Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herlig liste igjen :)

Flott at lille ha så gode netter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han hadde visst vært mye våken før jeg kom hjem da.. Mannen klagde sin nød, for døve ører!

I dag har vi vært på fjelltur med hele familien, lille i bæremeis! Strålende vær og føre, bare litt glatt her og der. Nå blir det hjemmelagd pizza til kveldsmat, og jeg skal ha en dusj! :) I morgen skal jeg sove leeeeeenge, tror jeg skal legge meg i kjellerstua... :lur:

Skrevet

Legg deg i kjellerstuen du, hørtes ut som en bra plan :)

Jeg har planer om å sove i morgen jeg også for den planen med at kjære skulle ta lita på natten nå ble det ikke noe av. Hysteri første gang hun våknet og han var der, roet seg med en gang jeg kom... Mammajente.

Skrevet (endret)

Hehe... Skal bli saker når pappapermen begynner ja! Regner med at jeg tar han i natt, men når jeg begynner på jobb igjen må han pent finne seg i å bli ekspedert av faren! Jeg leverer nok lille fra meg i morgentimene i morgen, så får vi se hva vi definerer som morgen når den tid kommer! :fnise: Stod jo opp 03:30 her en dag, så alt er relativt!

Endret av Mayami
Skrevet

3.30 er IKKE morgen :natti:

Planen var at kjære skulle ta lita slik at jeg ikke fristet med puppen, men det ser ut til at null pupp på natten er greit for henne selv om lukten er der :tommel:

Hadde jeg skulker jobbe måtte nok lita tatt til takke med pappa'n hun også ;)

Skrevet

Skullet jobbe- that is ;)

Skrevet

Hehe... Hadde jeg skulket jobben måtte jeg nok tatt lille! ;) I natt sov jeg i kjelleren, men væknet kl 4 og kl 6 likevel... Forkjølet og tett i hele meg.. Nå har jeg og kjære besluttet at lille skal lære seg å sove natten gjennom, så nå tar vi annenhver natt resten av påsken. Leste et sted at dersom babyen er mer enn 6mnd vil det ta 1-2 uker å venne han til dette... Så nå er planen å putte smokk først, så skifte bleie (i senga), så tilby vann, og så trille han i vogn på soverommet hvis ikke noe av det andre virker. Må bare holde ut!!

Skrevet

Det er nok lurt å bare bestemme seg og få det til i løpet av 1-2 uker, og håpe at det ikke tar så mange nettene. Jeg fikk nesten lyst til å prøve det samme, men vi drøyer det nok litt lenger.

Lykke til, og ha en fin påske!

Skrevet

So far so good... Han har sålangt sovet veldig godt; men jeg får jo ikke sove. Kjempeforkjølet, og har en mistanke om at lille også får det.. Det virker som om han har fått slimete hoste. Igjen. :(

Skrevet

Så bra lille sover godt! Lita hadde en uvanlig bra natt til i dag, etter den dårligste noen sinne natt til i går (hun var litt småsyk da feber og veldig urolig)

God bedring til deg, håper lille slipper unna.

Skrevet

Lille er surklete i halsen i dag, så jeg regner med at han har fått det han også... Men han sov uvanlig godt i natt, måtte bare putte smokk og gi vann et par ganger! Håper trenden holder seg! Jeg har jo fått for vane å være våken fra 03 til 04, og det er visst uavhengig av om noen andre er våkne! Fryktelig slitsomt, håper det gir seg før jeg begynner på jobb igjen. Han var vidst veldig trøtt både i går og i dag. I går sov han først 1,5t ute i vogna, så stod han opp og fikk middag, og så sov han 2,5t til i vogna. Jeg måtte vekke han litt over halv seks! I dag var planen å holde han våken til etter lunsj-grøten i 11tida, men han var så trøtt at jeg bare la han i senga. Og nå har han visst sovnet! Kanskje han har innfunnet seg med at søvn avler søvn....!

I dag er det :sol: igjen, og venninne m/sønn kommer kanskje innom på kaffeslaberas. Kjære og tassene skal på hytta mens jeg og lille skal være hjemme. Lllepus er hos dyrlegen til sterilisering, så nå kan hn snarte endelig få lov til å gå ut hun også! Blir ikke trist å kaste ut kattedoen....... ;)

Skrevet

Snart så påskeferie og mammapermisjon er ferdig nå... Veldig blandede følelser... Men det må jo bare gå fint! Ikke noe alternativ! Nå har vi vært på ferie hos svigers i noen dager og gått masse på ski og kost oss verre. Jeg og lille er grusomt forkjølet begge to, men det legger ikke noen demping på stemningen i resten av familien! Vi har bestemt oss for å reise hjem i morgen - tror tassene trenger å roe seg ned hjemme litt før skolen begynner på igjen. De har hatt sine utfordringer i ferien, kan man si... Og det er jammen ikke enkelt alltid å få "aksept" eller forståelse for det man gjør fra resten av familien heller! Man kan ikke alltid reagere overfor tassene som man ville overfor "normale" barn pga bakgrunn og baggasje, og reaksjonene man får tilbake fra dem må også ses i lys av dette... Og det er det ikke alle som forstår... Slitsomt å måtte forklare hver eneste lille ting hele tiden!! Er det ikke litt strengt å si nei til minstetass når han søør om å få en sjokoladebit til selv om vi var enige om at han bare skulle få tre?? NEI, fordi han trenger klare rammer (= trygghet= noe han ikke har vært bortskjemt med før), i praksis og ikke bare i teorien, og dessuten reagerer han negativt på sukker og blir sur o grinete og får ikke sove om kvelden!! ------ HELE HELGA!!! ------- så ja, det er nok på tide å reise hjem...

Lille har sovet bedre de par siste nettene og har vært lettere å roe. Håper at han fortsetter i samme stil når hosten hans slutter å forstyrre nattesøvnen også! Den siste uka har han heller ikke fått noe særlig flaske om natta, men han må fortsatt ha flaske rett etter har er lagt i senga. Koseflaske... Vet ikke om det er noen god ide, men han drikker en god del, og det går i alle fall en time fra siste måltid til han skal legge seg. Kanskje greit å fylle opp for natta?! Vi har forøvrig også utsatt leggetiden hans fra 19 til 20, og det ser ut til å være en ubetibget suksess så langt! Kan nå sove til 08.30 uten problem! :)

Håper alle har hatt en fin ferie! :)

Skrevet

Synd ar de ikke kan respektere deres regler! Vi har litt samme problemet med snop. Jeg tåler ikke så mye for da legger jeg på meg, og snuppa har samme anlegg. Hun får veldig lite snop, vi koser oss heller med god samvittighet med kaker osv. når det blir servert. Og for å kose seg på bilturen hjem fikk hun et svært påskeegg med snop. Jeg lagde et med kavring og rosiner som hun ble superglad for. I gårkveld fikk hun farmors påskeegg etter at jeg hadde tatt ut ca 80% av snopet. Hun spiste to biter og jeg må si jeg var godt fornøyd når resten kom i retur fordi hun ikke likte det! :fnise:

Så fint at dere endelig har bedre netter! Det kommer i rett tid mtp at du har jobbstart snart!

God bedring til dere begge!

Skrevet

Jeg vet vi kommer til å slite mtp regler i forhold til snop/dessert/kaker med svigers, de maser nemlig allerede om Lita ikke skal få ditt og datt. Sist nå var det sjokoladepudding da de så ei anna liten jente som ikke er året enda fikk gele, vel de foreldrene har andre regler enn oss. Søtmoms blir nok lita uansett, og da er det greit å ikke introdusere henne for slikt enda- frukt og bær er dessert god nok!!

Jeg blir så provosert når folk ikke aksepterer reglene som er satt for barna.

Vi har hatt samme suksessen med å utsette leggetiden en times tid, Lita sover nå 4-6 timer i strekk før hun våkner og det er nydelig :) Jeg kan godt takle 1-2 oppvåkninger :)

Håper dere få n findag hjmme før hverdagen begynner :klem:

Skrevet

Slitsomt å hele tiden forsvare seg overfor andre, og få dem til å forstå at det er vi - foreldrene - som setter reglene :opplyser: De (mine og Mannens foreldre) har vært foreldre og hatt sin sjanse, nå er det vår tur. Vi vil ikke at frøkna skal få smake på kake eller brus eller hva det måtte være de finner på. "Det er jo bare litt" og "Det gjør vel ingen skade?" :murvegg: Barn har ikke behov for alt det sukkeret, og jeg vet selv hvor lett det er å bli avhengig av søtsaker. Frukt er mye bedre, og det liker frøkna veldig godt :jepp:

Vi har også tatt oss en hjemme-dag i dag, for å slappe av før jeg begynner på jobb igjen i morgen :hakeslepp: Blir rart, men også litt godt å komme tilbake, tenker jeg :)

Ha en fin dag! :sol:

Skrevet

Veldig godt med en hjemmedag ja! Må få ryddet ut av bager og kommet oss i orden igjen før jeg begynner på jobb. Ser ikke for meg at kjære finner på å rydde på plass igjen ting i sin permisjon! :fnise: Jeg sov i kjelleren i natt, for jeg hoster så fælt at jeg vekket lille. Kjære klaget da jeg stod opp over at lille hadde vært mye våken, men jeg har ikke hørt noe som helst. Hadde det vært iøle nok hadde jeg hørt det... Tror det kommer til å bli en sjokkartet opplevelse for han fra i morgen av, for så langt har jeg hatt 98% av ansvaret for lille. Kan telle på en hånd de gangene han har gitt grøt, for eksempel. Men det går sikkert fint, jeg ble jo kastet ut på dypet jeg også med en liten nyfødt klump!

Den lille klumpen har definitivt utviklet seg til å bli en meget bestemt og sta klump. Han vil for eksempel ikke ditte i stolen sin og få mat, men på fanget. Får han ikke det, setter han opp det mest sårede uttrykket han får til og hyler det han klarer. Nå har fire, nesten fem tenner brutt ut, og det ser ut til at den verste kløen har gitt seg. Nå er han bare potte tett i nese og hals i stedet, som meg...

I helga traff vi svigerinne og mannen, og de får en liten gutt til sommeren. Fikk gitt bort alt det utstyret vi har som er for lite for lille. Vi har byttet bilstol til en Britax Maxway, veldig fornøyd med det. Lille er så bredskuldret at han ikke passer nedi maxicosien lenger! :fnise:

Skrevet

Godt å se at det er flere enn oss som har besetmte små ;) Her har vi ei som ikke vil sitte i fanget, ut å gå det er det som er tingen og hun har også dette såre uttrykket og sutringen.

Lykke til på jobb i morgen, kos deg. Jeg regner med at du kommer hjem til en meget sliten mann i morgen.

Skrevet

Første dag unnagjort! Var helt greit å begynne på igjen, selv om jeg ikke har noen skikkelige oppgaver... Må bare finne på noe annet å bruke tiden min på fram mot sommeren! Det hadde gått veldig fint her hjemme også - kjempefint det, men det betyr også at jeg kom hjem til en verdensmester av en mann som plutselig hadde løst hele gåten om lille. Så jeg har vel gått og vært dum som et brød jeg da de siste 10 mnd, som ikke har forstått hvordan det skulle være! :kjempesinna: Han bør bare jekke seg ned et par hakk altså....! Lille smilte bredt da jeg kom hjem og ville bare være med meg hele kvelden. Sovnet til slutt i armene mine mens jeg sang nattasangen hans, og glemte å skrike på flaske for å sove! :rodmer: Savnet han veldig på jobben i dag, men det var også godt å puste litt. Hadde en lang slarve-seanse med grom-kollegaen, hadde visst savnet det også! :)

Skrevet

Verdensmestemann ja, de kan være kjepphøy- håper han jekker seg ned noen hakk :)

Sikkert herlig å bli møtt med smil fra en liten krabat når du kom inn døren :)

Skrevet

Det var sikkert bare nybegynnerflaks! :roll:

Du får kose deg ekstra med barna i helga! :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...