pusilus Skrevet 26. september 2012 #1821 Skrevet 26. september 2012 Vi har vært ute på flytur vi også, og det gikk kjempe fint, aberet er bare at det faktisk er fire timer til flyplassen og evt et par timer etter flygningen, så da lønner det seg muligens å kjøre likevel.
Mayami Skrevet 27. september 2012 Forfatter #1822 Skrevet 27. september 2012 Puh... Utslitt mor etter to dager med bursdagsfeiring! Men minstetass er storfornøyd med å ha vært hovedperson så lenge, så da er alle glade! Lille har vært veldig tålmodig, men ble fryktelig trøtt og sur på slutten av dagen i dag. Har de siste kveldene lagt han i ni-tida, og sist natt sov han i ett til kl 7! Fint å få inn litt rutine på legging, så får det forhåpentligvis greit videre også! I dag måtte jeg ty til en ekstra flaske med MME på ettermiddagen, han virket helt umettelig. Greide ikke å roe seg ved puppen, og jeg tror det var tomt. Jaja, gutten skal jo vokse! Kanskje det er økedøgn - igjen?! I morgen skal vi i alle fall bare slappe av og kose oss uten å vaske hus eller pynte kaker. Må bare pakke til tassene som skal på helgetur, men det er fort gjort!
honning Skrevet 29. september 2012 #1823 Skrevet 29. september 2012 To dager med selskap hørtes stritt ut ja, og så økedøgn i tillegg! Håper du får en fin dag i dag!
Mayami Skrevet 29. september 2012 Forfatter #1824 Skrevet 29. september 2012 Dagen startet bra, med at vi ble vekket av pludringen til lille i åtte-tiden. Fikk handlet en del tig til dåpen neste helg, og så reiste mannen på jobb. Det likte ikke lille, og siden kl fem har han hylt nesten uten stopp. Har prøvd pupp, men da blir han bare enda sintere. Fikk en flaske, og den drakk han fort. Etter det sluttet flaske å virke også. Så nå har vi gått og sunget høyt og tydelig en times tid, og til slutt fant jeg ut at je bare skulle legge han. På med pysj og rett i seng, nattakos og stengt dør. Ser ut til at han sover nå... Har aldri lagt han så tidlig før, og jeg regner med at han står opp igjen for mating om en tiles tid... Jaja, den som har lever får se! Jeg har i alle fall en sånn "nå gir jeg opp amming en gang for alle, ut og kjøpe ti flasker så jeg slipper å vaske mer enn en gang om dagen"-dag... Kanskjer det går over til i morgen... Men jeg synes vi har strevd nok med amming snart!!!
Haley Skrevet 1. oktober 2012 #1825 Skrevet 1. oktober 2012 Uff, det er tungt med slike dager Håper resten av helgen ble bra! Amming er ikke bare bare, og jeg ser fram til vi kan begynne å prøve med litt grøt o.l. Har du gjort deg opp noen tanker om når dere vil begynne med det?
Mayami Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #1826 Skrevet 1. oktober 2012 Spurte helsesøster såvidt om det på 3mnds kontrollen, fordi svigermor begynte å mase på at vi skulle begynne med grøt snart. Syntes det var altfor tidlig, og det mente helsesøster også heldigvis! Jeg har ikke egentlig tenkt så mye på hvor lebge jeg skal amme, men har sagt til megselv at når han får tenner er det slutt! Får begynne med litt smaksprøver som deg om en måneds tid eller noe, tenker jeg. Prøvde å gj han vann (det eneste annet enn melk han har fått), men det var ingen umiddelbar suksess, så jeg tror han trenger god tid med tilvenning av nye smaker og konsistenser! Lille har heldigvis vært noe roligere de siste par dagene, men ammingen er fortsatt et slit. Han klarer bare å konsentrere seg skikkelig på morgen-matingen. Resten av dagen ender det bare i hyling og frustrasjon. Tror nesten han vet at jeg gir opp til slutt og lager flaske til han... Luringen... I morgen er det barselstreff først, så møte, så middag, dusjing og legging av minstetass. Onsdag er det planlegging av dåp med fadder/venninne, og det blir kjempekoselig! Tenkte å dekorere kjedelige hvite kubbelys med bilde av lille, men må prøve det først på et annet lys. Har også kjøpt små klistrediamanter og metervis av satengbånd som matcher båndet på dåpskjolen, og tenkte å pynte lysene med det også. Hehe... Blir nok litt bling-bling!
pusilus Skrevet 2. oktober 2012 #1827 Skrevet 2. oktober 2012 Når skal dere ha dåp? Vi har ikke begynt planlegging av navnedagen enda, vi har fremdeles mer enn nok med å komme oss i orden i huset. Vi har i alle fall bestemt oss for hvem vi skal bestille mat hos, nå gjenstår det bare å få gjort det Utrolig frustrerende at lille ikke klarer å konsentrere seg om pupp Når pleier dere å legge han til vanlig? Vi prøver å begynne kveldsstellet av lita litt før åtte, og hun sovner som regel før ni hvis ikke kveldsduppen har vært for lang eller for sent.
Mayami Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #1828 Skrevet 2. oktober 2012 Vi har ikke hatt noen fast leggerid eller rutine så langt. Lille har brukt å skifte til pysj sånn i årtetida, men vært oppe sammen med oss til vi skal legge oss. Den siste uka har jeg lagt han gradvis tidligere, og nå er det mer eller mindre stabilt på kl åtte. Han er veldi flink til å legge seg, og skjønner greia med kveldsmat, vask og pysj. Bærer han en runde eller to på soveromsgolvet mens jeg synger nattasang, og så slokner han av seg selv etter max ti minutter! I dag har vi vært på barselstreff og det var kjempekoselig som vanlig! Nå sover lille kveldsduppen sin, og minstetassen hører på lydbok i stua. Storetass er på musikkskolen og mannen på jobb. Jeg vasker......
Mayami Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #1829 Skrevet 2. oktober 2012 Nå er alle tre småttisene i seng, og lille sover tilogmed! De to andre er nok våkne enda, men så lebge de ligger stille og ikke snakker/hyler/synger, er jeg fornøyd! Så nå skal jeg flate ut på sofaen og se om det er noe på glaneboksen i kveld!
Pasjonsblomst Skrevet 2. oktober 2012 #1830 Skrevet 2. oktober 2012 "synger"... er det slikt det hos deg altså? hehe må smile litt Så bra at legging av lille går godt... en mindre ting å bekymre seg for. Og herlig med en så kjekk barselgruppe, det betyr mye å treffe likesinnede.
Mayami Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter #1831 Skrevet 4. oktober 2012 Minstetassen synger her ja, til alle døgnets tider! Har prøvd både gråting, hyling, rasing og snakking for å dra ut leggetiden, men sist uke bestemte han seg altså for å synge høyt og tydelig! Heldigvis er både jeg og mannen enda mer sta enn han, så han måtte bare gi opp og legge seg til slutt! --- Lille har vært vledig knirkete de siste dagene. Jeg lurer på om det er tenner som begynner å yppe seg... Han skal bite på alt han får tak i (til og med halen til katten, men det stoppet seg selv ganske fort!), og har begynt å sikle en del. I tillegg er han mye trøttere på dagen enn han har vært tidligere. Jaja, det får komme det som skal! Jeg har i alle fall gitt opp å stresse med dåp og greier, det får også gå som det går. Mat, kake og lokale er bestilt, så det er egentlig bare igjen å hente mat og dekke på som er igjen. Det får vi ikke gjort før på lørdag. Heldigvis skal en venninne hjelpe meg med den siste finishen! Svigers kommer i morgen, og jeg er sikker på at svigermor gjerne vil hjelpe til hun også. Dessverre har hun en tendens til å ta litt over, uten at hun nødvendigvis mener det! Jeg vil gjerne ordne til dåpen til sønnen min selv!
Mayami Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #1832 Skrevet 7. oktober 2012 Nå er endelig dåpen over, og mor er utslått.... Lille var veldig snill go sov eller smilte gjennom hele seremonien. Var eksemplarisk på festen og ble holdt og dullet med av alle! Nå er det på tide å krype under dyna igjen, håper han sover leeeeeenge før han vil ha mat igjen!
Pasjonsblomst Skrevet 8. oktober 2012 #1833 Skrevet 8. oktober 2012 gratulerer med vel overstått dåp!!! Så deilig at han oppførte seg eksemplarisk jeg vil råde deg til å snarest bestille en time hos fysio/knekk/velvære something for å bøte litt på dåpsstresset. Her sitter det i skuldrene enda, og det 3-4 uker i etterkant. Fysj!! Det er verdt det, for tida og ukene med den lille går så fort, vips er den forbi. (og da føles det teit å ha gått med stiv nakke en hel mnd og klaga)...
Mayami Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #1834 Skrevet 8. oktober 2012 Et veldig godt tips!! Tenkte faktisk på det i går kveld da jeg hadde lagt meg at nå er det vel på tide med den pedikyren som ble avlyst pga fødsel! Får bestille når lønna kommer neste gang! Dåpsdagen gikk iver all forventning, mye takket være de fantastiske venninnene jeg hadde bedt! De stod på kjøkkenet og kokte kaffe og puttet i oppvaskmaskinen og gjorde stresset betydelig mindre! Lille våknet en del i natt og var potte tett i nesa. Det er han fortsatt hører jeg (ligger og sover enda) og får ikke puste skikkelig. Stakkars liten. Får bare øse på med saltvannsspray og mammakos så går det kanskje over! Må også tenke ut en lur løsning for å få nok varme på skverommet uten at det blir fullt av katter og nabogutter (døra må stå åpen for at varmen fra gangen skal komme inn - ikke ordnet panelovn her enda)... Tror vi har en sånn flyttbar oljefyrt sak et sted. Noen som vet hvirdan man får et lite stabeis på nesten 4 måneder til å sove med hendene under dyna i steden for oppå?? Kan de ha på votter om natta?
Pasjonsblomst Skrevet 8. oktober 2012 #1835 Skrevet 8. oktober 2012 vil tipse om Janus ullpysj... der kan du "trekke over" en flik over hender og føtter, jeg gjorde det nå når hun sov ute i vogna si. Tok inn ei tullemor med varme hender, for en gangs skyld!
Haley Skrevet 8. oktober 2012 #1836 Skrevet 8. oktober 2012 Gratulerer med overstått dåp! Herlig når de små er så flinke! Og veldig godt med noen som kan stå for kaffekoking og sånt så man selv får tid til å sosialisere og kose seg Åh, en skikkelig massasje hadde vært digg! Skal ikke ønske meg noe annet enn det til jul
honning Skrevet 8. oktober 2012 #1837 Skrevet 8. oktober 2012 Så bra at dåpen gikk så fint, og at den er over Uff, må vel snart begynne å planlegge sånt her også ja.. Litt velvære for din egen del nå hørtes lurt ut!
Mayami Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #1838 Skrevet 8. oktober 2012 Så lurt med pysj med votter på, de skal jeg se etter! Ja de venninnene mine er helt uerstattelige altså! Kjempefine! Lille har vært sur og grinete hele dagen, full av snørr og gørr. Har vært ute og kjøpt en nesesuger i dag, men har ikke prøvd den enda. Tenkte å vente til det ble skikkelig ille, for det så ganske ubehagelig ut! Nå har han i alle fall badet og lagt seg (tidligste sengetid ever), så håper han blir bedre i morgen!
pusilus Skrevet 8. oktober 2012 #1839 Skrevet 8. oktober 2012 God bedring til lille og gratulerer med overstått dåp
Pasjonsblomst Skrevet 8. oktober 2012 #1840 Skrevet 8. oktober 2012 lillemor var tett i nesen da hun var 3 mnd, og jeg brukte masse saltvannsdråper og hun sov med litt høy hodekant (bok under hodedelen). Men nesa var ganske tett fordet, så jeg brukte nesesugeren endel. Var liksom eneste måten jeg fikk ut noe. Men hun likte det ikke.. nei!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå