Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Krysser fingrene for masse drømmenetter framover! ;) Godt når det endelig løsner litt med den søvnen altså, det har så utrolig mye å si :)

Ha ei GOD natt ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette med å sove, det har vi sluttet med her i gården.. Mye morsommere å krabbe rundt i senga si på jakt etter koseklut hele natta...... Var oppe sikkert 5 gabger i natt, inkludert en gang som varte en time. Prøvde å bare gi han vann på flaske, i og med at han egentlig ikke skal behøve mat om natta lenger, men da ble han så blodig fornærmet at han holdt det gående i 20 minutter til. Som er så lenge det gikk før jeg ga meg og laget flaske med melk.... Jeg er visstnok lettere å overtale midt på natta....

I dag har vi vært på barselstreff, og det var som vanlig kjempekoselig. Rart å tenke på at vi snart skal tilbake i jobb alle sammen og ikke kan møtes slik til brunch lenger! Vi får koordinere flexitiden og ta noen felleslunsjer i stedet! Lille og en av de andre guttene skal gå i samme barnehage og samme svdeling til høsten, så de blir nok godt kjent til slutt!

Skrevet

I går kveld var lille helt ute av seg- Han sovnet som vanlig ca 19.30, men våknet igjen litt etter 22. Helt umulig å roe med flaske, kos eller smokk. Var stille så lenge jeg holdt han (og han fikk krafse meg i ansiktet og lugge meg i håret), men med en gang ejg skulle legge han ned igjen var det bare skriking. Til slutt satt han og så på tv med oss til vi skulle legge oss. Mannen ringte selvfølgelig til moren sin for å få råd, og hun mente at han har separasjonsangst og måtte få ligge på rommet vårt igjen. Underforstått at vi hadde flyttet han på eget rom altfor tidlig. Så da la vi han samtidig med oss, først i vogna si på rommet vårt (bare hyling), så i senga vår (enda mer hyling), til jeg ga opp og flyttet han tilbake på rommet sitt. Satte på uroen med rolig musikk og satte meg i stolen ved siden av senga hans. Tror det gikk 5 minutter før han sovnet. Kjempefint at svigermor gjerne vil hjelpe til og sånn, men "dere kan skylde dere selv at han ikke sover når dere flytter han på eget rom så tidlig" er ikke akkurat det man trenger å høre!! *Sender over noen sosiale antenner*

(Burde vel i grunnen sett den komme, i og med at "da hun var gravid var det ikke noe som het bekkenløsning, og om man er sliten etter våkennetter med spedbarn var det ikke noe som het mammapermisjon heller, så man trenger IKKE å klage faktisk!")

_____

Lille er nesten 8 måneder. Sist måling (for ca en mnd siden) var han 8900g og 70cm. En liten plugg! Han spiser masse mat, og vil nesten ikke ha flaske lenger, i alle fall ikke på dagen. Liker best grøt med frukt i, og da helst med en liten dæsj smoothie på hver skje. Han fant ut av tutkoppen sin i går (hurra!) etter mye prøving over lang tid, og var tydelig stolt av det! Han sitter fint, men setter seg ikke opp selv. Han har ikke tid til å sitte stille, bare åler og kravler rundt på golvet. Pirker på alt som finnes, særlig det som ikke er leker. Vedkassen full av reklame og papirsøppel er en favoritt akkurat nå. Katten er det helt store i livet hans, og de to kan leke i evigheter med en liten ball. Han liker også veldig godt å stå, og står av seg selv hvis han har noe å holde seg i. Han står i krabbeposisjon, men klarer ikke helt enda å koordinere hender og føtter for å komme seg framover. Veldig frustrerende å se pusekatten som spretter rundt i full fart da! Av mat spiser han gjerne grøt, men liker også veldig godt å spise det samme som oss andre. Sitter og diller med en brokkoli-bit eller litt spaghetti mens vi spiser middag. Life and soul of the party! Han spiser også litt brødskive med leverpostei, men mye av det kommer ut igjen som våte og ugjenkjennelige biter selv om han har fått to tenner han kan bruke! Lille er veldig blid og koselig om dagen, og smiler masse til alle som snakker med han (og det er ikke få). Han er et lite sjarmtroll og luring, og kan nok flyte godt på det videre i livet hvis han vil! Han deler ut klemmer og smil og våte nuss i massevis. Det er i alle fall ingen som skal komme og fortelle meg at babyer ikke har personlighet! I tillegg til katten er det størstebror som er favoritten her i huset. Han har et lag med babyer og Lille ler høyt bare han ser han! Hvis det er vanskelig å få i han grøt en dag, er det bare å få storebror til å sitte sammen med oss, så går det fint. (Størstebror bør virkelig vurdere en karriere som førskolelærer om en 10 års tid!)

Nei, nå høres det ut som om han driver og turner i senga si, så jeg får gå og ta han opp... tid for banan! :)

Skrevet

Åååh, kjenner at jeg irriterer meg over svigermora di. At de er nødt til å blande seg sånn, og ikke forstår at det ofte er lurest å holde meningene sine for seg selv! Både babyer og voksne sover jo ofte bedre når ungen kommer på eget rom. Jeg innser at jeg er heldig med svigermora mi som ikke blander seg så mye (selv om hun spurte meg hele tida om lillegutt var sulten da han var baby, fordi han klaga ofte når han var hos henne, og da trodde hun automatisk at han var sulten :fnise: ).

Håper det snart kommer seg med søvnen hos dere, og at dere slipper så mange av de kveldene som i går kveld. Det er slitsomt når det står på :Nikke:

Og ja, babyer har absolutt personlighet!! Og det er så koselig å se hvordan de blir mer og mer "seg selv" på en måte.

Håper du får en fin fredag :)

Skrevet

Rart hvor lette vi er til å overtale på natta! :fnise:

Godt at han sovnet i senga si, og ikke ga farmor rett! :Nikke: Skal vi lide for at tidene har forandret seg?!? De hadde så "fælt" at vi skal si nei, takk til de godene vi har fått, kanskje?

Søte katten og Lille! :hjerte: Godt katten er tålodig og glad i babyer. Ikke alle er det! ;)

Kjekt å få hjelp av storebror og at kjæligheten er gjensidig! Håper det forstsetter sånn at dere har ei god barnevakt etterhvert!

Skrevet

Hun kan være ganske så irriterende avogtil ja, særlig nå etter at lille ble født. Eller kanskje de er jeg som er ekstra nærtakende når det kommer til sånt! Men hun er for all del en veldig koselig dame og vil oss bare godt, og vi kommer vanligvis veldig godt overens!

I dag har lille sovet to lurer, en om morgenen og en på 3,5 timer (!!!!) i ettermiddag. Rakk ikke den siste luren (det er jo grenser for hva man rekker med mating og leking i tillegg), så han sovnet veldig godt etter bad og kveldsmat. Krysser det jeg har for at han sover til midt på natta og ikke begynner å tulle som han gjorde i går...

Skrevet

I natt blir det mildt sagt spennende... Jeg har sett meg lei på lille som våkner og påstår har en sulten flere ganger hver natt, så i dag er det slutt. Ingen flaske i natt, kun kos på kinnet og "god natt" hvert 3. minutt til han gir seg. Han har arvet både mine og mannens gener når det kommer til stahet, så regner med at jeg får en skikkelig match... Natt til i dag var vi oppe en gang i timen fra kl to og utover, så det har jeg tenkt å få slutt på! Håper bare jeg klarer det før onsdag, for da reiser vi hjem til foreldrene mine. Sikker på at de er skeptiske til denne metoden, så hadde vært greit om han bare sov natten gjennom da! :fnise:

Jaja, oppdatering følger fra trappetrinnet utenfor rommet til lille i natt! ;) Må ha noe å finne på for å få de tre minuttene til å gå, og KG er jo et alternativ!

Skrevet

Lykke til! Noen ganger må man bestemme seg!

Skrevet (endret)

Er nok ikke den eneste her i huset om er bestemt, virker det som.... Nå har lille hylt av sine lungers fulle kraft i en halv time, og ser ikke ut til å gi seg enda... Dette er på ingen måte en behagelig måte å gjøre det på, men det virker som om det er den eneste... Har veldig lust til å lage en flaske til han nå...

Endret av Mayami
Skrevet

Så det var akkurat det jeg gjorde... Blandet en halv flaske, og den spiste han i et jafs. Han var jo bare sulten... Egentlig har han hatt en kjempebra natt, våken bare for hyling 02:30-03:30, og sov siden til nå. Tror ikke han er helt klar for å kutte nattmat enda, men vi må slutte å bare putte i flaska med en gang han skriker om natta. Nå er han i alle fall storfornøyd, og åler rundt sammen med både hunden og katten! Får lage litt frokost så snart de andre er ute av huset. I går spiste han over en halv skive med leverpostei (mens vi spiste morsdagskake) så tenkte jeg skulle prøve det igjen i dag, i tillegg til melk.

Skrevet

Så godt at det ordnet seg! Da er dere i allefall på vei til bedre netter!

Skrevet

Håper det! Næ har lille akkurat lagt seg, men rolig er vel ikke et stikkord helt enda... Ligger og sparker i dyna og "synger" høyt! Håper han finner roen selv, for hvis jeg går inn blir det bare grining! Har bestemt meg for at det ikke blir noen flaske i natt før tidligst kl 3, så får vi se hvordan det går...

Skrevet

Stå på! Det er hardt med denne nattvåkingen, og fryktelg irriterende de gangene det bare er for oppmerksomhetens skyld. Jeg tenker at frøkna har nok med maks to måltid om natta (Fra 21 - 07) nå som hun er 8 mnd, og hun spiser stort sett ikke noe mer heller, men skulle gjerne sluppet unna med bare ett måltid. Det tror jeg er målet vårt innen jeg skal tlbake på jobb om halvannen måned.

Lykke til i natt! :)

Skrevet

So far so good, ikke en lyd fra gromgutten siden han endelig sloknet før kl åtte! Vanligvis er han i full gang med masing om mat i ti-tiden, men ikke de to siste kveldene! Kanskje han har skjønt det! :jepp:

Lykke til til det også, Haley! ;) Tenker at maler og bedrevitere på internett får si hva de vil, her trappes nattmating ned gradvis og over tid! Regner med at han sover natten gjennom en gang av seg selv, uansett hvor konsekvent eller inkonsekvent jeg er! :fnise:

Skrevet

En må bare finne ut hva som er best selv. Har forresten hørt de grusommste anbefalinger av helsesøstre, så en må bare finne en gylden middelvei selv!

Håper det gikk bra og at han begynner å skjønne tegniga!

Skrevet

Er nok dessverre i ferd med å skjemme bort gullklumpen... Etter tre relativt bra netter, har det tatt litt av de siste nettene. Kom hjem til foreldrene mine på onsdag, og her er det mye ukjent som må utforskes hele dagen. Trodde det skulle gå greiere den andre natta, da senga og rommet var mer kjent, men jammen ender han opp i dobbeltsenga på rommet mitt i natt også. Våken og fin, før kl 02... Han skriker hvis han må ligge i senga på rommet sitt, og er bare stille hvis jeg holder han eller han er i senga mi.. Og jeg er jo som kjent ikke særlig prinsippfast om natta....... Trøtt........

Skrevet

Uff, det er virkelig ikke enkelt det der, og jeg kjenner til problemet ja. Og i tillegg så vil jeg ikke la ungene ligge og skrike like mye når foreldrene mine er i nærheten, for det vet jeg at de får helt vondt av å høre på. Når skal du dra hjem igjen? Det blir nok litt bedre igjen da :)

Skrevet

Frøkna endte opp i senga mi natt til i går hun også, fordi hun nektet å sove både i senga og vogna . Vi var en tur hjemme hos mine foreldre og hun sov godt helt til jeg kom å la meg :murvegg:

Skrevet (endret)

Treåringen ender ofte i senga vår hos svigers for å få nattero.... :sjenert: Så prinsippfast på natta er vi ikke her i gården nei!

Endret av Miss I.W.
Skrevet

Godt å høre at det er flere! Vi skal være her til fredag, og da skal vi reise til svigers for helgen før vi reiser hjem igjen. Blir nok trangt i dobbeltsenga denne uka ja! I dag har han i alle fall sovet i senga si på dagen, så kanskje det går lettere i kveld... :sjenert: Nå har vi satt en vignbag oppi reisesenga, men bakgrunn i teorien at senga er for stor og utrygg. Har virket så langt i dag!

Ellers har jeg seriøst begynt å tenke på søskenforsøk... Innser at det kan gå veldig fort, men det kan også ta lang tid. Jeg vil at lille skal ha et søsken før han er to år, og i så fall må vi komme i gang snart. Har jo to egg på frys i trondheim, så det er vel bare å ta en telefon dit. Litt usikker på om jeg egentlig er klar for en til eller om de er en sunn dose nervøsitet som ikke kommer til å forsvinne uavhengig av tid og sted... Ikke greit! De to største takker nok en liten til helt fint, de er jo såpass mye eldre. Ønsker meg en krystallkule så jeg kan få greie på om lille kommer til å sette pris på et søsken eller ikke.... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...