Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Heldiggriser! Jeg tok det opp i går kveld, så da greide vi faktisk å snakke saklig om det! Og endte opp med ett som vi faktisk liker godt begge to! Så gjenstår det å se hvor mange ganger han endrer mening før vi er nødt til å bestemme oss da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra! :tommel:

Ja, det er bra! Blir så irritert når mannen er sånn umoden! :fnise:

Nå de siste par dager har bekkenet begynt å slå seg skikkelig vrang... Vet ikke hva som er grunnen, for jeg passer meg hele tiden synes jeg! Uansett, venstrebeinet er nærmest ubrukelig, og når jeg tar et for langt skritt eller snur meg om natta kjennes det ut som om overkropp og underkropp skiller lag! AUU!!!! Må si det til jordmor neste fredag, kanskje få henvisning til fysio... Ellers har det plutselig blitt en del utflod igjen, og det er det en stund siden jeg har hatt. Ingen farge eller lukt, så regner med at det er normalt...?! Makrellen spreller som før og virker glad og fornøyd, så da er alt greit! :) Rart å tenke på at han teoretisk sett kan reddes dersom han blir født nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars venstrebeinet! Flinke kroppen din som forbereder seg så godt til fødselen.. ;)

Har hatt masse utfold hele svangerskapet, ser iallfall på det som normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får henvisning til fysio neste gang du er hos jordmor :) Like greit å komme i gang så fort som mulig med det, for det blir sjeldent bedre når det kommer mer tyngde og hormoner som mykner opp :(

Godt lille makrell er en aktiv liten tass, veldig betryggende å kjenne aktivitet :hjerte: Utfloden her varierer også veldig, så så lenge det ikke er farge eller lukt, så er det nok ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars venstrebeinet! Flinke kroppen din som forbereder seg så godt til fødselen.. ;)

Har hatt masse utfold hele svangerskapet, ser iallfall på det som normalt..

Ja, det er bra kroppen forbereder seg, men det er jo i veldig god tid da! Hadde kanskje holdt å begynne å forberede seg en ukes tid før?! :fnise:

Håper du får henvisning til fysio neste gang du er hos jordmor :) Like greit å komme i gang så fort som mulig med det, for det blir sjeldent bedre når det kommer mer tyngde og hormoner som mykner opp :(

Godt lille makrell er en aktiv liten tass, veldig betryggende å kjenne aktivitet :hjerte: Utfloden her varierer også veldig, så så lenge det ikke er farge eller lukt, så er det nok ikke noe problem :)

Satser på at det går fint med utflod. Det er jo ikke vondt eller noen ting, og jeg tror kanskje jeg hadde kjent det mer hvis noe ikke var som det skulle! Jeg skal definitivt høre med jordmor hva hun tror angående fysio, for sånn orker jeg ikke å gå i 4 måneder til! Planlegger veldig på jobben for å slippe å gå flere turer enn nødvendig, og føler at jeg ser ut som et pakk-esel! Skulle hatt sånn kjekk rulator med kurv foran! :fnise:

Akkurat nå har jeg tatt meg en liten pause på jobben. Hører på musikk og kommuniserer med lillemakrell. Han har nok akkurat våknet, og liker musikken! Spreller litt nå og da! :rodmer: Håper det går en stund før kollega kommer inn igjen på kontoret og jeg må skru av!

I kveld skal størstetass sin klasse ha show for foreldrene, og det blir kjempestas! Det er veldig hemmelig og han vil ikke si noe av det de skal framføre! Minstetass gleder seg også, han er glad i "samlingsstund" og annen underholdning! Kommer sikkert til å synge med høyt og tydelig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med musikkstung med lille makrell :rodmer:

Ha det koselig i kveld, stas når de små skal vise frem hva de har øvd på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at dere er innom, jenter! :)

I dag har jeg vært på yoga igjen! Måtte droppe sist uke pga spysjuken, så var veldig greit å begynne på igjen nå.. Vi var bare tre der, så fikk beldig god personlig oppfølging. Trente mye bekken og ryggmuskler for min del, så er ganske gåen i kroppen nå! Fysioterapeuten som har kurset fant ut at jeg er skjev i ryggen, og hun mener det kommer av stress. Vet ikke hve mer jeg kan gjøre for å stresse ned... Kanskje mindre tid med svigers...?? :gjeiper: Må i alle fall få fart på massasjebadet igjen, det har rt ødelagt i månedsvis. Ringe elektriker i morgen... Ellers er alt på stell her. Frihelg nå, tassene skal på besøk, jeg skal en tur til en venninne med flere andre venninner på lørdag, og ellers bare slappe av. Har blitt kraftig plaget med halsbrann de siste dagene, så kjøpte Gaviscon i dag. Det er bare det at de virker så kort! Tro om den flytende er bedre enn tyggetablettene...

Nei, nå er det tid for :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaviscon smaker grusomt! Kjøpte det, men klarte bare en jeg da....lever på melk og lovehearts jeg :fnise:

'

Nyt frihelgen, herlig :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Melk og lovehearts kommer i tillegg! Så langt har det vært det eneste, men selv om Gaviscon smaker blæh, så er det nok det som virker best! Eksperimenterer med sjokolademelk, men fortsatt usikker på testresultatet der... ;)

I dag har jeg liksom kjent mer til lillemakrell, at han er der og ikke bare er en klump. Litt vanskelig å forklare, men kjennes ut som om han er mer "oppi dagen" enn han har vært før. Stnes jeg kan kjenne igjen føttene og rimpa utenpå magen! Og det er kjempekoselig!! Har gått rundt og klappet på han hele dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaviscon er nok det beste ja, men klarer rett og slett ikke konsistensen :sjenert:

Herlig at du begynner å kjenne lille makrell bedre, deilig følelse :hjerte: Her har lillegutt det trangt om dagen...rumpa langt opp i ribbeina mine og hue som stanger nedover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaviscon er nok det beste ja, men klarer rett og slett ikke konsistensen :sjenert:

Herlig at du begynner å kjenne lille makrell bedre, deilig følelse :hjerte: Her har lillegutt det trangt om dagen...rumpa langt opp i ribbeina mine og hue som stanger nedover :fnise:

Konsistensen til Gaviscon er grusom ja, ingen tvil om det! Høres ut som om lillegutten din har lyst ut - det kan ikke være noe behagelig å ligge slik med hodet ned og rumpa opp! :fnise:

Har slappet av hele dagen i sola på verandaen. Tassene har det fint på besøk, og vi skal hente dem igjen i morgen ettermiddag. Skulle egentlig på fest i dag, men fant ut at det er bedre om jeg holder meg hjemme og slapper av med kjære. Bekkenet er ikke i det hele tatt som det skal, og jeg er nok ikke særlig festlig selskap etter klokka ti i kveld. Så nå blir det torskefilet med bacon, kokte poteter og gulrotpure! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig å bare slappe av sammen med mannen innimellom også da :) Dere har jo en hektisk hverdag, så viktig å ta vare på hverandre også :)

Håper bekkenet er bedre i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempefin og avslappende helg med masse soving og litt rydding... Lillemakrell er helt klart en del av hverdagen og familien nå, og jeg lurer på om vi skulle tatt en tur på 3D UL...?? Hadde vært så stas om vi kunne fått bilder av han der han ikke har ryggen til, som han hadde på ordinær UL. Det er vel anbefalt å gjøre det før uke 30, og i og med at det er uke 25 i dag ( :duskedame: ) så er det på tide. Får se det an litt! Skal i alle fall til jordmor på fredag og sjekke status! Også gikk jeg på vekta i dag, og har gått opp nesten 3kg siden sist jordmortime - fikk en automatisk negativ følelse, men så tenkte jeg som så at lillemakrell skal jo vokse og bli stor han også! Håper å få av igjen mesteparten i løpet av sommerferien! Planer om å bli en yummy-mummy! :fnise:

Jobb igjen i morgen, men det skal være ganske så rolig. Ingen store planer! Tenk at det er under 3 mnd til jeg går ut i permisjon....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir sikkert en yummy mummy! Det er ikke noe morsomt å gå opp i vekt, med det er jo for en veldig god grunn. :Nikke: Og kiloene kommer jo i litt rykk og napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, heldigvis er det ikke like mye vektoppgang hele tiden! Ellers hadde jeg vel sett ut som en hval allerede... Har ikke vært veldig opptatt av vekt tidligere, men rett før jeg begynte på nesespray hadde jeg gått bed en del kilo og trent en stund. Litt synd å se at det går opp igjeb da, etter all den innsatsen! Men lillemakrell er jo 900g i seg selv nå (i følge barnimagen.no), og større skal han bli! :)

Ha en fin mandag alle sammen! Må en tur inn til Lucky sin dagbok nå og se om det har skjedd noe der.... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri moro å gå på den vekten nei :sjenert:

Håper snart kiloene detter av her :fnise: Satt å så på bilder fra bursdagen min i fjor i går, og da savnet jeg virkelig kroppen min! Men elsker jo magen min nå også :hjerte:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. det er jo håp for vektnedgang any day now for din del! :) Blir koselig å få "vekta" på utsiden, hylende og skrikende og stinkende! :fnise: Men jeg kommer til å savne sprellene i magen - foreløpig er det veldig trivelig! Endrer seg kanskje når lillemakrell får større muskler, mindre plass og finner ut hvor ribbeina mine er...!

(I tillegg synes jeg det er fint å kunne gå rundt omkring og se diger ut uten å føle at noen ser rart på meg!)

------------

Rolig dag på jobben i dag, har en på opplæring som tar det meste av jobben! En såkalt slave.. :fnise: H*n er flink, så det går nok bra! I kveld jobber kjære sent, så jeg har tasse-vakt. Må finne på noe til middag, men har ingen gode ideer... får se om jeg får tid til å tenke på det, eller blir det ostesmørbrød! Med salami/skinke, jarlsbergost, løk, tomat og litt salat på siden... :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid kjekt med "slaver" på jobb :jepp: , så lenge de skjønner det de lærer da ;)

Her blir det spagetti med kjøttsaus og masse tomater til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...