Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Så langt er dagen mye bedre ut enn i går! Lille var bare oppe to ganger i natt og sovnet greit igjen begge gangene. Blid og opplagt i dag, begge to! Men nå ser det ut til at han har fått noe slags øyebetennelse, for det kommer en del verk ut av venstre øye... Ikke feber eller nedsatt allmenntilstand, og heller ikke rødt på øyet, så jeg drøyer telefon til lege en stund. Får prøve å vaske med sterilt vann og se om det hjelper! Det er vel ikke noe annet man får beskjed om av legeheller, tenker jeg...

St olavs ja.... På tide å ringe kanskje.......? Grøss og gru.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende telefon! :hoppe:

Snuppa var plaget med litt verk innimellom, men som oftest gikk det over av seg selv. De gangene det var øyekatarr (først etter hun begynte i bhg) fikk vi resept på dråper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det går bedre nå, det var bare mye puss da han våknet. Sikkert samlet seg opp iløpet av natta! Han er i alle fall i fin form! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte ja... starter med medisiner ved neste mens, og forhåpentligvis innsetting rundt 1.mai... huttetu...hva er det jeg har satt i gang??!! Fikk litt kalde føtter med det samme jeg hadde lagt på, men så kom mannen hjem en tur, og da jeg så han med lille og hvor fint alt var, måtte jeg bare glede meg litt til det hele. Håper bare det går bra!! Denne gangen har vi ikke tenkt å fortelle om det til familiene slik vi gjorde sist, men jeg tror jeg må ha hvertfall en venninne å snakke med. Så det blir vel bestisen det, tenker jeg! I tillegg har jeg jo dere lovely ladies her på KG! :)

Men guri meg, det blir travelt med 4 unger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så tøffe altså, å få 4 unger på få år!! Jeg syns det er så imponerende, og så utrolig spennende å snart være igang igjen. Håper det klaffer kjapt for dere :Nikke: Gleder meg til å følge med her framover nå altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende at dere snart er i gang igjen! Travelt blir det nok, men det kommer også til å bli veldig koselig, ikke minst for barna å ha hverandre :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var vi i gang med spysjuken....igjen.... Lille spydde ut senga si to ganger i natt, og har spydd tre ganger så langt etter vi stod opp. Diare i tillegg, og øyeverk. Skikkelig bedårende om dagen! Huff... Nå ligger han hvertfall og sover, så det blir kanskje bedre etter hvert. Litt usikker på hva jeg skal gi han av mat, for det meste kommer opp igjen. Det viktigste er vel at han får i seg drikke... Nå må vi bare unngå for en hver pris at tassene får det - det trenger vi IKKE!! Måtte avlyse kaffedate med venninne i dag også, og barselstreff på manda. Blir vel sosialt avstumpet etter dette! Må ta det igjen neste uke, som er siste uke keg og lille er alene hjemme på dagen før jeg skal ut i jobb igjen etter påske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camper på golvet inne hos lille... Rart hvor mange lyder man hører her inne, trodde rommet var stillere! *må huske å lage mindre bråk om kvelden etter lille har lagt seg*

Han spydde en gang til i sjutida, etter han var lagt. Har ikke hatt noe mer aktivitet siden da på spyfronten, og har blandet farris og eplejuice i tutkoppen hans. Moro å observere hans første møte med kullsyre! Anbefales, med videokamera på standby! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh stakkar dere, spysjuka og diare er noe dritt, bokstavlig talt! Håper lille er bra igjen nå, og at resten av dere slipper unna!

Kullsyre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at spysjuken har passert, for i dag har han spist både melk og fruktmos uten problem. Skive ville han ikke ha, men... Så nå er det bare øyeverk igjen, og vi skal til legen om tre kvarter. Mistenker bakteriell infeksjon, så det er greit å få sjekket det ut. Han er slapp og sutrete i dag, og har sovet mye mer enn vanlig, så får håpe han er i slag igjen til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fikk bøllet seg (oss) til en time i dag, så vi kom endelig inn i ettermiddag. Bakteriell infeksjon i øynene, og resept på klor-ettellerannet, dråper og gel.. Stakkars har vært veldig lei seg i dag. Sover godt nå, heldigvis, og håper på en bedre dag i morgen!

I morgen skal vi ha intet mindre enn to kafe-dates! Skal treffe venninne som har termin så nå straks, og så skal jeg planlegge bursdagsoverraskelse sammen med to andre venninner! Gleder meg! :) Sosialt avstumpet ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til at det har gått g til fint! Øynene er mye bedre i dag, og det verste nå er øyedråper.... Men vi får bsre holde ut! Om et par timer skal jeg prøve å gi han dråper alene for første gang, tidligere har mannen holdt armene hans og jeg dryppet. Ser ikke helt hvordan det skal gå, men...! Lille turbo er i alle fall tilbake i fin form, og det er veldig deilig å måtte passe på at han ikke spiser kattemat og hybelkaniner igjen! Ikke noe særlig når de er sure og slappe... I dag har jeg en positiv-liste til alle som stikker innom - la dere inspirere! ;)

1. Lille er frisk igjen!

2. Det er :sol: ute!

3. Det er FREEEEEEDAAAAAAG!!!!!

4. Vi skal på TO kafebesøk i dag!

5. Kommer hjem til nyvasket og ryddet hus! Vaskehjelp :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott liste! :strix:

Godt at lille er bedre igjen! Vi har også fått klor-etter-annet til snuppa og det virker raskt, selv om det er helt forferdelig med dryppingen! Snuppa ble så sinna!

Grattis med 9-måneders dagen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, i har visst 9 måneders dag i dag! :hoppe: Det hadde jeg ikke fått med meg! Takk MissI.W.! :fnise:

I dag kom medisiner fra St Olavs, så nå er det snart i gang igjen... tror jeg må invitere go'venninner på wine&dine før jeg setter i gang, så jeg får meg en eneste skikkelig fest mellom pilletaking, graviditet og amming! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, i har visst 9 måneders dag i dag! :hoppe: Det hadde jeg ikke fått med meg! Takk MissI.W.! :fnise:

I dag kom medisiner fra St Olavs, så nå er det snart i gang igjen... tror jeg må invitere go'venninner på wine&dine før jeg setter i gang, så jeg får meg en eneste skikkelig fest mellom pilletaking, graviditet og amming! ;)

Det holder jeg med deg i! Gleder meg til bryllup og bryllupsreise sånn at jeg kan drikke vin og spise (all slags) god mat før magen begynner å vokse igjen :spise:

Hurra for 9 måneder! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Nå er spysjuka i hus igjen.... Storetass begynte i går kveld og har fortsatt litt i dag. Hjemme fra skolen... Nå skal han isoleres fra minstetass og lille, for det er uaktuelt med en sånn epidemi igjen nå !!!! Utrolig typisk at siste uka av permisjonen min skal "ødelegges" av sånt... Lurer på om ikke mannen skal få ta en "sykt barn"-dag i morgen så jeg og lille kan komme oss ut på tur. Hadde halvveis avtale om en bytur med venninne m/sønn, og det har jeg veldig lyst til å få til før påske...

Ellers vant jeg et gavekort på loddtrekning i går - HURRA!!! - har aldri vunnet sånn på loddbok før! 300kr på en fin damebutikk. Spørs om det blir et nytt antrekk til jeg skal begynne på jobb igjen! (Ikke komplett antrekk for 300kr, men det er da en start!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...