Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Jeg tipper 22. juni :jepp:

Så kjekt det blir å se igjen lillemakrell på UL! Spennende å få vite hvor stor de estimerer han til å være. JM mente her at frøkna kanskje ble litt over gjennomsnittet ut ifra SF-mål, men det er jo bare synsing, så jeg belager meg heller på en litt stor baby og blir gledelig overrasket om hun er under 4kg :fnise:

Regner med at lille er ganske stor også, til tross for lave SF-mål. Som du sier, det kommer jo an på hvordan de ligger og sånn, så det er jo nesten som å gjette! :jepp: Blir kjempestas å se han igjen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdig på UL, alt normalt! Han ligger visst midt på kurven, og har normal hjerterytme. Lå en halvtimes tid på registrering av bevegelse og hjerteaktivitet. Det var midt i formiddagsluren hans, men et par glass isvann vekte han, stakkars! Så ikke noe skikkelig bilde på UL, men hodet er visst 96mm i diameter... Nå blir det klargjøring av stellebord og barnerom, og mannen skal rive mer på badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødselsdato (UL-termin 20.juni):

Haley: 22.juni

Pusilus: 19.juni

Så bra at du tipper før termin! :fnise: Her er det litt dårlig form i dag, litt kvalm og en del "aktivitet" nedover i bekkenet. Stikke og strekke. En del mensmurringer og kynnere. Jeg sov faktisk hele natta, men våknet opp trøtt som en strømpe. Skal til legen i dag og fjerne en føflekk som kan bli irriterende etter fødsel, også må jeg levere tassene på helgebesøk, og pakke for dem først, så soving det får vi ta senere...

Nå ser det ut til at det blir ny bil på oss - skikkelig familiebil for storfamilien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å få på plass status her også - kopierte fra Pusilus jeg! :)

Termin: 20.juni

På vei: 37+5 uker

Igjen til termin: 19 dager!!

Kjønn: Gutt

Utålmodig: Ja!!!!

Aktivitet innenifra: Massevis, særlig om kvelden når mor skal sove..

Bestemt navn: Har to alternativer, men må se hvem han er når han kommer ut! :)

Vektøkning: ca 10kg

Vann i kroppen: Litt i legger/føtter og i fingrene. Ikke veldig plagsomt, og hjalp godt med akupunktur!

Utstyr: Har alt unntatt babycall. Den bestilles i neste uke. Ny bil hentes i morgen tidlig! :)

Strekkmerker: Noen nederst på magen og et stygt arr etter navlepiercing..

Om fødselen: Tenker ikke så mye på det, tar det som det kommer! Har lest Fødeboken og hatt gjennomgang med jordmor. Vanskelig å forestille seg!

Plager: Bekkenløsning, vært sykmeldt pga dette hele siste trimester. Ellers trøtt og halsbrann, men bekkenløsning er mye verre!

Oppegående: Bra form til å være så nær slutten, synes jeg! :)

Sulten : Veldig!! Må ha mat ofte, men klarer ikke å spise så mye

Matkikk: En kort periode med isbiter, men det gikk over da jeg frøs fast leppa mi! :fnise:

Kynnere: Ja, har hatt siden ca uke 18, men ikke ubehagelig før denne uka!

Tungt: Nå siste tre ukene har jeg kjent at det blir tyngre. Glad jeg hadde en del muskler fra før...

Høygravid: Godt og vel!

Neste kontroll: 8.juni

Sykehusbagen: Ferdigpakket til lille, nesten ferdig til meg.

Hodet ned: Ja

Hodet festet: Det var ikke det på forrige kontroll, men lurer på om det er det nå....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Blir alene-helg på meg! Mannen reiser avgårde i kveld for å hente bil og er ikke tilbake før i morgen kveld. Hadde jo tenkt å være med (hadde gjort seg med en hotellweekend) men kom på i siste liten at jeg ikke kan fly når jeg er så gravid.. Tassene reiser snart på overnatting, så da blir je og vofsen og pusene hjemme alene! Tror jeg skal innom en kiosk og kjøpe skikkelig smågodt! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal den fra Selma ;)

Det høres litt godt ut med en alenehelg :Nikke: Her blir det full leilighet, 4 voksne menneske på 54 kvadrat i kaldt og dårlig vær :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal den fra Selma ;)

Det høres litt godt ut med en alenehelg :Nikke: Her blir det full leilighet, 4 voksne menneske på 54 kvadrat i kaldt og dårlig vær :sjenert:

Hehe... plutselig hørtes alenehelg ganske forlokkende ut! :fnise: Blir koselig å være bare meg og dyra også - det er jo tross alt siste gang på årevis! Og lille er i aller høyeste grad også tilstede, innabords! :) Så vi skal kose oss med smågodt og detektimen! Og kanskje lese en bok, strikke litt, skru stellebord (ikke kommet så langt enda nei...) og sove lenge i morgen tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin gravidstatus Mayami! Du er jo så nærme nå! 19 dager til termin :strix: Og så bra at alt var fint på UL. Fint å ligge midt på gjennomsnittet :jepp:

Kos deg med alenehelg, det kan være digg å bare tenke på seg selv innimellom også. Selv om minien kanskje tar litt av oppmerksomheten ;)

Jeg tipper 20.juni! Noen babyer kommer jo på termindagen også :)

Her har det også blitt stygt arr etter piercing i navlen :kjefte: Spent på hvordan det blir seende ut etter fødsel :fnise: Stakkars lille navvel..

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma: 20.juni

Smågodt og varm baguette innkjøpt, klar for kose-seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 16.juni :Nikke:

Lillegutt ble født med lange negler og klorte seg veldig de første dagene :( Så ta med en neglfil! På sykehuset hadde de ikke det....

Deilig med alenetid da, trengs innimellom det :Nikke:

Stygt arr etter navlepiercing ja...velkommen :fnise: Mannen min mente jeg burde ta bilde av det og henge det opp der de tar piercing til skrekk og advarsel! haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma: 20.juni

Lucky: 16.juni

Det var godt med litt alenetid ja, men jammen godt da mannen kom hjem i går kveld også! :) Det var ingen som sa til meg at navlepiercingen kom til å bli så stygg, så et bilde hadde gjort seg - til skrekk og advarsel! Lite fristende å ta magebilder som skal forstørres og henges på stueveggen, i alle fall! :fnise: Neglefil er notert - og pakkes om litt! Takk for tips! :jepp:

________

I dag er det bare regn, og mannen er ute og støvsuger den nyinnkjøpte, digre bilen. Jeg skal (igjen...) skru stellebord (rart at jeg aldri kommer i gang med det!!) og strikke mer til min hjemme-komponerte uro. Synes ikke de plast-greiene med lys og musikk er så veldig fine (selv om alle sier at det er noe man bare MÅ ha), så kommer til å plukke inn en passende kvist/grein og knyte på diverse strikkede humler, blomster og blad i stedet. Så får jeg heller spille pedagogisk riktig Mozart-musikk selv! Nå skal jeg bestille babymonitor før jeg strikker et blad til! :)

Ha en fin søndag - og før jeg glemmer det: :hoppe: for 38 uker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 uker og enda et skritt nærmere! :duskedame:

Uroen din høres kjempefin ut! Skulle ønske jeg var så flink til å strikke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med å montere stellebord!! :hoppe: :hoppe: Det tok en stund, og de skruene var skikkelig harde, så nå er vi slitne både jeg og lille... Men det ble fint, og mannen synes det plutselig ble veldig virkelig at det skal ligge en liten hylende klump der om ikke så lenge! :rodmer: Har fått puttet inn en del av det nødvendige utstyret også, som håndklær og vaskekluter, så får vi se hva mer som trengs! :)

Nå er det snart Miss Marple på tv, og jeg tror jammen det ble igjen litt potetgull etter lørdagskvelden! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten så jeg greide å lure meg selv til å tro at det var noe på gang i går kveld. Hadde en periode (ca en time) med hyppige, vonde kynnere, og skikkelig stikking nedover i bekkenet. Lille var helt rabiat inni der og ville tydeligvis ut!! Men så ga det seg litt når jeg la meg. Lille sovnet, men båknet igjen da mannen klappet på magen min. Sovnet ikke skikkelig igjen, kjentes det ut som, for jeg har vært oppe store deler av natta... Ikke særlig stas å måtte stå opp med minstetassen halv sju for å klemme i han frokost før tidlig avgang til barnehagen da! Monstermor!!

Nå: akupunktur, så avlevere for hard madrass til Bohus-mann og motta ny, så vente på snekker som skal vandre tvers gjennom soverommet vårt resten av dagen med plater til gangen. Slappe av?? Nei, kanskje i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å gjøre klart før mini kommer :) men er jo litt kjekt med ting å gjøre også, så går tiden forhåpentligvis enda fortere! Snart er han jo her :)

38 uker!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt på aku i dag. Hun satte nåler i korsrygg (modningsnåler som ikke settes før uke 38 pga at de er ganske så fødselsfremmende), og da måtte jeg ligge på siden. Ubehagelig men ikke sånn bekken-vondt. Etter en stund fikk jeg masse kynnere og press i bekkenet, så nålene virket godt. Er i alle fall helt mørbanket i ryggen nå. Sov i tillegg dårlig i natt, så har heldigvis fått tatt meg en lur nå. Tror ikke jeg skal belage meg på å gjøre så mye mer i dag.

I morgen er barnehagen stengt (planlegging, ikke streik), så da skal minstetass og jeg til frisøren og klippe av han noen krøller. Førskoledager på onsdag og torsdag, greit å ikke se ut som et lykketroll! :) Nå er han og mannen på skolesekk-shopping, og storetass kjører fjernstyrt bil i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: 38 veker allerede, jo! :strix:

Eg trur egentlig at lille makrell kjem litt før tida, men er vel programforplikta til å tippa pjokkens bursdag - 24. juni. Men eg håper for din feil at eg tar feil og at barseltida allerede har begynt då. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...