Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

KanSkje det er enda bedre med ammepute enn med vanlig hodepute som jeg bruker (ror den er vel en del større?).. Så en gang en reklame for noe de kalte "hotellpute" som var på en måte en dobbeltpute - det hadde vært genialt nå tror jeg! Men husker ikke hvilken butikk som reklamerte for den... Og ammepute får jeg forhåpentligvis bruk for om en stund likevel! Hmm... Shoppinglysten har returnert etter stelleveskekjøp! :fnise:

Ingen krim i kveld, heldigvis...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammeputen ga bedre støtte en de hodeputene vi har i alle fall :jepp:

Godt det ikke er noen krim i kveld, håper du får en mareritt-fri natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig blitt litt hormonell jeg også... Bannet til dusjforhenget og ropte til bikkja i løpet av 10minutter. Har stått og ordnet kake til bursdagen til storetass siden jeg kom hjem (for sent) fra jobb. Utrolig sliten, sulten og lei, og vondt i beina og i ryggen. Rar i magen, periodevise menssmerter og hard klump i babyområdet. Vet ikke hva det er for noe, men det kan da ikke være sunt?? Kanskje på tide å roe ned....? Kanskje sykedag i morgen....?

Det var dagens syting! Har hatt noe "fritid" på jobben i dag og så på bodyer med artige tekster på nett. Skal så definitiv handle en del med "attitude" når hn kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker!!! Det er 4,5 mnd det - og under 5 mnd igjen! :) OG bare en uke til UL! Bare håper at alt er fint med knerten.....

Hatt selskap for storetass i dag, kjempesuksess! Men masse styr og bråkete barn. Mange uoppdragne smårollinger rundt omkring altså!! Men storetass var godt fornøyd og lillebror likeså, så da er det vel greit! :)

Edit: Minstetass kunne forresten fortelle at han gleder seg til bursdagen sin også, men gleder seg enda mer til babyen kommer til sommeren! :rodmer:

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også periodevise mensmurringer og at det er hard klump på ene siden av livmora... :( litt skummelt synes jeg, men kjære minner meg på at jordmor sa at da må man bare roe ned litt. Så prøver etter beste evne ;)

Ønsker deg en fin helg, og grattis med overstått bursdag og 18 uker!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt å roe ned maks i dag! Mannen og tassene på skitur, jeg og kattene alene hjemme. Fyr i peisen, strikking og stooooor kopp varm te! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Håper ikke det er kynnere du kjenner. Prøv å legg deg ned når du kjenner det og kjenn på hvordan livmora føles i forhold til vanlig, om den er hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: her også :)

Håper du har koset deg masse! :klemmer:

Har storkost meg - ikke gjort noe som helst! Men er fortsatt helt utslitt.. jaja, det er vel slik det skal være...

Håper ikke det er kynnere du kjenner. Prøv å legg deg ned når du kjenner det og kjenn på hvordan livmora føles i forhold til vanlig, om den er hardere.

Vet ikke hva kynnere går ut på, men dette her kommer sånn av og til, kanskje en gang om dagen. Gjerne akkurat når jeg har lagt meg om kvelden. Hele nedre del av magen blir hard. Det er ikke vondt, men blir liksom "stivt". Hmm.. umulig å beskrive..

Edit: Er kynnere farlig?? Bekymret...

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Æsj, det høres litt ut som kynnere. Det er ikke farlig, det er bare livmora som trener ved å trekke seg sammen, men det kan være litt skummelt om det blir regelmessig og smertefullt.

De fleste kjenner kynnere mot slutten av svangerskapet, mens alle har det mer eller mindre hele svangerskapet uten å kjenne noe til dem. Jeg kjente det første gang i uke 15 og hos meg har det vært direkte plagsomt og skyld i at jeg er 50% sykmeldt nå. :gjeiper:

Har prøvd å lese litt om det er sånn at de som kjennere kynnere tidlig får en lettere fødsel eller oftere føder før eller til termin, men det ser ikke ut til at man har noe særlig fordeler.. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes jo ikke bra ut... Må lese meg litt opp på kynnere, skjønner jeg - og nevne det for jordmor neste tirsdag kanskje...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg er bare så lei disse kynnerne, er jo egentlig ikke noe å bry seg om så lenge man ikke plages. Om man får dem oftere er det et tegn på at man skal ta det med ro! :Nikke:

Mange som har det uten å merke stort til dem eller å plages så veldig av det i hverdagen. Ville nevnt det for jordmor sånn at det vet om det. Det er jo ikke så mange som kjenner det så tidlig. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlige lilletass :hjerte:

Godt du kom deg gjennom bursdagsfeiringen og at storetass var fornøyd :tommelsmil:

Helt klart god nok grunn til å ta en liten sykemelding når du er sliten :Nikke: Du har tross alt to barn og en mann hjemme å ta deg av, det er slitsomt det! Synes du skal snakke med jordmoren din om det i allefall :)

Her soves det med en pute mellom beina, en foran magen og to undet hodet :fnise:

Ha en deilig søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg snart må skrive huskeliste til jordmortimen.. :fnise: Uvant å ha "plager" for meg som nesten aldri er forkjølet en gang til vanlig, så da føles det som om jeg pingler ut hvis jeg klager nå! Mest mentalt det der ja! ;) Lucky? er godt beputet - det begynner jeg å bli også! Mannen kaster ut en del av dem etter jeg har sovnet, og jeg merker ikke det før jeg våkner om morgenen og snubler over en putehaug i halvmørket! :fnise: Greit å ha kommet til en enighet der!

I dag er det kjempefint vær og om en uke kommer sola til å kikke fram fra bak fjellet!! Vi skal gå oss en god tur med kakao og appelsin og hannhund i bånd, også stopper vi en time eller to på lekeland på turen hjem så tassene blir ordentlig utslitt til kvelden! Bra med mosjon! (På lekeland har de også kjempegod kaffe til mødrene - har spart opp kaffekvoten min i flere dager!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten også funnet ut at det ikke er så lurt med den fine Cobra vogna jeg hadde bestemt meg for. Den er nok altfor åpen for dette kalde og våte klimaet vi bor i. Derfor går vi for mine venninners favoritt: TFK Joggster Twist, med 2011 facelift (høres ut som en sportsbil!!) med ny og smalere kalesje og skivebremser! Lurer på om det går an å kjøpe den brukt...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi... Ja, mer som noen superbiler!

Hatt en fin men travel dag, men fikk en skikkelig dårlig opplevelse nå på kvelden... Fikk plutselig veldig vondt/ubehag i bringen, måtte konsentrere meg for å puste. Kjentes ut som massiv halsbrann. Pågikk i en 10-minutters tid, så måtte jeg bare løpe på do og spy. Mye bedre nå, ikke vondt eller kvalm lenger, bare sliten... Småen spreller so. En makrell, så hn har det fint i alle fall. Men det var ikke noe særlig moro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, så ekkelt.. :( håper det var et engangstilfelle!

Har ikke fått med meg at du kjenner bevegelser jeg! Sikkert ekstra godt etter en sånn hendelse.. Bra minien viser livstegn for å berolige en engstelig mor :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for noe ekkelt! Håper formen er fin idag, og du slipper å oppleve dette igen. Husk å skriv det på huskelista til JM!

Det er vanskelig å bestemme seg for vogn ja! Det ser så flott å fint ut, men så kanskje den ikke passer så godt til dere. Kjekt å høre erfaringer fra kjente da.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...