Gå til innhold

HJELP - oppdretter og uoppdragen hund

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_camilla_*
Skrevet

Hva skal vi gjøre? Planen var at vi skulle besøke oppdretter for å kikke på hund til oss selv i helgen. Men vi er barnevakt til en fullstendig uoppdragen hund til noen i familien. De skulle egentlig hente hunden i dag, men nå må den plutselig være hos oss hele helgen.

Det vil si at den må i det minste være med i bilen når vi skal til oppdretter.

Men å komme med en fullstendig uoppdragen hund når vi skal treffe oppdretter for første gang for å komme på valpelisten deres er vel ikke akkurat lurt?

Burde vi avlyse turen?

Takk for innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bare forklar situasjonen til oppdretteren du..

Oppdretterne er jo bare mennesker, mulig hun til og med har noen råd å komme med for å gjøre hunden mindre uoppdragen.

Gjest Gjest_camilla_*
Skrevet

Sikker? Den er helt bajas. Virker sikkert ikke som vi har peiling overhode når vi kommer draende med den.

Vi kikket så lenge og har veldig lyst på valp fra akkurat den oppdretteren.

Dette er kjedelig altså..

Skrevet
Sikker? Den er helt bajas. Virker sikkert ikke som vi har peiling overhode når vi kommer draende med den.

Vi kikket så lenge og har veldig lyst på valp fra akkurat den oppdretteren.

Dette er kjedelig altså..

men det er jo ikke din hund, det er jo ikke du som er skyld i at den oppfører seg slik.

Du kan jo ringe oppdretter, fortelle situasjonen du er i, formulere det slik at "Dette er en hund du passer for noen, han er litt vilter og spør om oppdretteren synes det er greit at hunden er med, eller om hun foretrekker at dere kommer senere."

Men du må jo gjøre det du føler er mest naturlig. Er jo litt dumt for oppdretter å plutselig få avlyst et besøk også.. kan jo gi et negativt inntrykk det også i og for seg..

Skrevet

Kan du spørre noen familien/venner/naboer om å passe hunden for dere?

Gjest Gjest_camilla_*
Skrevet

Har akkurat flyttet hit vi bor så har ingen venner eller naboer vi kan spørre. Nærmeste familie er en time forbi oppdretteren, men det er nok kanskje den beste løsningen.

Hunden vår skal i allefall bli veloppdratt for det er slitsomt men en hund som ikke kan være med over alt.

Skrevet

Da tror jeg at jeg hadde kjørt den timen ekstra for å få vært hos oppdretteren i ro og fred..

Gjest Gjest_camilla_*
Skrevet

Tja, det er vel kanskje det beste? Problemet er bare at jeg skal på reunion senere på kvelden så har egentlig bare strake veien.

Mest lyst til å ringe å si til eieren at de nesten må hente hunden som avtalt.

Gjest Gjest_camilla_*
Skrevet

Må nesten le litt av det hele. Får i allefall testet hvordan det er å ha hund når det ikke passer, og det er jo noe vi bare må vende oss til siden vi skal få vår egen. Aldri så galt at det ikke er godt for noe ;)

Skrevet

Siden dere har planer som ikke gjør at det passer å passe hunden lenger enn det som egentlig var planen, så er det jo ikke galt av deg og ringe eierene så de kan hente hunden sin. For så vidt jeg skjønte så skulle de ha hentet den idag uansett?

Skrevet

Ville først og fremst spurt de som eier hunden om de kunne hentet den som avtalt og hvorfor.

Om de ikke har mulighet, ville jeg ringt oppdretter, tatt med hunden og bundet den fast utenfor bilen i skyggen. Da slipper du ta den med inn, den får ikke knøvla valpen deres og oppdretter trenger ikke forholde seg til den. Dere har vel ikke tenkt å være hos oppdretter i fem timer heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...