Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Så flink du er til å tenke positivt! :)

Ser ut som du har akkurat det samme som meg.. Jeg fant jo ut at magevondten var noe annet, så bortsett fra det har jeg heller ikke merket noe vondt rundt det (og er fortsatt kvalm). Tenkte også at det kunne komme av sex som vi hadde rundt en uke før det brune kom, men det virker liksom som det er for lenge siden.. hm..

Jeg skal jo høre hos legen i morgen om det kan finnes noe god grunn til det, så da skal du få rapport :)

Spennende med privat UL da! Jeg gleder meg hvertfall veldig til min :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært fint å få rapport ja! :) Snill du er! Det er veldig rart, men jeg er veldig bestemt på at det ikke er noe farlig! Så får vi se om jeg greier å være like optimistisk lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble plutselig veldig bekymret i går da jeg ikke var trøtt kl 21 som vanlig. Mye mer energi og kjente igjen "meg selv" fra før jeg testet positivt. Lite kvalm nå på morgenen, og må ikke så ofte på do lenger. Fortsatt noe brun utflod, men nå mest veldig tynt og uten farge. Økt mengde da, men... Så leste jeg litt på nett om symptomer i 2.trimester, og fant ut at det stemmer ganske bra. Bl.a. endringer i pigmentering i huden - i går reagerte jeg på at jeg var så rød i ansiktet, røde "nisse-kinn" uten at jeg har gjort noe som helst. I tillegg har jeg sett meg i speilet, og det ser ut til at det er litt mage der. Kom over denne siden, og magen min er en mellomting mellom hennes i uke 11 og 12. Og det kan jo stemme ganske bra det! Mindre ømme pupper har jeg også, men de har sannelig vokst nok i det siste, synes jeg!

Jaja... får avvente rapport fra Selma før jeg bekymrer meg videre... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender mange gode tanker til deg og håper dette er helt uskyldig :klemmer:

Ikke lett å bli klok på symptomer altså! Her kommer de og går som de vil synes jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er bare jeg som overdriver - det er derfor jeg ikke har lagt meg selv inn hos jordmor enda! :fnise: Men jeg har jo aldri gjort dette før, så man vet jo ikke.... Internett kan være en bra ting, men det kan også være en kilde til masse unødvendig bekymring! Ser ut som om det går fint uten symptomer hos deg da, Lucky! ;) Koselig!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mayami! Så bra at energien er på vei tilbake og det brune har forsvunnet! Det forsvant hos meg i går ettermiddag også. Rart at vi har det så likt! :gjeiper:

I dagboken min kan du lese om hele legebesøket (føler jeg legger ut i vei om ting som kanskje ikke er så interessante, men..). Men uansett, legen klarte å berolige meg om at det var ganske vanlig å oppleve slikt brunt, og at det ikke var noe farlig så lenge det ikke gjorde vondt eller blødde masse (legen hevet ikke et øyebryn en gang da jeg fortalte om at jeg hadde hatt brunt i tre dager). Det kommer av at livmoren strekker seg, og er litt skjørere enn vanlig (så vidt jeg forsto det). Så jeg tror du bare kan fortsette å ta det med ro, dette går bra, og nå har det jo gått over! :klemmer:

Har jo faktisk begynt å roe meg litt jeg også, og fått mer og mer gode følelser rundt graviditeten i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det avgjort, her blir det ingen UL før den ordinære den 27.januar! I alle fall så lenge det ikke er noen smerter eller andre ekle greier her... Ser ut til at det brune har gitt seg, og alt er tilbake til slik det skal være! Mer energi nå, faktisk lyst til å trene!! Det gar ikke skjedd siden før jeg begynte med nesespray for ca 70 år siden...

Men nå er det sengetid! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, noen av symptomene henger i lenger enn andre... minst 10 doturer i dag mellom kl 8 og kl 12, og en veldig truende kvalmebølge da lunsjen måtte utsettes en halvtime IGJEN... Men, det er greit! :) Alt er fint, kontoret er varmt, kakaoen er i koppen og buksen er trang - så da skal jeg ikke klage på en ting!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*liker*!!!

Buksa er trang.. hehe... eneste gang i livet der kvinner faktisk setter pris på det ;)

kjenner igjen doturene.. har flydd i ett sett idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*liker*!!!

Buksa er trang.. hehe... eneste gang i livet der kvinner faktisk setter pris på det ;)

kjenner igjen doturene.. har flydd i ett sett idag

Hihi... for en gangs skyld er det fint med trang bukse! ;)

Godt å lese at symptomene er der fremdeles

Ja, det er fine greier! Kvalm og lykkelig! :fnise:

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buksa mi er også trang, men ikkje av den gode sorten. :grine: Litt misunnelig. :ler:

Tenk, nå rundar du snart 12 veker. :strix:

Ja - hurra!! :) Vanligvis er jeg ikke så veldig glad for trange bukser, men nå føles det BRA! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen har nok ikke gitt slipp helt enda, spydde å bussen igjen i dag tidlig... Rart man skal bli bussyk, ikke vært det siden jeg var liten. Lurte på å hoppe av og ta bussen tilbake igjen, men det ser ut til å ha gitt seg nå... Tidlig hjem i dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tidlig hjem i dag nei... møte i stedet, faktisk..! :kjefte: Og etter det er det juleavslutningskonsert med størstetassen, så jeg og minstetassen skal dit. Ikke avslappende, men sikkert veldig koselig! Må huske kamera....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig at du spøy på bussen igjen! :( Men nå vil vel kvalmen heldigvis snart avta..

Håper du koste deg på julekonsert :) Er jo så koselig med små barn og juleglede :rodmer: Selv om man noen ganger kanskje har mer lyst til å slenge seg på sofaen hele kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koste meg veldig - han er jo så flink! <3 Blir veldig godt med juleferie når den endelig kommer!

I dag er det 12 uker!!!! :duskedame::hoppe::danse: Tickeren min viser en dag feil, i følge både st.olavs og jordmor, så jeg stoler heller på dem! :fnise: Men, kvalmen henger i, spydde på bussen i dag også... sjåføren må da begynne å tro at det er noe feil med meg! Fortsatt kvalm nå, flere timer senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å kaste opp på bussen :sukk: Jeg gjorde det heldigvis unna før jeg gikk ut, håper ikke det kommer tilbake på bilturen senere i dag.

Håper kvalmen gir seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...mannen på julebord, tassene snart i seng - tror det er tid for dyne i sofaen, gullrekka og sjokolade. Og kanskje en grandiosa... Med sylteagurk..? (Skylder på dilla...!) :fnise: Går an å kooooose seg uten mann også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...