Gå til innhold

Lille meg er uerfaren og redd

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Lille meg er snart ikke så liten lenger...nærmer meg 18-årsdagen min (ok, for mange her så blir jeg sett på som liten, men juridisk sett så blir jeg snart voksen). Anyways så føler jeg at jeg bare blir mindre og mindre jo eldre jeg blir. Grunnen til det er at jeg er uerfaren...og selvtillitten øker ikke akkurat med alderen. Jeg er ukyssa, har aldri hatt kjæreste og da selvfølgelig aldri hatt sex. Og det begynner å bli rimelig flaut å ikke ha kyssa en gang, med tanke på at jeg snart er 18 og mange på min alder har allerede hatt flere forhold! Tenk om jeg er skikkelig dårlig til å kysse...! Det er flaut å finne ut i en alder av 18, eller 19, eller 20, 21, 22 eller hvor gammel jeg nå måtte være når jeg endelig får prøvd meg...

Vet jeg høres desperat ut, men begynner å bli det også. Har veldig lyst på en kjæreste, noen som er glad i meg og som jeg kan gjøre ting sammen med. En som er der for meg og jeg er der for.

Problemet er bare det at jeg er så helsikes sjenert hvis det er noen jeg er interessert i...rødmer av ingen ting, vet ikke hvor jeg skal ha hendene, vet ikke hva jeg skal si osv...Ikke er jeg en av de peneste heller...Dvs...jeg har pene trekk, er tynn og ganske sporty, men har rødt hår og fregner....virker ikke som noen liker det gitt...

I tillegg er jeg visst ganske kresen selv...har bare vært forelska en gang...men han hadde selvfølgelig kjæreste...det er et år siden jeg møtte han, men tenker på han ennå...Herregud så patetisk!

Noen andre som var litt treig til å "komme igang" med kyssing, klining forhold og alt det der? Håper å få noen tilbakemeldinger av no slag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg var veldig treig av meg, ja. Jeg fikk mitt første kyss da jeg var 22. Nå er jeg 26, og fremdeles jomfru.

Jeg har slitt veldig med sosial angst, så å slippe andre så nærmt innpå meg er rett og slett veldig veldig vanskelig. En ting er at jeg vegrer meg for å møte nye mennesker, siden jeg er så sjenert, og da møter jeg jo ingen potensielle kjærester. En annen ting er at om jeg nå møter en slik potensiell kjæreste, så tør jeg ikke slippe ham innpå meg. Å snakke med en person jeg er interessert i gir meg fullstendig hetta.

Det skal ikke være lett ;)

Men en ting kan du trøste deg med: rødt hår er overhodet ikke frastøtende på noe vis. Det er ikke den vanligste hårfargen (tenk hvor mange blondiner og brunetter det er alle veier), og de aller fleste menn jeg kjenner synes det er spennende med redheads. (ja, på barneskolen og slikt blir rødhårede ofte ertet litt for det, men gutta får øynene opp for hvor sexy det er når de blir litt modnere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Det er ingen ting og tenke på, om du ikke har hatt sex eller kysset noen før har ingen ting og si, så klart du er kanskje ikke så erfaren som mange andre, men hva så? Hvis du finner en som liker deg for den du er så er det bare positivt. Selv er jeg en gutt på 22 år, og jeg hadde hvertfall bare sett på det som positivt, hadde ikke bryd meg noe om det, det har ingen ting og si. Hvis du møter en som hadde syntes det var ett problem så hadde han ikke likt deg for den du er.

Ville heller ha møtt ei jente som ikke var erfaren en ei dame som har ligget med mange, det sier bare litt om åssen type menneske du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk for svar begge to :) Hyggelig å høre at det er håp for meg og ;),

Er egentlig enig med deg Gjest_gjest_* , at hvis han ikke vil ha meg for den jeg er så er han ikke noe å samle på....Men har problemer med å finne noen som vil ha meg i det hele tatt...Synes det er få steder å treffe gutter...skolen er helt utelukket, og jeg er sjelden på fest. Kunne godt ha vært på flere, synes det er morsomt...men det er ikke så mange som holder fester her jeg bor...;)

Tar gjerne imot flere tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Ville bare si at jeg er i samme situasjon som deg. Men jeg er 18.

Huff, det er ikke lett. har hvert avstandsforelsket flere ganger, men klarer ikke å gjøre noe med det. :(

Er faktisk forelsket nå. Men kjenner han ikke en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Been there, done that

Hei

Vil bare si at jeg var ukysset og uerfaren til jeg ble 25. Da hadde jeg fått bearbeidet såpass av min oppvekst som mobbeoffer at jeg begynte å få god selvtillit og tro på meg selv. Jeg hadde det bra med meg selv og mye pga. det fikk jeg meg en herlig kjæreste som får meg til å føle meg enda bedre. Det jeg prøver å si er at det ikke er noen katastrofe å være uerfaren i din alder. Jeg angrer ikke på at jeg ventet på en fantastisk mann i stedet for å få erfaring gjennom å kysse mange frosker. Og siden jeg hadde det så bra med meg selv og visste at denne mannen var så bra, så ble ikke alle rundene med det første ditten og datten så innmari stort heller. Det var naturlig og selv om det kilte i magen, så var det veldig gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lå med en fyr for første gang når jeg var 18, noen vil si det var seint og noen akkurat passe tid. Problemet er bare det at jeg var ikke klar for det på den tiden, jeg hadde vært avstandsforelsket i fyren av og på i evigheter og klarte ikke si nei når han viste interesse, det hele endte ganske ille for min skyld siden han bare var interessert i et ons og jeg trodde jeg var forelsket i ham. Resultatet av alt dette er at jeg nå i en alder av 23 ikke har gjort noe annet enn å bli kysset av to andre gutter. Som jeg har forklart i mange andre forum så har jeg nå et ganske stort tilfelle av forpliktelses angst. Jeg er livredd for å bli avhengig av noen igjen slik jeg var med han fyren, for jeg har ikke lyst til å bli like såret på nytt.

Det jeg prøver å si er at selv om det er mye press på å ha sex tidlig så burde man alltid kjenne etter på om man er klar for det, uansett om man er 14, 18 eller 25. Og være klar over alle de psykiske konsekvensene det har, det sies at man aldri glemmer den første, og jeg må si meg enig i det. Egentlig så hadde jeg ønsket at jeg kunne visket bort hele hendelsen og gjort det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er sjenert. Jeg sliter med det jeg også, men man må bare finne en partner som man er trygg på, og utforske.

Kjenner meg igjen i tanker som "tenk om jeg er dårlig til å kysse". Ville faktisk ikke kysse min typen min på en stund, fordi jeg var så paranoid. Men viste seg at det verste var at jeg brukte så himla mye energi på å tenke og fundere over ting! Selv syns jeg rødt hår og fregner er kjempesøtt, både på gutter og jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor er det du bor da?

Sliter vel selv med samma problem(er gutt)... Traff alikevel ei via MSN, og vi gikk ut sammen en gang. Selvfølgelig endte det slik det måtte: Hu var veldig glad i meg inntill hu fant en annen, dvs. innen 3 dager. Værste var jo at hu aldri hadde vært sammen med noen før.

På fester ol. er alle opptatte :/ Som sagt finnes det jo en hel hau av alternative sjekkeplattformer ;) Er du flink med øya og har et greit nok utseendet så tror jeg ikke det skulle vært et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare det at jeg er så helsikes sjenert hvis det er noen jeg er interessert i...rødmer av ingen ting, vet ikke hvor jeg skal ha hendene, vet ikke hva jeg skal si osv...Ikke er jeg en av de peneste heller...Dvs...jeg har pene trekk, er tynn og ganske sporty, men har rødt hår og fregner....virker ikke som noen liker det gitt...

I tillegg er jeg visst ganske kresen selv...har bare vært forelska en gang...men han hadde selvfølgelig kjæreste...det er et år siden jeg møtte han, men tenker på han ennå...Herregud så patetisk!

Noen andre som var litt treig til å "komme igang" med kyssing, klining forhold og alt det der? Håper å få noen tilbakemeldinger av no slag ;)

Eh.. jeg har rødt hår og fregner og får stadig høre at jeg er pen, så det er nok noen som liker oss.

Tipset jeg vil gi deg er å slappe av, ikke tenke så mye på det, men heller konsentrere deg om å bli kjent med nye folk og få nye venner og impulser.

Ikke ta dette kjærestestyret så alvorlig, da blir man gjerne litt usikker. Fokuser på det positive og bli kjent med hyggelige mennesker, bare legg bort tanken på at menn du synes er kjekke er kjærestemateriale når du skal snakke med dem.

Jeg har nettopp sluttet å være sjenert selv og måtte øve meg på å mingle for å bli kvitt tankene om at folk kanskje ikke ville snakke med meg. Dvs. jeg visste egentlig at det ikke var en rasjonell tanke, men jeg har nok blitt preget av en del mobbing i oppveksten.. og måtte øve meg på å få denne vonde tanken i bakhodet bort. Det som har skjedd etter at jeg begynte å jobbe på denne måten er at jeg har blitt mye mer selvsikker i sosiale sammenhenger og har fått en mye større omgangskrets.

Ang kyssing:

Dersom du skal kysse noen er et godt tips å gjøre omtrent som den som kysser deg (dersom det ikke er ubehagelig på noen måte) og justere kyssingen etter hvordan du selv finner ut at du vil bli kysset etterhvert (man kan jo møtes på halvveien). Det kommer til å gå av seg selv.

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. og så en annen ting: Når du treffer noen du liker godt nok, så kan det tenkes at det er et menneske som får deg til å slappe av litt mer.

Når jeg har møtt mine kjærester har det alltid vært noen jeg har følt at jeg hadde noe til felles med og var trygg på, det har gjerne begynt som vennskap som etterhvert utviklet seg i en annen retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det ! jeg er 19, å fikk ikke kjærste før jeg var 18 år, å de gjorde ikke han jeg er sammen me nå heller...

livet er virkeli hærli, ting skjer når de skal skje..

husker den natten vi hadde sex første gang, vi var ikke sammen en gang, men vi hadde kysset en del ganger, noe som var veldi vanskeli for vi kysset på veldi ulike måter...

vi lå i sengen min å holdt litt på, viss man kan kalle de, så spurte han plutseli om vi skulle gjøre de ! :O men jeg presset fram et ja, å ting skjedde, det var så utroli vondt , så jeg lå der for de meste me smerter.. men han kom , så da var vi ferdige. jeg va sikker på at han hadde gjort me mange jenter før meg, siden han var så frampå...

dagen etterpå ble vi sammen <3

så samme dag satt vi i bilen litt senere på kvelden, så spurte jeg han : hvor mange har du gjort de me før ?

litt usikker på svaret jeg skulle få, men ble så utroli lettet når han sa ingen ! :)

de var deili, han var min første , å jeg han sin <33

nå hat vi snart vært sammen et halvt år =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er en gutt på 28 år.. og jeg er skikkelig begeistret for rødt hår og fregner.. Det er jo bare nydelig! Og dere har også deilig myk og nesten melkehvit hud.. mmm..

Jeg har ikke noe imot hverken blondiner eller brunetter, men redheads er de jeg snur meg oftest etter på gata :P

Og det er ikke noe galt i å være uerfaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette går nok bra skal du se. Jeg er 24 år og har ikke hatt kjæreste siden jeg var 18 (møkkaforhold, så sånn sett har jeg vært singel hele livet). Jeg lider fremdeles ingen nød, du lærer deg etter hvert til at singellivet faktisk slett ikke er så verst. Bare ikke gjør samme feilen som meg å pule rundt på fylla, da dette skaper et fjell av bekymringer for deg. Nei, opp med hodet! Bit sammen tenna, og en dag blir det sikkert vår tur også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente 20

Hei!

Som mange andre her inne, ville jeg bare forsikre deg om at du er ikke den eneste!

Jeg er 20 år, og fortsatt ukysset :) Og jeg har oppdaget at det slett ikke er det værste som kunne skje! Tenk på alle de erfaringene jeg ikke ville hatt, som jeg heldigvis ikke har! En dag treffer både meg og deg en gutt som er verdt å kysse, og det tror jeg blir minst like bra som alle andre sine kyss :)

Mange gutter liker dessuten tanken på at de blir den første vi har valgt som får lov til å røre det området ved oss, og ser slett ikke på det som noe negativt..

Og så er det enklere å "lære opp" en som er uerfaren enn en som tror hun/han kan det fra før ;)

Lykke til, å ikke tro at du er mindre verdt av en så liten ting =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Jeg var ukysset fram til jeg var 25 jeg!

Og min erfaring etter det er at man alltid må vende seg til ny partner når det gjelder yssing og kosing, så det kan bli litt famling og tilvenningstid selv om man er erfaren også!

Mitt råd er å ikke fokusere på det å få seg kjæreste. Vær heller fokusert på å få det andre i livet på plass: prioriter venner, familie, utdanning, jobb og andre interesser. Først når jeg hadde funnet roen med meg selv var jeg klar til å gå inn i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk for alle svar :) Føler meg litt bedre etter å ha lest alt sammen :) Nå har jeg blitt 18 og "voksen", men må vel bare smøre meg med tålmodighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_kine_*

hei. tror ikek det er noe å stresse for, hårfarge og alt sånn spiller ingen rolle, bare være deg selv. Har nesten akkurat fått mitt første kyss, men endte dårlig. Han bestemte seg dagen etter vi ble sammen at han ville tilbake til ex'en. Tar det ikke tungt, synes det er greit å fått masse nok erfaring fra det. Ble kjent på jobben, så prøv å gjøre andre ting, sånn som kurs eller bare få deg en jobb. Lykke til og bare prøv å ha det gøy og ikke tenkt på hva alle andre mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...