CeeCee Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 (endret) Vi skal en uke til Split og har lett på nettet etter hoteller. Vi vil bestille på forhånd, men synes det er vanskelig å finne et sted i sentrum som ikke er altfor dyrt. Er det lurt å bare bestille hotell den natten vi kommer ned, og natten før vi skal hjem og reise litt rundt der nede? Vi har nemlig planer om å ta en tur til Dubrovnik, men lurer på hvor lang tid det tar å kjøre ned, eller med buss/ tog etc. Mulig vi ønsker en øytur også der nede... Vi vil ha et hotell med air condition i og med at vi skal ned dit i slutten av juli, og vil bo nær sentrum, eller et sted i nærheten hvor det er enkelt å komme seg til og fra sentrum. Tar også gjerne imot andre tips. På forhånd takk! Endret 13. juni 2008 av CeeCee
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 For å kunne hjelpe, hvilket privnivå er det snakk om? Sånn ca?
Gjest Alex Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Bo privat. Bedre verdi for pengene. Jeg gjør det stort sett hver gang jeg er i Kroatia, Serbia eller B&H. I Spilt er utvalget meget stort. Trenger ikke bestille noe på forhånd. Finner lett muligheter ved kontoret langs strandpromenaden eller borte ved jernbanestasjonen.
CeeCee Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2008 Takk for svar! Vi må bestille hotell første natten vi kommer ned dit, for vi kommer så seint ned dit, og orker ikke å springe rundt å lete etter overnatting da. Er det lett å få bo privat nær sentrum? Har de som leier ut air-cndition? Får man et rom med eget bad? Ønsker gjerne å vite mer om dette.
missLynch Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Anbefaler å ta båt ut til øya Hvar, jeg. Der er det nydelig, og det er veldig lett å finne privat og billig overnatting. Bussturen fra Split til Dubrovnik er ganske lang. Og det ble forferdelig varmt på bussen...
CeeCee Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2008 (endret) Takk for svar! Ja, Hvar ser nydelig ut, så det blir gjerne en tur dit. Vi tenkte å leie bil for å selv kjøre til Dubrovnik dersom det blir aktuelt. Endret 15. juni 2008 av CeeCee
CeeCee Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2008 For å kunne hjelpe, hvilket privnivå er det snakk om? Sånn ca? Vel, vi hadde ikke tenkt å innkvartere oss hos en vanlig familie, men tenkte mer leilighet med ett soverom, air condition og helst med balkong så vi kan nyte kveldene.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Vi bodde på Hotel Peristil, og det kan virkelig anbefales. Kjempesentralt, det ligger i muren i gamlebyen, og betjeningen er veldig hyggelige. Hotel Peristil Men jeg har inntrykk av at det er veldig populært og blir fort fullt.
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Ta en titt på denne siden: http://www.telefonirati.com/split.htm Og, du - Hvar MÅ dere bare besøke. Øya er nyydelig!
Brunette88 Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Jeg elsker Split! Har vært der hver eneste sommer siden jeg var liten jente. Første året jeg ikke skal til Split faktisk...nesten litt rart. Men, sist vi var der bodde vi privat, tok deg 2 min ned til stranden, HELT perfekt. Skal se om jeg finner visittkortet.
CeeCee Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2008 Jeg elsker Split! Har vært der hver eneste sommer siden jeg var liten jente. Første året jeg ikke skal til Split faktisk...nesten litt rart. Men, sist vi var der bodde vi privat, tok deg 2 min ned til stranden, HELT perfekt. Skal se om jeg finner visittkortet. søren også.... å har vi allerede bestilt leilighet.... Gjennom http://www.croatianvillas.com/ Vet kke hvordan det er med avbestilling o.l. ved dette nettstedet, men tar imot tips så ser vi hva vi kan gjøre. Tar gjerne imot flere tips fra deg som kjenner byen
CeeCee Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2008 PS: Vi var inne og søkte på hotell og de fleste var nå fullbooket, og de som var ledige lå på 10 000 - 14 000 for en uke. Det er i drøyeste laget for oss nå. Man må nok være tidlig ute skal man få en god deal. Vi skal på en annen ferie også i sommer, så pengene flyr. Vi har booket en leilighet til ca. 6000 istedenfor hotell. Da har vi vår egen lille suite.... hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå