Mayami Skrevet 23. april 2012 Forfatter #1482 Skrevet 23. april 2012 Isbiter, det må jeg lage. Kanskje jeg skal lage lime-isbiter Ble inspirert av deg i går kveld, men da jeg skulle ha i limedråper oppdaget jeg at den hadde gått ut på dato. For over to år siden... kanskje på tide å rydde i kjøleskapet?! *************** Nå er tassene klare for avgang til skolle og barnehage, men mannen hadde ikke oppdaget at det var ledig på badet. Panikkdusjing! Jeg kan heldigvis krype tilbake i senga og ikke stå opp mer enda! My work here is done..... Fikk forresten fryktelig lyst til å reise til syden i går, men det er jo en stund til vi kan gjøre det da... Lurer på om det er litt bekymribg for framtiden som melder seg - får jo lyst på masse ting jeg ikke kan gjøre, og som jeg ikke har hatt spesielt lyst til før nå! Merkelig...
Pasjonsblomst Skrevet 23. april 2012 #1483 Skrevet 23. april 2012 Fremtida ligger jo dere ute i "hele evigheten".. det blir vel fort nok tid til å ta en liten sydentur! Men skjønner tankegangen din.. har hatt veldig lyst til f.eks London osv nå i senere tid av graviditeten. Føler meg eventyrlysten opp i all "etableringen"
Selma_ Skrevet 23. april 2012 #1484 Skrevet 23. april 2012 Eventyrlysten er her også! Får så lyst til å bestille turer hit og dit, dra på konserter og i det hele tatt! Men så vet jeg innerst inne at jeg ikke orker det nå, og at det er dumt å planlegge slikt før vi vet hvordan det blir med en liten i hus Grattis med 32 uker!
Mayami Skrevet 24. april 2012 Forfatter #1485 Skrevet 24. april 2012 Svangerskapets tyngste dag så langt, i alle fall som jeg kan huske. Minimalt med søvn pga bekken (kan ikke ligge på siden, og når jeg ligger på ryggen får jeg ikke puste skikkelig). Tidlig opp for å ha med mistetass til sjekk på sykehuset i 2 timer, så hjem og prøve å jobbe litt med mistetass hengende rundt føttene med konstant mas om hva som helst, så til BUP med mannen og minstetass, så hente storetass fra spilletime, så lage middag og nå dusjing og legging x2 og leksegjøring med storetass før mannen kommer hjem fra jobb.. Alt utført i tåkete og uklar tilstand... Akkurat i dag lurer jeg på om det ikke hadde vært en god ide å reist hjem til foreldrene mine en tur så jeg fikk slappe av. Får kanskje lufte det med mannen i kveld - men da spørs det om hverdagen slutter å gå opp her i huset! Torsdag skal minstetass til tannlegen og i morgen skal storetass på tilsyn med barnevernet samtidig som mannen skal på møte med jobben.
pusilus Skrevet 24. april 2012 #1486 Skrevet 24. april 2012 :klemmeer: Håper morgendagen blir bedre. Eventyrlysten har aldri vært fraværende her, jeg har alltid lyst på nye reiser
Mayami Skrevet 25. april 2012 Forfatter #1487 Skrevet 25. april 2012 Fysio i dag, og hallo for en påkjenning! Var i grei form da jeg stod opp, sov veldig godt i natt! Fysioterapeuten strakk og dro og trykte, på forskjellige punkter, og enkelte stedet var det grusomt vondt!!! Det sa hun var bra, for da kunne hun finne ut hva som må til... Vet ikke helt om "bra" er et ord jeg ville brukt, men... Ble i alle fall helt utslått da jeg kom hjem og har egentlig bare slappet av resten av dagen. Håper det blir bedre etter hvert - har troen! Bare to dager igjen til helg - da skal tassene bort på besøk, og vi får besøk av svigers, svigerinne og lille nevø! Blir kjempekoselig!
Mayami Skrevet 27. april 2012 Forfatter #1488 Skrevet 27. april 2012 Nå har jeg bestilt velkomstpakke fra Goboken jeg også! Håper jeg greier å huske noe fra svangerskapet da... Må nok bla meg litt bakover i denne dagboka - hva skulle man gjort uten KG?! Endelig fredag!! I dag er det jordmortime, skal hente mannen på jobben så han får være med. Jeg stoler ikke på min egen hukommelse for tiden, så greit at han er med når det er viktig info ute og går! Skal visst snakke om fødsel og greier i dag.. Litt rart å ta det om amming før det om fødsel?! Jaja... Blir vel utlært til slutt! Ellers er det faktisk regn her i dag, så jeg skal rydde litt og vaske litt og re opp senger til svigersbesøk. Og pakke baggene til tassene. Og kanskje prøve å få jobbet litt til slutt! Må jo gjøre mine 20% en gang jeg også...
Selma_ Skrevet 27. april 2012 #1489 Skrevet 27. april 2012 Jeg har også lyst til å bestille velkomstpakke fra Goboken, men er så redd for å melde meg på sånne ting, og så få masse pakker senere som jeg må betale for..? Hvordan funker det der? Har veldig lyst på en sånn bok å fylle ut ting om svangerskapet og den første tiden til vesla. Har også sett på Da jeg var liten, det er vel litt samme greia vil jeg tro.. Hadde egentlig store planer om å lage et fint scrappealbum, men merker at lysten ikke helt er der.. Så for å sikre at hun får et album i det hele tatt, tror jeg en sånn halvferdig bok er bedre Lykke til på jordmortime! Rart at det er tid for å snakke om fødsel allerede, men også deilig å tenke på at det nærmer seg
Pasjonsblomst Skrevet 27. april 2012 #1490 Skrevet 27. april 2012 Håper alt så godt ut hos jordmor! Og GOD Helg!!!!
Mayami Skrevet 27. april 2012 Forfatter #1491 Skrevet 27. april 2012 Litt høyt blodtrykk (men så målte hun ETTER gjennomgangen av fødsel da...) og lillemakrell fortsatt på tvers. Trodde han hadde snudd seg jeg, men hadde vel tatt en helomvending igjen til ære og ergrelse for jordmor. Så da skal vi inn igjen om 2 uker for å sjekke leie igjen. Hvis han fortsatt er på tvers blir det gjensyn på ultralyd om ca 3 uker. Han er hvertfall k gang med en snuoperasjon akkurat nå kjenner jeg...! Når det gjelder Goboken stod det at det var ingen kjøpeplikt eller bndingstid, så da regner jeg med at det er bare å melde seg ut etterhvert hvis man ikke vil fortsette å avbestille! Scrappin er en kjempegod ide og jeg blir skikkelig imponert over det folk lager, men det er nok ikke for meg... Tar for mye tid og jeg har ikke tålmodighet! Ferdigutfylt er bra!
Mayami Skrevet 30. april 2012 Forfatter #1492 Skrevet 30. april 2012 Da har svigers reist igjen, kjempekoselig med besøk! Jeg må på butikken og kjøpe større silkepysj (så jeg får snudd meg om natta) og mer undertøy i rett str (les: større). Men tror ikke jeg orker å reise helt enda! Må jobbe i dag også, i finværet! Ha en fin mandag!
Haley Skrevet 30. april 2012 #1493 Skrevet 30. april 2012 Silkepysj var ikke dumt! Vi bruker ofte silkelaken o.l. når vi skal snu på pasienter med halvsidige lammelser på jobb. Men er redd det blir litt varmt med pysj. Kanskje på tide å begynne å sove med vinduet oppe igjen Ha en fin, og ikke altfor strevsom mandag!
Mayami Skrevet 30. april 2012 Forfatter #1494 Skrevet 30. april 2012 Jordmor sitt tips med silkepysj, synes det var en god ide! Hadde en fra før, men den mistet både sømmer og knapper da jeg endelig hadde kommet meg inn i den! Medium er et tilbakelagt stadie! Sover med vinduet oppe året rundt, og er generelt frossen av meg, så pysj er (heldigvis) en nødvendighet!
Mayami Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #1495 Skrevet 1. mai 2012 1. mai, fridag og finvær... og en runde til med spysjuka hos minstetass... så der røk den planen om grilling og fjære-kos! Jaja... sånn er det vel bare med barn - men det er rart de skal få det i ALLE ferier og fridager!! Så da er det bare å benke seg i sofaen med jobb og tekopp, mens mannen og storetassen lager ny vegg til nytt bad!
Mayami Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #1497 Skrevet 1. mai 2012 Fikk gjort en del jobb da, i det minste! Minstetass fortsatt smittefarlig, så han blir hjemme fra barnehagen i morgen sammen med meg. Så da må jeg avlyse fysio..... veldig dumt, håper hun har en ledig time om ikke så lenge!! Minstetass skal også en tur på sykehuset for sjekk/blodprøver i morgen, så dagen går vel likevel. Kjenner godt at magen har blitt mye tyngre de siste dagene - siden helga tenker jeg. Slitsomt å gå trapper (og vi har hus med tre etasjer!!) og sitte for lenge. Vondt å gå/stå også, så jeg er stort sett ganske sur og utilpass! Lillemakrell var veldig stille og rolig i helga, nesten så jeg ble litt bekymret, men han tar det igjen nå. Startet showet med en gang svigers reiste på mandag, og holder det gående store deler av døgnet. Trodde det var for trangt for de store krumspringene, men han har tydeligvis funnet seg et tomrom! Hele magen danser - jeg blir overrasket hvis magen noen gang går tilbae til å bli normal-formet! Nå skal jeg finne dyna til vogna og ha på dynetrekk - inspirert av Haley!
Haley Skrevet 1. mai 2012 #1498 Skrevet 1. mai 2012 Her har også frøkna tatt skikkelig av i dag Spent på om legen kan bekrefe at hun fremdeles ligger med hodet ned og ryggen mot min venstre side. Foten (antar jeg) kjennes ihvertfall godt mot høyre side. Hurra for forberedelser til de små som snaaaart kommer! God bedring til minstetass!
Lucky? Skrevet 2. mai 2012 #1499 Skrevet 2. mai 2012 Herlig med en aktiv lillemarkell Lillegutt lå også på tvers veldig lenge, men snudde seg i tide i allefall Håper lillemakrell har planer om det samme Ha en deilig dag!
Mayami Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #1500 Skrevet 2. mai 2012 Herlig med en aktiv lillemarkell Lillegutt lå også på tvers veldig lenge, men snudde seg i tide i allefall Håper lillemakrell har planer om det samme Ha en deilig dag! Når snudde han seg da? Skal til ekstra sjekk hos jordmor neste fredag for å sjekke, og hvis han ikke ligger rett vei da blir vi henvist til UL. Har ikke lyst på en tvungen snuoperasjon - de ser jo ikke hva de driver på med! Tenk om noe går galt!! Minstetass en fortsatt syk, så rolig dag i sofakroken igjen i dag. Innser at jeg holder på å drukne i jobb, til tross for at jeg bare skal jobbe 20%... skjønner ikke hvordan jeg skal bli ferdig før 31.mai!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå