Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, kjempegodt!! Havåknet ikke igjen før halv fem, og da fikk han flaske. Var rolig og fin, ikke noe skriking. Han bare lå og smilte til meg! D han var ferdig med flasken, la jeg han bare ned og satte på uroen. Sovnet, og sov til kl sju! :) Flinke lille! I går spydde han ut hele senga si, så jeg måtte vaske den kanten som er rundt sprinkelseng. Og det rresulterte i at mor flere ganger i går kveld måtte krype under senga for å hente smokker som han kastet ut. Aldri på den siden ut mot rommet, kan du tro..... :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En halvtime i dag også, før han sovnet av seg selv. Mer slitsomt i dag, for det startet senere. Kjenner at det er grusomt irriterende at mannen bare ligger og snorker seg gjennom det hele. Barnet har da vel en far!!! I dag fikk jeg hele 50 minutter for meg selv til å lese en bok på soverommet, mens mannen så etter lille. Så kom de ned fordi mannen skulle ett eller annet... Klagde min nød om nattesøvn til helsesøster, og hun spurte om vi ikke delte på det. Svarte at vi deler på det i helgene, men ved nærmere ettertanke så gjør vi jo ikke det... Det hender at mannen står opp med lille i halv åtte-tiden på søndager, men da varer det vanligvis ikke mer enn en time før jeg blir vekket. Jeg lager flaske og grøt, jeg mater, jeg skifter bleier, jeg bader og legger. Jeg tar han opp fra golvet hvis han sutrer og jeg tørker snørr og annen gørr.. Mannen gar seg mer av tassene, for det er jo begrenset hva jeg har av kapasitet, men vanligvis legger jeg minst en av dem om kvelden i tillegg til lille. Synes jeg har snakket om det med mannen mange ganger, og nå er det bare lettere å gjøre det selv. Han skuler seg veldig fort bakom at lille vil til mamma eller at han ikke får til like bra som jeg gjør. Han skal jo snart ha permiajon, og da blir han jo nødt til å få til! Og jeg har da ikke fasitsvar på noe som helst, for jeg aner jo ikke hva jeg driver på med! Har jo aldri hatt en baby jeg heller, og oppskrift på babygrøt står faktisk på pakken å lese for både kvinner og menn!!!

Nattens utblåsning..... Nå har nok lille sovnet skikkelig så da er det bare å følge det gode eksempel...

:natti:

Skrevet

Det er en mager trøst, men jeg følte det på akkurat samme måte! Og vi hadde ikke to tasser i tillegg...

Han hjalpt til, men ansvaret var mitt og for uten opplagte bleieskift, og sterilisering av utstyr når vi dreiv på med det, ble lite gjort om jeg ikke sa ifra. Jeg var så lei av å organisere alt og be om hjelp! Tror ikke han skjønte hvor mye arbeid det faktisk var...

Husker at det var matinga som faktisk fikk begeret mitt til å renne over. Det er mere enn å bare putte ei skei med mat inn nå og da! Maten skal planlegges og lages. Ungen løftes opp i stolen, smekke på, ermer opp, osv. Så er det tid for mat. Så skal det trøkes og vaskes, smekke av og ungen løftes ut av stolen igjen. Kanskje må hele antrekket skiftes og bord, stol og gulv vaskes...

Og ikke begynn med evnen bare mannfolk har til å sove seg igjennom ungehyl og mere til! Men om jeg sover litt urolig, da er det misfornøyde grynt fra andre siden av senga da!

Her har han heldigvis blitt utrolig flink! Nå slipper jeg f.eks. å be om at han begynner nattastellet, det kan være ferdig før jeg har tenkt på det! Men han har fortsatt evnen til å sove uforstyrret på morran i helgene, mens snuppa klatrer over oss, maser om puslespill telefonen, slår av og på lys osv. Det ansvaret faller alltid på meg!

Skrevet

Hmm... Greit at mannen her ikke er den eneste sånn! Han fikk bevist at han kan i går, da jeg lå fullstendig utslått og ubrukelig av migrene. Har ikke hatt en så ille anfall på flere år, og trodde jeg hadde vokst det av meg. Så jeg gikk og la meg 16:30, og mannen måtte lage middag og kveldsmat og kjøre storetass i bursdag og hente han igjen og legge alle tre etter tur. Og det gikk jo fint det! Selv om han nok var litt stresset så lille ble lagt i body/strømpis og uten ny bleie... Men han sov jammen til kvart over to, fikk melk og sov til halv sju igjen! Så det gjorde tydeligvis ikke noe. Og jeg sov og sov i 14 timer, og har ikke migrene lenger! I dag får vi besøk av venninne med lille datter, og det blir kjempekoselig!!

Skrevet

Uff, den migrena hørtes ikke noe bra ut :( Godt at du er bra igjen i dag, og at mannen din fikk en "mulighet" til å vise at han kan. Synd at man må ligge helt utslått før de skal kunne ta i et tak...

Kos deg masse med besøk i dag :)

Skrevet (endret)

Hihi.... Satser på at det ga en sånn mestringsfølelse at han gjør det igjen når jeg ikke er utslått! ;)

Endret av Mayami
Skrevet

Håper det var det siste du så til den migrenen og at mannen innser at han kan han også ;)

Skrevet

Endelig freeeeedaaaaaaag!!!! Tassene skal bort i helga, og jeg og kjære planlegger kosekveld med gullrekka, fredagsgaco og massemasse sjokolade! Så sannsynligheten for at lille får "søvnproblemer" i kveld er vel ganske så stor...! Men først skal vi på kvinnedagsmarkering sammen med søstern, og så kanskje på kafe etterpå! :) Sol og varmt og deilig, nyvasket hus og sovende lille i vogn på verandaen. Godt påkledd i solsteiken... ;)

Skrevet (endret)

Høres ut som den helt perfekte starten på helga! :skya: Håper virkelig lille lar mamsen og papsen få litt kvalitetstid sammen!

Endret av Miss I.W.
Skrevet

Det hørtes ut som en nydelig dag! Håper dere får nyte kvelden uten avbrytelser :)

Tidligere såg jeg forresten ikke poenget med å markere kvinnedagen, men nå føler jeg også for å markere det. Noe av det bunner vel i at jeg er høyere utdanna enn mannen, mens han har mye høyere lønn enn meg, og jeg irriterer vettet av meg over det (noe av grunnen til at jeg vil bytte jobb ;) )

Skrevet

Har heller aldri markert dagen noe videre tidligere, men ble invitert av en venninne til et arrangement i år. Ser ut til å være et bra program med interessante innslag! Det er jo helt bak mål at det fortsatt er lønnsforskjeller i Norge... Ja til ny jobb! :)

Skrevet

Håper dere fikk en god kveld i går, du og mannen :)

Skrevet

Vi fikk en kjempefin kveld! Lille sov godt, helt til vi skulle legge oss, så det ble god tid til godteri og tv! :) I dag har vi gått en lang tur og solt oss på verandaen. Tassene kom hjem og hadde hatt en fantastisk helg, så nå er alt bra! Lille er skikkelig trøtt (sitter på fanget til kjære og ser på Newton sammen med de store guttene) og har spist godt i dag også. Kanskje han holder lenger enn til halv to i natt før jeg må lage flaske... De siste nettene har han spist omtrent kl 01:30 og så sovet til ca 06. Da får han også en hel flaske, før det blir frokost ca kl 08:30. Det er tydelig at han er sulten om natta enda, i og med at han får i seg to hele flasker mellom kveldsmat og frokost. Vet ikke helt hvordan jeg skal endre på det... :sjenert: Kanskje jeg skal spørre damene på barselstreff i morgen! :)

Skrevet

Sånn, nå har vi stått opp.... Klokka er 02:37, og lille har hylt jevnt hver halvtime siden kl 21. I tillegg har mannen snorket høyt og tydelig resten av tiden de to siste timene, bare sånn for å være heeeelt sikker på at jeg ikke får sove noe som helst. Aner ikke hva jeg skal gjøre, så nå ligger lille og sutrer på golvet. Festlig.... Og det verste er at det kommer til å være akkurat det samme når jeg begynner på jobb igjen, bortsett fra at jeg da må være fresh og blid og trivelig på jobb og ikke kan lalle rundt her i joggebukse og "sove når babyen sover" lenger.

Skrevet

Huff! :klem: Håper det løsner seg snart!

Men det er da vel mannen som skal ta lillegutt når han er i permisjon, vel? Kanskje også lillegutt sover mere på natta hvis det ikke er mamma som kommer når han våkner?

Skrevet

Uff, det er fortvilende når det er sånn! Og Mannen her i huset sover og snorker seg gjennom det meste, men når jeg skal tilbake på jobb så skal jeg dulte borti han når frøkna våkner om natta for det er ikke aktuelt at jeg står opp x antall ganger om natta etter å ha gjort det i nesten 10 måneder da. Skal nok gjøre det en gang i ny og ne slik som Mannen har gjort, men kjenner meg ganske "fed up" med nattevåk nå.

Skrevet

Mannen her sover seg nok også gjennom det hele. Og jeg må bruke såpass med energi på å velke han at jeg like godt kan stå opp selv... Så når jeg begynne på jobb igjen, skal jeg sove i kjelleren, så hører jeg ikke noe som helst. Lille er helt utafor i dag, bare sutring. Nå ligger han og sover på fanget mitt, men tviler på at det varer lenge. Får ikke i han særlig med mat heller, verken melk eller leverposteiskive. Prøver litt fruktmos når han våkner tenker jeg. Han har ikke feber men det er tydelig noe som plager han...

Skrevet

Da var mensen på plass, riktignok 3 dager for sent... Så i morgen blir det en telefon til st olavs....... ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!!!!!!!!

I dag har vært en fryktelig slitsom dag med lille, for han har vært helt på tur... Sovnet til slutt kvart over seks, helt utslitt. Håper han sover lenge og godt så det blir en bedre dag i morgen. Har ikke fått i han mye mat i dag heller, så jeg regner med det blir litt mating i natt..

Ellers er jeg fryktelig stolt av de store og flinke tassene mine! Største tass skal debutere som gitarist med opptreden på skolearrangement på søndag, helt frivillig! Og minstetass har begynt på fotball i dag og er kjempestolt medlem spiller på miniputtlaget i bygda! Og til helga er det tre år siden de flyttet inn i livene og hjertene våre.... Hvem skulle trodd det skulle gå så fint med dem tre å senere! :rodmer:

Skrevet (endret)

Tenner på gang, kanskje? Får håpe dere får en bedre dag i morgen :klemmer:

Spennende med tlf til St. Olavs da! :danse:

Så flinke tasser dere har! Er sikker på at de får masse kjærlighet og omsorg, og at det er det som gjør at de blomstrer :Nikke:

...oops, skriveleif

Endret av Haley
Skrevet

Så spennende med telefon til st olavs i dag :hoppe:

Håper dagen i dag blir mye bedre enn gårsdagen :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...