Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva gjør man når man er forelsket i en venn som ikke føler det samme? På den ene siden har man lyst til å trekke seg unna og ikke ha noe mer kontakt, men vennen har jo ikke gjort noe feil, og man har jo gode følelser for vedkommende. Samtidig må man tenke på seg selv også, for det er forferdelig å være i nærheten av en man aldri kan få. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva gjør man når man er forelsket i en venn som ikke føler det samme? På den ene siden har man lyst til å trekke seg unna og ikke ha noe mer kontakt, men vennen har jo ikke gjort noe feil, og man har jo gode følelser for vedkommende. Samtidig må man tenke på seg selv også, for det er forferdelig å være i nærheten av en man aldri kan få. Hva synes dere?

Det kommer jo an på hva du klarer å leve med. Generelt tenker jeg at et ordentlig vennskap er umulig hvis den ene har sånne følelser, er du en ekte venn skal du jo for eksempel kunne glede deg hvis vennen din får seg kjæreste...

Syns også det kommer litt an på om vedkommende vet om dine følelser. Tror jeg hadde følt meg litt "snytt" hvis jeg trodde jeg hadde en nær venn som det i ettertid viste seg at egentlig hadde en helt annen agenda for "vennskapet". Det kan jo hende at den du er forelsket i ville gjort og sagt andre ting hvis h*n hadde visst om dine følelser.

Det er vel også noe med at det er lite vits å ha venner som på en eller annen måte gjør deg vondt eller gjør deg ulykkelig. Det går an å tone ned vennskap selv om vennen ikke har gjort noe feil. Det at du er ulykkelig forelsket i vedkommende burde da være evig grunn nok til å ikke pleie et vennskap som bare gjør deg ulykkelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...