Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Lykke til med leveringa i morgen, det går nok bra :) Får bare håpe på ei god natt så han er i slaget til noen timer i barnehagen.

Bra du fikk ordna deg en deal med sjefen på jobb da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Honning! Det gikk veldig bra med leveringen, bare jeg som sippet! :fnise: Den sprayen gjør meg helt tussete! Lille fant kameraten sin (bestekompis fra barselgruppa) med det samme, og satte i gang med dagens aktiviteter! Natten var ikke den beste i natt heller, han var våken flere ganger før midnatt og en gang i to-tida. Det går seg vel til,håper jeg! I dag har jeg et møte kl 11, så skal jeg hente han med en gang det er ferdig. Tassene er så fornøyde med å være tilbake på SFO at de nekter å bli hentet noe tidligere enn 16, så de få bare drive på! :fnise: Nei, nå får jeg se å komme i gang med jobbingen her.....etter en kaffe...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne nesesprayen gjør meg jo helt gal!! De siste gangene jeg brukte den kjente jeg ikke noe særlig forskjell i det hele tatt, men i denne runden er jeg ikke meg selv på en flekk.. Sur og hissig og tar lett til tårene for "ingenting". I går klikket jeg på opptil flere personer (det var absolutt fortjent, men ikke noe som man forventer av meg), og i dag kjenner jeg irritasjonen boble over å få "fritimer" i stedet for undervisning. Spray kombinert med DÅRLIG kommunikasjon er ikke bra for blodtrykket...!

Heldigvis gikk det litt bedre med levering av lille i dag, ettersom det var kjære som leverte. Jeg laget også matpakke (med skive OG blåbær) i stedet for frokost hjemme (de kan spise medbrakt frokost i barnehagen), og tror det hjalp. Han blir alltid glad av mat! :fnise: I går hadde han skreket hele formiddagen og var grusomt slitsom hele kvelden. Ville bare bæres hele tiden, og jeg med min senebetente høyrearm... Håper det blir lettere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du reagerer sånn på sprayen denne gangen. Kjekt at tassene trives så godt på SFO :Nikke:

Lita er klengete og kosete for tiden og i går var ingen ting rett på kvelden, det går vel over. Jeg mistenker den lille kulen i underkjeven ;)

Så bra det går greit med levering av lille, lita trives godt i bhg og det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeeeeesp! I natt har lille vært mye våken, og dermed også jeg... Kom på til slutt at han sikkert var sulten (ca kl 02), så lagde til ei flaske med velling. Den tømte han fort og tippet over og sovnet. Etter 5 timer med uro og hyling... Vi hadde ikke middag i går, så det var sikkert derfor han var sulten. Så nå blir det skjerpings - og fiskeboller med makaronistuing til middag!

Barnehagelevering er fortsatt ikke bra, verken for meg eller han. GLEDER meg til å bli ferdig med den grusomme sprayen om en ukes tid, håper bare ikke det blir verre med sprøyter... UL om knappe 14 dager, og all barnepass og sånt er i orden. Må være uten lille i tre dager, og det blir nok det verste med alt sammen. Takke meg til uttak og medisiner! Storetassene trives så godt både med kjære og på skole/sfo at det ikke er noe problem, men lille er jo så avhengig av meg... Men hvis det resulterer i en bror eller søster, så er det jo verdt det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å ikke tenke seg om med den maten altså. Vi har sittet og planlagt middager framover selv i dag, og jeg har handla inn for hele uka sånn cirka. Har et håp om å klare å fortsette å gjøre det på den måten, for når vi begynner å jobbe begge to igjen, så nytter det ikke å handle hver dag etter jobb i tillegg til barnehagehenting.

Jammen godt du snart er ferdig med sprayen, og det er ingen tvil om at 3 dager uten lille er verdt det om det kommer en bror eller søster utav det. Hormonene dine gjør nok ikke at det er enklere for deg heller, men det går helt sikkert veldig fint :Nikke:

Håper barnehageleveringen går bra snart for dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper leveringen går seg til, spraying og hormonkjøret gjør det nok ikke noe bedre for din del og det er godt mulig lille kjenner på det han også.

Krysser fingrene for søsken på første forsøk :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, håper på klaff på første jeg også, Pusilus! Trenger ikke en runde til av dette her... Kjenner at jeg er skikkelig lei av at vi ikke skal få det til på egenhånd, selv om det er urettferdig overfor de som ikke får det til i det hele tatt... Jeg hentet lille i barnehagen i går, og spurte en ansatt om det hadde vært mye skriking. Hun ble litt overrasket og svarte at nei, det var veldig lite av det! Jeg ble veldig glad for et sånt oppriktig svar! :fnise: Føler ofte at de har "pyntet på det" og sier at det er mindre enn det det er for at jeg ikke skal bli lei meg. Men hun her var oppriktig! :) Lille virket også veldig fornøyd da jeg hentet han, stod og kikket ut vinduet i døra da jeg kom, med to duploklosser i hendene! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med en oppriktig ansatt :) Vi har noen av begge sorten, men jeg ser på lita at hun trives og det er nok for meg. I dag sa hun hadet til meg med en gang vi var innenfor porten og da var hun på vei til sandkassen og er ikke der et bra tegn så vet ikke jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes fantastisk ut! :) Lille hadde bakt i barnehagen i dag og kom hjem med deig på fingrene og mel på genseren! Perfekt! I morgen er det jeg som skal levere igjen, men jeg tror det kommer til å gå lettere enn før...

-----

De siste dagene har jeg begynt å ubevisst tenke mer og mer på forsøket. I morgen er det sprøytestart, så jeg må ta en graviditetstest i morgen tidlig. Rart... lenge siden jeg har tatt en sånn uten å være nervæs for utfallet! :fnise: Gruer meg fortsatt til å være så lenge borte fra lille, men regner med at jeg får nok å gjøre i tantegjerningen de dagene! Forhåpentligvis går tiden fort og jeg kan benytte sjansen til å sove og lese bok! Blir jo litt i ulage dagen etter uttak, så det er en god unnskyldning til å kose seg litt ekstra! ;)

Nå er det vel tid for kveldsmat og bading x3 - og mannen er på møte....! Supermom is in da house! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på både forsøk og supermamma-krefter! :tommelopp:

Lettere sagt enn gjort, men benytt sjansen til å slappe av og kose deg mens du er borte! "Husmorferie" er det ikke det de sier? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det blir husmorferie ja! :Nikke:

I dag leverte jeg lille. Bare overleverte han til en ansatt, ga han matboksen med frokost, han vinket meg avgårde og smilte da jeg gikk! Håper det holder seg sånn! Tullet veldig med sovingen i går kveld og i natt. I ti-tiden tok jeg han opp og han så TV med oss en halvtimes tid. Til slutt besluttet jeg at han måtte være sulten (igjen), til tross for stor middag og masse kvelds. Så jeg ga han en flaske med velling, og da sovnet han til igjen. Må bytte ut kveldsflasken med velling tror jeg. Litt voldsom kost så sent om kvelden, så han var våken både kl 02 og 04. Jeg bare hørte at han skrek litt, men så roet han seg selv. Håper han får sove skikkelig i barnehagen da...

Sprøytestart i dag - må huske å kjøpe test.. veldig glemsk om dagen, skylder på sprayen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testen var negativ, som forventet, og sprøytene er startet! Var en litt enklere variant enn sist, det er bra utviklingen går framover på to år! Håper jeg er litt mindre hormonell i dag enn jeg har vært tidligere, for i dag er det foreldremøte i barnehagen. Har en mistanke om at det var spising av is i barnehagen i går (mannen som leverte og hentet, og han får ikke med seg noe), for lille var helt gal i går ettermiddag. Nektet å spise maten sin, bare hyling og roping. Med en gang føttene traff gulvet, raste han rundt, og da han lå på stellebordet lå han bare og sprellet og ristet på hodet. Kjente han nesten ikke igjen. Han nektet å legge seg til vanlig tid, og sovnet etter tre timers hyling kl 22. Hvis det kommer fram at de gitt han sukker, er jeg redd jeg kommer til å klikke! Jeg har jo bare noen få timer sammen med han hver dag, og at de skal være slik som i går er uaktuelt hvis det er til å unngå. Hadde akkurat samme diskusjon med barnehagen da minstetass gikk der (han tåler overhode ikke sukker), men fikk beskjed om at jeg hadde ekstreme holdninger. :sjokkert: Det er ikke det at lille ikke skal få noe sukker, melk og frukt er helt i orden, men jeg vil gjerne ha kontroll selv på annet sukkerinntak når han er så liten. Han er ikke vant til det, og jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan feire bursdager med smoothies og vafler i stedet for pinneis og muffinser!

Sånn... nå kan jeg jobbe litt til....! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil at han skal spise is når resultatet blir sånn! Huff, for en ettermiddag og kveld!

Lykke til med sprøytestarten! Får håpe hormonene holder seg under kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt mayami! Greit å ha kontroll på sukkerinntaket til de små, heldigvis er de streng på det på vår barnehage. Bursdager feires med varmmat, fiskekaker eller laks er vanligst, og bursdagsbarnet får bestemme litt i samlingen hvis de er så stor.

Hurra for stikking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullstendig hysterisk i kveld også. Sovnet greit da jeg la han, og sov ca 30min før han våknet. Det var halv åtte, en time siden. Hyler til han spyr og roer seg bare på fanget og knapt nok der. Hyler med en gang jeg legger han i senga igjen. Nå har jeg gitt opp og mannen har tatt over. Vet ikke hva jeg skal gjøre.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så slitsomt :( En utrolig fortvilende situasjon, hva kan man gjøre ja? Og stakkar liten som hyler til han spyr. Håper at alt er tilbake til normalen igjen i morgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han roet sel heldigvis etter 1,5 time i dag, mot 3 timer i går... Tror ikke det er tenner, for han har fått fire oppe og fire nede. Er vel ikke enda flere nå?? Håper han roer seg til i morgen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...