Mayami Skrevet 16. november 2009 Forfatter #721 Del Skrevet 16. november 2009 Nå er det jammen lenge siden jeg har vært innom her!! Huff... Det har liksom vært så mye å tenke på etter vi be godkjent, og så mye å sette seg inn i. Vi har nesten gjort ferdig barnerommet (oppussing), og jeg har vært veldig opptatt med å ordne ting til bryllupet. En ting er i alle fall sikkert: Å overraske partneren sin med et bryllup (sånn "oi her var det visst en prest... neimen, er det en fest jeg ser i det fjerne??!") det er IKKE gjennomførbart! Alt mulig som må fikses og ordnes og signeres og meldes fra om. Har tilogmed snakket med forloveren min som ikke skal være med til USA, og beklaget at vi tok sånne avgjørelser som helt og fullstending endrer hennes rolle som forlover. Det var helt greit, og hun er kjempesnill og hjelper meg med å bestemme hårfasong.. tror jeg skal gå innom en frisør på Manhattan og gi dem "frie"t tøyler. På oppsats, ikke klipp! Jaja... vi får se, bare litt over en mnd til!! Nå skal jeg se resten av dramaqueen-showet på Bonderomantikk!! Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. november 2009 Forfatter #722 Del Skrevet 27. november 2009 Nå har vi hatt siste hjemmebesøk av BUFetat, og har fått vite mer om når og hvem som blir plassert hos oss. Det blir mest sannsynligvis to barn, i alderen 3-6 år. Og de kommer ganske snart... HJEEEELP!!! JEG KAN DA INGENTING OM BARN!!!! DET ER TOTAL UANSVARLIG Å LA MEG PASSE NOEN SOM HELST - ANNET ENN EN KATT!!! Trenger man for eksempel trillevogn til et barn på tre år? Eller skal denne klare å gå selv hele tiden?? Føler at jeg ikke vet noen ting... heldigvis har jeg venninner med barn i samme alder, og de vet forhåpentligvis hva som trengs... Har vært hjemme fra jobb i en uke med svineinfluensa, og det er grusomt kjedelig. I tillegg har vi sånn mobilt bredbånd, og det er gratis etter kl 5 på ettermiddagen, så på dagtid har jeg ikke internett... Utrolig hvoor mye idiotisk som går på TV på dagtid!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 28. november 2009 #723 Del Skrevet 28. november 2009 Så spennende tider dere går inn i nå Mayami Tenk at dere snart får to små barn som skal bo hos dere :rødme: Kommer nok til å gå så bra skal du se Regnet de med at de kommer før jul eller? Ha en super helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 28. november 2009 Forfatter #724 Del Skrevet 28. november 2009 Nei, de kommer nok ikke før i 2010, også på grunn av at vi skal til New York i jula. Har fått vite at vi kommer til å få en forespørsel straks etter nyttår. De ville vite datoen vi kommer hjem fra NY! Jeg greide ikke å sove i natt, lå bare å tenkte på at et sted ikke så langt unna ligger "våre" to små og sover utrygt. De kunne godt ha kommet i dag, synes jeg! Så jeg stod like godt opp, og surfet rundt på barnerom-sidene til Ikea! Mye koselig der - tror vi lander på en køyeseng med MASSE tilbehør og gardiner! Det rommet som har mest ideell plassering (langt fra utgangsdør, nært bad og vårt rom) er ganske lite til to. Mulig at eldstemann må få eget rom som er litt nærmere utgangsdøra... sette på en sikkerhetslås... Jaja... det er jo veldig vanskelig å si noe om , for vi vet jo ingenting om dem - ikke en gang om det blir dem vi tror nå! Vet ingenting før de står på døra... I dag har vi vært flinke og lagt siste rest av kledning på huset, så nå er det potte-tett! Kom med snø, regn og vind - vi er klare vi! Bestilte gifteringer i går fra nettet. Kjempefine i hvitt gull med litt mønster på sidene. Gleder meg til de kommer i posten!! Bare 23 dager igjen til New York!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 28. november 2009 #725 Del Skrevet 28. november 2009 Bare 23 dager igjen til New York!! ikke lenge igjen til den store dagen nå nei Blir spennende å høre hvordan barna er Tenk at et eller annet sted lever de nå og ikke har det bra ja Stakkars små Dere er fantastiske som skal ta vare på dem Skal du være hjemme med dem eller hvordan har dere tenkt? Ikea har MASSE fint til barnerommet ja! Gleder meg til jeg kan pusse opp barnerommet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 28. november 2009 #726 Del Skrevet 28. november 2009 Å herligheter så spennande! Skal seia det går raskt når ein først har bestemt seg og blitt godkjente! Jeg greide ikke å sove i natt, lå bare å tenkte på at et sted ikke så langt unna ligger "våre" to små og sover utrygt. De kunne godt ha kommet i dag, synes jeg! :rødme: Stakkar små. Det er heilt fryktelig å tenka på kor vanskelige liv dei må ha hatt så langt. Det blir sikkert veldig tøft i starten, når dei skal læra seg å leva i den nye familien, læra fostermor og fosterfar å kjenna, finna sin plass i heimen og prøva grensene. Men når barna etter kvart blir trygge, sikre barn, då kjem belønninga. Eg reknar forresten med at dei to vil vera søsken, sidan det er aktuelt å flytta to barn inn i heimen samtidig? Eg er sikker på at det går kjempebra, sjølv om det nok vil vera tøft. Og de får sikkert god oppfølging frå barnevernet og andre involverte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 28. november 2009 Forfatter #727 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) ikke lenge igjen til den store dagen nå nei Blir spennende å høre hvordan barna er Tenk at et eller annet sted lever de nå og ikke har det bra ja Stakkars små Dere er fantastiske som skal ta vare på dem Skal du være hjemme med dem eller hvordan har dere tenkt? Ikea har MASSE fint til barnerommet ja! Gleder meg til jeg kan pusse opp barnerommet også Det blir nok jeg som blir hjemme ja, for sambo har ganske fleksible arbeidstider og mye fri på dagtid uansett! Så slik får vi mest tid sammen begge to med barna! Arbeidsgiveren min har lyst ut stilling som vikar for meg, men det er jo ikke godt å si når jeg må ut i permisjon da! Glad jeg ikke er sjef jeg...! Å herligheter så spennande! Skal seia det går raskt når ein først har bestemt seg og blitt godkjente! :rødme: Stakkar små. Det er heilt fryktelig å tenka på kor vanskelige liv dei må ha hatt så langt. Det blir sikkert veldig tøft i starten, når dei skal læra seg å leva i den nye familien, læra fostermor og fosterfar å kjenna, finna sin plass i heimen og prøva grensene. Men når barna etter kvart blir trygge, sikre barn, då kjem belønninga. Eg reknar forresten med at dei to vil vera søsken, sidan det er aktuelt å flytta to barn inn i heimen samtidig? Eg er sikker på at det går kjempebra, sjølv om det nok vil vera tøft. Og de får sikkert god oppfølging frå barnevernet og andre involverte. Ja, det går unna nå! Men vi synes det har gått lenge nok! Det blir selvfølgelig søsken ja... Regner med at vi får nok å gjøre, særlig i begynnelsen, og jeg tror nok heller ikke at Barnevernet er verdens enkleste samarbeidspartner alltid! Forhåpentlig vis klarer vi det! I morgen skal jeg på åpning av julegate sammen med venninne! Kafe og lys-show! Koselig!! Endret 28. november 2009 av Mayami Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 28. november 2009 #728 Del Skrevet 28. november 2009 Oj så raskt ting skjer hos dere, Mayami! Utrolig spennende at dere snart har to barn som bor hjemme hos dere. Jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempebra, og at dere blir veldig flotte fosterforeldre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 29. november 2009 Forfatter #729 Del Skrevet 29. november 2009 Oj så raskt ting skjer hos dere, Mayami! Utrolig spennende at dere snart har to barn som bor hjemme hos dere. Jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempebra, og at dere blir veldig flotte fosterforeldre!! Ja, det går plutselig kjempefort her! Det er litt surrealistisk egentlig, for nå har vi vært prøvere i godt over 2 år, er faktisk i PP28, og så plutselig kan vi sitte her med TO fosterbarn bare 7 mnd etter vi startet prosessen med å bli godkjente! Merkelig.. Men vi skal nok klare det også! I dag snør det her!! Har lyst til å ake ned den bratte bakken på andre siden av dalen her, men da tror jeg folk hadde sett litt rart på meg.. Enda en fordel med å ha barn! Nei, jeg koser meg heller inne med kakao (ingen krem, for den har sambo spist opp!) og KG. Ogsåhar jeg begynt å lage fotobok til sambo som morgengave! Billig, men vi har da tross alt brukt masse penger på turen. Dessuten er det ikke prislappen som teller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 29. november 2009 #730 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg elsker også å ake, så veldig greit å låne med seg noen barn når snøen kommer Så får jeg lekt meg litt også Kjempefin morgengave da! Er ikke prisen som teller da Han blir nok superfornøyd med den skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #731 Del Skrevet 16. desember 2009 Hmm... ikke så ofte jeg rekker å svinge innom her om dagen, skjønner jeg! Det er jo jul og rette-tider... Det er ikke så mye nytt å melde heller, bortsett fra at det i dag er en uke til vi gifter oss i New York, og vi har faktisk alt uder kontroll! Unntatt at ringen min er en smule trang, men det skal jeg nok kunne overleve en liten stund! Det var ikke tid til å utvide den før vi reiser, sa de hos gullsmeden... men, men... Ellers er det nå første PP hvor vi aktivt har gått inn for å bomme på EL! Litt moro det også - skulle ikke forundre meg om det ble klaff denne PP, sånn bare for ironiens skyld. Det er i alle fall dag.... *telle*.... 24 i dag, så TR er nok rett rundt hjørnet, tenker jeg. Typisk at den dukker opp akkurat når jeg skal gifte meg da.. lite på bryllupsnatta i Mayami-familien! Møte med BV rett over nyttår, angående en plassering! Hurra! Håper alle sammen har det fint! til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. desember 2009 #732 Del Skrevet 16. desember 2009 En uke til bryllup!! Godt å høre at alt er under kontroll. Åh, dere kommer til å få det helt fantastisk :rødme: Krysser fingrene for at du slipper unna TR på bryllupsnatta Det hadde vært typisk om det hadde vært akkurat denne PP det klaffa for dere ja Deilig å slippe å stresse med prøvinga da, og ikke lenge til det kommer barn i huset hos dere nå Dere må uansett ha en fantastisk flott tur og kose dere utrolig masse!!! (sier det med en gang i tilfelle jeg ikke kommer innom igjen før dere drar) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. desember 2009 #733 Del Skrevet 16. desember 2009 Innom med en god-tur Kos dere masse i New York *misunnelig på tur* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 16. desember 2009 #734 Del Skrevet 16. desember 2009 God tur til New York! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. desember 2009 #735 Del Skrevet 17. desember 2009 God tur til NY og lykke til med bryllupet Blir dere der i julen eller? Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #736 Del Skrevet 17. desember 2009 Vi kommer tilbake i romjula, og da skal vi være hjemme hos foreldrene mine. Nå tror jeg at jeg snart må begynne å pakke litt... aner virkelig ikke hva jeg skal ha med! Hmm... må i alle fall måle kofferten og se om den går som håndbaggasje eller ikke.. Takk for hilsner alle sammen!! Stikker nok innom en tur eller to til før vi drar...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. desember 2009 #737 Del Skrevet 17. desember 2009 Kos dere masse i NYC, det er en fantastisk by Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 4. januar 2010 #738 Del Skrevet 4. januar 2010 Gratulerer som nygift Håper dere hadde en minnerik og flott tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. januar 2010 #739 Del Skrevet 5. januar 2010 Gratulerer så masse som nygift!! Venter spent på oppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #740 Del Skrevet 6. januar 2010 Vi ble gift ja!!! Turen var helt topp, og vi koste oss masse! Det er ikke den helt store forskjellen å være gift, bortsett fra mye oppmerksomhet fra alle.. og gaver.. Var på shopping i går for å bruke opp litt gavekort, men fant ut at vi har jo faktisk alt vi trenger og mer til! Ikke at jeg klager på det, altså... Mer PRIDE-kurs til helgen, siste samling! Håper alle har hatt en fin jul og at dere får et supert nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå