Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noen stor erfaring med strikking heller, og strikker helst rett fram! Fant en fin oppskrift på tøfler, og de strikkes rett fram og sys sammen til slutt. Det eneste du trenger å kunne er å strikke rett/vrang, felle av og legge til masker! Genialt!!

I dag startet jeg på jobb igjen! Kjempekoselig å treffe kollegaer igjen, og savner de som sluttet før ferien.. håper de kommer på besøk! Jobb i morgen også, så hjemmekontor på fredag. Masse å gjøre - gleder meg til resten av året!! :)

Dag 12 i dag, kanskje EL...? :sengekos: etterpå! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Positiv ELtest på torsdag (dag 13), og tydeligvis EL i går.. (auu!!!!) Masse :sengekos:

I dag skal vi på hytta og overnatte igjen! Koselig! Gjøre ferdig taket på kjøkkenet, tenker jeg.. Lurer på å beise panelen der mørk i stedet for å male hvitt..? Resten av hytta, både tak og vegger, er hvit. Tro om det blir merkelig med mørkt tak på kjøkkenet da... hmm...

Heldigvis har det sluttet å regne bikkjer og katter. Noen lette byger tåler vi vestlendinger godt! Nå tror jeg jammen meg at sambo driver og steker bacon.. :rødme: Snille sambo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå nærmer det seg veldig fort!! :) Vi gleder oss!! Må bare finne noen som kan passe voffeliten et døgn mens vi er på kurs. Alle mine venner er enten allergiske eller redd for hunder! Dårlig planlegging i valg av venner... Vi har så smått begynt å pusse opp det som forhåpentligvis blir barnerom snart (men foreløpig kaller vi det gjesterom - tar ingenting på forskudd), og det ser ut til å bli kjempekoselig!!

Snakket med venninne 1 i dag, og da fikk jeg så lyst på smoothie igjen.. har masse plommer og rips i hagen, kanskje jeg skal prøve å finne en oppskrift med noe sånt...? Hmm... har ikke yoghurt - da må vi vente til i morgen. Men oppskriften kan jeg jo finne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig planlegging i valg av venner...

:fnise:

Send han hit så skal jeg passe han jeg ;)

Mye deilig frukt å lage smoothie på nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mayami!

Hvordan går det hos deg for tida? Veldig spennende med det foreldrekurset som snart starter for dere :)

Ha ei fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå går det unna her altså... Er nsten utslitt etter bare to uker på jobb. Ny timeplan og mange nye krevende arbeidsoppgaver. Sovner om ettermiddagen, våkner i 9-tiden, spiser litt og sover igjen til dagen etter. Tror jeg skal snakke med tillittsvalgt i morgen, for sånn går det ikke an å drive på... :sjenert: Håper bare at sjefen ser at det ikke er bare meg det gjelder, og at vi ikke blir oppsagt alle sammen!

Kurset starter om en mnd i morgen (hurra!!), og barnerommet er nesten ferdig til innflytting! Ja, jeg vet at det kan ta laaaang tid, men jeg er så lei av å si det til meg selv! :fnise: Vi driver også å planlegger vårt beskjedne bryllup om dagen (når jeg ikke sover). Fikk svar på forespørsel fra prest i dag, og han ville ikke vie oss på annet sted enn i en kirke. Vi vil ha det ute, deror blir det HEF som får den store gleden! Har funnet og booke sted for vielse/fest, og neste er at jeg må spørre venninne om å være forlover! Vet liksom ikke hvor lenge man bør ha kjent vedkommende eller hvor "godt" man kjenner hverandre.. har to alternnativer... hmm...tenke mmeg om litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb, men sniker meg en liten tur innom her likevel... Tenker en del på IKM for tiden (dag 27 i dag), og registrerer lite tegn til noe som helst. Noe lys utflod bare. Såre brystvorter også, ogs det bruker jeg bare å ha før EL tror jeg... har prøvd så lenge at jeg går helt surr i hva som er vanlig for meg og ikke... Hvis :kosteskaft: ikke kommer, så slipper jeg lap om 14 dager... håper hun ikke kommer.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg krysser fingre og tær for at tanta ikke kommer til deg! Tenk så deilig om du hadde sluppet lap'en...

Masse lykke til! *håper på Mayami denne PP*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg krysser fingre og tær for at tanta ikke kommer til deg! Tenk så deilig om du hadde sluppet lap'en...

Masse lykke til! *håper på Mayami denne PP*

*krysser fingrene*

Takk! Ja, om ikke noe annet så for å slippe lap... jeg gruer meg til hele greia, egentlig. Sikkert ikke noe å grue seg til, men jeg har ikke lyst til å være borte fra jobben en hel uke, og har ikke lyst til å ha luftsmerter i skuldrene, og har egentlig ikke lyst til å vite at det er min feil at vi ikke får barn... :tristbla: Da kan vi jo ikke skylde på uflaks og dårlig timing lenger... (det kan vi vel forsåvidt bare glemme likevel, for vi har jo prøvd i over 2 år nå...) Men, jeg har lest meg opp på endo, og lurer på om det muligens kan være det jeg har... en del av symptomene stemmer noen ganger, i alle fall! Og hvis det er det, så skal jo det være en grei ting å "kurere", har jeg hørt... jaja... jeg overlever vel! :fnise:

Nå må jeg gå og legge meg, er grusomt trøtt... har også flydd på do i hele dag (den fargede utfloden har gitt seg, ser det ut til), men det er sikkert ikke pga noe gledelig.. sikkert blærekatarr... :-P

Pusilus: jeg har prøvd i hele kveld å komme meg inn på dagboka di for å se hvordan det går, men hver gang jeg prøver så klikker nettet... prøver igjen i morgen fra jobb! :lur:

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, jeg blir så sur på :kosteskaft:

Det kommer ikke i gang, bare spotting.. jeg vil at det skal starte nå så jeg blir ferdig med det for denne gang, men NEIDA!!! :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt jeg har for at tanta ikke dukker opp denne gangen og at du slipper lap :)

Hvillke symptomer har du på endo da? Lurer litt selv på om jeg kanskje har det....

Ha en super helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:slåss: :kosteskaft::pisk:

:kjempesinna::sur::sinna:

Håpar lap'en går bra. Eg forstår tankane dine. Det er kjedelig å få vita at ein sjølv er "skyld" i barnløsheten, samtidig som det er bra om det blir funne noko, slik at det berre er å fiksa og så går barneproduksjonen (nesten) som ein leik.

:kose:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... :kosteskaft: kom på søndag, som jeg trodde.. ingen forvarsel... Vet ikke helt hvilke symptomer jeg har eller ikke har på noe lenger, inkludert endo. Men har lest at man kan ha småblødninger i tiden mellom EL og IKM, og gjerne "sterke" EL-smerter.. det er sikkert ikke endo, og de greier sikkert ikke å fikse det... :trist: Lap er neste tirsdag, om bare 6 dager.. gruer meg.. Men det er sikkert bedre å vite enn å håpe at alt skal ordne seg. Jeg prøver å være etterpåklok på forhånd..

Lang dag på jobben i dag, og tror kanskje jeg skal ut og jogge meg en tur nå. Har lovet meg selv å gå ned en str til vi skal gifte oss neste sommer, så da er det bare å stå på! SKAL ned til 38... vet ikke hvor mye det er, og har ingen klær i den str.. hmm... gjette?! Spurte forresten venninne 1 om hun ville være forlover, og hun ble kjempeoverrasket og glad! :) Det var i går. I dag snakket vi ikke om det i det hele tatt.. håper hun ikke trekker seg...

Dreia: Takk for oppmuntring - jeg håper "babyproduksjonen" får en kickstart etter lap - det har visstnok skjedd før... (men det er mye som har skjedd før som ikke skjer med meg, så ingen forhåpninger her...) Sambo skal ta seg fri fra jobben på tirsdag for å bli med på sykehuset.. :rødme: Snille...

PRIDE-kurs om 24 dager, har ikke fått invitasjon i posten enda (det kunne hende det var fullt...) Tror jeg sender dem en mail i morgen jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme, dumme tanta :frustrert: Det var dumt at du ikke slapp unna lap'en. Merker at jeg gruer meg til det jeg også... Men det er positivt om de finner noe som de kan fikse. Håper på det :) Hva sier du på jobben som grunn til at du må være sykemeldt noen dager? Jeg vet man ikke må gi noen grunn, men føler jeg må si noe til de jeg jobber mest med

Det er morro at du har bryllup og PRIDE-kurs å se fram til nå da!! Er godt å ha noe annet å fokusere på.

Håper du får ei flott helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Honnning! Har ikke sagt noe til noen enda, og til sjefen bare at jeg skal ha en operasjon. Hun spurte ikke mer heller.. men må vel si noe til de jeg deler kontor med, ellers blir det bare spekulasjoner.. vet ikke enda.. men den ene kontorpartneren vet at vi sliter, så der kan jeg jo si det som det er.. vanskelig, og gruer meg skikkelig!! Men det blir sikkert bra å få vite, som du sier.. når skal du inn?

I går til i dag var vi på hytta! Delte en flaske vin i går, og sovnet fra hele Tudors, som jeg hadde gledet meg til hele dagen! :fnise: I dag skal jeg lage fylte tacolefser, og så skal vi se film! Naboen driver og feller trær rett utenfor, og bråker veldig.. får skru opp volumet litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honnning! Har ikke sagt noe til noen enda, og til sjefen bare at jeg skal ha en operasjon. Hun spurte ikke mer heller.. men må vel si noe til de jeg deler kontor med, ellers blir det bare spekulasjoner.. vet ikke enda.. men den ene kontorpartneren vet at vi sliter, så der kan jeg jo si det som det er.. vanskelig, og gruer meg skikkelig!! Men det blir sikkert bra å få vite, som du sier.. når skal du inn?

Hei Mayami!

Jeg har ikke fått vite datoen for lap'en enda, og skal til en forundersøkelse før lap 30.september (tror ikke det er vanlig andre steder med forundersøkelse til det), og når jeg er inne da får jeg vite datoen, men det blir i høst en gang hvertfall. Uff, jeg gruer meg også veldig til den, men har det en del på avstand enda siden jeg ikke vet noen dato...

Høres ut som dere har hatt det deilig på hytta. Kos dere med tacolefser og film i kveld, og masse lykke til på tirsdag!! Kommer til å tenke på deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å grue meg mer nå.. I morgen tidlig skal jeg inn til sykehuset til undersøkelse og blodprøver. Kjenner at jeg ikke gleder meg til å være sykemeldt en uke, jeg skulle mye heller vært på jobb!! Typisk... når man er hjemme fra jobb, er man for uvel til å nyte det... :fnise: Jaja.. jeg takler vel alt sammen, tenker jeg!

I dag har vi ryddet boden i kjelleren og vasket og tørket støv. Svigers og svigertante kommer til helga, så da må det være strøkent her! :) De er ikke så nøye på det, men det er jo greit at det er mulig å komme seg inne døra uten å likvidere en hel familie med hybelkaniner! Til slutt i dag blønnet vi oss selv med en tur ut på restaurant, så det var koselig! :) Nå håper jeg at det er Poirot på TV snart...

Takker for alle som skal tenke på meg på meg på tirsdag, jeg er sikker på at det hjelper! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...