Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

:tommelopp:

Veldig spent på morgendagen... :popcorn:

Så bra at lap'en gikk såpass uproblematisk. Veldig bra, men samtidig kanskje litt kjipt, at de ikke fant noe. Får håpe det skjer ett eller annet snart, siden det ikke ser ut til å være noe galt med noen av dere. Det står respekt av at dere ikke ønsker ivf. Jeg forstår dere. Vi hadde godt mulig valgt det samme, selv om man ikke kan være helt sikker på det før man faktisk må ta det valget.

:kose:

Jeg må vel ringe til gynekologen og fortelle hva de (ikke) fant ut, og han kommer nok til å presse på for IVF. Han booket lap omtrent over hodene på oss, uten å spørre om det var dette vi ville i det hele tatt. Tror kanskje jeg skal bytte gyn jeg...

Sitter og ser på valgsendingene fortsatt, og for øyeblikket ser det uhyre lovende ut! :jepp: Håper det holder, for hvis Siv får pinkoden til oljefondet, tror jeg at jeg må emigrere... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GO JENSEMANN!!! :ler:

Gikk jo veien dette :tommelsmil:

Så bra at krisen som truet ikke var så stor alikevel da, så håper det går bra i morgen :)

Så rart du ikke får til tickeren da :klø: Hvor prøver du å hente den fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det holder, for hvis Siv får pinkoden til oljefondet, tror jeg at jeg må emigrere... :fnise:

Hadde pakket kofferten min og dratt jeg også da ;) men vi slipper :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på valgsendingene fortsatt, og for øyeblikket ser det uhyre lovende ut! :jepp: Håper det holder, for hvis Siv får pinkoden til oljefondet, tror jeg at jeg må emigrere... :fnise:

Hihi, veldig godt sagt :fnise:

Såg i dagboka til Dreia at du har funnet ei veldig enkel oppskrift på lue og på strikketøfler. Ligger de på nett? Gjerne å sende over tips om du har linker;)

Håper du har en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det holder, for hvis Siv får pinkoden til oljefondet, tror jeg at jeg må emigrere... :fnise:

:skratte:

Men, vi kan bli i landet i fire år til! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hurra!!! Det er så kjedelig å flytte, så det er bra vi slipper for nå! :fnise:

Tøffeloppskriften fant jeg på www.pickles.no og lueoppskriften var i Hjemmet, tror jeg... Men jeg skriver oppskriften her jeg!

Du trenger:

ca 1,5 bunt Eskimo-garn eller tilsvarende tykt garn (jeg brukte Easy fra Sandnes Garn)

1 rundpinne nr 9, ca 50-60cm lang

Legg opp 56 masker

Strikk en runde rett

Strikk så 1rett 3 vrang til strikketøyet måler ca 22cm

Strikk 2 og 2 masker sammen så du får 28 masker

Strikk 2 og 2 masker sammen så du får 14 masker

Kutt tråden og tre gjennom maskene og trekk sammen!

Kjempefin - skal også strikke matchende skjerf og håndleddvarmere (hvis jeg finner en god oppskrift på det) eller votter (hvis jeg får noen til å hjelpe meg med tommelhullene)!

Strikk i vei! Nå skal jeg legge meg, jobb igjen i morgen... blir spennende å se hvor sliten jeg blir i morgen kveld! Koselig å treffe alle kollegaer og elever igjen!! Skal besøke venninne i morgen som har flyttet inn i nytt hus og fått valp! Gleder meg!! :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den luen hørtes jo veldig lett ut da :) Kanskje jeg skulle prøvd meg på den! Du har ikke noe bilde av hvordan den blir eller?

Håper du har hatt en fin kveld med venninne og nydelig valp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke bilde, kan se om jeg får til å ta et og legge ut en dag! Den blir sånn "rillet", på en måte...

Hadde en kjempekoselig kveld med valp og venninne!! Kaffe og sladder... hehe...

Lang dag på jobben i dag, men trivelig å treffe alle sammen igjen! :) Grei dag i morgen også, mindre å ta tak i, heldigvis! Men nå må jeg legge meg..

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du hadde en koselig kveld med venninne, valp, kaffe og sladris :tommelsmil:

Godt at du er tilbake i jobb igjen :) Har du fremdeles vondt eller?

Ha en super kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt litt vondt av og til, særlig når jeg snur meg i senga. Også klør stingene noe helt infernalsk!!! Så ille at jeg drømmer at jeg klør... :fnise: Jaja... vet ikke hvor lenge stingene sitter i (det er sånne som forsvinner av seg selv), men jeg håper de er borte snart!

I kveld skal vi kose oss hjemme alene, bare jeg og sambo. Jeg skal lage baguetter med ost og skinke, også tror jeg kanskje vi har en flaske vin her et sted... hmmm.... :lur: I helga skal vi på hyttetur med min familie, men uten mamma som er i utlandet en tur.. blir kjempekoselig å se pappa og bror igjen, ikke sett dem siden i sommer! Kjipt å bo så langt unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ille at jeg drømmer at jeg klør... :fnise:

:fnise: får håpe de forsvinner snart da :)

Så koselig med familietur på hytta da! Kan tenke meg du gleder deg til å se familien din igjen ja, tror ikke jeg hadde klart å bodd så langt unna mine foreldre jeg :(

Kos deg med sambo, baguetter og vin i kveld :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips til lue- og tøffel-strikketips! Smart å strikke litt julegaver. Det vil jeg også prøve :)

Håper dere har kosa dere masse i kveld med baguetter og vin. Er deilig å ha noen sånne kvelder :rødme:

Kos dere masse på hyttetur i helga med familien! Det er veldig kjedelig å bo så langt unna familien ja...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*notere seg strikkeoppskrift*

Kos deg på hyttetur i helga! Godt å se familien igjen når man bor langt unna, det vet jeg altfor godt. :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo fordeler med mobilt bredbånd! :) Er på hyttetur, og har hatt en flott dag! Koselig med slekt! Hehe... de driver og inviterer seg selv i bryllupet vårt, men vi hadde ikke tenkt å invitere så mange... hmm... hva skal jeg gjøre med det, tro...?

I morgen skal vi hjem, via svigermor og tanta til sambo. Blir koselig det også, men ikke helt det samme.. tanta er litt religiøs, og slekta mi er veldig lite religiøs.. greit med variasjon!

Det er veldig godt å ha en "prøver-fri" måned, den første på overt o år nå. Jeg glemmer nesten hvilken dag jeg er på, men har regnet ut at nå er det ca dag 21. Blir vel TR rundt neste helg da.. håper bare jeg slipper det når vi skal på PRIDE-kurs på lørdag! *gleder oss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Endelig er det tid for PRIDE-kurs. Berre en uke igjen. Gleder meg til referat. :jepp:

Bryllup og invitasjoner er utrolig vanskelig. Dere får bare hinte om at dere bare ønsker et lite selskap med den aller nærmeste familien og vennene. De fleste har vel et realistisk bilde på hvor nære man er brudeparet? :vetikke:

God helg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir kjempespennende med kurs, altså!!! Nå har vi kommet hjem, og har på hele den lange turen snakket mye om tanker og forventninger til prosessen videre... sambo er også veldig spent! :)

Vi har funnet en løsning på bryllupsproblemet vårt: Vi inviterer en representant for familien (en hver, seff), også inviterer vi rubbel og bit på grillfest i hagen senere på sommeren! :) Lur ide, tror vi... jeg er ganske nær alle tanter/onkler, men det er særlig en onkel som har en "soft spot" for meg, så han og tante blir invitert fra min side. Sambo har en spesielt god tante, så hun blir representant for hans familie. I tillegg til foreldre og søsken, såklart! Har nesten også bestemt meg for en kjole, Agape modell 1060 i sølv-versjon! :) FIIIIIN!!!! :fnise:

Nå skal jeg ta meg en dusj så jeg ikke trenger å stå opp så sinnssykt tidlig i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en smart løsning på bryllupet ja :) Blir fort veldig mange dersom man skal be alle...

Så bra at også sambo gleder seg til kurs da! Blir spennende å høre hvordan det går til helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en ekkel dag... Arbeidsplassen min har gjort nedskjæringer (ikke på personale men på innkjøp osv) for å holde budsjettet. Derfor har noen av mine kollegaer ganske dårlige arbeidsforhold på daglig basis. Nå har arbeidsgiveren min tilbudt meg en betalt reise i høstferien for å sjekke ut stedet for skolen. Denne destinasjonen er et sted jeg mer enn gjerne kunne tenkt meg å reist til. Dessverre har jeg en samvittighet som ikke tåler sånne påkjenninger, og jeg blir kjempesur for at de setter meg i en sånn situasjon. Dersom jeg takker ja til tilbudet, kan jeg jo ikke si det til noen på jobben, for vi lider jo alle av denne "dårlige økonomien", men jeg har jo fryktelig lyst til å reise. Det ville være faglig kjempeinspirerende. Men, men... jeg kommer ikke til å reise uansett, for jeg vil ha med meg sambo, og vi har ikke råd til å betale en tur selv for bare en av oss akkurat nå.... :( Er sur og oppgitt og forbannet på arbeidsgiveren min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...