Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja.. kan ikke akkurat si at jeg er overrasket - når har noe klaffet på første for oss tidligere, liksom?! Så da er det vel bare å belage seg på en liten isdanser i stedet! Hvis den overlever tining denne gangen... :sjenert:

------

Lille er endelig i seng, han har vært helt ekstremt slitsom i dag!! Jeg har konkludert med at han kjeder seg med lekene sine og trenger nye utfordringer. Men det er vanskelig å vite hva man kan kjøpe av leker som kan vare en stund (det er jo så grusomt dyrt, og jeg er imot bruk-og-kast). Han forelsket seg i en brannbil med lyd som tilhører fetteren, så noe sånt hadde vært fint. Men mye av det er 3+ pga smådeler som kan dette av... Vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isspirer er flotte barn det også, og så klart overlever den tiningen!

Det er vanskelig med leker, vi har ryddet bort de mest utpregede babylekene. Lita har et kjøkken hun styrer med og noe duplo som også er høyt i kurs, ja også trille/vogn så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pjokken fekk ein bobby car med tilhenger til 1-årsdagen. Den var stas frå første stund, sjølv om han var veldig forsiktig i starten og me måtte skubba han framover, men den har vore veldig populær og er stadig i bruk fremdeles. :) Og så forbrenner han ein del energi utan at det er FOR mykje støy mens han leker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusilus: Ja, så lenge de overlever tiningen så er de flotte barn! Mine to forrige var ikke så heldige... håper den nye teknologien (lengere dyrking før frysing) gjør dem kraftigere!

Lille har en sånn bil som han sitter på, men har ikke så mye framdrift enda! Kjøkken var en god ide - han elsket det som ar på lekelandet vi var på for en uke siden! De fleste er 3+, men kan vel bare ta vekk de minste delene. Har også funnet en sånn brannbil som lager lyd når man trykker på føreren (tror det er Fisher-Price), så det er jo en start..

Ganske deppa pga TR i dag, men på vei til jobb fikk jeg en SMS med lunsjinvitasjon fra damene! :) Made my day!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet i dag tidlig, negativ som forventet. Nedturen tok jeg meg av i går, så nå skal jeg kose meg med en øl i kveld (!!!) og få ringt St Olavs for å avtale fryseforsøk (ikke i den rekkefølgen - telefon først, SÅ øl!).

Kjære reiser bort i dag til i morgen, lille skal til helsesøster for vaksine og 15mnd kontroll. Minstetass skal ha med en venn hjem fra skolen, og jeg og storetass skal lage spaghetti til alle sammen. Lille sov fryktelig dårlig i natt. Våknet rundt halv ett og var kjempevåken. Skulle ikke sove, hylte i senga og da vi tok han inn til oss, raste han rundt i senga vår. Jeg ga han velling i ett-tida, og han sloknet til slutt (i min seng) før to. Ikke en positiv natt....... så nå har jeg gitt beskjed til barnehagen om å kutte ned på dagsoving fra så lenge han vil til max 1.5 time og ikke etter kl 14. Håper det virker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme, dumme TR :(

Det er godt å se hvor bra du takler det og at du er over den verste nedturen allerede. Da krysser jeg det jeg kan for klaff på første førsøk med en isdanser.

Kos deg masse med øl i kveld, det er vel fortjent ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Blir ingen øl, for jeg syntes det så feil ut å gå inn på kiwi med en liten baby og handle en halvliter. Og vi trenger ikke noe annet, så jeg kunne ikke kamuflere det blant sunne ting heller! :fnise: så da får det bli i morgen i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg igjen der! Ikke at jeg drikker øl, men føler ikke akkurat for å dra med frøkna inn på polet. Der er det ihvertfall ingen sunne varer å gjemme seg bak :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter på mensen slik at jeg får ringt jeg også, har forøvrig trodd at den kommer hvert øyeblikk helt side forrige onsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O kjølige menneske!! Hadde det et meg, hadde jeg nok testet sist fredag! ;)

Rakk ikke å ringe dem i går, så må prioritere det i dag. Lille fikk vaksine i går, og ble kjempedårlig. Han var jo forkjølet fra før, men da jeg la han k går begynte han å hoste og spy. Skiftet på senga hans tre ganger, men det ga seg ikke. La meg sammen med han i senga mi i ti-tiden, o da sovnet han en times tid. Bråvåknet og hoster og skrek så han ikke fikk puste. Hørtes ikke ut som om han fikk inn noe luft, og det kom sånn ekkel lyd da han trakk pusten. Fikk ikke skikkelig kontakt med han heller, og han var helt stiv. Jeg tok han ut på verandaen, for tenkte at kanskje frisk og kjølig luft var bedre, men det virket ikke. Han roet seg etter en halvtimes tid, og har sovet nå siden ca kl to. Sover fortsatt, men nå må han snart bli med og levere tassene på skolen. Typisk at dette skulle skje den ene natta kjære var borte... Lille og jeg blir hjemme i dag, sender han ikke i barnehagen etter en sånn natt, selv om det ikke er spysjuken.

I morgen reiser vi på høstferiebesøk til beste svigerinne og to herlige nevøer! Gleder meg veldig til å treffe hele sirkuset igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjølig og kjølig CD 20 var litt tidlig å tenke i testbaner :sprettoy: cd 29 i dag og det er helt normalt. Det er nok endoen som ikke har likt kostholdet mitt og det at det snart er forsøk kan øke sykluslengden til 35 dager :roll:

Kjedelig reaksjon for lille :( Snakket med HS i går og hun sa at hvis allmentillstanden var god var det greit å ta vaksinen selv om de var forkjølet.

Høres ut som dere har en fin høstferien i vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for ei ekkel natt! Er så skummelt når småttisene blir så dårlige. Håper dere får en kos dag hjemme da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe særlig nei, og han er litt redusert i dag også. Ligger heldigvis og sover godt ute i vogna nå. Det er ikke sikkert det har med vaksinen å gjøre, men det var jo et sammentreff...

--------

Nå har jeg snakket med St Olavs igjen (Rigmor <3 ) og vi bestemte at vi prøver fryseforsøk på neste mens. Så da blir det forhåpentligvis en tur igjen i midten av november" :) Må bare satse på at egget overlever tining denne gangen...

Kjære kommer hjem i ettermiddag, og da skal vi kose oss skikkelig med fredagskveld! Såfremt lille sover da, selvfølgelig... Ellers satt jeg her og plutselig så meg selv utenfra: Jobber hjemmefra på en Mac som står på mitt nydelige danskproduserte håndlagde valnøttspisebord, sitter på stol fra Panton i lyset fra en PH konglelampe... Alt akkompagnert av lyden av vaskedamen som støvsuger på soverommene... ÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!! Jeg har blitt en vestkantfrue!!!!!!!!! Uten å bo på vestkanten (av Oslo i alle fall)..... Må nok ha meg en tur på Ikea og snobbe ned litt..... :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har spottingen begynt, så det blir nok ila av dagen eller morgendagen. Hadde helst sett at jeg fikk tatt telefonen før vi får huset fullt i høstferien. Vi går for midten av mai Mayami! Det er da gulleggene skal settes inn og vokse seg store i 8/9 mnd til små babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...