Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Lille setter garantert pris på et søsken! Og de kommer eventuelt til å ha kjempestor glede av hverandre når de er tette :) Travelt er det jo, men det er det uansett, og så er det greit å gjøre seg ferdig med graviditeter også ;). Det blir veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldig du som har på frys! Vi vil i gang til høsten igjen, men må på full runde med lang reiseveg til ul.. Lettvint å jobbe i nærheten av klinikken var det. Må legge en slagplan sammen med kjære.

Håper natten blir bedre i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det verste gar gitt seg med lille nå, han har sovet godt de to siste nettene. Har blitt skikkelig forkjølet og je har gitt han paracet om kvelden et par dager. I går var han skikkelig sur og grinete hele dagen, men i dag har han vært en drøm! Ellers har jeg snakket med st olavs, for de hadde ikke mottatt epikrise etter lille var født og lurte på hvordan det hadde gått. Så fikk je da også spurt om søskenforsøk også. Hun sa at i og med at vi skal ha fryseforsøk er det bare å ringe tilbake ved neste mens (eller når vi vil starte), og avtale med dem deretter. Lite til ingen ventetid og kan gjøres når som helst, i følge damen... Så da er vi tilbake til å bestemme oss da! :fnise: Tror nok at lille gjerne vil ha et søsken, men det er jo uansett litt vanskelig å vite. Til sammenligning lurer jeg bestandig på om det hadde vært bedre med bare en katt enn to...... Men jeg ender jo altid opp med to! :fnise: Vi har jo også tassene, så bortskjemt enebarn blir han jo uansett ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det har bedret seg litt med søvnen :tommel:

Lille kommer helt sikkert til å sette pris på en bror eller søster :jepp: Og at de evt. blir nokså tette er nok ingen ulempe i det lange løp - selv om det kan føles litt travelt de første årene. Blir spennende å høre hva dere bestemmer dere for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så lett å bestemme seg nei! Mannen sier at han er med på det jeg vil, så det er opp til meg å bestemme. Er sikker på at vi hadde klart to tette helt fint, til tross for en del travle dager. Også føler jeg på en måte at tiden løper fra meg, i og med at jeg blir 31 i år.. Ikke at det er noen veldig høy alder med tanke på barn, men likevel... På en annen side lurer jeg på om jeg kan bli like glad i en ny liten knert som jeg er i lille, og om det ermnok kjærlighet til begge. Det er visstnok sånne irrasjonelle tanker som er vanlig, har jeg lest, men tenker dem nå likevel jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kjærlighet til en ny krabat også ja :Nikke: Det er jeg sikker på, selv om første er spesiell ;)

Tenker litt på alderen jeg også, jeg ville i utgangspunktet ikke ha barn etter jeg ble 33 men hvis Lita skal få sjans til å få noen søsken så strekker vi den grensen og håper på at vi får en liten en neste år.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart lita må få søsken! :) Tenker også en del på dette med aldersforskjellen på lille og den nye... Det er jo definitivt fordeler, mer og mer ettersom tiden går, med å ha to tette. Men kanskje det er lettere når de er små hvis lille er litt eldre...? Egentlig vet jeg med meg selv at jeg ikke kommer til å gå for større forskjell. Det er jo 6 år mellom lille og mellomtass, så jeg tror det er nok aldersforskjell ute og går her i familien! Tenk så mye glede lille og den nye kan ha av hverandre hvis det ikke er mer enn 1,5 år mellom! Dessuten, jeg har ikke sterk tro på at ting går på første forsøk denne gangen heller, så sannsynligheten for at det blir større forskjell er definitivt til stede.. Kanskje må vi tilogmed gjennom enda et ordinært forsøk, og da tar det i alle fall tid..

Jaja, jeg gleder meg hvertfall stort over det lille vidunderet vi alt har fått! Han er helt herlig, selv når han er sur og sint! To store tenner og flere på vei, kravler og stanger og ruller rundt hele dagen. Jeg gruer meg til å begynne på jobb igjen og ikke ha muligheten til å tilbringe hele dagen sammen med han lenger. I dag koste vi oss veldig med å søise frokost sammen, for vanligvis sover han når jeg spiser. (Rutiner i endring...igjen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å bestemme seg for hvor mange år det skal være imellom og en vet jo aldri hvor lang tid det tar. Her planla vi 2 år i mellom, men vips så blir det 3,5 år.

Jeg ser helt klart fordeler med to tette. Mye arbeid de første årene, men så blir det nok lettere og de kan ha større glede av hverandre!

Og nok kjærlighet det har du! Det tviler jeg ikke på, du som har tatt imot to andre barn med åpne armer! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nok kjærlighet er jeg ikke i tvil om at du har! Men jeg tenkte akkurat det samme da, at jeg ikke skjønnte helt hvordan det er mulig å bli like glad i en til person som jeg er i storebror. Det er fullt mulig!! Men det er ikke så lett å vite hva som er best. Jeg har tenkt at i utgangspunktet ville jeg ha 2 1/2 - 3 år mellom mine, nå hadde jeg unormalt mye flaks da og fikk 2 år mellom de, og det er jo tett og er travelt, men jeg tenker litt at travelt er det uansett med den minste. Og jeg tror at når du blir gravid igjen, så spiller det ikke noen rolle om det blir 2, 3 eller kanskje 4 år mellom de, da er bare gleden så stor og man er klar til ny unge der og da uansett :) Men det er jo et stort steg å sette igang igjen da, så det er veldig forståelig med mange tanker i hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankene har igrunnen roet seg litt nå, for jeg fikk luftet det med venninne i går. Hun overbeviste meg om hvor tullete det egentlig er å vente, for kanskje tar det lang tid før det blir full klaff igjen. Travelt blir det uansett med 4 barn, så jeg tror ikke det spiller noen større rolle hvilken aldersforskjell det er på dem alle sammen! Så da har vi bestemt oss for å ringe til st olavs ved neste mens, og ta det som det kommer derfra! :)

Barselstreff i dag, veldig koselige damer! Moro å se hvor forskjellige men samtidig like barna er! Alle har de samme lydene, men det er stor forskjell på størrelser og lynne. Lille er ikke størst, men han er så tydelig gutt i forhold til enkelte andre der! Skikkelig kar! Han tøffer seg overfor storebror med å blåse i nesa og sette opp et ordentlig skummelt ansikt! Prøvde å filme det i dag, men da ble han liksom ikke så tøff lenger! :fnise: Nå har han akkurat sovnet etter 40 minutters kamp (tror det var en rap som satt fast), og jeg er klar for å ta en tur til søstern på strikkevisitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har lille hylt i ett av sine lungers fulle kraft i 1,5 time, fordi han våknet og fikk ikke melk bare vann... Roet seg endelig etter bleieskift og kraftig overtalelse, samt musikk på uro. Var hos helsesøster i dag, og hun sa at det er bare å slutte med nattmat tvert uten noen nedtrapping eller noe. Ellers hadde hun fint lite tips om hvordan bedre nattesøvn, så det var i grunnen en bortkastet time det der.. Har hvertfall bestemt meg for å bruke noen netter nå på å få dette i orden, og innen den rutinen er innarbeidet, skal vi ikke overnatte noe sted eller ha noe som helst til å ødelegge!! Det er vondt å høre at han skriker så veldig, men jeg vet at han ikke har vondt noe sted. Han er bare like sta som meg og pappaen sin til sammen...

Jaja, han sover fortsatt, 10 minutter siden jeg gikk ut av rommet nå, så nå skal jeg benytte sjansen til å få litt søvn jeg også. Før neste runde starter...

:natti:

Blir forresten fryktelig sulten av dette her........... Ikke bare lille som må slutte med nattmat.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff så slitsomt for dere, både deg og lille :( Men det er nok lurt å bare være hjemme til rutinen sitter, så håper jeg det går kjapt. Ikke noe morro når det står på uansett. Hvordan blei natta forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke mer hyling i natt! Han sovnet til slutt (sikkert utslitt) og sov til kl 06. Da fikk han en flaske, men det endte i et digert hosteanfall, såmalt kom opp igjen. Ny pysj, gutt parkert i dobbeltsenga hos pappa, nytt sengetøy, ny flaske og så sov han til kl 9! Har vært veldig bid så langt i dag, og fikk grøt ca 10:30. Har nå sovet i vogna i 1,5 time. 5 timer søvn i strekk er jammen ikke hverdagskost her i huset! Men nå er den vanskelige første natta gjennomført, så nå er det ingen vei tilbake. Aldri mer flaske om natta! Lille ble skikkelig forbannet i natt da han bare fikk vann med tutkopp i stedet for flaske! :fnise: Lille: 0 Mamma:1

Jeg må prøve å lage noe middagsmat som kan fryses ned i bokser. Han vært ganske dårlig på middag til lille, for det er mye av det vi spiser som han ikke kan få. Tenker å lage fiskeboller i karrisaus med potet. Må vel ha noe mer grønnsak til også, men lille har plutselig fått imot gulrøtter... Kanskje søtpotet?! Hmm... Hva med makaronistuing med brokkoli...? Kreativitet!!

I kveld skal mannen på fest, og storetass skal ha overnattingsbesøk. Som betyr at jeg blir alene hjemme med 4 gutter, en hund og en katt.... Må si jeg er litt spent (han som kommer på overnatting er kjent for å plutselig ville hjem igjen, så det skjer sikkert midt på natta), men det går sikkert bra... Jegmå i alle fall få scannet vitnemål og papirer, for nå bøir det ny jobb! :)

Jaja... Der våknet lille igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så spennende med jobbsøking! :hoppe: Lykke til!

Det var da ikke så værst første natt uten mat, må jeg si! Må det bare fortsette like godt! :pls: Kanskje spesielt i natt med besøk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle kanskje tatt nytt rom, ny seng og slutt på pupp i samme slengen?? Best å være hjemme til rutinene sitter ja, jeg håper de sitter raskt her!

Håper natten går greit og at overnattingsbesøket ikke vil hjem kl 3 ;)

Lykke til med jobbsøking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Utviklingen så langt er at han startet en halvtime senere enn i går, og har nå drevet på i 15 minutter. Jeg sitter inne på rommet hans nå og snur han tilbake til hodeenden ca 6 ganger i minuttet. Han blir like forbannet hver gang.. Men, klarte jeg det i går skal jeg jammen klare det i dag også! Besøket sover heldigvis godt, til tross for ungehyl og fillebikkje som tror at ungehyl er en katt som må jages. Og hvem sa at natten er en stille tid for ettertanke?! Ikke her i huset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg, nå tror jeg jammen han har sovnet! Bare en halvtime med skriking - hvilken luksus!! Han våkner vel igjen før det er tid for "frokost" tenker jeg... Det kan jo ikke vare......! Håper bare mannen klarer å være stille når han kommer hjem! Rommet til lille er rett ved inngangsdøra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...