Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja... noe disharmoni må man vel kunne si at det er! :fnise:

Nå er det derimot skikkelig harmonisk her. Tassene og mannen og Lille ligger strødd i stua og ser film, og jeg steker vafler til kveldsmat. Fortalte tassene om lillepus i dag (de kom hjem fra ferie) og de tok det greit. Han har jo vært borte i treuker nå, og jeg hadde forberedt dem på at han kanskje ikke kom tilbake. Men storetass klarte å vise litt vonde følelser, så det er en stor seier for oss! :) Det går framover med oss alle! De ble veldig glade da jeg sa at vi skal få en ny katt, og nå gleder de seg mest til å handle rosa katte-ting (det er en hunnkatt)!

Lille er også mye mer harmonisk nå enn tidligere i uka. Bæsjebleiene kommer på løpende bånd (tre bare i natt!!) og det er tydelig at malten virker! Nå har han sovet og vært rolig de to siste dagene, så håper på at det var det vi fikk av "kolikk"... *krysser fingre* I går ble har 7 uker alt - helsprøtt! Han er jo ikke "fersk" lenger nå! :fnise: Jaja... blir jo ikke mindre glad i han etter som tiden går! Neste uke blir det travelt for oss! Mandag er det barnelegetime med Lille, tirsdag skal vi hente puseline, onsdag skal jeg og Lille treffe noen venninner, og torsdag er det barseltreff. Torsdag kveld kommer mine foreldre+lillesøs og de blir her til søndag. Uka etter er jo siste uka før skolestart, og da skal vel mannen så smått begynne på jobb igjen. Tassene skal bort på besøk igjen siste helg før skolestart også, og med det kan hverdagen begynne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en side på nett som beskrev en studie om hvordan regulere melkeproduksjon til babyens behov. Det hele så logisk ut, med tretimers intervaller hvor man ammer kun på den ene siden for å "trene opp" produksjonen. Så det prøvde jeg i dag, i og med at Lille strever med at melken kommer for fort og for mye på en gang. Det endte med at jeg måtte gi han en flaske utpumpet melk fordi det var tomt hos meg sånn i åtte-tida. Ikke enkelt dette her altså.. Tror jeg skal spørre helsesøster på dorsinket 6-ukers kontroll i morgen. Uansett hva jeg gjør, ender det opp med at han får for lite mat, enten pga overproduksjon eller pga underproduksjon.. :sjenert: Blir interessant å sjekke vektoppgang i morgen, tror ikke det er aller verst likevel..

Nå skal jeg lage meg kveldsmat, også skal jeg og kjære se film! Er grundig lei av OL, og har bare NRK... På NRK3 vuser de enten rare filmer eller filmer som har gått 7 ganger før.. Lurer på hva lisenspengene går til jeg! I morgen kommer svigermor på besøk, så da kan hun underholde oss i stedet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt det der med amminga nei. Er veldig spent på hvordan det kommer til å gå hos meg også om noen uker, det er jo ikke noen selvfølge at det går så bra som sist :)

Kjempeflott at det går så mye bedre med lille også i forhold til bæsjing og magen nå. Det er nok noen sånne perioder hos alle tror jeg. Lykke til hos helsesøster i morgen, det er alltid spennende med veiing!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært hos helsesøster igjen, og lille har lagt på seg 900g siden sist! Nå er han 5300g og 57,5cm! Stor gutt! :rodmer: Nå er det bare :sol: på verandaen og snart grilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vokser fort, ja! Deilig når de begynner å få litt fett på kroppen igrunn.. ;) lettere å ta i, og mer å være glad i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser seg at det var barnelege bi skulle til, ikke helsesøster. Og barnelegen kunne ikke svare på noe av det jeg spurte om... Takk og lov for internett! ;)

Hatt en kjempekoseli dag så langt, med venninnebesøk og leking med ny kattepus! :) Lille sov helt til halv fem i dag tidlig, og igjen til kl ti! Godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan jeg skal få mannen til å engasjere seg litt mer jeg... Har hatt søster på besøk i dag, og skulle kjøre henne hjem igjen etter lille hadde lagt seg nå i kveld. Han hadde ikke sovnet, men lå stille og pludret for seg selv i vogga, mett og god. Bare tidsspørsmål før han sovnet. Mannen insisterte på at han skulle kjøre min søster, slik at jeg kunne ta lille hvis han ble urolig. Sånn er det ofte - jeg må ta han hvis han skriker, for det virker ikke som om mannen føler seg sikker nok til å gjøre det. Prøver å si at jeg heller ikke har peiling men at man bare må prøve forskjellige ting, men det funker ikke... Når skal JEG få ut på tur alene da?? Har vørt på butikken alene en gang, men da var svigermor her også... Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik tendenser er det her også. Mannen bysser og holder henne (dog mindre jeg gjør), men deltar lite i bleieskift (redd for bæsjebleie :roll: men nå er det jo sjeldnere, så han skal få trå til mer der) og hvis vi må ha noe på butikken så sier han at han kan dra, eller vi drar sammen. Hvis det blir sistnevnte, så vil han gjerne være med inn og ikke sitte igjen i bilen med frøkna. Så jeg har ingen spesielt gode tips, annet enn - som i mitt tilfelle - å be han pent om å skifte bleie, skifte til pyjamas, eller fortsette å påpeke at "Nå er den lille mett, er trøtt og har tørr bleie, så da er det ikke så mye annet enn litt byssing som skal til hvis hun våkner mens jeg er borte" eller "Jeg skal bare inn på butikken og det tar max 15 minutter". Litt frustrerende, ja. Mannen har jo plenty med mer fritid enn meg fordi han er borte på jobb i 7,5t hver dag og ellers kan ta seg en tur ut fordi det ikke er en liten en som er avengig av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han får tilbringe litt tid med vesle når han er våken, opplagt og fornøyd, slik at mannen blir trygg på at dette går greit, ungen er ikke vanskelig å ha med å gjøre. Så kan han etterhvert få mer selvtillit til å kunne håndtere babyen dersom han skriker, er trøtt osv? Gjorden den tabben her at jeg ba helst om hjelp når fløtepusen var sur og grinete, og det ble jo ikke noe greit for pappaen.

Eller ha en skikkelig prat en gang ungen sover, og prat arbeidsfordeling. Kanskje dere kan bade ham annenhver dag f. eks? Tror det er viktig at pappane bygger bånd, for at han naturlig skal engasjere seg mer.

Og når det gjelder ditt behov for å komme deg vekk: Benytt anledningen til å stikke ut kun 15 min eller noe første gang, en gang babyen er blid og mett og fornøyd. Forklar ham at nå er babyen mett og godt humør, og at du benytter anledningen til en superkort tur utenfor huset. si at du tar med telefonen, og kommer straks dersom det skulle være noe. Må kanskje ta det litt gradvis her også. Etterhvert kan du prøve å la ham ha babyen lenger perioder, f.eks 30-60 min tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig godt tips om å la pappa'n tilbringe tid med den lille når han er våken, blid og fornøyd. Det prøver jeg også å gjøre, og det går veldig fint. Men når frøkna begynner å bli litt lei og grinete er det lett for pappa'n å si "Kanskje hun er sulten?" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Pump en flaske melk, så gjør det ingenting om hun blir sulten heller.

Edit: han. :fnise:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likle har plutselig ebstemt seg for å ikke sove om kvelden nå.. I går sovnet han ikke før kl 00.55, og nå er han nokså lys våken i senga 40min etter han vanligvis sovner. Han er urolig om kvelden og gulper masse, tror det henger sammen med at han ikke klarer amming skikkelig. Prøver å pumpe ut de første ml, men når vi er ute på tur og jeg må amme i bilen eller på en parkbenk, er det ikke like gjennomførbart.. Han hadde en skikkelig sprutgulp i kveld som han tydeligvis hadde slitt med en times tid... Har lyst til å bare gi flaske, men vil ikke miste ammeteknikken som vk slet så mye med å få til heller! På den andre siden får han i seg mye mer når han får flaske, og guller nesten ikke i det hele tatt... Vanskelig... :sjenert:

I helga har vi besøk av mormor og morfar, og de synes det er fryktelig stas med lille! De blir helt tussete begge to - han ikke sett dem slik før! :fnise: De reiser i morgen, men det er bare en drøy måned før neste gang vi treffer dem. Synes det er viktig at lille får et godt forhold til dem selv om de bor langt unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt med de mennene som syns det er skummelt å være aleine med de små, og absolutt ikke noe ukjent fenomen, men jeg tror du har fått bra tips over her :Nikke:

Uff, den amminga er noe styr iblant ja. Det hadde vært så mye enklere om man bare amma hjemme.. Ikke lett å vite hva man skal gjøre nei.

Tussete besteforeldre er herlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om dagene deres :) Lille høres herlig ut :hjerte:

Mannen her har også vært sånn, er nok bare at de er litt usikre på hvordan de skal fikse skrikende babyer ;) Mannen vil helst ha han når han er blid og når han skriker, ja da er han sulten mener han :fnise:

Men det kommer seg :Nikke: Nå begynner jo lillegutt her å bli stor og mannen tar han stadig med seg ut på tur her hjemme :)

Koselig med besøk av mormor og morfar da! Utrolig hvor tussete de besteforeldrene kan bli ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...