Gå til innhold

Pusse opp badet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på hvor mye det koster å pusse opp et bad?? Hele badet må pusses opp... Og hva har man lov og gjøre selv på et slikt rom??

Skrevet

Vi har også planer om å gjøre noe med badet etter hvert. Det er på ca 4 m2. Vi forhørte oss litt om priser og fikk vite at vi måtte gjøre regning med at det kom til å koste en plass mellom 100.000 og 150.000,-. Da gjør vi regning med å få fagpersoner til å gjøre alt.

Prisen vil variere veldig ut fra hva du har tenkt å gjøre med badet. Skal du ha fliser blir det dyrere enn baderomstapet og gulvbelegg f. eks.

Skrevet
Vi har også planer om å gjøre noe med badet etter hvert. Det er på ca 4 m2. Vi forhørte oss litt om priser og fikk vite at vi måtte gjøre regning med at det kom til å koste en plass mellom 100.000 og 150.000,-. Da gjør vi regning med å få fagpersoner til å gjøre alt.

Prisen vil variere veldig ut fra hva du har tenkt å gjøre med badet. Skal du ha fliser blir det dyrere enn baderomstapet og gulvbelegg f. eks.

Ja er vel noe slikt vi må regne med. Vi vil helst ha fliser på golvet, men har snakket om baderomsplater på veggene (visst vi finner noen vi liker), ellers blir det fliser på veggene også....

Takk for svar forresten :)

Gjest Gjest
Skrevet
Lurer på hvor mye det koster å pusse opp et bad?? Hele badet må pusses opp... Og hva har man lov og gjøre selv på et slikt rom??

Vi har et bad på 7 kvm og med alt så kom det på ca 150000, da inklusiv eik innredning, steamdusj, massasjebad, innebygd klosett, fliser på vegger og gulv og varmekabler.

Skrevet

Et bad på 6 kvm uten rørleggerjobb,elektrikerjobb uten do,dusj,vask så kom det på 140 000. Synes det er altfor mye.

Skrevet

Kommer veldig an på hvor man kjøper fliser, om man gjør det meste selv, om man må flytte på vann og sluk osv. En venninne av meg pusset opp badet for noen måneder siden. Tipper badet hennes er på ca. 7 kvm. De la fliser på gulv og vegger, kjøpte ny baderomsinnredning og klosett, men flyttet ikke vann og sluk. Dusjen byttet de ikke. Oppussingen kom på ca. kr 35.000. Da kostet baderomsinnredningen 12.000. Flisleggingen gjorde de selv.

Du kan gjøre det meste bortsett fra rørleggerarbeid (tror jeg) selv.

Jeg kjøpte nylig fliser (inkl. lim og fuger osv.) til to bad, et på 10 kvm og et på 5 kvm. Dette kostet ca. kr 15.000 på Megaflis og da valgte jeg ikke de rimeligste engang! Resultatet ble veldig flott. Jeg var "overalt" og kikket på fliser og Megaflis har både bra utvalg og veldig hyggelige priser. Nå har vi fått hjelp til leggingen av fliser, så har betalt litt for det (husker ikke helt hvor mye) og vi har hatt ganske omfattende rørleggerarbeid. Har fått en saftig regning fra rørleggeren, men likevel er vi ikke i nærheten av de summene som mange har snakker om (150.000!) og vi har da lagd TO bad.

Jeg tror det fort blir veldig dyrt om man f.eks. går til Bademiljø og ber om et pristilbud derfra. Der er ALT i utgangspunktet veldig dyrt.

Jeg har en annen venninne som gjorde dette og fikk en pris på kr 110.000 for hennes knøttebad på 4 kvm. Og det verste er at da hadde de egentlig valgt litt rimelige løsninger (ikke fliser på alle vegger, litt rimelig baderomsinnredning osv.). Huff.. (Det var forresten ikke hos Bademiljø, men en eller annen forhandler.)

Gjest Gjest
Skrevet

Så må du huske at skal du selge i de neste årene så får du intet igjen dersom du har gjort det selv. Jeg som kjøper ville ha krevd dokumentasjon for riktig arbeid hvis ikke så hadde jeg regnet med at badet hadde måttet tas på nytt og mitt bud hadde vært deretter. Kan jo hende at dere fant en dum kjøper som bare så det pene badet og ikke brydde seg om selve arbeidet.

Skrevet
Så må du huske at skal du selge i de neste årene så får du intet igjen dersom du har gjort det selv. Jeg som kjøper ville ha krevd dokumentasjon for riktig arbeid hvis ikke så hadde jeg regnet med at badet hadde måttet tas på nytt og mitt bud hadde vært deretter. Kan jo hende at dere fant en dum kjøper som bare så det pene badet og ikke brydde seg om selve arbeidet.

Neivel. Du har nok rett. En potensiell kjøper vil nok ikke gi mer for en leilighet som har et strøkent bad (som er flislagt av eierne selv) enn en for en leilighet som har et råttent bad fra 1980 :ironi:

Alle boligkjøpere KREVER dokumentasjon på alt arbeid som er gjort i boligen fra den ble bygget og til dagsdato. Stakkars deg om du har mistet en kvittering :hakeslepp:

Jeg sier IKKE at aldri skal bruke fagfolk. For alle del bør man det i mange situasjoner og må i andre, men det kan ofte være rimeligere å sette sammen sin egen "pakke". OG det andre poenget mitt er det at man KAN faktisk gjøre mye selv om man synes at det er greit. Du MÅ ikke ut med 150.000 for et nytt bad.

Gjest Evine
Skrevet
Vi har et bad på 7 kvm og med alt så kom det på ca 150000, da inklusiv eik innredning, steamdusj, massasjebad, innebygd klosett, fliser på vegger og gulv og varmekabler.

Er imponert over at du klarer å få så mye inn på et så forholdsvis lite bad .. Jeg har et bad på 8,5 kvm - men jeg valgte å fjerne badekaret for å få det luftigere .. Trodde steamdusjer var forholdsvis store?

Skrevet
Er imponert over at du klarer å få så mye inn på et så forholdsvis lite bad .. Jeg har et bad på 8,5 kvm - men jeg valgte å fjerne badekaret for å få det luftigere .. Trodde steamdusjer var forholdsvis store?

Kanskje det er en sånn dusj og bad i ett sak det er snakk om her! Sitter også og plundrer med å få plass til alt på et baderom så vet at det er utrolig hva man faktisk får plass til ;)

Skrevet

Jeg pusset opp et 4 kvadrats bad fra grunnen i fjor.

Kjøpte det aller meste på Megafils, fikk hjelp av faren min og gjorde mye sjøl - men brukte en rørlegger og en elektriker til de tingene som måtte gjøres av fagfolk og rundt regnet kom det hele på rundt 25.000.

Flyttet ikke på noe av sluk o.l. men kjøpte badekar, toalett og baderomsinnredning nytt.

Skrevet

Enig i at det er dyrt med bad, men det var da noen veldige priser dere hadde fått...

Vi pusset nettopp opp et bad på ca 3,5 kvaderat.

Vi har fliser på gulv og vegger. Doen, blandebatteri til vask og dusj kjøpte vi ikke nytt, men innredning på 90 cm med vask, speil og lys kjøpte vi ny. Dusjhjørne kjøpte vi også nytt. Vi hadde fliselegger og rørlegger til å gjøre alt. Det kom på ca 50000 kroner.

Gjest Evine
Skrevet

Det er vanvittig dyrt .. hos oss kommer dusj, baderomsmøbler, endel av flisene og vegghengt toalett på litt over 100.000.. Har ikke fått pris på flislegging ennå, men jeg regner i underkant av 200.000 for alt ..

Det er dyr, men tidløst og alldeles nydelig - og det kommer ikke til å gjøres igjen så lenge vi bor her ..

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal pusse opp badet nå, og har fått et firma til å gjøre følgende: demontere alt (do, Skap etc), nytt rørsystem, membran, varmekabler, downlights, flislegging og montering av nye møbler. Dette betaler vi 110 000,- for og de var de rimeligste. Møbler og fliser er utenom.

Membran skal vel helst legges av fagfolk, hvis du gjør det selv så er det viktig å ta bilder under prosessen for å ha "bevis" overfor forsikringsselskap osv. Fliser kan du jo også legge selv, men alt som har med rør og elektrisitet må du få en autorisert fagmann til å ta ellers kan det hende du sitter med skjegget i postkassa i tilfelle vannskader mm..

Gjest Gjest
Skrevet
Vi skal pusse opp badet nå, og har fått et firma til å gjøre følgende: demontere alt (do, Skap etc), nytt rørsystem, membran, varmekabler, downlights, flislegging og montering av nye møbler. Dette betaler vi 110 000,- for og de var de rimeligste. Møbler og fliser er utenom.

Membran skal vel helst legges av fagfolk, hvis du gjør det selv så er det viktig å ta bilder under prosessen for å ha "bevis" overfor forsikringsselskap osv. Fliser kan du jo også legge selv, men alt som har med rør og elektrisitet må du få en autorisert fagmann til å ta ellers kan det hende du sitter med skjegget i postkassa i tilfelle vannskader mm..

Edit badet vårt er forøvrig på ca 7 m2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...