Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det må vi i alle fall satse på! :) Har nok å finne på, så skulle ikke gå og kjede meg... På vei hjem fra hjemme-alene-helg nå, blir godt å komme fram til slutt! Veldig godt med en frihelg og tur til mamma. Har sett på strkkeoppskrifter til småfolk, og samlet mot til å prøve meg på en strikkebukse med ekornmønster rundt beina! Godt jeg har god tid til å prøve og feile!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Sikkert morsomt å ha noen egenstrikkede plagg å gi den lille :rodmer:

Jeg selv har ikke tålmodighet nok... Kanskje det kommer i jula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma: Får se hvor langt jeg kommer! Men jeg er jo veldig glad i å strikke da...!

I dag har jeg bevilget meg en sykedag. Oppkast før kl 7 gjør at jeg tenker jeg har det bedre hjemme i dag... Hadde vært noe annet om det skjedde hver dag, men dette er ikke "vanlig" - håper det er et engangstilfelle!!! Jaja, på den positive siden er det jo et godt tegn på at alt er som det skal være da! :) Også har jeg hørt at dersom man er veldig kvalm er lilleknøttet sannsynligvis en jente - og det hadde jo vært fint! ;) Vet ikke om jeg tror så veldig på sånn kjerring-kunnskap, men det er jo moro å se om det stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mayami!

Gratulerer så utrolig masse!!! :strix: :strix: :strix:

Her var det virkelig lenge siden jeg har vært innom, og da var det godt å se en sååå god nyhet. Er kjempeglad på dine vegne!! :nigo:

Har bare skumma gjennom de siste sidene her nå, men kommer innom igjen om ikke så alt for lenge... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Honning! Koselig at du er inn - full forståelse for at det er hektiske dager hos deg! :)

Litt bedre i form nå, men veldig glad for at jeg ikke var på jobb i dag. Mannen har vært veldig snill og kjøpt boblevann med sitron til meg, så nå blir det på stell! Tidlig kveld ogaå tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var veldig kvalm og fikk jente! ;) Men det sprøs hvem du spør om det der. Jeg slapp heldivis unna oppkast. Du får ha riktig god bedring! :troest: Det er ikke noe særlig! Får håpe du slipper unna kvalmen om noen uker. Godt du har muligheten til å reise til mamma å hvile ut!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du kunne ta deg en hjemmedag, noen ganger merker man bare hva kroppen aller mest trenger.. :)

I følge kjerringrådet blir det vel gutt på meg da ;) Blir like glad uansett hva det blir, men blir spennende å få vite kjønnet og knytte seg enda mer til minien :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :klem:

Litt bedre i dag, men. Har sånn merkelig hodeverk. Er vant til migrene, men dette er annerledes, likosm mindre og mer intenst.. Dårlig forklart!! Er i alle fall på jobb for nå, så spørs det om jeg reiser hjem tidlig.

Har fortsatt ikke bestemt meg for om jeg vil vite kjønn eller ikke... Litt spennende å ikke vite, men veldig praktisk å vite. Dessuten tror jeg som Selma at det kanskje blir lettere å knytte seg?? Vet ikke... Har en stund igjen før jeg må bestemme meg da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått første time hos jordmor!! Tirsdag om en uke braker det løs. Dama som tok telefonen på helsestasjonen kjente meg igjen pga at ueg har vært der så mye med tassene - hehe... Hun lurte nok veldig da jeg spurte om jordmor! :fnise:

Litt bedre i dag enn i går, i alle fall nå litt utpå dagen. Tidlig hjem i dag, slappe av før minstetassen skal hentes! Prøve å få han til å lese litt i dag, mens storetass er på trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt det med kvalme og jenter. Da blir det gutt på meg også!

Vi lurer også på om vi skal vite kjønn. Jeg har egentlig mest lyst til det, men samboer har ikke så lyst til det. Det hadde vært flott om det kunne vært en overraskelse under fødselen, men jeg er litt redd for at jeg skal begynne å håpe på det ene eller det andre dersom jeg ikke vet noe.. :sjenert:

Tenk om det viser seg at kjønnet man får opplyst på UL er feil!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg tenker også - tenk om de ser feil! Men på en annen side, tenk om jeg går og ønsker meg f.eks jente i ni mnd også er det en gutt! Huff nei, jeg tror det er bedre å vite det, i alle fall hvis de er rimelig sikre. Kanskje jeg skal få dem til å skrive det på en lapp k en konvolutt så kan vi se hvis vi vil, i ro og mak? Vet ikke om det går an men... :fnise: Til sist er det jo ikke så farlig om det er jente eller gutt så lenge h*n er frisk og fin - blir sikkert verdens nydeligste uansett!

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk slapper av litt når du kom hjem fra jobb :klem:

Jeg tror nok vi vil vite kjønnet, så fremt det går an å se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, for en start på dagen!! Storetass kom inn på soverommet og sa at begge viserne på klokka er mellom 7 og 8... så da er det kanskje på tide å stå opp?! Og det var det... tomt batteri på mobilen, helktisk matpakke-laging, påkledning og skyssing ut døra. Alt unnagjort på 20 minutter! Effektivt... Heldigvis har jeg fri i dag, så da gikk det bra! Rakk tilogmed å lage solbærtoddy til storetass som skal på tur med skolen i dag!

Fri i dag, strikking i kveld med venninner. Har begynt på ekornbukse i str 6-9mnd, so far so good! :) Noe kvalm i dag også, men en rolig morgen (etter alle har kommet seg avgårde til skole, barnehage og jobb) gjør susen, kjenner jeg! Klar for hjemmekontor!

Ha en fin onsdag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker!!!!!! :hoppe: 3cm, tydelige tær og fingre, offisielt et foster i stedet for et embryo...

Hos svigers, ikke veldig avslappende dessverre... For mye folk på for liten plass, og tasser som blir stresset av alt maset. I tillegg er jeg kvalm og uopplagt hele dagen, og skulle helst ligget på sofaen hele dagen... Blir godt å komme på jobb på mandag og slappe av! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med 10 uker :strix: Tenk at det er et foster allerede :hjerte:

Vi ville gjerne vite kjønnet, så heldigvis var det ikke noe problem å se hva det var :fnise: Kan jo være de tar feil, men siden legen min også så at det var gutt nå på torsdag, regner jeg med at de har rett :) Skal på 3D om en uke, så da ser man det jo i allefall :)

Håper dere får en litt roligere helg i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt bedre etter en stund, ja... men travelt når det er så mange som vil si noe samtidig!! Men nå er vi hjemme igjen, tassene er lagt og jeg har fortært et etterlengtet burgermåltid. Da er balansen reinstallert1 :)

Ha en fin søndag kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag har jeg vært på shopping... Tenkte å finne noen topper som var litt løse men som ikke er "gravidtopper", og prøvde hele 3 stk (nesten rekord til å være meg - hater sånn "må ha"-shopping), og så skikkelig gravid ut i alle tre. Da er det jo ikke noe vits!! Kan jo like godt bare si at jeg har lagt på meg i det siste... :( Det er jo strengt tatt sant... Noen som har noen tips? Ville egentlig ha sånne litt lange topper med snøribg i ryggen eller omslag, men det er visst ikke på moten nå. Det er vare lårkorte trange paljettkjoler eller flannelpysj å velge mellom! Det var KappAhl da... Er det for tidlig å kjøpe mammaklær? Er jo bare 10+2... Med en skikkelig fleskemage som ikke tåler dagens lys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...