Mayami Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #2001 Del Skrevet 17. desember 2012 Lurt å pynte med litt granbar ja! Her har ik plastikktre (mannen som bestemte det), så jeg tok inn noen furukvister i går for å få den rette skogsduften! Her skal alle sanser tilfredsstilles! Det ble i alle fall veldig bra, og det var godt å være litt kreativ igjen! Nå har vi vært på helsestasjonen, og lille er 8,3kg og 69cm! Har heldigvis jevnet seg litt ut med vekt/høyde så han er mindre "klump" enn han var før! I kveld er det julefest med skolen til tassene, og da skal lille pynte seg som pepperkakemann! Men først må jeg ut og handle juleduk til spisebordet. Har sånn bord som kan utvides, og det er nå for stort for alle dukene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. desember 2012 #2002 Del Skrevet 17. desember 2012 Liten pepperkakegutt Kos dere. Her skal vi ha juletre (plast eller ekte) for førset gang i vårt liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #2003 Del Skrevet 19. desember 2012 Nå har jeg og lille laget kokosmakroner! Ikke sikkert de varer helt til jul men..... Det ser ut til at ting har normalisert seg litt igjen her, etter en ukes tid med dårlig matlyst og dårlige søvnvaner. Lille spiser som normalt igjen, og helsesøster sier han er velproporsjonert! Nå skal han snart ut og legge seg i vogna, selv om det er ganske kaldt. Han sover mye bedre ute, og han er god og varm i posen sin med ulldress på! Han legger bare votte-hendene over ansiktet og sovner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #2004 Del Skrevet 21. desember 2012 Huff, nå har vi kommet helt på tvers av alle rutiner igjen. Lille er forkjølet, og derfor ganske sur. Vi var oppe minst en gang i timen fra kl 01.30 i natt, og i dag har han sovnet på ugreie tidspunkt. Har en del å gjøre i dag, og har måttet vekke han to ganger alt... Og nå har han sovnet igjen, og bæsjet uten at heg merket det før han sovnet, så nå må jeg vel vekke han enda en gang for å skifte bleie... Ikke greit altså! Nå blir det godt med juleferie og ingen planer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. desember 2012 #2005 Del Skrevet 22. desember 2012 Herlig med ferie og ingen planer utenom kvalitetstid med familie Lita har også begynt å bæsje uten at jeg oppdager det noen ganger også, det splætter ikke like mye som før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #2006 Del Skrevet 22. desember 2012 Hihi... Lite splætt ja! De siste par dagene har lille blitt ganske syk... Han hostet veldig og har av og til litt vondt for å trekke pusten. Virker som om han kanskje har vondt i halsen også, men det er jo vanskelig å si. Vil i alle fall ikke ha grøt, men drikker masse melk i stedet. Litt mer sur og grinete enn vanlig, men for det meste i godt humør. Jeg håper han blir frisk igjen snart, for det blir ikke så mye nattesøvn på oss, for å si det slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 26. desember 2012 #2007 Del Skrevet 26. desember 2012 Uff, ikke noe kjekt når de små ikke er i form! Frøken Fryd har hostet litt og nyst en del de siste 4-5 dagene, men heldigvis har det ikke gått utover søvn og matlyst enda. Håper Lille har blitt bedre og at dere koser dere i julen! God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #2008 Del Skrevet 30. desember 2012 Lille begynner heldigvis å bli mye bedre nå, bare litt grums igjen i halsen.. Ikke noe koselig når han er syk altså! Julen er snart over og hverdagen snart tilbake. Jeg gleder meg faktisk til hverdagen igjen, bare meg og lille hjemme om dagen, og alle rutiner på plass. Har besøk av en venninne nå i en uke, og det gjør jo at rutinene henger skjevt om dagen... Ellers har julen passert med lite søvn og mye mat. Lille bestemte oss for å stå opp halv seks i dag, noe jeg var sterkt uenig i. Lå og bråket i senga vår en stund før vi stod opp. Natt til i går var minstetassen også helt i ulage, for han hadde mareritt og nektet å godta at det bare var en drøm. Ikke skummelt mareritt men plagsomt, om at "alle ungene bråker så fælt at jeg ikke får sove". Nektet å godta at den eneste som bråket i huset var han selv, i og med at klokken var 03:30, og ble kjempesint og begynte å rope og skrike. Da våknet selvsagt lille også, og vi var i gang med dagen... I dag reiser vi en tur til svigers og blir til nyttårsdagen. Hadde ikke tenkt oss noe sted i jula, men så ble det plutselig bestemt at vi skulle dit (kjære, søster og mor ordner opp), så da skal vi dit. Kunne vel i grunnen heller tenkt meg hjem til mine foreldre når vi først skulle noe sted likevel, i og med at vi var hos svigers før jul og har hatt svigermor her i en uke i jula, men slik er det da..... Blir sikkert koselig det altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 30. desember 2012 #2009 Del Skrevet 30. desember 2012 Gleder meg også til hverdagen, selv om det er koselig med kjære som er litt mer hjemme. Rutinene har vært litt på halv tolv i julen ja, med det begynner å gå seg til. Kjedelig at lille er dårlig, håper det er over raskt. Håper dere får en koselig nyttårsfeiring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #2010 Del Skrevet 4. januar 2013 Så er det endelig hverdag igjen!! Sånn som man gleder seg til jul og ferier, også er det egentlig hverdagene som er best..... I dag har jeg og lille bare være alene hjemme inne og sett ut på styggeværet. Hadde egentlig planer om å legge han ut i vogna for første gang på sikkert en måned, men det fristet så lite at vi ble enige om å sove lur i mammas seng i stedet! Jul og nyttår forsvant i en miks av hostekuler, feber, snørr, pinnekjøtt og stjerneskudd. Alle (inkl. svigers) var syke fra og med lille julaften, og siden jeg selvsagt var minst syk, ble det jo jeg som måtte løpe rundt med remedier. Lille var ganske så syk, med stygg hoste og surklete lunger. Jeg ringte legevakten en gang, men de var ikke interesserte så lenge han ikke hadde feber. Tror det var travelt der! Jeg begynte å gi han Solvipect hostesaft, og det hjalp en del. Han har fortsatt litt hoste, men er 200% bedre. Jeg så på bilder av han fra julaften i dag, og det er tydelig at han ikke hadde det bra.... Så det er jo trivelige bilder å lime inn i "boka om han" - gode minner fra første jul! Uansett, tassene er godt fornøyde med å starte på skolen igjen, greit å treffe venner igjen tenker jeg! Minstetassen har begynt å ha mareritt som han ikke våkner skikkelig fra, og det tar en del nattesøvn fra hele familien (unntatt kjære som kan sove gjennom en tornado). Han roer seg etter en halvtimes tid med overbevisende tilsnakk, men våkner igjen av samme drøm en time senere. Slitsomt, men jeg vet ikke hva man skal gjøre med det. Kanskje endrer det seg når hverdagen kommer i gang igjen?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 5. januar 2013 #2011 Del Skrevet 5. januar 2013 Det høres ut som en slitsom jul, godt hverdagen er tilbake. Trasig med marerittene til minstetassen Håper det går seg til. Her er vi ute omtrent uansett drittvær, kjære ble sendt ut i snøstormen her i julen , ellers blir det en meget frustrert overtrøtt jente. Hun finner virkelig ikke roen inne selv om vi prøver og øver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 6. januar 2013 #2012 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg synes også atdet er godt med hverdag igjen - selv om det er godt at Mannen er hjemme noen dager ekstra og diverse tanter, onkler og besteforeldre vil passe frøkna for oss i jula. Synes det er vanskelig å holde 100% på rutinene, ihvertfall når man er borte. Godt at dere er friske igjen. Tror det er veldig mange som har vært syke i jula i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Lille har rett og slett bstemt seg for at han ikke skal sove lenger... Verken om dagen eller om natta, tydeligvis... De siste to ukene har vi stort sett vært oppe annenhve time hele natta, fra ca kl 22. Siden nyttår har det også vært veldig vanskelig å få han til å sove på dagen. Siden han har vært syk og det har vært kjempekaldt, er det en god stund siden vi har gått skikkelig trilletur, men i dag må jeg bare trosse drittvær, pakke han godt inn og gå. Siste utvei... Vi har selvsagt også time på helsestasjonen i dag, midt i mating og lur-tid, men det må jo bare gå. Men spørsmålet er når JEG skal få sove!!! Et lite håp er at han sovner på tur og jeg kan sette han igjen ute på verandaen og han sover der et par timer... Får se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. januar 2013 #2014 Del Skrevet 7. januar 2013 Oi, det må være slitsomt for mammaen! Håper det ikke er langvarig og at dere får en fin dag, tross drittvær og kontroll på feil tidspunkt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. januar 2013 #2015 Del Skrevet 7. januar 2013 Det er teit med de timene på helsestasjonen midt i spising/lur tiden, vi har det i morgen.. Vi sliter med annenhver time på natten vi også, og lita som ikke tar sutt vil ha puppen i munnen Jeg bare priser meg lykkelig for at det ikke er hvert 20. min hun våkner, slik som en av de små vi pleier å være litt med. Håper du får litt søvn ila Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. januar 2013 #2016 Del Skrevet 7. januar 2013 * dagen. Jeg skal snike til meg noen min på sofaen nå. Slitsomt når de ikke vil sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 7. januar 2013 #2017 Del Skrevet 7. januar 2013 Uff, jeg føler med deg! Håper du får deg litt søvn innimellom slagene. Kanskje mannen kan passe Lille og tassene i ettermiddag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #2018 Del Skrevet 7. januar 2013 Takk for sympati alle sammen! Jeg vet jo at det kunne vært så mye verre, men det tar jo på å ikke sove skikkelig. Jeg som egentlig trenger 12 timer søvn for å fungere! Lille sov en times tid da vi gikk tur i dag, og i ettermiddag klarte jeg å lyre han til 30min i senga mi. Sammen med meg... Så begynte han å slå meg i ansiktet med en giraff, og da vestemte je meg for at luren var over! Jeg var egentlig bedt på te og strikking hos søsteren i kveld, men har innsett at jeg ikke orker. Nå har lille lagt seg og er foreløpig fantastisk stille. Håper det varer! Jeg har økt matmengden en del i dag, så får håpe det virker. Alt var i alle fall bra hos barnelegen, og hun var overrasket over at han står nesten selv allerede! Kanskje han ikke er så treg som jeg fryktet! 8900g og 70,4cm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #2019 Del Skrevet 8. januar 2013 Nå er jeg faktisk ganske så irritert på mannen... I dag har jeg stått opp, skiftet og stelt lille, laget frokost til tassene, laget matpakker, pakket sekkene deres, og lagt fram nye klær til dem. Mannen har......vekket tassene og så gått og lagt seg igjen!!!! Så han som har sovet hele natta (i motsetning til meg) har egentlig bare seg selv å ordne om morgen, til tross for at vi har tre barn som skal ordnes. Ærlig talt... Mannfolk!! Dagens utblåsning...! I dag er det barselstreff hos meg, og det blir kjempetrivelig! Lille har sovet bedre i natt enn på lenge, men regner ikke med at det er noen regel. Nyte det hver gang det skjer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 8. januar 2013 #2020 Del Skrevet 8. januar 2013 Føler meg deg! Jeg er egentlig ganske imponert over at de greier å få det til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå