Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Tidlig oppe i dag! Får frokostbesøk av venninne, så tenkte å lage scones før hun kommer! Lille har sovet bra, sov 18-23, 24-03 og 03-06! Flinke gutten! Han har av en eller annen grunn begynt å gulpe en del, tror jeg må google litt og finne ut mer om det! Men når halvparten av maten kommer ut igjen, er det jo ikke noe rart at han er sulten hele tiden... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lita gulper også en god del, og så klart blir jeg bekymret, men så lenge det er våte bleier, avføring flere ganger daglig og den lille legger på seg er det greit. Her er det nok litt det at melken kommer ganske fort fra den ene puppen som gjør at det kommer en del i retur, for hun gulper ikke like mye etter måltid fra den " kjipe" puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er det som gjør det ja! Må se om det er noen forskjell på "grom-pupp" og "kjip-pupp"!

Akkurat ferdig hos helsesøster, og lille har lagt på seg over en kilo siden siden fødsel. Har også vokst 3gm i lengden. Sitter og venter på mannen som skal hente oss, bra det er finvær og :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille har bestemt seg for å snu døgnet nå, til min store fortvilelse. Han sover søtt om dagen og holder det gående om natta. Skrikingen har heldigvis gitt seg. Jeg gir han det jeg har av melk om kvelden, og fyller etter med MME hvis han fortsatt ikke er fornøyd. Han våkner stort sett i tre-tida om natta og nekter å sovne igjen. Ligger og pludrer og sutter og gnåler litt. Til slutt sovner jeg, og om han også sovner vet jeg ikke.. Så er det opp igjen i fem-selk tida og på det samme igjen. Noe slitsomt ja! Det virker ikke som om han har vondt i magen lenger heldigvis, så malt hjalp veldig der! :jepp:

Akkurat sånn har jeg det her også om dagen (natten). Hun våkner i 3-tida, lys våken og vil ikke sove igjen. Og så døser jeg litt, og våkner av en sinna frøken i 5-6-tiden. Merkelige greier!

Skjønner det blir deilig å få hverdagen litt på plass igjen ja. Godt å prøve å innarbeide litt rutiner! Hvertfall for dere som er litt flere i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie er unntakstilstand her i huset, og med en liten nyfødt i tillegg blir det dobbel unntakstilstand! Ikke så mye vi kan gjøre av ferieting, så tassene synes nok det er litt kjedelig. Særlig at vi ikke skal bort på ferie i år! Men i dag har vi planer om en utflukt i nærområdet, vilt og vakkert i regn og vind. Jeg skal ha med kamera, så får vi se om det ikke blir noen fine bilder også hvis Lille sovner i vogna si! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag må jeg ut og handle amme-te... Lille har masse luftsmerter, og klarer ikke å konsentrere seg om å spise pga det. Så da blir han både sulten og oppblåst, og trøtt og slapp. Dårlig kombinasjon både for min og hans hverdag.. Nå har han i alle fall sovnet i bæresjalet, så da hjelper det kanskje litt. Han roet seg etter han fikk 60ml MME iblandet malt. Lå og smattet på puppen hele natta uten å få i seg noe særlig, så han var nok veldig sulten. Jeg begynner å bli lei av hele ammingen. Vet jo ikke hvor mye han får i seg eller om brystet er tomt eller... Sa det til mannen, men der var det ingen sympati å spore. Typisk mann; "Hvis han skriker er det i 99% av tilfellene fordi han er sulten. Vil han ikke ha pupp så må du bare lage en flaske MME da!"... :kjempesinna: Jeg vil jo ikke gi MME - jeg vil at han skal ta pupp!!!! Dessuten høres det ut som om jeg med vilje ikke har gitt han mat i natt (siden han roet seg med en gang han fikk MME), selv om jeg har sittet med puppen ute hele natta og prøvd å få i han noe mens han hyler og strever med luft.. Og hele tiden ligger mannen og SNORKER høylytt! ÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!! Gleder meg til det blir høst igjen og alle skal på jobb og skole så jeg kan konsentrere meg om Lille uten forstyrrelser!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille sov 22.30-04.00 og jeg vpknet med massiv melkespreng. Nå ligger han her og pludrer, vil ikke sove. Jeg har pumpet meg, men var ikke all verden som kom ut. Virker som om han fikk i seg en del først da!

Nå får ikke jeg sove igjen, fordi minstepusen min har vært borte hele dagen i går og har fortsatt ikke kommet tilbake. Størstepusen kjeder seg og er ensom. Rart han ikke kommer inn igjen i dette regnværet... Håper det ikke har skjedd noe med han... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at han sov så lenge da! Men litt kjedelig når de er så våkne midt på natta ;) her sovnet frøkna rett etter ammingen kl 3 for en gangs skyld, og det var utrolig deilig! men så fikk ikke jeg sove, var plutselig lys våken.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert :)

Skjønner godt du er lei amming når det er mye styr med mme i tillegg, for å holde på med begge deler er veldig stress! Og så hjelper det ikke med meningene til de mennene heller alltid, selv om de egentlig mener det godt. Håper du finner utav det på ene eller andre måten snart før du sliter deg helt ut :kose:

Håper du får ei god natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte, jenter! :klemmer:

Hatt en bra natt, lille sov fra midnatt til halv fem. Fikk til slutt til å amme liggende (har ikke fått til det siden første amming på fødestua) så det hjalp på nattesøvnen. Drakk litt ammete i går og produksjonen gikk til himmels med en gang. På super-puppen kom det for mye melk på en gang (luksusproblem!) så lille ble sur og grinete og kavet masse for å ikke drukne helt. Så ble litt pumping i går også.. Fordelen er at da slipper jeg å gi tillegg!

I dag skal jeg og lille ut og lufte oss på kafe med venninne! Får trillet en tur også i samme slengen, til tross for skikkeig høstvær med regn og kraftig vind. Så langt har ikke minstepusen vist seg, trodde han kom inn i går kveld, men det var en nabokatt som freidig nok kom inn katteluka og satte seg til å spise kattemat i gangen vår. Sikkert en katt med eiere på ferie... Håper lillepus kommer tilbake snart - størstetassen savner han veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at ammeteen fungerte så bra!! Helt supert, og mye bedre med for mye produksjon enn for lite ;)

Håper lillepusen deres snart kommer til rette :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint med overproduksjon ja! :jepp: Ingen lillepus enda, borte i tre dager nå...

Lille har blitt tett i nesen og hoster litt. Sikkert smittet av en av bakteriebombene her i huset (mannen for eksempel). Nå har han akkuat sovnet i fanget mitt, og heg føler mest for å sitte oppe hele natten og passe på han. Sprutet litt mm opp i nesen hans (igjen fint med overproduksjon!) og det fungerte fint en liten stund. Leser på nett at det er delte meninger om man bør gjøre det eller ikke. Fett og sukker i mm som kan tette nesen mer... Men, jeg har ikke saltvannsspray i babyformat, så det får gå for i dag.

I morgen skal jeg spørre venninne om hun vil være fadder for lille! Hun har vært veldig støttende helt siden før ivf og helt fram til nå,og hun trenger en oppmuntring akkurat nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ammeteen fungerte :) hvilke er det du har? Jeg har en i en rund boks fra helsekostbutikk, den virket den også ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amme-teen er Kloster Urter sin. Fungerer med en gang! Drakk ikke mer etter første dagen, fordi produksjonen gikk sånn opp, men i dag tok jeg en kopp til (lille har hatt en del problem med luft), og jammen fungerte det øyeblikkelig! Tror nok jeg må pumpe meg før jeg legger meg i kveld.

Lille (og dermed jeg) sov veldig dårlig i natt. Han ble veldig tett i nesen i går kveld, og slet med å puste skikkelig i natt. Satt stort sett oppe og trøstet han mens han gråt i natt. I tillegg hadde han luft som ikke ville ut. Så i 5-tida i dag tidlig var vi oppe og sprøytet morsmelk inn i nesen og amme-te i munnen! Hna har ikke egentlig sovet i dag heller, har vært mest hyling. Til slutt tok jeg grep og ga han en solid dose MME, og nå har han endelig sovnet skikkelig i senga si.. I morgen er det barselstreff igjen, håper vi har en bedre dag da! Jeg er egentlig ikke fryktelig trøtt, til tross for bare tre timer søvn det siste døgnet. Rart...

Fortsatt ingen lillepus... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJedelig når ungene er tette i nesen ja... har saltvann for babyer jeg bruker her, innimellom.

Nå må da denne pusen se og komme hjem, bruker den å være ute på vandring?

Ha et hyggelig barseltreff i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har aldri vært på vandring før, men dette er jo hans første sommer så det kan hende han bare utforsker årstiden på egenhånd. I fjor var han bare kattunge og var derfor inne... Begynner å miste håpet nå, så synes godt han kan komme inn igjen snart!

Lille sover enda - håper det holder en goood stund til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt meg ammete jeg også, håper på samme virkning som hos deg! :jepp:

Huff, håper lillepus kommer hjem snart! Mener å huske at vår katt hadde noen lange utflukter på sommeren som yngre.. Type 2 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har så god effekt av amme-te! Jeg drikker den litt innimellom jeg også, f.eks. nå etter at jeg hadde tette melkeganger og jeg synes at produksjonen gikk opp en del. Om den virker noe særlig på frøknas luftsmerter er jeg litt mer tvilende til, men det skader ihvertfall ikke :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amme-te fungerte godt på luftsmertene til Lille. Ga han te med sprøyte jeg da - 4ml om morgenen. Han er mye roligere nå!

Nå er vi tydeligvis inne i en god periode. Lille sover 4-5 timer i slengen om natta, og er stort sett blid og fornøyd om dagen. I går var en travel dag med to kafebesøk (en gang med barselsgruppe og en gang med venninner), og Lille sjarmerte alle hele dagen. :) Nå ligger han og sover i vogga si, og jeg skal støvsuge og rydde og bake kake. En venninne kommer på kveldsmat, og siden hun trenger litt oppmuntring, tenkte jeg at en sjokoladekake er på sin plass! :jepp:

Ingen lillepus enda, 5 dager nå... Jeg har gitt opp, vil heller bli positivt overrasket... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt en veldig fin dag! Lille var mer våken i natt enn vablig men vi sov til halv tolv, så fikk tatt igjen en del! :) Mannen stod opp og administrerte mating av de to største så vi fikk sove i fred. Jeg har flyttet stellebordet inn på det nye, fine, freshe badet vårt og laget system på klær og kluter og annet babyutstyr. Godt å ikke bo i en haug lenger! :jepp: Så spiste vi middag på verandaen til tross for kjølig temperatur og litt regn. Lille har vært veldig fornøyd hele dagen, og nå ligger han og pludrer for seg selv på sofaen vedsiden av katten (som er dobbelt så stor som han selv). Kjempefornøyde begge to! Tenkte å ta bilder til dåpsinvitasjoner og annonser i avisen etterpå, og må finne noe litt fint han kan ha på seg. Har jo så mye klær at det er vanskelig å velge! :fnise: Luksusdyr!

Ingen lillepus enda, en uke siden sist vi så han. Je har begynt å tenke på en hund til istedet for upålitelige og uregjerlige katter... Tre dyr må vi ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...