Redbird Skrevet 8. oktober 2012 #1841 Del Skrevet 8. oktober 2012 Gratulerer med overstått dåp! Husker da jeg var gudmor for min fetters datter og dagen før (de bor nordpå, så vi var der på ferie) fikk jeg beskjed om at jeg ikke bare skulle si navn, men jeg skulle holde henne under dåpen også!! ANGST! Men utrolig nok og heldigvis (!) holdt hun seg heeeelt stille, sov før vi gikk opp og stirret undrende på meg da hun ble døpt. Er så deilig når de oppfører seg sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #1842 Del Skrevet 9. oktober 2012 Hihi... bra det gikk greit til slutt likevel! Vi valgte et ganske spesielt mellomnavn, så svigermor (hun bar han til dåpen) måtte øve en del dagen før så hun skulle si det riktig! ---- Nå har jeg og lille vært opp en time. Han våknet, måtte skiftes på og nektet å sovne igjen etter mat. Fortsatt tett i nesa og irritert. Jeg forstår ikke hvorfor ikke mannen kan stå opp med han så ejg får sove!!!!!!! Jeg står opp flere ganger i løpet av natten for å putte inn igjen smokken og for å mate. Jeg legger han om kvelden, og går ned igjen 4 ganger for å roe han ned, synger nattasanger og bærer fram og tilbake på golvet. Jeg skifter bleier og tørker snørr. I dåpen ga jeg han til mannen, tenkte kanskje han også ville holde litt i sin egen sønns dåp, men 5 minutter senere er lille plassert hos svigermor. Når har han tenkt å delta litt da??? Tenker at jeg en dag bare skal ligge i senga mens lille hyler, og nekte å stå opp slik at han er nødt. Men jeg klarer ikke å høre på at lille skriker lenge før jeg må gjøre noe med det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. oktober 2012 #1843 Del Skrevet 9. oktober 2012 Har du prøvd kommunikasjonsstrategien klar tale: dvs fortelle ham rolig (uten mas) hvordan du har det, hvor sliten du er osv osv, tror de mennene trenger å høre det ganske så tydelig før det synker inn. Still litt mer krav. Vanskelig, vanskelig, jeg vet.... Min forloved har iallfall begynt å delta mer og mer... etter samtaler med meg, men også av seg selv etterhvert som bånda til fløtepusen blir sterkere, og hun blir eldre og mer morsom å være med. Tror han føler seg litt maktesløs hvis hun griner osv, og tenker at mamma er best. og det er det ofte også, synes iallafll Fløtepus. det blir nok bedre, men du får minne ham litt på situasjonen i blandt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 9. oktober 2012 #1844 Del Skrevet 9. oktober 2012 De fleste menn er nok av samme kaliber når det kommer til spedbarn, har jeg inntrykk av. Her måtte det en samtale til og nå har Mannen stått opp med frøkna både lørdagen og søndagen, og i natt stod han opp med henne kl. 05 når hun ikke ville sove mer, selv om han skulle på jobb kl. 07. Ta deg en prat med han du. Som Pasjonsblomst sier, så må mannfolk ha det med klar tale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. oktober 2012 #1845 Del Skrevet 9. oktober 2012 Kjære var veldig flink i begynnelsen, så dabbet det litt av, men nå har han tatt henne noen helge morgener når jeg sier at jeg er trøtt og vil sove. Tur har han gått med henne alene en fire ganger. Det hjelper nok med litt konstruktiv prat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #1846 Del Skrevet 11. oktober 2012 I dag tidlig sparket jeg mannen ut av senga i halv åtte-tida, etter frokosten til lille var servert. Han skiftet på han og underholdt han (og de andre tassene) i to timer til, slik at jeg fikk sove litt. Fantastisk!! Og nå har han jo sett at det går bra, så kanskje det er håp! Nå har vi også fått oss vaskehjelp, inspirert av Honning! Utrolig bra å slippe å tenke på å vaske golv og tørke støv med lille hylende i bakgrunnen! Lille har vært ganske så stille og rolig i dag, men hadde seg en liten hyle-tokt tidligere. Jeg bestemte at det var fordi han var trøtt, kledde på han ullklær og satte han ut i vogna. Sovnet før jeg rakk å komme meg inn igjen! Men så syntes kjære synd på han som lå ute i kulden (riktignok godt påkledd og god og varm i nakken), og tok han inn igjen. Da våknet han med det samme..... Nå blir det en kopp te før jeg og minstetass skal en tur til byen! Tenkte å steke vafler og lage kakao ute på verandaen i ettermiddag - må nyte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. oktober 2012 #1847 Del Skrevet 11. oktober 2012 Flink mann - og flink Mayami som sparket han ut av senga! Hurra for Det hjelper mot alt mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #1848 Del Skrevet 11. oktober 2012 Ja, det er like mye kred til meg, for jeg er nok ganske så dårlig på det der med kommunikasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #1849 Del Skrevet 12. oktober 2012 I morgen er det ett år siden positiv test! Og i dag har lille vært på sin første fjelltur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 12. oktober 2012 #1850 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hos oss er der ett år siden Lita ble satt inn i morgen, 13 oktober er en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #1851 Del Skrevet 13. oktober 2012 I 13.oktober! Ett år siden positiv test (det var til alt overmål fredag 13.oktober)!! Trodde aldri jeg skulle få se to blå streker på en sånn test jeg... og nå ligger lille her og spreller alt han kan mens han gulper ut 3 antrekk per dag! Mirakel! I dag har vi vært på barneteater, og lille sov seg gjennom det hele. De to andre var våknet og koste seg heldigvis! Nå er mannen og tassene en tur på hytta, og jeg og lille bare nyter "stillheten". Han har en katt festet til føttene (hun får ikke egentlig lov, mn det ser ikke ut til at lille tar seg nær av at hun leker med føttene hans), og ser ut til å ha det veldig fint i sola under babygymen! I morgen skal vi på middag til venninne, også lurer jeg på om søster har lyst på besøk i kveld! Hadde vært koselig med litt tante-tid igjen! Lille har forresten begynt å øve seg på å rulle, men får det ikke helt til enda. Fortsatt litt tung i rompa! Lurer på om jeg skal begynne så smått med litt grøt til uka jeg.. helsestasjon på tirsdag, får høre hva de tror! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 13. oktober 2012 #1852 Del Skrevet 13. oktober 2012 Så koselig med barneteater. Det gjør godt å komme seg ut og finne på noe Ha en fin kveld, med eller uten søster-besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #1853 Del Skrevet 14. oktober 2012 Ble ikke noe søsterbesøk, men rødvinkos i sofakroken i stedet! Lille har fått en rutine hvor han våkner for mat kl 4 og kl 7. Kl 4 er OK, men etter mating kl 7 er det morgen for han. Ikke for meg... Det siste jeg sa før jeg sovnet i går var at jeg ønsket meg at mannen skulle stå opp med lille etter jeg har matet. Og hvem er oppe nå? Jeg. Og hvem bare drar dyna over hodet og grynter når jeg spør om han ikke kan stå opp?? Mannen!!! Så nå sitter vi her, jeg og lille og tassene (barne-tv). Tassene krangler fordi lilletass påstår at storetass har prompet på alle pleddene. Noen krangler kjenner jeg at jeg rett og slett ikke orker å høre om og rydde opp i...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. oktober 2012 #1854 Del Skrevet 14. oktober 2012 Tidlige morgener er så som så... stod opp 05.30 idag selv. Står tassene opp alene og klarer seg litt selv? Prompekrangel ja... kanskje like greit om de klarer å ordne opp selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. oktober 2012 #1855 Del Skrevet 14. oktober 2012 Håper du har fått hvilt deg litt utpå dagen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #1856 Del Skrevet 14. oktober 2012 Tidlige morgener er så som så... stod opp 05.30 idag selv. Står tassene opp alene og klarer seg litt selv? Prompekrangel ja... kanskje like greit om de klarer å ordne opp selv. Ja, tassene står opp selv heldigvis. Setter på barne-tv selv også i helgene! De fikk ordnet opp i prompekranglen sin (så sikkert hvor oppgitt jeg ble av hele problemstillingen), men det er jammen bra de skal på skolen igjen etter høstferie i morgen! De har veldig godt av å leke med andre enn hverandre! Håper du har fått hvilt deg litt utpå dagen i dag Fikk ikke hvilt meg nevneverdig nei... Når jeg står opp sånn tidlig, er jeg kjempetrøtt den første timen, og så får jeg masse energi. Så, i dag har jeg byttet ut bagdelen med sportsdelen på den ene vogna! Den har en mini-mini bag, så lille tar borti både øverst og nederst nå. Sportsdelen kan heldigvis legges ned i full liggestilling, så det ble rett og slett et bedre alternativ! Var ganske kaldt i dag, så jeg kledde på han ulldress og lue og votter og puttet han nedi en vognpose og trillet ut på tur. Tror han trodde det var dyne han hadde på (vognposen - har ikke brukt den før, bare strikketeppe i bagen), så han sovnet med en gang. Våknet igjen midtveis på turen, og da heiste jeg opp ryggen på vogna til nest nederste hakk, slik at han fikk kikke litt ut. Det var stor stas!! Veivet og koste seg, og sovnet plutselig igjen! I ettermiddag har vi vært på middag hos venninne, og det var veldig koselig. Nå er lille i seng - helt utkjørt etter dagens opplevelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 14. oktober 2012 #1857 Del Skrevet 14. oktober 2012 Så herlig lille høres ut i vogna! Hva slags vogn(er?) har dere? Gleder meg litt til å bytte til sportsdelen fordi frøkna da sikkert får en litt mer spennende tur, men det er litt kjipt også, for da er hun plutslig ikke baby-baby lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. oktober 2012 #1858 Del Skrevet 14. oktober 2012 Kan tenke meg set var stas at han fikk se litt av verden på tur Det blir nok em stund til frøkna her får det privilegiet siden hun har bra plass i baggen enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #1859 Del Skrevet 14. oktober 2012 Vi har en Stokke xplory og en quinny 3xl. Det er Quinnyvogna jeg har byttet del på. Bagdelen på den vogna er bitteliten! Jeg har i grunnen innfunnet meg med at lille ikke er en baby-baby lenger... På en side trist men på en annen side gleder jeg meg hver dag over nye ting han får til og nye ting vi kan gjøre! Vi kan kommunisere mye mer nå enn før, og han hermer etter meg når jeg rekker tunge til han. Jeg får helt latterkrampe når han sitter der med den lille tunga si langt ut av munnen og når jeg ler, så ler han også og rekker tunge en gang til! Vi ser sikkert helt åndssvake ut, men det får så være! I tillegg har vi fått mye mindre klær i de neste størrelsene, så det er en del koselig shopping å se fram til! Det er klart det er trist at han vokser så fort, men jeg håper jo at jeg får en sånn liten en til en gang, og da får jeg jo oppleve alt sammen en gang til! Var kjempekoselig på venninnebesøk i dag, gjør det altfor sjeldent. I morgen tenker jeg det blir svømmehall med hele familien - moro for alle fem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #1860 Del Skrevet 15. oktober 2012 Fååååååår ikke soooooooveeeeee!!!!!!!!! Og om akkurat to timer våkner lille for første mating............... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå