Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Øde øy til salgs her ;) Dere er hjertelig velkommen til å holde meg med selskap!

Stas med hjemturer :hoppe:

God bedring til mannen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ser det ut til at det blir besøk på den øde øya til Pusilus på flere frustererte småbarnsmødre! :fnise: Behovet er ikke noe mindre i dag, for jeg og lille har vært oppe siden halv fire. Lille liker visst ikke å sove han.... Så nå har jeg laget matpakker og frokost til tassene, pakket sekkene deres, laget kakao til dem og begynt på en brøddeig. Siden jeg må ut og kjøpe nye skøyter til storetass når butikken åpner, rekker jeg sikkert ikke noe frokost selv før brødet er ferdig, så lyspunktet blir ferskt brød til frokost!

Skrevet

Puh, det var effektivt på en tidlig tirsdagsmorgen! Du er no` i det minste effektiv mens lille nekter å sove. :tommelopp:

Ja, til et beøsk på en øde øy! ;)

Skrevet

Tror det kan bli folksomt på den øde øya di :fnise:

Misunner de som klarer å være så effektive midt på natta når babyen ikke vil sove. Jeg blir bare helt zombie :roll:

Skrevet

Hehe... Så lenge øya er fri for menn og barn er det helt i orden! ;) Effektiv ja... Enten så biter jeg tenna sammen, tar en kopp sterk kaffe og starter dagen, ellers sover jeg flekkvis hele morgenen og blir helt i svime resten av dagen. Dagens erfaring tilsier at man kan gjøre det første noen dager på rad, men etter en ukes tid blir resultatet det samme både på den første og den andre. Er glad jeg er ferdig med å kjøre i bil i dag, i alle fall! Var en tur på senteret for å kjøpe lekegrind til lille, men den var selvsagt utsolgt. Så da får jeg den vel litt senere i uka da! Det blir bra (for mor, men sikkert frustrerende for lille), fordi han har en tendens til å rote seg inn i hjørner og mellom stolbein og under peisen, og jeg har rett og slett andre ting å gjøre om dagen enn å redde han fra slike ting! Av og til må selv mor på do... Så da kan han bare være i buret sitt (som minstetassen kalte det), så vet jeg hvertfall hvor han er! :)

Nå er alle tre i seng, og jeg skal feire at lille er 7 måneder i dag med et stort og velfortjent glass rødvin! Og svenske hollywoodfruer....! ;)

Skrevet

7 måneder allerede :hoppe:

Og den feiringa er velfortjent ja :Nikke:

Skrevet

Har hatt den verste natta siden lille ble født. Han la seg som vanlig i sjutida, men alt kl ni begynte han å tulle med søvnen. Våknet og hylte og var utrøstelig jten noen synlig grunn. Det endte med at jeg la han i senga vår og la meg sammen med han i ti-tiden. Hele natta hat han ligget og styrt og kavet og hylingen bare fortsatte. La han inn til seg selv igjen i firetida og var inne utallige ganger for å starte musikkuroen. Det var det eneste som fikk han til å roe seg sånn cirka ned. I tillegg til alt det der så begynner jeg å bli syk og kjente meg kvalm og dårlig hele natta. Kjære stod opp med lille halv åtte så jeg fink sove heldigvis. Nå har lille blitt ferdig med sin første dupp og jeg kjenner på meg at dette blir en slitsom dag.....

Skrevet

7 mnd :hopp: Litt forsinket da :sjenert:

Øyen er øde ja, men hverken fri for menn eller barn. Det er dog lett å skaffe til veie helt øde løyer her i området, en til hver om nødvendig ;)

Huff og huff for en natt :daane: Håper virkelig ikke det gjentar seg i natt :pls:

Skrevet

Her jeg osgå... Sr bra ut foreløpig, men vet aldri. Han sov i alle fall to og en halv time ute i vogan i dag, så det hjalp kanskje. Hadde bestis på besøk i kveld, og hun foreslo å la han skrike, bare vi vet at det ikke er noe feil. Tenkte å bestille time hos kiropraktor igjen på andag for å sjekke at alt er ok. Bestis og kjære synes han virker stiv og oppkavet, så de tkan jo hende at han har en låsning igjen... I så fall blir det oppdaget av kiro! :)

Jeg har ikke blitt mer syk så håper at det også holder seg. Var skikkelig kvalm i natt, men fikk ikke til å spy... Nå er det bare hodet og kroppen som er tung, så dytter på med paracet og håper at en god natts søvn gjør det bedre! Kjære skal i alle fall ta lille i morgen tidlig også. Tror han fikk en oppvekker i dag tidlig da jeg vekket han for å si at nå trengte jeg hjelp. Vanligvis klarer jeg meg selv, så når JEG ber om hjelp er det alvor!

Skrevet

Godt mannen fikk en oppvekker, vi er nok flere som gjerne skal klare alt selv på flere punkt :sjenert:

Heldigvis har vi en dag hver å stå tidlig opp i helgen, men jeg tror nok jeg skal få lurt meg til en ekstra dupp i morgen også siden energien min er på bunn enda. Godt at du ikke ble dårligere.

Skrevet

Gikk bedre i natt, var bare oppe to-tre ganger. I dag har han nesten ikke sovet på dagtid, men nå i kveld har han spist masse grøt. Prøvde en ny type (Nestle med bringebær) og med jordbærsmoothie på toppen. Ikke akkurat sunn og næringsrik (og kjedelig) kveldsmat, men han spiste mer grøt enn noen gang før! Har ikke fått i han omtrent noe grøt de soste 14 dager. I tillegg fikk han litt av middagen vår samtidig med oss (kokt fisk og potet) og en liten bukett med brokkoli. Den dissekerte han utover seg selv og stolen, men tror han fikk i seg litt. Smattet i alle fall! :fnise: Forhåpentligvis sover han godt med så mye mat innabords, til tross for lite dagsoving...

Jeg og lille og tassene har vært en tur ute på skøyter i dag! Strålende vær og 50cm is på sjøen - perfekt! Jeg og lille stod på land mens tassene skøytet.

Skrevet

Håper du fikk mer søvn i natt :Nikke:

Det hørtes koselig ut med skøytetur! :sol:

Skrevet

Uff, det er slitsomt med denne nattevåken, og lite søvn kan ihvertfall gjøre meg kvalm og uggen. Godt at mannen stiller opp :) Kan det være tenner på gang? Jeg har ihvertfall hørt at det kan by på mye uro om natta og lite matinntak.

Håper dere har hatt bedre netter nå :)

Skrevet

Jaja... Blir ikke så mye tid til KG ser jeg! Lille er fortsatt mye oppe om natta. Ha våkner gjerne ca 03:30 og er våken en times tid. Morgen for han er kl 06:00... Ikke for meg.... Han har heldigvis bestemt seg for å like grøt igjen, noe som er veldig praktisk. Jeg tror han har luftsmerter og at det er derfor han plutselig våkner og skriker. Det eneste som hjelper nå i det siste er om han får litt flaske. Men det skal han o ikke ha om natta lenger, i følge helsesøster... SÅ FÅR HUN STÅ OG BYSSE OG SYNGE OG TRALLE FORGJEVES MIDT PÅ NATTA DA!!!!! (Lett frustrasjon) Vi går hvertfall til kiropraktor igjen, og han sier det er en låsning i nakken som har kommet tilbake... Dritt...

Dagene går i alle fall fort, og snart skal jeg begynne på jobb igjen... Crazy.... Har ikke lyst i det hele tatt, og kunne godt tenkt meg å være hjemme til etter sommerferien. Men det har vi ikke råd til. Dessuten hadde det ikke gått om jeg skulle vært hjemme samtidig som mannen har pappaperm! Mn jeg har fått invitasjon til en overnattingstur med jobben (nesten obligatorisk, kurs og greier), og det må jeg sende svar om i dag selv om det ikke er før i slutten av april... Har ikke lyst, men føler at jeg må. To netter uten lille....

Skrevet

Tenk om disse små bare kunne oppført seg eksemplarisk når det gjelder søvn. Det hadde vært godt! Men (den bittelille) trøsten er at det vil gå over. Og med litt hjelp av kiro så blir det nok fortgang i det :jepp:

Skrevet

Håper det blir fortgang ja, for jeg blir virkelig gal av å ikke få mer enn to tiler sammenhengende døgnet rundt! Var hos kiro i dag, og han mener at ting bør rette seg i løpet av kommende uke. Satser på at han har rett, men tror det ikke før jeg ser det. Nå i kval har jeg prøvd en annen taktikk med å holde han våken lenger, ikke legge før ca 21:30, men med en lur ca kl 18. Så fikk han grøt ca kl 20 og litt melk rett før jeg la han. Har sovet mye roligere enn vanlig, men våknet nå for 2 minutter siden. På mirakuløst vis gikk det å roe han med bare litt byssing og smokk, noe som aldri har virket før... Håper det holder med det for i natt (hahaha... As if...)!

Mannen har heldigvis begynt på jobb igjen etter to ukers sykemelding, men han er fortsatt syk på ettermiddag/kveld. Så det er fortsatt jeg som gjør det meste med både lille, tasser, hus, mat og handling. Begynner rett og slett å bli lei og sliten. Mannen tilbød seg å ringe etter svigermor, men jeg takket nei. Hun er verdens hyggeligste svigermor, men likevel... Synes liksom jeg burde klare det selv når jeg har valgt å få barn! Hun skal dessuten komme og være her en uke når jeg begynner på jobb igjen (begynnelsen på pappaperm) for å avlaste mannen. Kjenner at jeg ble fryktelig provosert av det.....!!! (Noe er feministen/likestillingsforkjemperen i meg, men mye kan tilskrives søvnmangel)

Skrevet

Nei, det blir nok ikke i natt heller... Lille har helt panikk, jeg har gitt opp og har sendt mannen inn for å håndtere lille. Jeg orker ikke å gjøre dette her alene mer...

Skrevet

I natt sendte jeg også Mannen inn til frøkna.. Trenger virkelig litt ordentlig søvn. Det var så deilig de 3-4 nettene jeg fikk 5-6 timer sammenhengende søvn. Men sånt varer jo aldri særlig lenge har jeg lært.

Skjønner ikke hvorfor mannfolkene absolutt skal innhente forsterkninger når de skal være alene med de små. Nå er de jo ikke lenger avhengig av å ammes annenhver time, og de har tross alt vært fedre noen måneder nå og vet hvordan de skal skifte bleie, kle på og få dem til å sove. Og å leke kan enhver mann :fnise:

Gode utsikter for bedring da hvis kiro mente det vil gå seg til i løpet av uka :jepp:

Skrevet

Hurra!! Lille sov til 03:00, ga litt flaske og puttet smokk, og så sov han til måtte vekke han kl 07:30!! Hadde seg visstnok et par oppvåkninger og hyletokter mens jeg var borte hos en venninne på besøk, men den siste var i følge mannen kl 21:30... Gjentar suksessoppskriften i dag! Nå soverhan i vogna på vandaen (midt inalle snøen), og har sovet i 2,5 timer! :)

Skrevet

Enda en drømmenatt!! Lille sovnet kl 20, våknet litt for flaske og smokk 01:30 og sov til 07:45!! Tro hvor lenge dette varer.... Jeg skal i alle fall følge samme oppskrift slavisk, og ikke slurve med dagsoving framover. Sikker på at det har noe med saken å gjøre. I dag har jeg lyst til å gå på kafe........... Må vente til lille våkner igjen, men mannen har ikke stått opp enda heller, så ikke noe hast! Kanskje vi skal ta middag i byen i dag! Tassene er borte på besøk i heøga, så det er bare meg og mannen og lille.

I går kveld hadde vi besøk av søstern som viste fram den nye kjæresten sin! Koselig!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...