Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Store fine lille :) Lita, vel hun er lita 67cm og 6700 g ;)

Huff på mannen :kjefte: Det er så mye de ikke ser.

Kos deg med barseltreff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slank og fin ho lita! :) Lille er mer som en diger rosinbolle der han sitter dekket av sviskemos! :fnise:

Storkos med treff, selv om det ikke er alle man kommer like godt overens med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein rund og god gut du har fått, skjønar eg. Eg måtte sjekka helsekortet til pjokken. Flisa mi var 72,5 cm og 8,3 kg på eittårskontrollen. :fnise: Kanskje du slepp unna ein gut som er så kresen på maten som pjokken er. (Hos han starta det før han fylte året - han ville IKKJE ha kva som helst til mat. Og nå er det berre enkelte ting han er interessert i å smaka på, for han veit sjølvsagt på forhånd at det ikkje er godt. Og det kan gjerne vera noko som gjekk ned på høgkant tidligare. :roll: )

Det høyrtest ut som ei slitsom jul. Men minst like slitsomt med ein mann som ikkje gjer sin del i heimen på morgonen eingong, etter slike netter! :overrasket:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting lille IKKE er så er det kresen! :fnise: Han spiser alt fra grøt til golvtepper, så det er jo ikke noe rart han blir rund... Nei, jeg var ganske så oppgitt i går etter den morgenen, særlig fordi mannen skylder på at han er syk. Stakkars mann har fått mannesyken, og holder på å stryke med... Så langt har jeg vært oppe med lille fire ganger i natt, og i tillegg sover minstetassen dårlig. Vi sliter med å få i han mat om dagen, så han er dårlig i magen. Han var oppe nå nettopp og lurte på om han kunne på leke på rommet sitt.... Heldigvis gikk han og la seg igjen da jeg sa at det var midt på natten. Men, nå ligger jeg bare her og venter på at lille skal våkne igjen! En lang natts ferd mot dag.........og jeg skal ikke lage en eneste matpakke når klokka ringer........mannesyke eller ikke mannesyke.......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannesyke er jo det værste som finnes (for de som bor sammen med mannen :fnise: )!

Nei til matpakkelaging!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur eg må vera veldig heldig. Hos oss er det veldig sjelden mannesjuka går. I så fall er det vel helst eg som er sterkast ramma. :plystre::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ingen matpakkelaging nei! ;) Men jeg måtte stå opp før de reiste likevel, for lille var klar for morgen. Han sov i 45 minutter etter frokost, og nå ligger han foreløpig sovende ute i vogna. Håper det fortsetter en stund!

Her er mannesjuken befriende lite smittsom, men jeg tror mannen er kronisk angrepet...men paracet det skal han ikke ha!! Tullemann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk! Her kan han fint finne på å si at han er såååå sliten og trøtt og har kanskje litt vondt i hodet når han kommer hjem fra jobb. Han kan jo legge seg i rimelig tid når han skal opp kl. 06:45, men det er mye bedre å legge seg når klokka nærmer seg 02 :roll: Og så sover han seg stort sett gjennom frøknas oppvåkninger, så når jeg har vært våken 2-3 ganger om natta, pluss gjort alt av mating, bleieskift, lek, kos og underholdning hele dagen så vil jeg gjerne ha litt avlastning på ettermiddag/kveld, men da må jeg be om (eller kommandere ham til) at han skifter bleie, gir kveldsmat, skifter til pysj o.l. Men vi får se når han selv skal ut i perm da.. :lur: Det er heldigvis ikke normen, men noen dager skulle jeg ønske han så litt mer hva som burde gjøres istedenfor at jeg må kommentere det.

Beklager utblåsningen i dagboka di :sjenert: Men mannepraten var liksom opp til diskusjon, så jeg benyttet sjansen :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! Det er HELT i orden, Haley! :fnise: Det er som om jeg skulle sagt det selv! Men jeg tror kanskje tiden for pappaperm nærmer seg i et ubhagelig tempo nå, og når den tid kommer blir det nok en annen sang i huset ja! :Nikke:

Nå har lille sovet i to timer, og ser ikke ut til å våkne enda... kanskje det er håp for en rolig natt da?? *krysserfingreogtær*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg streng med mannen og nektet han å dra på jobb. Han kan ikke ligge som et vrak på sofaen hver kveld og ikke bidra noe som helst hvis han et frisk nok til å reise på jobb!! Så jeg ordnet alle tre ungene og fraktet tassene til skolen. Nå håper jeg at mannen har ringt inn syk, for det orker ikke jeg å gjøre for han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig mannen har ringt inn syk selv ja!

I går overlot jeg Lita til pappa´n etter middag og gikk meg en tur ut for å være alene, tror du ikke hun skrek hele tiden mens jeg var ute da :ler:

Her gjør kjære heller ikke mye med lita før jeg ber om det, men i går hengte han opp den maskinen med klær jeg hadde bedt ham om å sette på helt av seg selv (kryss i taket) mens jeg la Lita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forstår eg er velsigna med ein uvanlig engasjert og omtenksom mann. Då eg var i permisjon, tok han pjokken med på trilletur kvar dag etter middag (frå pjokken var så stor at han turte å ta han med utan puppen like ved). Det var utrulig godt å få den tida for seg sjølv, sjølv om den gjerne blei brukt til klesvask eller anna "forefallande". :Nikke:

Og nå tar han veldig mykje av passinga av pjokken og husvask, sidan eg til tider er lenka fast til sofaen. Eg burde vel egentlig gi han ein skikkelig fin takk for hjelp og støtte-gave etter fødsel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... høres ut som om ting er på stell i Dreia-hjemmet ja! Nå skal det sies at mannen var kjempeflink da jeg var gravid og ikke kunne gjøre nesten noe som helst, og det er han som tar hovedjobben med tassene i det daglige. Så han er ikke så ille som det høres ut! :fnise: Jeg har bare en følelse av at han tar tassene fordi han ikke er sikker på hvordan han skal håndtere lille, og det blir jo litt feil. Om ikke så lenge er det jo han som skal være hjemme med han, og da kan jo ikke jeg bare komme løpende hvis han begynner å skrike! Så for han egen del burde han jo engasjere seg litt mer nå mens han har mulighet til å få hjelp ved behov... Men, kanskje han synes det er greit å bli kastet ut på dypt vann med en gang?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det var visst verre enn mannesyken denne gangen. Mannen gikk endelig til legen og fikk konstatert ikke indre enn tre forskjellige betennelser/infeksjoner! Så nå er det sykmelding, hosting og harking, og jeg må være mor, sykepleier og hushjelp de neste to ukene. Jaja, bare han blir frisk igjen så skal jeg nok klare det! :fnise: Stakkars kjære! Håper jeg slipper å bære han ned trappen når vi skal legge oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjda, god bedring til mannen! Men med sjukmelding må han nå iallfall halda seg heime og bruker ikkje opp alle kreftene sine på jobb. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja enda godt han har tatt til fornuft og fått seg en sykmelding! Jeg har virkelig stått på i dag, og fikk tassene på skolen en hel halvtime før det ringte inn! De var bra fornøyde med å få være på sfo på morgenen også! :fnise: mye som skal times med tre barn og en voksen om morgenen!

Lille har sovet veldig godt de siste par nettene, og jeg tror det henger sammemed at han har fått til den lange hvilen sin midt på dagen igjen. Mye bedre når rutinene er i orden! I dag er det strålende vær igjen, men ganske kaldt... Tror kanskje vi skal våge oss en tur ut og trille, om enn bare til skolen for å hente tassene i ettermiddag. Vi må en tur på apoteket også, og jeg skal til babybutikken og kjøpe en ny pute til stellebordet. Den vi har er oppblåsbar fra ikea, og det er tydeligvis hull i den. Blir helt flat mellom hvert skift, og nå er jeg lei av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så drittlei av å lete etter ting!!!! I dag har jeg lett etter foreldredelen til babycallen, alle passene våre og nå sist to par skøyter med tilhørende hjelmer. Så lang har jeg funnet passene og intet mindre enn to par skøyter som passer til minstetass, og to par som er mannen sine. Ingen babycall, ingen skøyter til storetass og ingen hjelmer. Skulle ikke tro det var mulig å bare miste ting, men det er det tydeligvis..... Og mannen er syk, så hvem er det som må krype rundt på loftet med storetass masende i hælene?? Jo, det er meg det!

Jeg trenger en øde øy i en ukes tid.... Noen som har en å låne bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemtur :hoppe: Jeg har også bestilt hjemtur for meg og ungene. Spent på hvordan det kommer til å gå ;)

Det er noe dritt å ikke finne igjen ting, det høres kjent ut. Mannen her er elendig på å ha faste plasser på ting (eller han legger ikke ting tilbake hvor det skal). Jeg har dessverre ingen øde øy, men om du finner ei så blir jeg gjerne med deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...