Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Hehe, gøy å se andre må anstrenge seg for å ikke spise kjøtt, mens jeg bare ikke klarer det ;) Så flink du er med matlaging og trening :jepp: Jeg er litt for dårlig med maten. Synes det er så utrolig kjedelig å lage mat.

Du har gitt slipp på turen?

Hvordan går det med kvalmen? Synes å huske at jeg leste noe om det for noen dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Turen går uten meg ja... Skjønte jo egentlig med en gang at det var bare å glemme. Men kjedelig! Jeg synes kjøtt er godt, men det er ikke noe problem å unngå det heller med så mange gode alternativer! Første fastedag i dag (har begynt med 5:2-dietten) og det har gått helt fint. Snacks til kvelds med oppskåret frukt/grønt med lett hvitløksdip til! :) Skal trene igjen i morgen...

Ellers har vi en hyper 19mnd gammel tasss som løper rundt her og snurrer. Ikke trøtt i det hele tatt, enda begge brødrene har tuslet i seng. Han har våknet om kvelden de siste dagene og nektet å sove igjen, så i kveld skal han slites ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gikk ikke i kveld heller... En time sov han, så var det full panikk igjen. Nekter å sove i egen seng. Lurr på hva det er som gjør det... Nå ligger vi i alle fall i senga mi begge to, og han sover. For øyeblikket. Bli nok enda en slitsom natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....også ble det hjemmedag på mamma og lille... Tett i hele systemet og hoster som en gammel mann. Kjære bar lille inn i sin egen seng da han skulle legge seg i går, og på veien fikk han med seg pysj-toppen min. Han sov faktisk helt til kl 07 på eget rom!! Fantastisk natt alene i min egen seng! Ble til og med anledning til litt :sengekos: noe som ikke har vært for ofte i det siste! :lur:

Nå: frokost med kaffe og toast - og nyte at det ikke er fastedag igjen før i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i dag også... Lille har hostet noe fryktelig i natt, og er tett både ner og der. Nå sover han i senga mi, mens jeg er plassert ute i kulden i stua. Tenker han skal få sove til han våkner selv, uten at jeg skal ligge der og pirke på han! :fnise:

I kveld er det fullt opp med besøk og barneselskap for storetass blir 10 år!! Blir vel siste året det er slik barnebursdag, for neste år er de vel såpass store at han heller vil ha noen kamerater på overnattingsbesøk eller noe sånt. Jeg har laget kanelboller og dobbel sjokolademoussekake, og gavene er behørig åpnet over frokost på senga nå før skoletid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i gang igjen! Mensen kom i går, nå har jeg akkurat snakket med st olavs. Oppstart med nesespray 10.februar og UL 7.mars. I tillegg bad jeg innstendig om å få Lutinus i etterkant, i stedet for Crinone, og det skulle jeg få sa hun! :) Kjenner at jeg gleder meg til å komme i gang igjen, til tross for tørre slimhinner i nesen, humørsvingninger og midlertidig nedsatt hukommelse. Det er jo nettopp det at det er midlertidig som gjør at det er til å holde ut...

Full fres her med syk lille igjen, to søskenbarn på besøk og nå også vaskedame. Akkurat nå er det rolig, for lille sover og besøket er på utflukt, så det er bare lyden av vaskedame som fyller huset! Og hvilken melodi det er i mine late husmor-ører! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for det kommende forsøket :pls:

Her må den late husmora gjøre ting sjæl :tristbla: har nok av tid til det da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dhn late husmora fikk et skikkelig skudd for baugen nå i helg... I går fikk vi omgangssyken, både vi i familien og besøket. Det er bare tassene og foreløpig lille som har unnsluppet, ellers har vi ligget rett ut alle sammen. Håper virkelig det er over nå, men kjære er visst fortsatt syk.. Jaja, det er vel slikt som må til. Lille er bare litt slapp og trøtt, sov tilmkl 0930 i dag tidlig. Nå sover han ute, og vi satser på at den friske ,uften gjør underverker. Det er i alle fall nok som må tas fatt på her, etter nattens utskeielser, i form av klesvaks og opprydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dere! Omgangssyke er noe av det verste som fins, jeg er glad for at det bare er forkjølelse og feber her i huset. God bedring!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille kastet opp en gang bare, pg jeg og mannen er friske igjen. Nå har tassene så småttt begynt å få det, så mannens kal ta syke-barn-dag i morgen med dem. Regnet ikke med at de skulle slippe unna, men det er jo lov å håpe... Glad for at vi ikke må vaske klær i en iskald bekk! *se lyst på det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, omgangssyke er så kjipt! Vi hadde en runde like før og under julen (vi fikk det før jul og klarte å spre smitten videre til våre familier :tongue: ). Godt at dere er bedre nå, og at tassene sikkert blir friske igjen ganske snart :)

Å ha vaskehjelp begynner visst å bli mer og mer vanlig, og jeg skulle gjerne hatt det selv, men synes det er litt overkill når vi bare har 70kvm :ler:

Spennende med nytt forsøk! Krysser fingre og tær for dere! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... 70 kvm skulle jeg også ha greid sånn noen lunde, selv med tre barn på slep! Vi har tre ganger så mye vi... (Stakkars oss!)

De to store er skikkelig dårlige begge to, særlig minstetass. Håper han får sove en del i natt så det går fort over. Med oss andre varte det i ca 12 timer, så forhåpentligvis er det ikke annerledes med dem! Lille er helt ute av rytme etter en hel uke hjemme, og nekter å legge seg om kvelden. Bare hyling og skriking, og det ender med st han får sovne i armkroken foran tven.... Ikke ideelt nei... Håper det retter seg når han kommer i barnehagen igjen og får bruke opp all energien sin der. Har til og med prøvd å ta av den ene siden på sprinkelsenga så det ble mer stor-gutt-seng, og det var en kjempehit på dagtid. Ikke så pop på kvelden... Så nå er siden på igjen. Har funnet ut at han er et ordentlig stabeis som gjør alt for å få det som han vil! Huff...

Jeg prøver igjen med ukemeny, fra trines matblogg denne gangen. Vi har faktisk mesteparten av ingrediensene allerede, så det passet uventet godt denne uka! I morgen: paprika og tomatsuppe med creme fraiche (eller gresk yoghurt for vår del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille er fortsatt i utakt, og skkurat nå hyler han for fulle lunger mens han står i senga. Slik har vi drevet i snart en time. Jeg har ikke tent å gi meg, så her er det skrikekur i ordets rette forstand. Skikkelig møkklei av hyling og vanskelighetet med legging og søvn, og lille er sta både på dagtid og natt. Så i kveld ryker rødvinsflasken (igjen), til fordel for skriking og bytting av pysj (fordi han hyler til han brekker seg). Føler meg som en fryktelig dårlig mor, men hva skal man gjøre da??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg føler med deg :kose: Hva skal man gjøre ja? Det er virkelig ikke enkelt, og så utrolig slitsomt. Håper det verste snart går over. Hold ut!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han ga seg etter litt over en time. Da ble han plutselig stille, og lå bare og kikket i senga i et par minutter før han rullet rundt og sovnet (har kamera så jeg kan se hva han driver med). Så var det på igjen i tre-tida i ca 30 minutter, og i femtida i 10 minutter og ca 5 minutter i sekstida. Jeg får jo ikke sove igjen med en gang, så nå går det hardt på kaffen her!! Måtte vekke lille da han skulle i barnehagen, men han var superfornøyd med livet.... :natti:

Må begynne å tenke på ukemeny igjen. Har en del kjøttdeig som vi må bruke opp, så i dag tror jeg det blir taco a la hellstrøm! Med hjemmelaget guacamole og rød salsa! 5:2-dietten kan gå og legge seg, her skal det trimmes i stedet! Satser på å få til en økt på tredemølle i ettermiddag, og kanskje en hurtig rusletur med bisken mens mannen ser på Mammon i kveld! :)

_____

Om en uke starter jeg med nesespray........ farvel, behagelige slimhinner......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Lille er mer samarbeidsvillig på leggingen snart.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er innmari kjedelig at de små kommer så fort i utakt med søvnen. Håper dere har hatt en bedre kveld i kveld :Nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk det mye greiere, heldigvis. Lille våknet bare ca kl 23:30, og sovnet igjen etter en halvtimes tid med skriking. Sov fortsatt da jeg gikk på jobb i dag tidlig! Så da satser vi på å kjøre samme opplegg videre. Om to uker skal vi på helgetur på vinterferie, hytte med bare to soverom, så da blir utfordringen å holde på regimet og ikke ta han oppi senga for at han ikke skal vekke alle andre. Kjenner at jeg gruer meg litt til akkurat det... I går hadde han sovet bare 30 minutter i barnehagen, for det var noen større barn som hadde vekket de små da de sov ute. Fryktet hyling og skriking hele ettermiddagen, men det gikk stort sett greit. Unntatt da jeg skulle lage middag og derfor ikke kunne ha han på armen hele tiden. Jaja, ny dag og nye muligheter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...