Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På ferie - og gledelig overrasket over at det er gratis trådløst nett her!! :) Kom i går og har trasket rundt hele dagen i dag. Heldigvis er det ikke så varmt, så lille er veldig komfortabel i viga si med et lett pledd på! Han klarer ikke å sove uten noe over seg, og heller ikke hvis det er for varmt... Som det gjerne blir når man har noe over seg... Tassene storkoser seg til tross for at det ikke er et typisk "barnested" - de kikker rundt seg og peker som alle andre turister! :fnise: Minstetass er i en skikkelig 6-års-trass, og er vanskelig å ha med å gjøre. I dag våknet han kl 6 og begynte å rope på storetass (som lå 80cm unna) så alle i familien våknet. Prøvde å få han til å slutte men han bare fortsatte. Spiller ingen rolle hva jeg truer med, så nå er han uten nintendo og lørdagsgodt den neste uka... Slitsomt når vi er ute blandt folk at vi er nødt til å bli skikkelig sinte for at han skal høre... Håper det går over snart!! Storetass er i alle fall mye enklere å ha med å gjøre nå, så det er vel håp for alle!

Nå er mannen og svigermor på butikken for å kjøpe hvitvin og potetgull, så blir det verandakos! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh ferie ;) høres jo helt nydelig ut... og det til tross for minstetassetrassing. hehe. koooooos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut med ferie ja! Får håpe minstetasstrassen snart går over, og kos dere masse på ferie!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare kos om dagen! Minstetass har roet trassingen litt, men de to største er konstant på utkikk etter konflikter. Litt slitsomt. Lille er i alle fall storfornøyd med å være på ferie! Masse trilleturer og oppmerksomhet fra eldre damer på annenhvert gatehjørne. I dag satt vi på kafe og det var en liten gutt på 10mnd på nabobordet. De to satt i hver sin vogn og vinket til hverandre i en halvtime. :rodmer: Ikke så nøye med språk når man kan vinke! Han har rotet med soving og den lange luren har blitt til to korte. Ligger og sover nå.

I kveld skal jeg og kjære på date! Har funnet "landets beste indiske restaurant" (ifølge dem selv) og bare kose oss mens svigers passer barn! :) Vi har ikke vært alene ute siden før lille ble født så dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ikke noe i kveld...... Var på restaurant med tassene og da orket ikke mannen enda en middag.. Kanskje i morgen? Planlagt romantikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med ferie :)

Håper dere får noe romantikk ila ferien.

Når var det du skulle begynne på medisiner *jegharfremdelesteflonhjerne*:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det blir romantikk i dag! :) Ble litt i går kveld også, etter leggetid... :lur: Når jeg begyner på medisin.....godt spørsmål, har ikke tenkt på det selv en gang! Men jeg skal ringe inne mens i midten/slutten av juli, så da er det vel oppstart i begynnelsen av august! Tror det var planlagt uttak/innsett i september! Blir akkurat 2 år etter lille ble satt inn da! :) Håper det går like bra denne gangen! :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får det til på første forsøk :)

Kos dere med romantikk!

Her blir det uttak i midten av november, kjære er febersyk nå så det er greit at smågutane får tid å komme seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter en god ferie! En del styr med begge tassene, men vi fikk avverget det etterhvert som det dukket opp! Må fungere praktisk talt som psykolog... Storetass har en del som roter rundt i underbevisstheten som gir seg utslag i raseriutbrudd og atferdsvansker som han ikke kan forklare. Men som de gode hobbypsykologene vi er, klarer vi å finne ut av det likevel! ;)

Det var kjempegodt å komme hjem, og både pusen og voffen hadde hatt det supert på besøk på hvert sitt sted. I morgen blir det hytta, og ommøblering og kos! Lille er ganske så forkjølet, så vi dropper overnatting der for nå. Får ta det igjen når snørringen gir seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Borte bra, men hjemme best - er det ikke det de sier? ;) Men det er godt å komme seg bort, få litt avlastning og egen-/kjærestetid og ny input :jepp:

God bedring til Lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille er omtrent frisk igjen, men tassene tar helt av. De krangler og slåss og hyler til jeg blir helt gal. Tanken på at dette skal fortsette i over en måned til er ikke til å holde ut. Må faktisk fysisk skille dem for at de skal gi seg, og da raser de på hvert sitt sted. Går til dels utover inventar også, og jeg begynner å lure på om dette til slutt vil gå utover lille......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut! Håper virkelig at det ikke vil gå ut over lille! Håper det går seg til og at ikke resten av ferien blir like ille. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi har fått roet ned det verste nå, for øyeblikket i alle fall... Har nok sluppet tømmene litt for mye i det siste, og det er ikke bra for dem. De trenger faktisk klare grenser og tydelige konsekvenser. Så nå har vi innført "alenetid" hver dag, der de skal leke/lese/bygge lego/ spille DS eller hva de vil hver for seg i en gitt tid. I dag har det gått mye bedre. Jeg og mannen har også snakket rundt ansvarsfordeling, og funnet ut at det beste er at jeg har fokus på lille så tar han mer av jobben med tassene. I det siste har jeg gjort alt, og han har ikke vært særlig flink til å se at jeg trenger hjelp. Fikk et slags anfall i går, da det stodmpå som verst. Klarte ikke å puste, og måtte bare ut i frisk luft. Fikk en smule panikk, men jeg har hatt sånne anfall før så jeg vet at det bare er å roe meg ned. Men det er ikke akkurat hyggelig. Mannen skjønte at han måtte trå til, og jeg fikk slappe av helt for meg selv i et par timer. Huff for et rot,,, men når er det i alle fall bedring i sikte!

Har blitt noe for mye reising på lille i det siste tror jeg, for det har tullet seg litt med nattesøvnen. Han er ikke vant til å ligge på samme rom som oss lenger, og vi forstyrrer hverandre. Nå er vi hjemme igjen, og selv om mannen gjerne vil på hytta igjen til uka, har jeg sagt at det ikke blir aktuelt. Lille må få stresse ned, og han varmså glad for å komme hjem til kjøkkenhåndkle-skuffen sin i dag! Om under to uker er det ut på tur igjen, og fram til da mener jeg det er best å være hjemme. Kanskje kommer nattesøvnen også tilbake! Han sover godt nå i alle fall - opp ned i senga og uten dyne, men med et godt tak rundt kose-reven sin! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er det ikke mye som minner om harmonisk og avslappende sommerferie.... Tassene krangler seg imellom og har i tillegg hver sine ting som de sliter med å forholde seg til. Storetass har plutselig fått det for seg at han er voksen og skal bestemme like mye i familien som jegmog mannen gjør, til tross for at han er bare 9 år. Minstetass kopierer selvfølgelig, så da er jo kaoset komplett.. I tillegg har vi plutselig mistet avlastningshjemmet vårt, så nå er det minimalt med avlastning. Det har det forsåvidt vært siden jul, men nå i sommer har jo ting tatt helt av....

Lille er i alle fall harmonisk nok! Har kjøpt regnbukse og gummistøvler til han, og i går ble han introdusjet for en nylig av-kattebæsjet sandkasse! Med nye graveleker og en oppvaskbørste gikk ettermiddagen i en fei! Nå gleder han seg til en uke ved stranda i tante-land om noen dager! Regnbukse og strikkegenser må nok med til tross for fristende strender... Ikke akkurat syden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjip med avlastningshjemmet og uharmoniske tassen :(

Ikke sydenland her heller gitt, her om dagen var vi på Litas første sykkeltur i vindtett fleecedress og ull-lue og i dag var det på med fullt regnhyre med vattert regnkåpe, softshell bukse og buff på meg. For ett år siden var det strålende vær, sol og varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det været er til å bli trist av. Vi har det på akkurat samme måte og jeg er LEI (og det går litt utover humøret til samtlige i heimen, kjenner jeg)! Men om halvannen uke blir det sol, for det har vi bestilt! :nigo: (Og langtidsvarslet viser finvær neste uke, så vi kan jo håpe at det holder seg da, men det er vel best å ikke forvente for mye :sukk: )

Leit at dere mistet avlastningshjemmet, men det er kanskje muligheter for å få noe nytt? Vet ikke hvordan det der fungerer jeg, men noen rettigheter har man vel. Selv om det kanskje er litt kjedelig for tassene å måtte starte på nytt med å bli kjent med en ny familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...