Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

100 sider!! :hoppe: Missiw får 110-siders-premien: :klemmer: (økonomisk premieutdeling nå i julestria)

Kjennes ut som om det går litt bedre nå, heldigvis... Slitsom dag, og har savnet lille masse! Fikk lurt meg til et smil i ny og ne, på avstand... Men nå virker det som om mannen også får det (og det er selvsagt MYYYE verre enn når jeg har det), så det blir nok unntakstilstand her noen dager til... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med sympatien ja! Var nesten litt irritert i går - jeg får ikke en gang være syk alene!! Med en gang jeg blir syk, blir flere andre også syke, og da må jeg overse kvalme og magevondt og trå til som sykepleier.. Jaja, ser ut til at vi er bedre alle sammen i dag, så håper resten av familien slipper unna! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var bedre alle sammen en liten stund... så fikk mellomtass oppkast, storetass kastet opp igjen og lille har også kastet opp i dag. :( Har avlyst alt vi hadde av avtaler og treff denne uka, og bare belager oss på å være inne til dritten er over... Lille ligger og sover nå, men det er ikke noe problem foreløpig å få i han væske. Dårlig matlyst, men drikker da vann. Stakkars lille putten min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to største bare kjeder seg nå, tror jeg.. har begynt å gi dem mat igjen, ikke noe oppkast siden i dag tidlig. Men, de blir vel hjemme fra skolen i morgen også, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars! Håper virkelig det går fort over og at det ikkje varer i ei veke (pluss 48 timars "karantenetid"), slik som med pjokken. Oppkast er noko dritt! :(:spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg, etter nøyere etterforskning, at mellomstetass sin omgangssyke var ispedd en kraftig dose skulkesyke, så i dag er begget o på skolen igjen. Lille kaster ikke opp mer, gjorde det bare en gang i går, men jeg tror han har fått en tann! Kjenner noe skarpt i underkjeven hans, og i går og i dag har han hatt veldig dårlig matlyst. Tenkte det var pga syken, men skjønner at det kan ha noe med tenner å gjøre. Håper han begynner å spise mer igjen snart!! Han får i seg væske og er stort sett i godt humør, så alt vel så langt! Vi skal til helsesøster/barnelege på mandag, så får kanskje høre mer om det der. Enn så lenge så har jeg sendt mannen ut på jakt etter Dentinox! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd saker og ting med lille :pasha: Flinke gutten!

Og jeg må bare stemme i med de andre å si GODE mayami!

Edit: og det ang rulling på natta, Lita sier i fra om hun havner på magen da ;)

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Pusilus! Ikke unormalt god, men liker ikke at samfunnet går i retning av at vi ikke passer på hverandre lenger! ;) Er nok mer lik min mor enn jeg vanligvis tror!

Lille ruller dagen lang nå! Han har virkelig skjønt det - av og til ruller han også tilbake til rygg hvis han blir lei! :) Kjente på gommene hans i kveld, og der er det en skikkelig skarp tann som har kommet frem! Sliter fortsatt med å få i han mat, under halvparten av hva han vanligvis spiser. Men jeg fikk i han litt tint mm i kveld, og han får resten i natt hvis han våkner.

Mannen er på jobb i kveld, så jeg har kveldsstell og legging på alle tre tassene alene. Lille og minstetass er ferdi lagt, og storetass skal ned snart. Må bare spille ferdig på dataen først! ;) Han få lov til å spille en halvtimes tid etter de andre har lagt seg. Litt stas å være størstebror også! I morgen skal jeg og lille våge oss utpå vinterføret med bildn for å kjøpe is til kalssen til storetass. De skal ha sånn bursdagsfest, og jeg er jo klassekontakt... Tenkte å kjøpe noen smokker for 6mnd+ også og se om lille er mer interessert i dem enn i de han har nå. De detter bare ut og da blir han liggende der og kravle rundt etter dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går virkelig unna her om dagen altså! Nå ser jeg to små tenner i underkjeven til lille, og han har vært skikkelig sur og grinete i dag. Han har litt mer matlyst nå, men fortsatt ikke som før. Så i dag har vi vært på butikken og kjøpt hans første tannbørste! Prøvde den i kveld, og det syntes han nok var godt. Han bare satt der med åpen munn og smilte! :fnise: Håper han blir litt blidere i morgen, for da er det bylørdag med kafe! :) Også skal jeg til en venninne sammen med noen andre venninner og spise middag og drikke øl! Det blir stas! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utviklingen fyker avgårde ja!

hvordan synes tassene det er med minstemann i huset? ;)

Og så tenner da! tar det lang tid før de popper helt ut mon tro?

Kooose deg på bylørdagen i morgen! Høres kjekt ut gitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassene synes det er stas med en lillebror! Ikke noe sjalusi eller noe... Men de er jo så store nå at det går annå forklare dem ting! :jepp:

Koselig med bylørdag i går, men fortsatt altfor mye folk... Fikk kjøpt alle julegavene, så nå er det unnagjort! I går kveld var jeg på venninnemiddag og det var kjempekoselig!! :) Det ble stille og rolig om masse slarv og snakk og godteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var utrolig koselig! Hadde nesten glemt hvor trivelige jentene er! :fnise: Sist (da jeg forsov meg) var de ute på byen og festet, så jeg er glad for at ullsokk-faktoren var høy i går! Strikketøy og julegodt er mer min stil enn klåete, fulle menn og trege taxikøer!

Nå har heldigvis lille sovnet igjen, han har vært veldig sutrete i det siste. Har sikkert med tennene å gjøre, tenker jeg. To tenner på få dager må jo merkes! Det har også vært vanskelig å få i han mat, og han er fortsatt ikke særlig interessert i flaske. Men i dag blandet jeg sviskemos i grøten hans, og DA gikk det unna! Er en stund siden vi har hatt sviskemos, og han hadde nok glemt hvor godt det er! Smattet og spiste så jeg nesten ikke rakk å fylle skjeen mellom munnfullene! Så sloknet han i vogna si. :rodmer:

Jeg burde benytte anledningen til å gjøre de siste juleforberedelsene, men jeg har virkelig ikke julestemning i det hele tatt. Svigermor kommer på fredag og skal være i en uke, og jeg vl så gjerne at det skal være ferdig pyntet og greier til da. Det er så koselig hos henne før jul, for hun er superflink på julepynting! Jeg har ikke inspirasjonen, og nesten ikke noe julepynt, og ingen lyst til å reise ut og handle.. Kanskje jeg bare skal ta en tur ut og finne noen kvister med granbar eller noe. Har noen julekuler også som jeg kan legge på lysfatet mitt og dandere det litt. Og hvis jeg fyller på med julemusikk og pepperkaker må det da bli litt stemning??!

(Tror det er reklamer og mas og julestressede mennesker som er skyld i min manglende entusiasme for høytiden - så alle sammen som jaget rundt i går og tenkte bare at alle de løper rundt og kjøper dyre gaver til folk som har mer enn nok fra før....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg overkommet juledekoradjonsdepresjonen min og kommet i gang! Har pyntet lysfat i stua med adventslys (bedre sent enn aldri), og begynt på en liten dekorasjon på et bord i gangen. Må bare ut i hagen og samle inn litt kristtornblader og noen kvister, så er det full fres her! Var en tur på Plantasjen og brukte store deler av nav-pengene på lys og dill-dall, men det var veldig utplukket! Jaja... Har ihvertfall lagt ut på Instagram, så alle (ikke så mange som det høres ut som) mine followers kan se skrytebilder! ;) Nå hørte jeg at kjære kom fra jobb, så da skal jeg hive meg ut i mørket i hagen med en rosesaks! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg liker ikke å være i butikkene nå like før jul for det er bare stress fra ende til annen, uansett om man kommer dit på formiddagen eller nærmere stengetid :roll: Kan fort drepe julgleden det!

Jeg lurer på om jeg skal trille meg en tur i ettermiddag og snike med meg noe granbar :lur: som vi kan pynte med noen julekuler. Blir ikke noe juletre her i år i og med at vi kommer til å være en del hjemme hos Mannens og hos mine foreldre, men det lukter jo så godt, så en "mini-versjon" må jeg få til :jepp: Heldigvis er det ikke nødvendigvis så mye som skal til :) Vi har f.eks. ikke en eneste nisse i hus (har ikke orket å lete etter de få vi har gjemt bort på en eller annen lur plass), men med litt røde duker, kongerøkelse, klementiner, avdentsstake, pepperkake(hus) og litt granbar så er julefølelsen på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...