Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg endelig har bestemt meg for å bestille body og kjole, men jeg har utrolig lyst på bukse også og en heldress ;)

Går du til både lege og jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bestille kjole keg også men det blir vel litt rart nå rhan er gutt og ikke hente! :fnise:

Går bare jordmor. Liker ikke fastlegen min, og jordmor sa at det har helt greit å bare gå til henne! Alt var fint, og vi hørte lyd! :) Alle mål var slik de skulle være. Hun sa at jeg måtte passe på å ta det rolig, og det må jeg virkelig bli flinkere til!! Vet liksom ikke helt hvordan - har aldri tatt det rolig før!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite at alt er som det skal være! :)

Jeg trodde neste kontroll var i uke 24 jeg..? :klo: jeg var jo på en i uke 16, og fikk høre at jeg ikke trengte før uke 24. Men du blir kanskje fulgt opp tettere?

Ta det rolig ja - lettere sagt enn gjort! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt så bra ut og at dere hørte den deilige lyden :hjerte:

Slappe av ja....hva er det? :fnise: Ikke lett når man ikke har store vondter det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har fått litt tettere oppfølging i begynnelsen pga at det er IVF og fordi det i tillegg er vårt første barn. Neste gang er 9. mars, så det blir jo ganske så tett! Hun var i alle fall fornøyd!

Tenkte å stikke innom en VELDIG fin barnebutikk som ligger rett ved jordmorkontoret, men der var det uforklarlig stengt.. Jaja, får surfe litt rundt på nett i stedet da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappe av ja....hva er det? :fnise: Ikke lett når man ikke har store vondter det..

NESTEN så man skulle hatt litt mer ubehag! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NESTEN så man skulle hatt litt mer ubehag! :fnise:

Ja da hadde man vel fått slappet av litt iallefall :) Hilsen hun som akkurat har støvsugd og vasket gulvet.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan godt komme til meg å vaske litt, for her blir det bare gjort det mest prikære :sjenert:

Mayami, blir kanskje litt dumt å kjøpe kjole til pjokken ja. Ikke for det fetteren min brukte nattkjole da han var liten fordi han synes sis og jeg hadde så fine ;)

Jeg går vel på en måte bare til jordmor jeg også, da legebesøkene mine er pga sykemelding :sjenert: Jeg tror frekvensen på kontroller er litt ulik fra plass til plass, og det er også sikkert tilpasset hver enkelt også :vetikke: Jeg har i alle fall vært i uke 12, uke 16 og skal i uke 20, forrige gang var jeg i uke 13 og skulle ikke før i uke 23 igjen.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker så lenge å vente i begynnelsen, hvis man ikke skal inn igjen før i uke 24. Første skal jo være ca uke 10! Det er over tre måneder det!! Riktignok med en UL i mellomtiden.. Men jeg tror jordmor skjønte at jeg hadde satt pris på litt tettere, i og med situasjonen, så jeg trengte ikke spørre om det en gang! Og nå har jeg termin på bursdagen hennes, kunne hun meddele! :fnise:

Min fetter brukte også nattkjole, og så likte han så godt å kle seg ut som dame (da han var 4 år), og hadde sløyfer i håret og jentenavn! Det gikk bra med han også - lenge siden han har iført seg dameklær, tror jeg! :fnise:

Har forresten funnet ut at jeg har en dille... det er bare det at jeg ikke helt vet hva jeg har lyst på!! Føler at jeg MÅÅÅ ha "det", men aner ikke hva "det" er! Irriterende.... foreløpig fungerer det med iskaldt vann, men det føles som en litt blass erstatning.. kanskje det er rødvin?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isbiter har jeg hørt faktisk er en ganske vanlig dille :jepp: eller, vanlig og vanlig, men vet om flere som måtte ha det i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser vi på at isbiter er "det" - satte et brett i fryseren før jeg dro på jobb. Sitter på bussen nå og lillemakrell er helt gal! Tror han har begynt med kickboxing inni der!!

I dag skal jeg melde meg på gravidyoga, timene begynner i morgen! 10 timer inkludert et fødselsrorberedende kurs på slutten med pusteteknikk osv. Skulle passe greit det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres supert ut med gravidyoga :Nikke: Jeg kunne egentlig tenkt meg det, men har mer enn nok med treningen jeg har. Forrige uke skulket jeg tom den ene og det pleier jeg aldri å gjøre :sjenert:

Herlig med stor aktivitet i magen, håper det snart blir min tur. Vet du hvordan morkaken din ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres supert ut med gravidyoga :Nikke: Jeg kunne egentlig tenkt meg det, men har mer enn nok med treningen jeg har. Forrige uke skulket jeg tom den ene og det pleier jeg aldri å gjøre :sjenert:

Herlig med stor aktivitet i magen, håper det snart blir min tur. Vet du hvordan morkaken din ligger?

Har ikke turt å trene så mye så langt, pga vondt i bekken. Har sjekket litt ut rundt omkring om gravidyoga, for det hørtes så bra ut, men trodde ikke noen her i området tilbød det. Men jordmor visste om ei som ikke har nettside, så da ble det orden! :) På UL sa de at morkaken ligger bak (eller noe sånt), slik at lillemakrell ligger helt "oppi dagen". Derfor kjenner jeg visst bevegelse så lett. Mener selv at jeg kjente bevegelse alt i uke 13, men det er visstnok ikke mulig.. men jeg tenkte det da at dette har jeg ikke kjent før (satt på bussen, husker det veldig godt), og nå som jeg vet hvordan det kjennes ut, mener jeg at det måtte være lillemakrell den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner nok snart sprell du også, Pusilus! Kanskje jenter er litt mer beskjedne enn gutter? ;) Hvis det skal fortsette med like mye aktivitet når han begynner å gå, kommer jeg til å bli sprek! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har prinsessa beveget seg siden jeg var nesten 16 uker, så jeg tror det er fullt mulig å kjenne noe ganske tidlig :jepp: I begynnelsen var jeg litt usikker på om det var babyen eller bare leamus, men i ettertid er jeg sikker på at det alltid har vært babyen. Synes JM på UL sa at morkaka mi ligger nede på siden på en måte, hvis ikke jeg husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjentes veldig merkelig ut, akkurat som om noen ommøblerte nedi der! Men nå er jeg i alle fall sikker på hva det er! :fnise:

I dag har jg bestilt body og joggebukse til lillemakrell fra heilt spesielt-bloggen!! Blir veldig spennende å se resultatet, for jeg ga nesten helt frie tøyler til valg av farger og mønster. Eneste reservasjonen var ingen pasteller! ;) Blir nok pasteller ellers!

Nå skal jeg slappe av med Lilyhammer, ferdig-pizza og dyne i sofaen! Mannen sin tur å legge, bare storetass igjen nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...