Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Kanskje jeg og Mayami får samme dag dreia, det skulle tatt seg ut ;)

Håper du får sove godt i natt Mayami og at du, lillemakrell og minstetassen får en fin dag i morgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Det hadde vært stas å få samtidig da!! Brodern har bursdag den 23.så han håper jeg treffer den dagen. Tante har bestilt fødsel den 24, fordi da får vi "fylt opp" alle datoer mellom 22 og 25 juni i slekten! Jeg, på min side, tror fortsatt det blir før termin, for det virker så utrolig lenge til, og kan aldri tenke meg at "dette" kan vare så lenge som det! :fnise:

Nå har jeg sett Birgitte Nyborg triumfere og falle på nrk, så nå er det på tide å finne reiret. Pusen har inntatt nyoppredd vogge, så spørs om jeg må til med katteoppdragelse i morgen... I need all the sleep I can get!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på prosjekt katteoppdragelse i dag, og kan meddele at operasjonen var mislykket. Han blir bare mer og mer overbevist om at vogga er STEDET å ligge for en latsabb av en katt, og når jeg kaster han ut bare spretter han rett oppi igjen og ser på meg med mord i blikket... Vet ikke hvordan jeg skal løse det når lille kommer - kanskje sånn nett som på vogna? Prøver jo å holde kattene ute fra rommene med vogge i, men med så mange (mer eller mindre ubetenksomme) mennesker som tråkker i dørene her, blir det ikke lett.. Greit når lille faktisk ligger der, men det er jo ikke noe særlig å få møkkete katteføtter i sengetøyet ellers heller!! :kjefte:

Slitsom dag med minstetass i dag, han har SÅ godt av å være i barnehagen!! Det er en grunn til at de eksisterer... Jeg sov som vanlig ikke noe særlig, og med han i "hvorfor det"-fasen og trassalder nummer 2, ble det ikke noen lur midt på dagen heller. Nå er jeg så trøtt at jeg ser i kryss! Skulle egentlig vært på et homeparty hos en venninne, men fant ut at det er tryggest å ikke kjøre bil i dag...!

På tide å :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke jeg får 24, synes det er litt langt unna termin med to uker :sjenert: , men det er jo fullt mulig ;)

Kjedelig at katten ikke hører etter :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for din del er det kanskje litt tidlig... Bedre å vente til man er mer komfortabelt innenfor fristen! :) Katten er umulig å oppdra, det visste jeg fra før, men at det skal være like vanskelig å oppdra menneskene som bor her til å stenge dører, det hadde jeg ikke trodd!! Men det blir vel en løsning på det, tenker jeg!

Nå har jeg i alle fall fått slappet av en stund, til og med sovet litt, så kanskje jeg blir litt mer opplagt i kveld! Hyggeligheter i barnehagen i kveld, på meget lite behagelige plastikkstoler, i regnet. Og med våt grillmat.. Jaja, det er vel siste arrangement i barnehagen for minstetass sin del (og lille skal definitivt gå i en annen barnehage!!!) så det er bare å holde ut! Ikke sikkert vi trenger å være helt til det er slutt!

I morgen er det endelig omvisning på sykehuset! Er litt "bekymret" over at jeg ikke bekymrer meg nok for fødselen! Enten kommer det til å bli et sjokk fordi jeg har fortregt hva som skal skje, ellers er det fordi jeg rett og slett ikke er bekymret... Synes liksom ikke jeg unngår temaet heller, men det er vanskelig å forestille seg hvordan det blir når man ikke har gjort noe lignende før. Kanskje det blir mer virkelig når jeg får sett hvor det skal skje! Mannen er egentlig kommandert ut på jobb i morgen kveld, men han fikk aller nådigst permisjon for å bli med. Han hadde sagt til sjefen sin det jeg sa til han (da jeg fant ut om jobbeplanene), at hvis han droppet omvisningen til fordel for jobb, kunne han like godt droppe fødselen også. Han er helt enig med meg, men sjefen er et veldig merkelig dyr... Jaja, det gikk jo bra! Tassene skal også ha "generalprøve" og være hos venninne med barn som kan passe på kort varsel hvis noe skal skje før svigerinne kommer på "ferie"! AS Familien er organisert! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hva jeg skal før helga da!!

Luksus Marine Spa Pedikyr 75 min 650 kr

Aromafotbad med friske dufter som Eukalyptus og Peppermynte, fjerning av hard hud, stell av negler og neglebånd, mineralsk peeling av føtter og leg, fuktighetsgivende og avkjølende maske eller parafinfotbad, massasje med fotkrem, lakkering.

Fantastisk! :hoppe: Til meg selv fra meg selv, som uke 39-gave! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det hørtes utrolig deilig ut! Viktig å skjemme seg litt bort ;)

Angående å bekymre seg for fødsel, så gjør ikke jeg det heller. Gruer meg ikke til noen ting, selv om jeg har lest om både normale forløp og tilfeller der man må ta hastesnitt eller trenger hjelp på andre måter. Man må jo bare tro at det vil gå bra, for det vil jo mest sannsynlig det. At det blir tøft og vondt er vel ingen tvil, men det vil nok gå bra :Nikke: Om det er naivt eller ikke får andre dømme, men som førstegangsfødende så stiller vi med blanke ark og positivitet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du skjemmer degselv ut!! Det fortjener du :Nikke:

Det er vanskelig å se for seg hvordan en fødsel kommer til å bli ja, og alle fødsler er jo så forskjellige også, så det er nok bare bra at du ikke gruer deg. Men det blir kanskje mer virkelig når dere kommer til sykehuset likevel. Bra det ordna seg så mannen fikk bli med, det fins mange rare sjefer der ute...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror definitivt mannen har en av de rarere sjefene i omløp! Men det ordnet seg, så da er alt greit! :)

Skjønner ikke hva det er med at alle skal ringe til meg akkurat midt i formiddagsluren min! Hver dag rett etter jeg har sloknet på sofaen er det en eller annen snekker/elektriker/selger/jordmor som ringer... Merkelig... Eller er det vare at jeg plutselig sover mye mer enn før?! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har en tendens til å ringe når jeg skal ta en liten dupp, og det er ikke på samme tidspunkt en gang.. Tror hun har en radar som sier "bip- nå må ud ringe pusilus" når jeg nesten har sovnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bekymrer meg heller ikke for fødselen, og godt er det! Vi får snart nok funnet ut hvordan det er å føde ;)

Hvordan gikk det på omvisning på sykehuset? Jeg syntes det var allright å se, og ikke minst vite hvor vi skal gå når vi er der for å føde. Ble ikke skremt, men syntes ikke den fødesenga så så veldig behagelig og hyggelig ut akkurat :fnise:

Hørtes ut som en herlig fotbehandling du skal på! Jeg har også bestilt meg faktisk, skal til uka. Digg å kunne skjemme seg bort litt den siste tiden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har en tendens til å ringe når jeg skal ta en liten dupp, og det er ikke på samme tidspunkt en gang.. Tror hun har en radar som sier "bip- nå må ud ringe pusilus" når jeg nesten har sovnet.

Min mor gjør også det!! Kanskje de har en slags innebygget mor-radar, men da må den jo være defekt hvis de ringer akkurat når vi skal sove! Eller, for min del er det sikkert fordi radaren skjønner at da er det absolutt størst sjanse for at jeg er tilgjengelig for samtale...!

Jeg bekymrer meg heller ikke for fødselen, og godt er det! Vi får snart nok funnet ut hvordan det er å føde ;)

Hvordan gikk det på omvisning på sykehuset? Jeg syntes det var allright å se, og ikke minst vite hvor vi skal gå når vi er der for å føde. Ble ikke skremt, men syntes ikke den fødesenga så så veldig behagelig og hyggelig ut akkurat :fnise:

Hørtes ut som en herlig fotbehandling du skal på! Jeg har også bestilt meg faktisk, skal til uka. Digg å kunne skjemme seg bort litt den siste tiden :jepp:

Det var greit å se fødeavdeling og barselshotell ja! Dessverre har jeg verdens mest sjarmerende men surrete jordmor, så omvisningen startet med hotellet og sluttet med mottaksområdet! Så er i grunnen like klok! Men fint å få se de faktiske rommene, og så noen nydelige små nyfødte som hjalp veldig på motivasjonen! :rodmer: For min del (i og med bekkenløsning) ser jeg absolutt mørkest på den mottaksundersøkelsen. Benken man skal ligge på så like behagelig ut som et spisebord, og jordmor sa at når man skal ha den CTG-undersøkelsen så må man ligge der på siden i en halvtime. Jeg har ikke kunnet ligge på siden lengere enn 3 minutter i min fantastisk myke seng siden før påske, og kombinert med rier og nervøsitet så er jeg sikker på at det blir en utfordring å holde humøret oppe... :sjenert: Er også spent på om jeg kommer til å oppdage at det er rier jeg har (når det først starter) og ikke vonde kynnere, for alt jeg finner av info sier bare at "det merker du"! Hvordan da?? Hadde noen kynnere i natt som var såpass at jeg våknet av dem, med stikking rett under ribbeina, men hvordan kan jeg vite at det ikke er rier? I og med at det ikke har skjedd noe mer, regner jeg med at det bare var kynnere, men... Håper min fødsel starter med et kjempeplask når vannet går, så er det INGEN tvil! :fnise:

Kontroll hos jordmor i dag, så avslutningskonsert på kulturskolen med storetass i kveld. Bare avslapping er planlagt i helga (i alle fall for meg som ikke kan rive noe golv på badet!). Spabehandlingen er utsatt til neste lørdag, pga logistiske problemer i forbindelse med venninnes lillegutt. Håper min lille ikke kommer før tidligst neste lørdag kveld, for den fotbehandlingen har jeg VELDIG lyst på! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et par ting som kanskje dere kloke hoder har noen tanker om...

Vi har nesten bestemt navn, men jeg har fullstendig falt for ett for mange år siden som jeg liksom ikke klarer å slippe enda. Dessverre var jeg så "lur" å kalle katten min for dette (fordi det er et veldig fint navn, og en veldig fin katt!), så om jeg nå skal bruke det på en liten gutt så blir det kanskje litt......rart...? Det er da ikke et vanlig kattenavn, men et ganske vanlig, litt gammeldags guttenavn.

Og, jeg veide meg i dag (jordmor kommer til å gratulere meg for at jeg husket å gjøre det før timen i dag!), og ser at jeg ikke har gått opp noe mer. Snarere gått ned ca 0,5kg. Er det vanlig da?? Trodde jeg skulle gå opp i alle fall 15kg til sammen, men nå, med 12 dager igjen har jeg bare gått opp 10...

Hmm.. alt man skal tenke på når man har tid til å sette seg ned! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner faktisk en som har oppkalt babyen etter katten sin :Nikke:

Har du bare gått opp 10 kg? Det er jo veldig bra da :) Jeg gikk opp over 20! Men de er heldigvis borte igjen ;)

Vil tro du merker når riene er i gang, var i allefall ingen tvil her i gården :) Overhode ikke behagelig å ligge til ctg måling på den benken når man har rier! Jeg klarte ikke ligge der lenge.... :sjenert:

>Spennende dager du har i møte nå :strix>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fint dere kan kalle lillemakrell for det samme som katten så lenge det er et vanlig guttenavn som du sier :jepp: De fleste vil jo sikkert uansett ikke assossiere navnet med katten din ;)

Herlig å ikke gå opp mer enn 10kg! Regner med at vekta forsvinner noenlunde raskt også da, spesielt hvis man ammer. Så får vi håpe at det ikke kryper på 5 kg de neste ukene :gjeiper: Uansett er det jo innen for normalen/anbefalingene.

Gikk det fint på kontroll i dag? Neste kontroll er vel på termindagen cirka? Men vi håper at babyene våre har funnet veien ut innen den tid :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tanker, damer! Da er kattens navn offisielt på forhandlingsbordet igjen! :) Nei, jeg er nok ikke typen til å kalle lille for Lurven eller Miss - heller typen til å kalle katten for Roger eller Per! (Ikke at navnet er et av disse!) :fnise:

Kontrollen gikk fint, alt var plutselig så normalt i dag! Blodprosenten var fin igjen, så jeg trenger ikke ta jern mer, blodtrykket var ikkr for høyt lenger, og SF-målet fulgte kurven sin som det skulle. Fin hjertelyd, ca 140. Satt opp til ny time neste freag, 5 dager før termin, men jordmor var ikke sikker på om jeg kom til å trenge den timen.. :) Hun tipper forøvrig 22.juni! ;)

Er veldig fornøyd med å ha gått opp bare 10kg - hadde fryktet det verste! Jeg er ikke typen som har lett for å kvitte meg med overflødige kilo, så å gå opp 30kg hadde vært krise for meg! Selv om mesteparten hadde forsvunnet fort igjen, hadde det nok blitt igjen noen gjenstridige kilo... håper å slippe det nå! :) Fant også ut grunnen til at jeg har gått ned - jeg har ikke så mye vann i kroppen lenger! Akupunktør satte noen nåler mot hevelser, og siden det har det ikke vært noe problem. Så kanskje det var det som gjorde det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste fødselsdato (UL-termin 20.juni):

Lucky: 16.juni

Pusilus: 19.juni

Selma: 20.juni

Haley: 22.juni

Jordmor: 22.juni

Dreia: 24.juni

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 39!!! :hoppe:

Mulige tegn på modning/fødsel:

- veldig vonde kynnere, særlig om natta

- menssmerter i nedre del av magen

- stikking nederst i magen

- litt kvalm, særlig om morgenen og kvelden

- lille er aktiv men på en roligere måte med større bevegelser

- hodet ER festet!!

Lei av å vente og er på intens symptomjakt. Menes at det kanskje avr litt rosa på papiret i dag tidlig, men kan være at fargesynet mitt ikke er i vater før frokost! :fnise:

Vi hadde tenkt oss på stranda i dag, men så er det plutselig overskyet. Så da spørs det om vi tar en tur på lekeland eller noe i stedet! Gjør ikke noe for tassene det nei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 uker! :strix:

Godt å høre at det er flere som er på symptomjakt! Nesten som før vi fikk to streker på testen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 uker! :strix:

Godt å høre at det er flere som er på symptomjakt! Nesten som før vi fikk to streker på testen! :ler:

Hehe... det minner om jakten på to streker ja, bortsett fra at denne gangen VET vi at det blir noe, vi vet bare ikke akkurat når!! Og det er litt vanskelig å håndtere for en kontrollfrik som meg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...