Mayami Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #1561 Del Skrevet 24. mai 2012 Da var jordmortime unnagjort, og hun har sendt henvisning til UL pga at SF-målet faktisk var mindre enn sist. Understreket at hun ikke er bekymret for noe, i og med at han er så aktiv og har så fin hjerterytme, men at det er greit å sjekke likevel. Så da får jeg se han igjen! Innom frisøren på turen hjem, og ble litt kortere i håret. Kunne alltid tenkt meg større forandring men feiger ut når det kommer til stykket. Så da blir det maken til slik at har vært de siste 10 årene!! Må bli modigere i framtiden... Nå er det bare å finne fram shortsen og komme seg ut, for her er det :sol: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 24. mai 2012 #1562 Del Skrevet 24. mai 2012 Godt det ikke bare er jeg som blir feig hos frisøren Jeg skal klippe meg etterpå, men blir nok bare å stusse tuppene her også Pysjer er absolutt greit å ha litt av, lillegutt får ren pysj hver kveld, for som oftest har han gulpet litt på den i løpet av natten eller morgenen... Lillegutt var 52cm når han ble født, så passet aldri str 50 han, hadde med en pysj i 50 på sykehuset, og den var litt knapp... Men hvis den hadde vært uten bein, så hadde den nok passet bedre Så godt jordmoren passer på og at du ble sendt til ny ul da, greit å sjekke opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #1563 Del Skrevet 24. mai 2012 Kjøpte en pysj i 50 uten "poter", og den var i ganske tynn bomull, så regner med at den gjør nytten ei natt eller to i alle fall! Men i og med at han har sp lange bein, og at både jeg og mannen var over 50 begge to, så er det sikkert lurere med større innkjøp i 56! Har mange i den str... Jordmor ringte akkurat for jeg må inn med en ny urinprøve i morgen. Hun ville visst sende den til dyrking, i tilfelle sykehuset var interessert i det! Så da blur det tidlig oppstart på meg i morgen også... Hadde tenkt å sove litt nå, hadde faktisk sovnet, men så kom det en elektriker. Må være mannen som har avtalt, for jeg aner ikke hva det er han skal gjøre. Og mannen svarer ikke på telefon, som vanlig... Elektrikeren kikket litt rundt, og fant til slutt noe som kunne ordnes, så får vi håpe mannen snart innfonner seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. mai 2012 #1564 Del Skrevet 24. mai 2012 Det var akkurat det som skjedde med meg på forrige jordmortime Og her er alt fint, når skal du på ul da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #1565 Del Skrevet 24. mai 2012 Hun sa at det var normalt at det flatet ut litt på slutten, men hun henviste til UL for at jeg ikke skulle bekymre meg! Vet ikke når det blir enda, får vel brev fra sykehuset i neste uke. Bruker ikke å ta lang tid der, god kapasitet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. mai 2012 #1566 Del Skrevet 24. mai 2012 Min ringte nedover på sykehuset og jeg fikk time med en gang jeg kom frem dit, vi skulle jo reise på tur den dagen og hun ville jeg skulle ha en fin tur uten bekymringer Gode jordmoren min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 24. mai 2012 #1567 Del Skrevet 24. mai 2012 Har flatet litt ut her også siden forrige måling gjort av JM. JM sine mål ligger litt over legen sin, men stoler mest på JM for hun har mye mer erfaring enn legen. Er fryktelig spent på hvor lang frøkna blir. Mannen var 52 og det samme var jeg, men jeg kom 3 uker over tiden, så jeg hadde nok ikke vært så lang om jeg kom til termin. Kanskje har vi kjøpt for mye tøy i str. 50? Har heldigvis mer i 56 da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #1568 Del Skrevet 25. mai 2012 Min ringte nedover på sykehuset og jeg fikk time med en gang jeg kom frem dit, vi skulle jo reise på tur den dagen og hun ville jeg skulle ha en fin tur uten bekymringer Gode jordmoren min. Det var jo veldig koselig av henne! Vi skal jo bare være hjemme, og jeg tror hun skjønte at jeg ikke bekymrer meg så veldig, så hun sendte bare vanlig henvisning... Er fryktelig spent på hvor lang frøkna blir. Mannen var 52 og det samme var jeg, men jeg kom 3 uker over tiden, så jeg hadde nok ikke vært så lang om jeg kom til termin. Kanskje har vi kjøpt for mye tøy i str. 50? Har heldigvis mer i 56 da Ikke greit å si hvor mye av hver størrelse man skal kjøpe før man vet hvor store de er - men butikkene er jo oppe etter fødsel også! Blir han veldig lang, får vi heller satse på "kne-pysj" hvos det blir krise! ____ Må tilbake til helsestasjonen men ny urinprøve i dag, og må samtidig innom apoteket og kjøpe nytt prøveglass. Typisk at jeg droppet det i går og tenkte at jeg trenger ikke det før neste uke. Så ringer JM da jeg har kommet meg hjem og sier at jeg må komme med ny.... så nå kan jeg ikke gå på do før om to timer!! Jaja... får legge meg nedpå og tenke på noe annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. mai 2012 Forfatter #1569 Del Skrevet 26. mai 2012 For en fantastisk dag i sola!! Sol, grill, vennebesøk, barn, veranda og sjø - kan det bli bedre? Nå er vi slitne og trøtte alle mann, det ble altfor sent for tassene sin lørdagsgodt (selv om de har fått både is og saft og kake i dag) så kombinert med for sen leggetid, ble det litt hyling på slutten. De får litt søndagsgodt i morgen kveld i stedet, vil ikke påstå at det er synd på dem! Sliten i bekken og rygg etter harde hagemøbler, godt å slenge seg ned på sofaen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #1570 Del Skrevet 27. mai 2012 37 uker!!! Wooohoooo!! For min del kunne han godt bli født i dag, føler at jeg er ferdig med å være gravid nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 28. mai 2012 #1571 Del Skrevet 28. mai 2012 Gratulerer med 37 uker! Nå går det fort! Blir allright å få hilse på lillemann en gang til før fødsel da Har du noe følelse på om du kommer til å gå over termin eller føde før? Jeg håper på å føde ca rundt termin, men regner vel med å gå en del over... Er vel vanlig for førstegangsfødende det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #1572 Del Skrevet 28. mai 2012 Har en følelse av at han kommer litt før termin, men aner ikke hvorfor! Flere av mine venninner fikk første ca 3 uker før termin, og leste at ca 30% av førstegangs føder før termin. Blir veldig spennende ja! Og har fått det for meg at jeg må pakke bagen ferdig i dag (litt upraktisk, i og med at jeg må kjøpe flere truser og butikken er stengt i dag...), og i går strikket jeg en lue til han fordi vi ikke hadde noen i str nyfødt. Skal også klippe til madrasser i dag, og pakke de siste av hans ting i stellebagen (teppe, bamse, etc). Her har minstetass fått vannkopper, og mannen har gitt meg streng beskjed om å holde meg unna. Mener å huske at jeg har hatt det før, men liker ikke tanken på å risikere noe når makrellen endelig har kommet så langt og er frisk og fin. Vi vet ikke om storetass har hatt vannkopper, så han holder seg også unna. Han skal heldigvis på skolen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. mai 2012 #1573 Del Skrevet 28. mai 2012 God bedring til minstetassen, håper han ikke blir så hardt angrepet. Pakke sykehusbaggen ja Jeg har faktisk begynt å legge til sides litt, men den er langt fra ferdigpakket Jeg må nok kjøpe meg noen bukser og singletter ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #1574 Del Skrevet 28. mai 2012 Singletter hadde jeg helt glemt!! Det må jeg også kjøpe... Jaja, finner vel alltids noe å kle på meg! Minstetass er ganske hardt angrepet, ser ikke særlig delikat ut, kan du si.. men han er i alle fall feberfri og i full fres, så det går nok fint! Blir slitsomt å holde han hjemme fra barnehagen i en hel uke - kommer til å gå på veggen alle mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 28. mai 2012 #1575 Del Skrevet 28. mai 2012 Tror det er like vanlig å føde før tiden som etter Har også flere venninner som fødte tre uker før, så var klar for det jeg også, men ble ikke sånn her...men 6 dager før, så skal ikke klage på det heller Greit å ha ting ganske pakket ferdig nå da, vet jo aldri når det skjer Spennende! Hold deg unna vannkopper ja! God bedring til minstetass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 29. mai 2012 Forfatter #1576 Del Skrevet 29. mai 2012 Var på shopping etter aku i dag og handlet inn det siste (??) som trengs for min del til sykehusbagen. Nå ser lista slik ut: - 3 singleter med spaghettistropper - 3 joggebukser (en som er 3/4 lang - det er jo sommer) - Masse truser - 3 amme-BHer - Stor genser - 1 ammetopp (bør sikker ha flere??) - Tykke kose-sokker - Sandaler - Engangs ammeinnlegg (burde jeg ha noen i ull/bambus også??) - Toalettsaker (tar vel også med egne nattbind tenker jeg - er ganske kresen på sånt!) - Kamera med lader - Lader til mobil (og musikk på mobil) - Bok (som om jeg får tid til å lese!!) - En pakke med kjeks eller noe annet knask Er det noe jeg har glemt??! Kommer liksom ikke på noe mer... Lille sin bag er pakket ferdig forlengst, den siste lua ble puttet nedi i går! Må man ha med bleier, eller får vi det på sykehuset? Tar med de vi har fått i sånne gratispakker - vil prøve forskjellige typer før vi bestemmer oss for ett merke! ---- Lille har hatt helt vill døgnrytme i det siste. I går var han stille på ettermiddagen og kvelden, men da jeg la meg startet han showet. Holdt det gående til kl 3 i natt (da var han ia lle fall rolig lenge nok til at jeg sovnet), og begynte på igjen ca 06:30. Mannen la hånda på magen min i går kveld og kjente all aktiviteten inni der, med kommentaren "Får du sove når det er slik da??". NEI, DET FÅR JEG IKKE!!! DET ER DERFOR JEG ER SÅ BLID OG HYGGELIG OG OPPLAGT OG FULL AV ENERGI PÅ DAGTID, FORDI JEG IKKE SOVER OM NATTEN!!! Stakkars, mente nok bare å vise sympati, men fikk en dose hormonella tilbake! Jaja, han taklet det fint! Nå skal jeg jobbe litt, siste dag med sykmelding i dag, første dag i permisjon i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #1577 Del Skrevet 30. mai 2012 Første dag offisielt i permisjon!! Fått time til UL i morgen kl 12.30, så da blir det et (forhåpentligvis) gledelig gjensyn med lille! Har ikke sett han på nesten 20 uker, så dette blir bra! Blir godt å få klarhet i hvor stor han er og hvordan han ligger også.. aktiviteten er det ikke noe å si på hvertfall! Det er vel på tide å lage en liten tippeliste på fødselsdato her også snart! Noen som har noen "hot tips"? UL-termin er 20.juni! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #1578 Del Skrevet 30. mai 2012 Tippeliste fødselsdato (UL-termin 20.juni): Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 30. mai 2012 #1579 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg tipper 22. juni Så kjekt det blir å se igjen lillemakrell på UL! Spennende å få vite hvor stor de estimerer han til å være. JM mente her at frøkna kanskje ble litt over gjennomsnittet ut ifra SF-mål, men det er jo bare synsing, så jeg belager meg heller på en litt stor baby og blir gledelig overrasket om hun er under 4kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #1580 Del Skrevet 30. mai 2012 Tippeliste fødselsdato (UL-termin 20.juni): Haley: 22.juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå