Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Vil tro man kan få et nytt avlastningshjem ja, men det kryr ikke akkurat av dem her. Dessuten er denne familien nesten som familie for gutta, for de har vært hos dem nå og da siden før de kom til oss. De synes det er trist at det er så lenge siden de har fått være hos dem, men vi har ikke fortalt at de ikke skal dit mer enda. Håper fortsatt at det løser seg på et vis...

I dag har keg ringt til st olavs og avtalt oppstart med nesespray! Starter 3.august, akkurat når vi kommer hjem fra neste ferie! :) Gleder meg litt faktisk, men har nok glemt noe av hvordan den sprayen egentlig var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig at det snart blir spraystart :hoppendeglad:

Planen er at jeg kommer kommer etter på senhøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Pusilus og Haley! Da blir vi forhåpentligvis i gravid-gjengen samtidig igjen alle tre da! :) Somlet oss til å ta blodprøvene i dag (Rigmor på st olavs var streng og sa at de ikke kom til å sende medisin før DET var i orden!), så nå er alt klappet og klart! Må bare sørge for å være hjemme igjen fra ferie før 3.august! Reiser i morgen , med håp om godvær og sommertemperaturer. Blir helt greit å reise fra 12 grader og striregn..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er steng sånn der ja, vi fikk jo ikke avtalt tidspunkt for oppstart engang før alle blodprøver var tatt selv om jeg prøvde meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det ordnet seg til slutt, og nå er jeg på dag 3 med synarela.. Hadde helt glemt hvor mye den kiler og klør i nesa!!! I tillegg gar ueg på mystisk vis blitt forkjølet, så her er alle sluser åpne...

I går kom bror med familie til byen, så i dag skal vi på utflukt med hele slekta! Lille og lillenevø kommer så godt overens - er bare 6mnd mellom dem - så det blir moro å sette dem i sandkassen sammen i dag! :)

Det går litt sakte med snakkingen med lille, men det kommer seg etterhvert. I går begynte han å herme etter meg, så nå kan han i alle fall si "nei nei"! :fnise: Han har sagt "mamma" før, men det begynner å bli en stund siden, så jeg fikk han til å si det også. Han har mye mer tonefall nå, og det høres ut som om han har sitt eget språk! Barnehagestart neste uke får vel fart på saker og ting, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojoj, igang med synarela. Så bra å ha komt så langt da hvertfall! Hvor lenge skal du bruke den? Ca når er planlagt uttak?

Håper dere snart får nytt avlastningshjem til gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt i nei, nei her også. Her i går kom det tørt fra lita"jadda"

Nei tilbake til klesmerking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jadda, neida, så det..... Snart er hun klar for å tørrprate med hvemsomhelst!

Startet med spray 3.august og skal fortsette med det leeeeenge. Sprøytestart 3.sept, UL for å sjekke at alt er i rute 13.sept (en fredag) og forhåpentligvis uttak/innsett 16. og 18.sept! :) Går fort! Av og til lurer jeg litt på hva vi har gjort, og om det virkelig er "plass" til et individ til i familien, men så tenker jeg at det er mange som har 4 barn og enda fler, og det handler vel mest om organisering. Kjærlighet er det jo nok av, og man kan heller ikke akkurat klage på finansene, så da er det vel bare en skikkelig skiftordning som mangler! :fnise: Familie AS!

I dag skal jeg og kjære og lille på hytta og bli til i morgen. Tassene er på besøk i helga, så det blir stille og rolig bortsett fra lille sin konstante babling! I morgen skal vi pakke skolesekker og barnehageutstyr, sfo for tassene og ny jobb for meg på mandag, og barnehageoppstart for lille på tirsdag. Kjære skal ha all innkjøringen i barnehagen i og med at jeg begynner i ny jobb. Litt usikker på om det er lurt - for min del. Det blir sikkert grusomt den dagen jeg må levere lille, for meg og ikke for han! Han kommer til å stortrives i barnehagen! Grave og slenge ting og dytte på sykler hele dagen! Men han er fortsatt lilledutten min..... Speaking of which; han har jo ikke våknet enda!! Sovet i ett i natt og nå er klokka snart halv ni! Får vel vekke han snart så ikke rutinene blir helt på tverr...

Ha en fin helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, halv ni hadde vi vært på lekeplassen en god stund ;) Takker ja til det sovestøvet lillegutt hadde i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Pusilus og Haley! Da blir vi forhåpentligvis i gravid-gjengen samtidig igjen alle tre da! :)

Det hadde vært kjempekoselig! ;)

Frøken Fryd slår også til med noen sovemorgener innimellom og det er veldig deilig! Men jeg må liksom inn og kikke til henne når klokka nærmer seg 08-09 for det er ikke normal kost (selv om vi ikke akkurat kan klage nårhun står opp kl. 07-07:30). Er fryktlig spent på hvordan barnehagehverdagen påvirker søvnen. Blir vel opp kl. 06 enten det er mandag eller lørdag, tenker jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helt klart fordelen med rutinene som følger barnehagedagene, men akkurat det med stå-opp-tidspunkt må vi gjøre noe med!

-----

Første dag i ny jobb i dag, og jeg har gryende hodepine grunnet information overload. Jaja, det går seg vel til... Lille begynner i barnehage i morgen, o jeg kjenner at jeg gruer meg til at noen "fremmede" skal få gleden av å være sammen med han hele dagen. Men sånn må det være, og vi har pakket sekk og funnet fram matboksen! Skal ut og pumpe luft i dekkene på sovevogna etterpå (håper regnet gir seg til da!) for den skal kjære trille opp alle bakkene til barnehagen i morgen. Jeg får ikke blitt med, for har ikke samvittighet til å ta fri 2.dag i ny jobb. Dessuten er det greiere for lille å si hade til kjære enn til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende tider hos dere! Gikk det bra i ny jobb i dag?

Masse lykke til med barnehagestarten i morgen! Skjønner godt at du gruer deg, jeg grua meg veldig til storebror skulle begynne i barnehagen, men heldigvis slappa jeg av da han hadde begynt der og syntes at det gikk bra (men jeg skulle selvfølgelig ønske at han hadde kortere dager der). :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Honning! :) Ja, det gikk fint med ny jobb, kommer nok inn i alt sammen etterhvert. Nå denne uka er det lange dager og oppstartsperiode, men fra og med neste uke blirdet mer fleksibel arbeidstid. Tenker at jeg skal hente lille tidlig de dagene jeg kan. I tillegg begynner jeg sent både onsdager og fredager, så da kan vi også kose oss med frokost og morgenleking før jeg leverer i barnehagen! :) Blir sikkert bra! Er nok ganske mye overfølsom nå også på grunn av den hersens sprayen, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre. Uff ja, den hersens sprayen misunner jeg deg ikke. Gikk på den i ukevis jeg også, ca like lenge som du gjør nå tror jeg, og den stakkars nesa mi var jo helt ødelagt etterhvert, men det var jo selvfølgelig verdt det :nigo: Da skal jeg hvertfall huske planlagt uttak/innsett hos deg, for bursdagen min er midt imellom ;) Krysser det jeg har for klaff på første forsøk for dere, og jeg tviler ikke på at det er plass og nok kjærlighet til en unge til hos dere!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er dere i full gang med alt :tommel:

Jeg tror kanskje det er greit å slippe spray midt i bhgstart for meg, kjenner det blir litt nok når de ansatte skal roe ned det de tror er nervøse mødre og jeg har bare mensen :geipe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stykk sliten og meget fornøyd barnehagegutt møtte meg da jeg kom hjem fra jobb! Han (og pappa) hadde vært i barnehagen hele dagen, mye lenger enn det som var satt opp, fordi lille koste seg så fryktelig. Jeg var innom der en tur etter jobb og snakket med personalet, og de sa han var tilvent med en gang han kom inn døra! Storfornøyd, spiste god, sovnet lett og var ikke interessert i stakkars pappan som satt på en altfor liten stol i gangen! Så i morgen skal kjære prøve å gå over parkeringsplassen til jobben sin (veldig praktisk å jobbe så nært barnehagen!) og gjøre noe fornuftig mens lille koser seg. Kjenner at det er veldig godt at det gikk så fint, selv om det sikkert blir verre når jeg skal levere han..

Litt bedre på jobben i dag, visste i alle fall hvor slle rommene var! Men jeg er eneste på med mitt fag på min avdeling, og det er ganske ensomt nå før elevene kommer. Byttet til større skole for å få større fagmiljø, men så langt er det bare mindre! Skolen er delt på to steder, og de andre sitter i all hovedsak på den andre siden av byen... Var innom der en tur på et møte i dag, og det var så koselig å treffe noen som "snakket samme språk"! Lurer på om jeg skal snakke med min avdelingsleder og høre om det er mulig å bli flyttet til en avdeling med flere sånne som meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke flyttet meg nei, men fikk til en avtale med sjefen som gjør dagen litt greiere! :) Fint å slippe timelange og uvesentlige møter!

I morgen starter jeg sent og skal levere lille i barnehagen for første gang. Han hadde første fulle dag i dag (9-14), og hadde visst sutret en del. Tror nok deler av det kan skyldes den dårligste natten på månedsvis natt til i dag. Han begynte med å være umulig å legge og ville bare ikke roe seg. Litt forkjølet og for varm. Han roet seg til slutt, men gnurket gjennom natten. Så jeg håper at han får et bedre utgangspunkt i morgen, slik at det ikke blir så ille at jeg går fra barnehagen. Har heldigvis ikke lang dag i morgen, så kan hente han igjen bare noen timer senere da... Gruer meg litt likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...