Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest angreren
Skrevet

Hei

Hvis man har kjøpt kamera over disk så har man vel ingen rett til

å angre? Så fremt det ikke er noe galt med kameraet?

Jeg har kjøpt meg nytt kamera fordi jeg syntes mitt gamle fungerte dårlig.

Nå, etter å ha kjøpt et nytt, fant jeg ut at det bare var å fikse på en ting

på det gamle for å få det til å fungere ok. Helt idiotisk av meg selvsagt

å ikke ha sett det før, men....Her er jeg altså, og angrer derfor på mitt nye

kjøp av kamera, men det er vel for sent nå frykter jeg!?...

Jaja, så har jeg hvertfall lært...hrmf... :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Spørs litt hvor du har kjøpt det da, og om du har brukt det. Elkjøp har vel f.eks en ganske gunstig byttepolicy. Ville ha prøvd meg, kanskje får du i det minste en tilgodelapp. Du kan jo si at du ikke er mer fotnøyd med det nye kameraet enn med det gamle, og at det jo var grunnen til at du kjøpte nytt i utgangspunktet.

Skrevet

Når du har kjøpt en vare over disk har du etter loven ingen angrerett nei. Men, alt håp er vel ikke ute. Elkjøp gir sine kunder 30 dagers angrerett, og kanskje finnes det flere butikker som gjør det samme?

Hvis jeg var deg ville jeg gått tilbake til butikken og spurt fint om det kunne være mulig å heve kjøpet. Selv om butikken ikke er forpliktet til dette, kan det jo være at de er villige til å gi deg denne ekstra servicen om kameraet ikke er brukt.

Om du ikke kommer noen vei i butikken, kan du kanskje få en god pris for et ubrukt kamera på en nettauksjon? Om du ikke får full pris, er det en mulighet for at du kan få igjen en del av pengene om du selger kameraet. Får du ikke prisen du vil ha for det nye kameraet kan du prøve å selge det gamle?

Håper det ordner seg for deg på et vis, lykke til!

(Ekstratips: Jeg har laget med en regel der jeg gir meg selv en dags betenkningstid for hver 300 kr noe koster. Skal jeg kjøpe et kamera til 3000 kroner, venter jeg 10 dager før jeg kjøper det. Slik får jeg tid til å tenke litt bedre over om jeg virkelig trenger det jeg vil kjøpe.)

Gjest Tjolahopp
Skrevet
Hei

Hvis man har kjøpt kamera over disk så har man vel ingen rett til

å angre? Så fremt det ikke er noe galt med kameraet?

Jeg har kjøpt meg nytt kamera fordi jeg syntes mitt gamle fungerte dårlig.

Nå, etter å ha kjøpt et nytt, fant jeg ut at det bare var å fikse på en ting

på det gamle for å få det til å fungere ok. Helt idiotisk av meg selvsagt

å ikke ha sett det før, men....Her er jeg altså, og angrer derfor på mitt nye

kjøp av kamera, men det er vel for sent nå frykter jeg!?...

Jaja, så har jeg hvertfall lært...hrmf... :sur:

Nei, man har ingen automatisk angrerett når man kjøper over disk. Men, mange butikker er ganske greie på det der uansett og det skader jo uansett ikke å spørre. ;)

Hvis du ikke får levert det tilbake kan du jo prøve å få solgt det på finn eller noe sånt.

Gjest Ansjoni
Skrevet

Hvis det er nylig innkjøpt og ubrukt, så vil jeg tro at de fleste butikker vil la deg bytte. Selv om man ikke har noe krav som kunde å få byttet en feilfri vare, så er de fleste ganske greie på dette punktet.

Gjest angreren (ts)
Skrevet

Takk for svar! Kameraet er helt nytt og ubrukt, og det er faktisk kjøpt på elkjøp, så da er det kanskje håp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...