Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Har hatt tidenes mest avslappende helg! :) Vi tiste på hytta på torsdag kveld, jeg hadde fri på fredag, og vi kom ikke hjem før på ettermiddagen i går! Deilig å være et sted hvor det er stille og det ikke er noe jeg absolutt burde ha gjort! Fantastisk.... På fredag var lille hjemme fra barnehagen, for han hadde feber den natta. Jeg og han reiste på shopping og kafe med venninne på fredag, og jeg fikk kjøpt meg en del bare til meg! Lenge siden sist. Nå går jeg egentlig bare og venter på mensen slik at jeg kan komme i gang igjen med medisin og greier. (I)KM er beregnet til 17 januar, men kan sikkert blir endret i og med SA... Vet ikke hvordan dette foregår jeg, om det gjør at syklus blir lenger eller kortere enn vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt tidenes mest avslappende helg! :) Vi tiste på hytta på torsdag kveld, jeg hadde fri på fredag, og vi kom ikke hjem før på ettermiddagen i går! Deilig å være et sted hvor det er stille og det ikke er noe jeg absolutt burde ha gjort! Fantastisk.... På fredag var lille hjemme fra barnehagen, for han hadde feber den natta. Jeg og han reiste på shopping og kafe med venninne på fredag, og jeg fikk kjøpt meg en del bare til meg! Lenge siden sist. Nå går jeg egentlig bare og venter på mensen slik at jeg kan komme i gang igjen med medisin og greier. (I)KM er beregnet til 17 januar, men kan sikkert blir endret i og med SA... Vet ikke hvordan dette foregår jeg, om det gjør at syklus blir lenger eller kortere enn vanlig?

Min syklus ble på 39 dager mot tidligere 29 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... Greit p vite hva jeg kan vente meg! :jepp: Håper virkelig det ikke blit sp veldig forsinket, men jeg regner med at det blir noe krøll... Vanskelig å ikke automatisk tenke at jeg er gravid hvis mensen ikke dukker opp når den skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... lurer på om det er spysjuke på vei her... Våknet i natt og var kvalm og dårlig, og det har ikke gått over enda. Er på jobb, og tok med kjæres colaflaske som lunsj, men den smaker særdeles dårilg. Lille sov lite i natt, og etter å ha prøvd diverse metoder på rommet hans, ga jeg opp og tok han inn i senga. Han bare lå og kikket opp i taket lenge før han sloknet der. Vet ikke hva det er for noe med han om dagen. Kanskje utviklingssprang.. Nei, får håpe jeg klarer å komme meg gjennom dagen, i alle fall fram til lunsj. Etter det skal klassen min se film, og det klarer de alene, så da kan jeg evt reise hjem da hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes litt bedre ut nå, heldigvis! Håper jeg unnslipper!

I dag har jeg så langt hatt en dag hvor jeg tenker hvor heldig jeg er som har jobben min! :) Så masse koselige og flinke unge mennesker og god stemning! Lite kontorarbeid også for tiden gjør sitt til at trivselen øker her i gården! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takknemlinghet er en fin ting! Er nå nok av de som er misfornøyd med jobben sin, eller mangel på jobb.. ;))

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå...... akkurat nå skulle jeg ønske vi hadde en bestemor i nabohuset..... Fikk tilbud om å være med på en kjempespennende tur med jobben, men kan ikke reise fra hjemmet i 5 dager uten en "vikar". Svigers hadde sikkert stilt opp, men jeg har ikke samvittighet til å spørre. Hun har stilt opp for svigerinne masse, og er tydelig sliten av det. Jaja, må vel bare innse at man ikke får med seg alt her i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan spørre svigers....uansett så er det noe som heter at "en gang for mye er bedre enn en gang for lite".... Hun har stilt opp masse for svigerinne, kan vel stille opp for dere også. Men si at du skjønner hun er sliten. Så ja..., kanskje ikke så lett for deg å spørre. Men det skader aldri? Uansett, en tur med jobben kommer vel igjen en annen gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kommer nok jobbtur senere også, men dette er en spesiell tur, neste litt sånn "once in a lifetime"... Ikke noe man kan bestille selv i en ferie, for å si det sånn! Men jeg tror ikke jeg spør nei... Nevnte tilbudet til mannen, og han insisterte ikke akkurat på at jeg måtte melde meg på kan man si... :( Blir nok litt sur de dagene de andre er borte! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, typisk at sånne ting dukker opp når det passer dårlig :glare: Du får kompensere med noe lystbetont og Mayami-fokusert de dagene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig å gå glipp av en sånn tur da :( Skjønner godt om du blir sur når de andre er borte ;) Håper mannen kommer på å skjemme deg bort litt i stedet (men mannfolk er jo ikke alltid like flinke til sånt dessverre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må nok bare komme over det ja! Får finne på noe ekstra hyggelig de dagene, så jeg slipper å være å veldig sur! :fnise: Kan ikke regne med mannen, dette er ikke en tur i nærheten av noe han kunne tenkt seg å være med på noen sinne, så han forstår ikke fascinasjonen!

I går kveld bestilte vi oss ferie!! Bare 4,5 mnd til nå.... det blir bra, varmt og godt og "avslappende"(er vel grenser for hvor avslappende det kan bli med 3 unger på slep, men...) og badeliv! Gleder meg! :)

Nå: shopping heeeeeelt alene - så lunsj på kafe med venninne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg trent!! Veldig godt. Kjære har kjøpt tredemølle, så nå er det ingen unnskyldning - for noen av oss! Veldig godt å ha tid til å trene igjen, og uten å være redd for glattis og mørke bakgater! :)

Jeg har blitt mer og mer inspirert til amtlaging i det siste. Har kommet på àt vi skal spise mer vegetarmat, og det er så mange muligheter der som man vanligvis ikke tenker på! I dag har jeg bakt tre hvetestenger til nedfrysning og så hadde vi hjemmelaget pizza til middag. I går ble det tre grovbrød, og i morgen kanskje horn med ost og skinke. Fint å ha alternative matpakker -- det går en del penger i kantina om dagen, i stedet for kjedelige brødskiver.... Uansett, i kveld satte jeg opp ukesmeny for neste uke, med handleliste, med to dager med vegetarmat. Blir spennende å se om vi får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med trening, ukesplan og matlaging! Skal jammen prøve å lage ukesplan i dag selv, og handle i morgen :)

Kunne gjerne ha tenkt meg ei tredemølle hjemme selv, men kan ikke ha den i 1.etasje hvor stua og kjøkkenet er, og i 2.etasje har vi så masse skråtak, at jeg vet ikke hvor vi skulle gjort av den.

Bra med ferie som er bestilt da! Selv om ferie med barn ikke er så mye ferie lenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er heldige og har tre fulle etasjer uten skråtak. Dessverre er de fleste rommene fulle av andre ting, så tredemøllen står på soverommet vårt. Ikke mitt forslag, men noen kompromisser må man inngå. Da har jeg kanskje en til gode, til neste gang jeg får en genial ide som mannen ikke er enig i! ;)

I dag blir den en kort hyttetur og litt kake på kafe, før jeg skal kooooose meg med Mord og Mysterier i kveld. Lille måtte til slutt legges (sammen med meg) i senga mi i går kveld, og jeg har ikke sovet noe godt i det hele tatt. Han er forkjølet, og nektet å sovne igjen i sin egen seng da han våknet ca kl 22 i går kveld. Håper det går bedre i kveld! Han er i alle fall uthvilt og i fin form i dag, til tross for en del snørr&gørr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommene blir nok fort fulle samme hvor mye plass man har :) Hørtes flott ut å ha 3 hele etasjer da :) Og det er ikke dumt å ha noen sånne til gode, så kompromissene går begge veier ;)

Håper du har en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...