Mayami Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #1341 Skrevet 6. mars 2012 Slaven var flink i dag, så det ble rolig dag på meg! Håper h*n lærte noe også - tror i alle fall det! Nå er vel mannen snart hjemme fra jobb igjen, håper jeg. Og storetass skal straks dusje. Styr med mye lekser, men han er veldig flink og tålmodig! Utrolig hvor store krav man stiller til 2.klassinger for tiden?! Har i grunnen ingen planer for kvelden, vet bare at det ikke går noe på glaneboksen, så kanskje jeg skal legge meg tiiiidlig! Har fri i morgen og kan (i teorien) sove lenge. Tenker å benytte meg av det!
honning Skrevet 6. mars 2012 #1342 Skrevet 6. mars 2012 Håper du får til å sove lenge i morgen, og nyt fridagen
Mayami Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #1343 Skrevet 7. mars 2012 Hurra for Lucky!!!! Enda et bevis på at det går bra til slutt, selv for oss som prøver og prøver i over 4 år... Nå er der bare å nyte dagen her! Tror dessverre finværet har reist, så da får man kose seg innendørs. Plan for dagen før henting av tasser er tekopp, toast, bonytt, litt rydding, og så litt jobb. I kveld er det strikkeklubb som jeg skal på hvis ikke mannen jobber altfor sent. Får se an formen litt når tiden kommer! Time hos jordmor i morgen, må huske å spørre henne hva vi skal gjøre med bekkenet mitt... Går ikke an å ha det sånn videre altså...
honning Skrevet 8. mars 2012 #1344 Skrevet 8. mars 2012 Lykke til hos jordmor i dag! Går du til fysioterapeut med bekkenet ditt? Jeg kom akkurat igang med fysio igjen i går (har tidvis problemer etter forrige graviditet, så derfor kom jeg igang tidlig), og skal begynne å gå på fysiotreninger for gravide to ganger i uka. Veldig greit å at det er mulig å få gratis fysio som gravid og et halvt år etter fødsel pga dette. Ha en fin dag
Mayami Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #1345 Skrevet 8. mars 2012 Går på yoga for gravide en gang i uka, og det hjelper i noen dager. Har ikke gått til fysioterapeut før i det hele tatt, så vet i grunnen ikke hva det går ut på! Men jeg er villig til å gjøre alt for å slippe dette her.... (Jeg var hellig overbeist hele dagen i går om at det var torsdag, så jordmortimen er ikke før i morgen..!) Yoga i kveld, så kanskje jeg kan sove litt mer skikkelig en natt eller to uten å våkne hver gang jeg skal snu meg! I tillegg skal vi kjøpe ny seng i dag, og jeg regner med at det også kommer til å hjelpe! Den vi har er mer som en hengemyr!
Selma_ Skrevet 8. mars 2012 #1346 Skrevet 8. mars 2012 Kjedelig at du må slite sånn med bekkenet men fysiotrening kan nok hjelpe, det er i allefall lurt å ta hensyn til bekkenet. Og det er fysioterapeutene flinke til
pusilus Skrevet 8. mars 2012 #1347 Skrevet 8. mars 2012 Virkelig kjedelig med bekkenplager altså Jeg tror jeg faktisk har klart å få has på kranglingen mitt bekken har drevet med etter jeg har begynt med litt styrke for bekkenet
Mayami Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #1348 Skrevet 8. mars 2012 Kjempekjedelig med sånn slitsomt bekken ja! Yogaen gjorde det bare verre i dag av en eller annen grunn... I tillegg fikk jeg skikkelig halsbrann av litt for sterk middagsmat, så avslappingsdelen på slutten ble ikke så avslappende.. Blir bra å snakke med jordmor i morgen, for akkurat nå er det ikke særlig moro å være gravid... Gleder meg til han kommer ut og kroppen begynner å oppføre seg normalt igjen!!
honning Skrevet 9. mars 2012 #1349 Skrevet 9. mars 2012 Uff, det kan være slitsomt og vondt å være gravid Hvordan gikk det hos jordmor i dag? Min fysioterapeut har egne treningstimer for gravide hvor det er mye øvelser for å styrke opp bekkenet, og i tillegg har jeg timer hos henne hvor hun klemmer på triggerpunkter som er vonde + at hun også setter nåler som hjelper veldig (men det gjør ikke alle). Det er virkelig å anbefale! Det var mi forrige jordmor som informerte meg om dette. Man kan også gå på bassengtreninger hos fysioterapeuter, og den type trening er mindre belastning på bekkenet om man har veldig vondt. Det er vel kanskje forskjell fra kommune til kommune hvilket tilbud som finnes. Håper du kommer igang med noe som hjelper snart God helg
Mayami Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #1350 Skrevet 9. mars 2012 Gikk fint hos jordmor. Hun foreslo gradert sykemelding, og det skal jeg absolutt vurdere... Hadde ingen videre tips til å hindre bekkenplager, men... Også målte hun sf, og fant ut at veksten var litt mindre enn normalen. Skal inn og måle igjen om tre uker for å være på den sikre siden. Lillemakrell sparket til doppleren hennes, så det er ikke tvil om at han er i form da! 3 timer søvn i natt pga bekken... Håper det blir bedre i natt!
Haley Skrevet 12. mars 2012 #1351 Skrevet 12. mars 2012 Ikke fullt så gøy å være gravid når kroppen ikke spiller på lag, men heldigvis nærmer det seg ganske raskt nå Og gradert sykemelding er sikkert ikke dumt hvis plagene fortsetter.
Pasjonsblomst Skrevet 12. mars 2012 #1352 Skrevet 12. mars 2012 Hvordan har helga vært, og hvordan går det med bekkenet?
Mayami Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #1353 Skrevet 12. mars 2012 Haley og Pasjonsblomst Hatt en kjempefin helg med mamma og pappa på besøk! Bekkenet var helt ute på tur på fredag og delvis på lørdag, men bedre igjen i går. Foreløpig ikke altfor ille, men regner med en gradvis synkende form utover uka... Lillemakrell har det tydeligvis fint for han har spakret som en gal hele dagen! Liker tydeligvis at ueg er på jobb... Har ikke tatt stilling til gradert sykmelding enda, foe jeg vet at det ikke nødvendigvis vil bety mindre arbeidsmengde. Det vil sannsynligvis bli at jeg må lage oplegg til eleve som de kan gjøre selv, mens jeg sitter hjemme og er tilgjengelig på mail og tar etterarbeidet. Lettere å være på jobb da... I og med at jordmor nevnte at Sf-målet var under gjennomsnitt på fredag har jeg bestemt at vi skal på 3D UL. Må ringe i morgen. Sannsynligvis var målet lavt fordi han helt tydelig ligger på tvers, noe som visst var helt ok foreløpig, men dumme meg bekymrer meg likevel. Blir veldig kos å se han igjen da!
Haley Skrevet 12. mars 2012 #1354 Skrevet 12. mars 2012 3D UL blir sikkert stas! Vi skal det om ei uke Når er det egentlig vanlig at de legger seg riktig vei? Det er jammen mye man skal bekymre seg (unødvendig) for i løpet av et svangerskapet. Ikke bare det faktum om man kan bli gravid, eller at man kommer seg gjennom de 12 første kritiske ukene, og at UL viser normale funn. Det er jo stadig noe å passe på. Og når de små er ute er det vel nok å bekymre seg for da også, kan jeg tenke meg
Mayami Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #1355 Skrevet 13. mars 2012 3D UL blir sikkert stas! Vi skal det om ei uke Når er det egentlig vanlig at de legger seg riktig vei? Det er jammen mye man skal bekymre seg (unødvendig) for i løpet av et svangerskapet. Ikke bare det faktum om man kan bli gravid, eller at man kommer seg gjennom de 12 første kritiske ukene, og at UL viser normale funn. Det er jo stadig noe å passe på. Og når de små er ute er det vel nok å bekymre seg for da også, kan jeg tenke meg Synes i grunnen at jeg har bekymret meg nok så langt, med over fire år med prøving og to runder med IVF. Trodde kanskje jeg skulle slutte å bekymre meg når jeg en gang ble gravid, men ser nå at bekymringene nok aldri tar slutt... Så du har nok rett! Det er tirsdag, og bekkenet er offisielt over helge-formen igjen... Jaja, begynner å bli vant til det! Har tilogmed begynt å få sånne ekle lekkasjer av og til midt på dagen på jobben... Men lillemakrell er storfornøyd og hopper og danser. På lørdag skal jeg treffe venninne som også er gravid, litt kortere enn meg, og det skal bli kjempekoselig! Trivelig at det er noen andre som også skal ha permisjon samtidig som meg! Lang dag på jobben i morgen, men tenker kanskje å gå midt på dagen.. Har stort sett selvgående elever i morgen, og de har helt klart nok å gjøre, så det går nok fint tenker jeg. Kjenner at jeg trenger en fridag, men det er ingen dag som passer å ta fri.
Mayami Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #1356 Skrevet 15. mars 2012 Har så lyst til å handle masse klær til lillemakrell om dagen, men får meg aldri fram til kassen på nettbutikkene. I tvil om størrelser og behov og om jeg jonxer ting med å handle så mye så tidlig.. Masse teite bekymringer.. I tillegg har jeg hatt grusomt vondt i bekkenet i dag, måtte gå hjem tidlig fra jobb og droppe yogatimen. Klarte såvidt å kjøre bilen hjem, og mannen måtte hente minstetass. Orket ikke tanken på å gå de 20meterne inn og ut av barnehagen. Håper det blir bedre i morgen. Yogadamen ga meg noen tips til øvelser jeg kan gjøre for å avlaste/styrke bekkenet, så det må jeg prøve å få til. Slitsomt!! Trøstespiste litt sjokladeis i kveld, og da ble det fart i makrellen!! Han arver nok mitt gen for sjokolade..
Haley Skrevet 16. mars 2012 #1357 Skrevet 16. mars 2012 Ikke bare bare å vite hvor mye man skal kjøpe av klær i de ulike størrelsene, men generelt tror jeg man trenger lite i str. 50 hvis man får en gjennomsnittlig stor baby. Men noen skift vil vi ha i bakånd ihvertfall Og du jinxer nok ingenting med å kjøpe noe Kjedelig med kranglete bekken! Godt at helgen har kommet da Og sprell fra lillemakrell er jo en god trøst i seg selv. Bare 3 mnd igjen nå straks! Ha en fin fredag!
Mayami Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #1358 Skrevet 16. mars 2012 Haley! Har så langt ingenting i 50. Kjøpte noe i 56 og syntes det så så lite ut. Vanskelig å se for seg at han er enda mindre enn det! Flott vær her i dag - masse Ut på kafe en tur med venninne før jeg reiser hjem fra jobb! Har sett film med elevene mine i dag, og det syntes lillemakrell var veldig spennende. Han sprellet seg gjennom hele filmen - 2 ganger! Hihi... Lille søte...
Mayami Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #1359 Skrevet 18. mars 2012 Har hatt en veldig rolig koselig helg med mye avslapping, meb det virker ikke som om bekkenet trives likevel. Det er helt fint så lenge jeg ligger, men med en gang jeg skal snu meg eller reise meg opp eller gå så hogger det til igjen. Av og til kommer det også en sånn smertebølge selv om jeg ligger stille også... Nå er det i alle fall natt, så får jeg håpe det blir bedre i morgen!
Mayami Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #1360 Skrevet 19. mars 2012 Bedre ble det ikke nei... lurte seriøst på om jeg skulle reise hjem fra jobb i dag, men fant ut at det ikke er noe bedre å sitte på buss enn på kontor, så droppet det. Heldigvis har jeg fri på fredag! På løradg var jeg på shopping med en mer babyerfaren venninne og fikk masse tips til hva man må ha og hva som er bare tull å kjøpe. Utrolig alt man ikke tenker på før man står oppi det! For eksempel hvor upraktisk det er med jakker som sklir opp, slik at du må ha tre armer for å holde baby, støtte hodet og dra ned jakka! Uansett, jeg kjøpte vaskekluter, flannelskluter (store), en tynn ullbody (langermet) i 62, en tynn ullbukse i 62, og fire sånne trekant-smekker til å sikle/gulpe på! Mamma kunne informere meg om at hun har tatt litt av på netthandel, så derfra kommer det en del klær i str 50/56. Tror nok hun gleder seg til enda et barnebarn!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå