem. Feste på noen glitrende klistremerker også, tenker jeg! Det er viktig at de blir minnet om ting vi har gjort sammen, og de elsker å se på bilder og lime inn i album, osv.. Det er noe eget med papirbilder altså! :fnise:

Jeg måtte også innom apoteket for å kjøpe urinprøveglass - 4 stk må da vel holde en god stund??!! Jordmor igjen på fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at du er sykemeldt når bekkenet er som det er :kose:

Kos deg med strikking og bilde titting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff...det bekkenet høres ikke godt ut :troest:

Så koselig med bilder til småtassene :) Er nok viktig for dem å bli minnet på alle de fine minnene de har fått sammen med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg for en travel dag! Mer aktiv når jeg er sykmeldt enn ellers... Måtte en tur på jobben og snakke med den som skal fine vikar for meg. Også skulle jeg egentlig finne sjefen og sette meg på han til han greier å produsere det jeg trenger av papir til NAV, men han var selvsagt ikke der. Så da spørs det om jeg må en tur dit i morgen også. Trodde virkelig ikke det skulle være SÅ vanskelig å få ut noen papirer!! Det er for dårlig! :nei:

Har heldigvis vært fin vær i dag, så jeg og kattepusen har også fått kost oss litt i sola! :) Nå har minstetass lagt seg (har av en eller annen grunn begynt å stå opp igjen etter legging, det er lenge siden sist han gjorde det...), og storetass er ute på tur med mannen. Han synes det er veldig stas å få være opp lenger om kvelden nå som det er så lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...