Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Dette...: "Unngå klorvann. Det er alltid godt med et dykk i vannet, men nå bør du holde deg unna badebasseng med klor i. Klor bleker huden, og det er nettopp det du vil unngå nå." ...står i en artikkel som omhandler hvordan man skal få sommerens brunfarge til å vare lengst mulig. Men hvordan er det mulig, trodde ikke pigmenter kunne blekes så lett? Da kunne vel bare de med pigmentflekker i ansikt bare smurt på klor for å få de til å forsvinne? Dessuten hadde jo ingen villet bade i basseng i syden om dette var sant? Hva tror dere? Her er linken: http://www.dinside.no/php/art.php?id=391889
Gjest Gjest_Mammamia_* Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Du skal vel tilbringe ganske mange timer per dag i bassenget om du skal risikere å være like blek da du reiser hjem som da du kom til syden. Min sønn "bodde" i badebassenget da vi var på Kreta i fjor (han vil ikke bade i saltvann så han var bare i bassenget og ikke på stranda). Han brukte hele tiden solfaktor 20 og han var knallbrun etter 2 uker. Man kan trygt ta seg en svømmetur - eller ti - uten å være redd for å bli bleket av klorvann.
Gjest Gjestfrid Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Dessuten hadde jo ingen villet bade i basseng i syden om dette var sant? Ja det er jo klart, for det viktigste i hele verden er å bli brun...
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Undøvendig å være sarkastisk, veldig mange anseer brunfargen som en viktig bieffekt av sydenturen sin. Det er lov å lure. Men uansett, ja jeg synes jo det hørtes litt rart ut at en apotektekniker skulle si noe sånt. Hadde skjønt det hvis det var snakk om selvbruning, men ikke "ekte" brunfarge. Har jo også hørt om folk som er redd for å dusje når de har tatt solarium fordi de er redd for at fargen skal gå av, men har tenkt også da, at det høres litt rart ut om den skulle gjøre det.
hkarls1 Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Det med at fargen går av etter solarium har jeg nettopp lest om. Det var i begynnelsen når solariumene kom at man sa at man ikke skulle dusje etterpå. Grunnen til det var at det ikke var dusj der, og de ville ikke at folk skulle tro det var uhygenisk. Derfor sa de at det ikke var lurt å dusje med en gang etter solarium. Hehe. Rare greier. Det med å bade i klor har jeg også hørt, men man skal nok bade en god del før fargen blekner. Hehe Men hvertfall ikke bad med hvit bikini i klor
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Hvorfor ikke? Jeg har hvit bikini og bader med den i basseng når jeg er i syden. Det er da ikke noe problem?
hkarls1 Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Det er stor sjangse for at den kan bli gulfarget. Har sett det både på bikinier og gutteshortser.
Nienna83 Skrevet 14. juni 2008 #8 Skrevet 14. juni 2008 Eller grønn av bakterier og slikt i bassenget. Mine har blitt det. Svært uhygienisk å bade i basseng i forhold til sjøen da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå