Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rutiner er vel til for å brytes en gang i blant er de ikke? ;)

God storetass fikk dra på overnatting i dag.

Taco :sikle: Lørdagsmiddagen vår var fiskepudding :ler: og det var helt greit for oss begge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk greit, lille har sovet bra i det siste.

Jeg skulle egentlig ut med jentene i går, min store kveld på byen, men så la jeg meg nedpå en liten stund i sekstida.... Og våknet igjen halv ti... Kjære har ikke vekket meg, påstår at han glemte at jeg skulle ut, men jeg tror han bare ville at jeg skulle være hjemme i tilfelle han ikke fikk til lille....... Og nå ser jeg bilder på facebook av hvor moro de hadde det.... :trist:

Skrevet

Nei, så kjedelig! :sukk:

:kose:

Håper det ikkje blir så lenge til neste gong jentene skal ut.

Skrevet

Det var litt kjedelig ja! Håper du får muligheten igjen om ikke så altfor lenge. Men du trengte kanskje den hvilen også? Selv om godt sosialt samvær kan gi like mye om ikke mere.

Skrevet

Uff, det var litt kjedelig! Men det kommer helt sikkert (mange) flere sjanser :)

Skrevet

Ørk, veldig kjedelig å gå glipp av en sånn kveld :( Får håpe det ikke er lenge til neste gang :klem:

Skrevet

Var i alle fall ganske flaut å ringe og si fra til jentene hva som hadde skjedd. Der fikk de bekreftet alle sine fordommer mot småbarnsmødre! :fnise:

Nå har lille sovet i 2,5 time, og jeg må snart vekke han. Skulle egentlig ut og gå tur med venninne, men det er for kaldt å ta han ut, synes jeg. Han er jo veldig varm av seg, men han blir fort kald i kinnene, og det har jeg ikke samvittighet til! Jeg har endelig fått hengt opp julegardinene på kjøkkenet, så nå begynner det å ligne litt her. Vil også ha julegardiner til stua, men det betyr en tur på kjøpesenteret, og det er jeg STERKT i tvil på om jeg orker nå! Sikkert stappfullt av folk. Hørte at de hadde måttet dele ut gratis vann og kakemenn for at folk ikke skulle svime av pga væskemangel og lavt blodsukker!! :hakeslepp: Da mener jeg at jule-hysteriet har gått for langt.... tror jeg skal ta en lørdagstur til et tettsted passe langt unna og gjøre julehandel der jeg! :bond: En annen ting jeg har tenkt på i dag er om vi skulle meldt oss til Røde Kors og "tatt inn" noen som trenger et sted å feire jul i år.... Vi skal bare være hjemme her, riktignok sammen med svigermor, men hun kommer overens med de fleste. Ser på nettsiden at det er flere i 20-årene som har meldt seg som "trengende", og det kunne jo godt vært veldig hyggelig! Koselig om vi kunne utgjøre en forskjell for noen. Mat har vi nok av, og en presang eller to skulle vel også være mulig å fremskaffe... Tenk hvis det var jeg som var i deres situasjon - da kunne jeg godt ha tenkt meg at noen stilte opp sånn! Må snakke med mannen om det etterpå... Absolutt rusfrihet er jo et krav, mtp tassenes tidligere erfaringer med jul og sånn, men jeg skal nok klare meg uten vin eller øl til pinnekjøttet i år også! :jepp:

Skrevet

Du er tvers gjennom god du, Mayami! Jeg blir så imponert over at dere tar inn fosterbarn og vil evt ta inn trengende på julaften også. Skulle ønske at jeg ikke bare var sånn som tenker at det burde jeg også gjort.. :sjenert: Kanskje jeg gjør noe med det etterhvert, når ungene er littegrann større..

Det er ikke fristende å gå ut med de små i denne kulden nei. Har holdt meg inne de siste par dagene jeg også, utenom barnehagehenting.

Skrevet

Akkurat nå satt jeg og skrev i dagboka til Missiw, med ryggen til lille som lå på matta si på golvet. Så snudde jeg meg for å se på han og da lå han midt på parketten på magen. Kan sverge på at jeg la han fra meg på ryggen.....

Og nå skjedde det igjen...... har jeg blitt tussete, eller har han begynt å snu seg??!!

Skrevet

Tenkte jeg skulle spionere litt på han for å se om han gjorde det igjen, men han oppdaget meg.. slengte fra seg ranglen og bare hylte til jeg kom og snudde han. Bortskjemt??!!

Hmm.... fint med vaskehjelp, så kan jeg se Nashville i fred og ro på rommet til lille mens han sover i senga mi! :) (Hun setter tilogmed inn i oppvaskmaskinen, det hadde jo ikke jeg fått tid tld til før hun kom...)

Nå er det bare tre timer igjen før jeg skal til tannlegen........ :haar: Prøver en ny tannlege denne gangen, og håper at han/hun ikke prøver å drukne meg slik han forrige gjorde...!!

Skrevet

yeah!! Så flink Lille er... nå skal du se at utviklingen skyter fart! ;) Artig! Så han liker ikke at du spionerer på han, nei?! ;) Prøver å filme pusen i smug av og til, men hun stopper som regel litt opp med det hun holdt på med og ser på mobilen istedet... hehe.

Skrevet

Frøkna fant også ut av rullingen fra rygg til mage for en ukes tid siden, og nå går det sjelden lang tid før hun plutselig er over på magen :tongue: Og jeg har også prøvd å smugkikke/smugfilme henne ved et par anledninger, men hun senser hva som foregår og stopper tvert med det hun driver med. Smarte små :fnise:

Skrevet

Ja, de arver sikkert sine smarte og utspekulerte mødre! :fnise: Vi er på besøk hos svigers i helga, og er har han vært så overvåket at han ikke har prøvd seg på å rulle en gang.. Kos å være på besøk, men kjenner at jeg gleder meg til frokost i fred og ro mandag morgen! Hektisk med så mange sterke personligheter samlet under et litt for lite tak... I tillegg sover lille dårlig her, ukjent rom og mye styr fra søskenbarn rundt leggetid. Reisesenga er også for åpen, så han blir opptatt av å kikke ut gjennom nettingen. Skulle sikkert hatt sengekant, men det tenkte ikke ejg på å pakke da... I morgen, julemarked før vi reiser hjem, så konsert og utekveld med damene! :) Mannen får re hjemme og legge barna! ;)

Skrevet

Håper du har hatt en fin dag med julemarked, konsert og utekveld :)

Det er alltid godt å komme hjem igjen etter å ha vært borte, spesielt med de små syns jeg. Ting er mye enklere hjemme, og slitsomt å være så mange under samme tak :Nikke:

Skrevet

Du er tvers gjennom god du, Mayami!

Heeelt enig! :Nikke:

Skrevet

:klemmer: Fine jenter! Vi har meldt oss på, men det er så mange som tilbyr at jeg vet ikke om det kommer noen hit. Men da har vi hvertfall sagt fra! :)

Veldig godt å komme hjem igjen ja!! :Nikke: Jeg og lille har spist frokost i ro og mak, og nå har han akkurat fått banan/jordbærsmoothie til lunsj! Har ikke prøvd det før, og har hørt at jordbær kan være litt skummelt for magen til sånne små, men vi prøver nå likevel. Han smattet i vei og syntes det var godt, i alle fall! I dag er det bare 0 grader, så jeg lurer på om jeg skal pakke på lille og ta en tur ut så han får sove. Greit at han ikke venner seg til å sove i senga mi i stedet for i vogna på dagtid!

Det var forresten kjempekoselig ute i går! Konserten var bra (om enn ikke helt min stil), og det var godt å snakke med jentene igjen. Blir altfor lenge mellom når alle har barn og greier. Det var nesten så jeg ikke orket å gå ut, men denne gangen var jeg streng med meg selv. Tassene lagde skikkelig bråk i bilen på tur hjem fra svigers i går, bare krangling og skriking. Og lille hylte halvparten av turen, uten at det var noe i veien. Og turen tar 3 timer.... I tillegg hadde jeg dundrende hodepine, så jeg så mørkt på å gå ut og hygge meg etter det der. Men som sagt, det var kjempekoselig, og jeg gjør det gjerne igjen!

Lille sov mye bedre i natt enn i helga, og våknet for smokk kl 2 og kl 6. Sovnet igjen begge gangene. Nei, nå skal jeg kle på han også skal vi ut og trille litt! :)

Skrevet

Jeg har også problemer med å motivere meg for å gå ut på kveldstid. Vil heller slappe av og gjøre forefallende hjemme. Men når en først har kommet seg ut, er det stort sett så deilig! Ha på seg litt andre klær, snakke med voksne og oppleve noe nytt, er jo påfyll som trengs en gang i blandt!

Skrevet

Jeg har også problemer med å motivere meg for å gå ut på kveldstid. Vil heller slappe av og gjøre forefallende hjemme. Men når en først har kommet seg ut, er det stort sett så deilig! Ha på seg litt andre klær, snakke med voksne og oppleve noe nytt, er jo påfyll som trengs en gang i blandt!

Ja, det er det jeg også prøver å tenke på! Veldig glad for at jeg kom meg avgårde i går i alle fall! :)

Nå har lille rullet fra rygg til mage med meg som (begeistret og megastolt) publikum!! Han gjorde det tre ganger, og det rett før leggetid. Lå en halvtimes tid og øvde i senga også, så jeg... vet ikke helt om jeg liker det, så jeg får følge ekstra med på kameraet i kveld! Vil ikke at han skal rulle over på magen i søvne..

Skrevet (endret)

Så morro å få sett at han ruller!! Flinke lille! Sjansen er vel kanskje ikke så stor for at han ruller i søvne, om han da ikke er en urolig sover? Men det er absolutt lurt å følge litt ekstra med framover nå hvertfall ja :Nikke:

Endret av honning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...