Mayami Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #1641 Del Skrevet 14. juni 2012 Hadde det kjempekoselig i kveld!!! Så godt å se noen andre og få luftet seg litt. Var på show og så ut på middag med gode kolleger etterpå. Masse sladder og tullprat! Har hatt en del ekstra vondter i kveld. Smerte i korsrygg er ny, i alle fall denne typen som ikke går over med litt bevegelse. I tillegg en del mer mensmurringer, også disse mer langvarige enn tidligere. Hadde tenkt oss på besøk til svigers på søndag, men holder oss her i trygg nærhet til sykehuset... Hehe... Alle i kveld var redde for at jeg plutselig skulle begynne å føde! Kunne ikke gå på do en gang uten at noen lurte på om jeg hadde reist på sykehuset! Rart at jeg var den som tok det hele med mest ro! Nå skal jeg prøve å få sove litt, men det er fryktelig ubehagelig her med korsrygg og vonde kynnere.. Også må jeg på do IGJEN......! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 15. juni 2012 #1642 Del Skrevet 15. juni 2012 Det er rart at alle er bekymret for at du skal føde når som helst uten om du selv. Lurt å holde seg i nærheten av sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #1643 Del Skrevet 15. juni 2012 Lyrer på om det er noe på gang her.. Våknet for en halvtime siden med fryktelig vond kynner, men det kjentes ikke egentlg ut som en kynner (annet enn at magen ble hard). Nå kommer disse med jevne mellomrom. Jaja... Får se hvordan det går, skal jo il jordmor i dag uansett, så kanskje hun kan si noe fornuftig! Det er sikkert bare jeg som ønsketenker... Sikkert bare luft i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #1644 Del Skrevet 15. juni 2012 Hmm... Var nok ikke bare luft nei! Føden er ringt en gang i dag, ser ut til å være ca 3 min mellom riene. Bager er pakket i bilen og alle er klare til avreise på kort varsel. Og for dem som måtte lure: det er ikke noe problem å kjenne forskjell på kynnere og rier. Rier er vondere enn de verste kynnerne jeg har hatt hvertfall! Så, over og ut herfra, skal oppdatere når det skjer noe spennende (fint med iphone du!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 15. juni 2012 #1645 Del Skrevet 15. juni 2012 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 15. juni 2012 #1646 Del Skrevet 15. juni 2012 Lykke til snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #1647 Del Skrevet 15. juni 2012 Da var han født - på rekordtid!! Tble hentet med ambulanse pga blødning og ble skrevet inn på føden kl 12. Lille var født kl 14.21! Hurtiggutt!! 51cm og 3385gram, helt perfekt! Nå ligger han her og grynter litt, får prøve oss på amming igjen om en stund. Mer detaljer kommer senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 15. juni 2012 #1648 Del Skrevet 15. juni 2012 Oj! Gratulerer med den lille. Håper dere har det bra begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 15. juni 2012 #1649 Del Skrevet 15. juni 2012 Gratulerer Mayami Kos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 16. juni 2012 #1650 Del Skrevet 16. juni 2012 Innom ein snartur for å sjekka korleis det stod til med deg, og så er LilleMakrell ute allerede!? Gratulerer så mykje til heile familien! Håper de får ei fin barseltid, og at de får nyta den første tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 16. juni 2012 #1651 Del Skrevet 16. juni 2012 Oj, du har født jo!! Har ikke fått sjekket her på en liten stund, og nå er han jammen meg ute!!! Gratulerer!!! Det var jo så spennende å lese nedover om alle tegnene som kom, så jeg tenkte at nå føder hun vel snart Og det gjorde du jo, også så fort! (jeg rakk ikke å finne fram en gang!) Nyt tiden med lillegutt gleder meg til å lese mer om fødselen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. juni 2012 #1652 Del Skrevet 16. juni 2012 Gratulerer så utrolig masse!!! Håper du kan nyte dagene nå, så gleder jeg meg til mer oppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #1653 Del Skrevet 17. juni 2012 Så søte dere er!! Her er alt vare fint, og lille er fortsatt helt perfekt. I natt knekte han ammekoden, så nå er det bare jeg som synes at flaske er best! Endrer nok mening når brystvortene blir litt mer vant til behandlingen... Han sov mesteparten av natta i går, og har vært rolig og fin hele dagen i dag. Mannen måtte hjem til tassene i kveld, så nå er vi to alene for første gang over natta! Går sikkert fint.. Mannen og tassene skal leve i eksil på hytta fram til fredag, og da skal tassene på helgebesøk. Storetass har jonfortsatt vannkopper, og barnelegen her sier fysj og fy. Har jo ikke lyst til at lille skal få det! Uansett, vi reiser hjem i morgen og det skal bli godt å komme hjem igjen!! Selv om jeg blir alenemor en stund. Får invitere noen av de ivrige venninnene for å hjelpe til! (Har planer om å skrive om fødselen men så langt har jeg bare iphone og da går det så sakte. Kanskje når lille har sovnet i morgen kveld!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. juni 2012 #1654 Del Skrevet 17. juni 2012 Kjedelig at du må starte tilværelsen med mannen og tassene i eksil pga vannkopper Men man hører så klart på barnelegen, ikke noe artig med vannkopper på en liten nyfødt når man ikke kan forutse hvordan utbruddet blir. (Selv hadde jeg en tre-fire prikker i tre måneders-alderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 17. juni 2012 #1655 Del Skrevet 17. juni 2012 Åh, gleder meg til fødselshistorie Så dumt at vannkoppene kom akkurat nå da! Men sikkert tryggest å ha mann og barn litt borte fra babyen, så han slipper å starte livet med vannkopper.. Det kan ikke være noe godt (eller bra) for en så liten kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. juni 2012 #1656 Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Håper du og lillemakrell har fine dager Endret 19. juni 2012 av pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #1657 Del Skrevet 19. juni 2012 Tja... Fine dager er vel et relativt begrep... Han oppfører seg eksemplarisk og er den fineste lille gutten som eksisterer. Morsfølelsen kom med en gang han ble født og har ikke sluppet taket enda! Vi strever med ammingen nå. Tror vi har kommet inn i en dårlig sirkel. Han sover mye på dagtid og er vanskelig å få til å suge om dagen. Klarer ikke å velke han skikkelig. Om natta er han våken og sulten, men da så sulten at han blir for stresset til å suge skikkelig. I tillegg har jeg blitt skikkelig sår på det ene brystet, så i dag måtte mannen ut og kjøpe pumpe. Godt å få tømt skikkelig! Nå er lille bare enda mer slapp om dagen, og det tror jeg er fordi han ikke får i seg så mye mat som han skulle. Da blir det enda vanskeligere å vekke han... Sånn går det, rundt og rundt. Lurer på om jeg bare skal kaste inn håndkleet og ikke høre på det de insisterte på på sykehuset, og gi han flaske i tillegg til amming. Innholdet er jo samme, og for å være helt ærlig så gjør det meg ikke så mye akkurat nå om han slutter å ville ha pupp. Det viktigste er vel at han får mat?? Blir irritert av alle som påstår at flaske ikke er bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 19. juni 2012 #1658 Del Skrevet 19. juni 2012 Åh, Mayami! Så koselig å endelig få lillegutt på utsiden! Også så fort han kom! Gratulerer så masse! Håper dere koser dere masse og at ammingen går seg til, enten dere velger flaske eller ikke. Det er du som mor som må kjenne på hva som er rett for deg og ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 19. juni 2012 #1659 Del Skrevet 19. juni 2012 Vi hadde en liten slapping som måtte vekkes når det var på tide med mat. Vi skiftet bleie og tok stell før mating sånn at han skulle våkne. De våkner også når de blir litt avkjølte, så lurt å ikke ha på for mye klær når han skal spise. De lærte deg sikkert tips om hvordan du skal stimulere han til å suge også, ved å dytte litt i kinnene hans og stryke/massere på innsiden av håndflater og under føtter. Jeg syntes lillemann virket litt irritert når jeg gjorde det, men han våknet ihvertfall litt.. I forhold til døgnrytmen, så kan det jo hende det går seg mer til etterhvert. Hvis du er bekymret for om han spiser for lite så kan du dra til helsestasjonen og ta en ekstra vekt av ham. Du kan også sjekke hvor mange våte bleier han har i løpet av døgnet. Han bør ha 6-8 våte bleier og gjerne litt bæsj også, men det er tisset som er viktigste pekepinn. Skjønner at det er litt stressende for deg. Jeg syntes det var litt stressende med alle som maste om amminge og pumping. Ville liksom føle at jeg fikk bestemme det der selv. Du gjør som du selv føler er best for dere og det er du som bestemmer! Ingen krise om du må gi litt tilskudd, men prøv å finn en flaske som gjør at han ikke blir forvirret av teknikken. Medela har en fin flaske og noe som heter TommyTippee? Dette ble langt, men håper det ordner seg med ammingen, for det er utrolig praktisk og billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. juni 2012 #1660 Del Skrevet 20. juni 2012 Han høres helt nydelig ut, Mayami! Det var mange bra tips fra Alabama her, og jeg kjenner det godt igjen siden min lillegutt blei så tidlig født og måtte vekkes til mat hvert måltid. Det viktigste er som du sier at han får i seg nok mat, og at du selv kjenner om amming eller flaske er best. På sykehuset her har de noe som heter ammehjelp som man kan dra til (eller ringe) og få litt oppstartshjelp etter at man har reist hjem fra sykehuset også. Jeg har ikke brukt de selv siden jeg fikk så mye hjelp på nyfødt intensiv, og vet dermed ikke om de er sånn som presser folk til å amme eller kommer med mer veiledende råd, men du kan eventuelt sjekke opp om de har noe sånt der du bor om det høres interessan ut? Håper du får en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå