Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Det hørtes ut som en kjempefin dag :nigo: Deilig å få sove så lenge etter å ha vært mye våken på natta, og å få rydda opp litt. Fikk du tatt mye bra bilder?

Så dumt med lillepus da :( Håper du blir positivt overraska. Vi har ikke husdyr selv, men om du tenker på å få valp, så tror jeg det kan være veldig travelt med en liten valp i tillegg til så liten baby, for jeg har hørt at valper er ekstremt mye jobb det også. Men som sagt, jeg vet ikke dette av erfaring ;)

Håper du får ei fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin natt så langt ja! ;) Mannen er et snorkende dyr, så det er et under at lille får sove.. Jeg har i alle fall ikke sjangs!! Blir smågal av å sitte i senga og amme til det orkesteret der!! Fikk tatt noen bilder ja, men det er utrolig vanskelig p ta bilder av babyer! De sitter ikke stille lenge nok til at jeg får tenkt meg om, og det er alle mulige rare vinkler... Men det ble et par veldig fine som jeg skal bruke på invitasjoner!

Tenkte ikke på valp nei.. Vi har hatt valp en gang før vi hadde noen barn, og det var travelt nok i seg selv. Hvis vi skal ha en hund til blir det en som er litt mer voksen og ferdig oppdratt. Vet om en liten en her i nabolaget som trenger et nytt hjem. Hadde vært helt perfekt, men mannen er ikke helt der enda. Må bearbeide han litt mer og håpe at ingen andre tar til seg hunden! ;)

Nå har lille sovnet igjen etter siste mating - får se om jeg også får en liten dupp til før tasse-showet starter... :natti:

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med en nabo som hadde sett at lillepus var påkjørt. Han er visst begravet i hagen til en annen nabo, for de visste ikke hvem som eide han.. :( Har ikke sagt noe til tassene enda, men må nok det. Flere av guttene i klassen til storetass visste om den påkjørte katten og vet nå at det er vår.. Så blir det store spørsmålet om vi skal ha en ny kattunge. Hun naboen jeg snakket med har 6stk som er leveringsklare om en treukers tid, så det hadde jo passet godt. Koselig med ny katt også, selv om vi gjerne skulle hatt igjen lillepus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så trist :( Greit dere fant utav det først som sist, og at det hvertfall er mulighet for ny kattunge snart om dere ønsker det. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, trist at lillepusen har blitt påkjørt! Men godt at dere har fått klarhet i det og ikke går og venter i lang tid på at h*n skal dukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist :( men ja, godt å få vite hva som har skjedd kanskje..?

Har hverdagen begynt igjen hos dere nå eller? Med barnehage og alt som hører med? Blir vel godt for deg og lillegutt å få litt tid for dere selv vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint å vite at han ikke stakk av fra oss i alle fall. Og at noen tok ansvar og tok han med fra veikanten og begravde han i hagen. Har ikke sagt koe til tassene enda (de er på ferie denne uka, ville ikke ødelegge ferien deres), men har forberedt dem på at lillepus nok ikke kommer tilbake. Også har vi bestilt oss en ny liten pus! Var og så på henne i dag, verdens nydeligste lille kattunge. Kritthvit med en grå flekk i panna og skikkelig lodden! Så nå mangler vi bare navn......

Lille har vært litt urolig i dag, har ikke hatt bæsjebleie på to dager. Jeg ga han en flaske (mm) med malt i i dag tidlig, men det har ikke resultert i noe enda. Vært en del gråting i kveld altså.. Nå har han sovnet i vogga si på soverommet, håper det holder en stund! Måtte oppd og pumpe etter nattmaten i natt. Han spiste bare en pupp, så den andre måtte tømmes. Slitsomt! Men for all del bedre enn å ikke ha nok melk...

Tro om jeg skal være lur nok til å gå og legge meg nå... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små, loddne kattunger er så herlige! Jeg kunne tenke meg en katt som alltid var sånn :fnise:

Håper bæsjebleia kommer nå på morgenkvisten om den ikke har kommet allerede, så Lille kan slappe av igjen. Er ikke lett å ikke gjøre annet enn å vente heller når man vet de små har vondt i magen.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt katter blir store og sære så fort ja! :fnise: Men de har jo sin sjarm da også!

Bæsjebleien kom den - sånn i firetida i natt. Tidenes ekleste!! Men det virker som om det er mer på tur, for han roer seg ikke. Vi har sovet to og to timer i natt, med 30-45min pauser (i sovingen) hele natta. Kanskje jeg skal gi han litt malt igjen og se om det hjelper. Kommer ikke på at jeg har spist noe spesielt som han ikke skulle tåle heller, så jeg vet ikke hva det skyldes... :sjenert:

Hadde tenkt meg ut på fin trilletur i dag, men det regner (igjen), så spørs om det ikke bare blir "nød-runden"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med lillepus :sukk:

Pumper du når lille bare spiser en pupp? Det orker ikke jeg og her går det stort sett bare en pupp pr måltid :sjenert: Men jeg tror jeg har mengder, det renner i alle fall over til tider.

Jeg skjønner heller ikke at Lita sover i snorkebråket til pappa´n :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Lillemann tar stort sett også bare en pupp til hvert måltid. Aldri mer enn en om natta. Det går hardt ut over den puppen som må vente lengst på å bli tømt. :fnise: Har måttet stå opp å pumpe et par netter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pumpet et par netter, men om dagen går det helt fint med bare en om gangen. Må begynne å fryse ned pumpet melk, rekker ikke å bruke det opp før det er for gammelt i kjøleskap.

I dag har lille vært veldig misfornøyd hele dagen. Masse skriking og nesten ingen søvn. Tror kanskje ha har vondt i magen, men det kan også være et økedøgn. Jammen ikke godt å si... Han har i alle fall ikke laget noen bæsjebleie siden den kraftige i natt, så det kan hende det er det som plager han. Det uansett veldig slitsomt for både meg og han, men nå har mannen helsigvis bestemt seg for å ta affære og avlaste meg litt. Håper lille sovner snart så vi kan legge oss alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkar liten, det er ikke lett å vite hva man skal gjøre når de ikke kan si hva som plager de :( Får håpe lille blir fornøyd igjen snart og plagene går over, så dere kan få ei god natt alle tre. Bra at mannen avlaster deg litt så du slipper å bli helt utslitt.

Natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg sammen med lille kl 23 i går, og vinsov begge to til nesten 05.30!! Det er jo morgen det! Nå har han sovnet igjen, og jeg måtte opp og pumpe tidenes melkespreng. Føler meg veldig heldig som har så mye melk, skulle ønske jeg kunne gi bort til noen! Nå er det i alle fall lager i fryseren, så snart kan mor ut og lufte seg mens far passer barnet! ;)

Håper lille er bedre i magen i dag. Lurte på om jeg skulle prøve å gi han bare mme en dag for å se om det hjelper, men det er så upraktisk å være avhengig av mikro og pumpe hele dagen. Hadde tenkt oss på hytta og der er det ikke strøm.. Vet heller ikke hvor vanlig det er at de blir dårlig i magen av mm og ikke av mme... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ei helt fantastik natt jo!! :tommelsmil:

Det er kjempeflott å ha så mye melk ja! Om du vil, og orker styret med det, så kan du faktisk gi melk til nyfødt intensiv-avdelinger ved sykehus. De har alltid behov for melk til de bittesmå ungene som ikke klarer å ta pupp, og blir nok bare veldig glad for de som bidrar :)

Nå har du forresten fått tilgang til bloggen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig natt :-) Her var vi i seng 23 også, men oppe tre og syv og etter det har ikke jeg sovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg natt! Får håpe du får flere sånne ;)

Bare lurer på, hvordan fryser du/tiner opp melka? Jeg må få fryst ned litt jeg også! Har fryst litt i en isterningpose.. Men er så tiltak å pumpe synes jeg. Så her blir det annenhver pupp annenhvert måltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne netter er så deilig! Hatt 2-3 av de vi også, og da føler jeg meg så mye mer opplagt enn når natta blir avbrutt av amming (selv om hun er flink å sovne rett etterpå, eller i det minste i løpet av en halvtime - mot 2-3 timer for noen uker siden).

Her er det også mer enn nok melk (og jeg er veldig glad for det!) så det blir litt pumping innimellom, men har ikke fryst ned noe ennå. Kanskje jeg skal vurdere det :klo: Må lese litt om holdbarhet og sånt først :jepp:

Det er vel større sjanse for magevondt av MME enn av MM, mener jeg, og med MM så blir ikke barnet forstoppet. Det kan gå noen dager mellom bæsjebleiene og det er helt normalt, uten at de er forstoppet. Kan det være at han svelger luft? Uansett er det veldig trassig når de små har vondt og man ikke helt vet hva det er som plager dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg bare fryst i vanlige fryseposer, to poser utenpå hverandre, som jeg har lagt i en boks i fryseren. Tenkte å kjøpe poser for frysing av mm, men det hadde de ikke på apoteket. Isbitpose er kjempelurt, så tror jeg skal kjøpe det også i dag. Leste et sted at tining skal foregå i kjøleskapet eller i kaldt vannbad, er visst viktig at det ikke tiner for fort.

I natt hat lille vært tett i nesen igjen, og det gjør at han ikke klarer å konsentrere seg om å spise. Fikk da i seg litt, men det ble mest veiving og kaving. I tillegg er han fortsatt treg i magen, selv om det køsnet en del i går. Fortsetter med malt, tenker jeg.. Jeg har jo også blitt forkjølet, så nå er det skikkelig show på soverommet om natten! Mannen og lille som snorker, lille som knirker og jeg som hoster. Jaja, bra det ikke er noen andre om skal sove der! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...