Gå til innhold

Blomsterhjelp... bordpynt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha hvit duk, med sølvduk/løper på midten... har små telys glass jeg skal ha på bordene... annenhvert bord med telys, og annenhvert bord med blomster oppi telysglassene... var i lokalet forrige uke, og det er stolene konge/bondeblå.. og samme farge på gardiner.. resten av lokalet er furupanel og parkett... så kommer spørsmålet mitt... jeg kan ingenting om blomster.. noen som vet om noen fine hvite blomster som er litt lyseblå, svakblå blomster som kunne passe inn her??

stilen er litt elegant, med barokk servietter og lysekroner og lignende stæsj...

jeg har vært inne på lyseblå hortensia. disse kan jeg da dele opp i små buketter og sette nedi..... men er usikker altså.... kan så lite om blomster, så blir glad for litt tips!

PS blomstene skal stå over natten i lokalet, så de må tåle romtemperatur i ca et døgn uten å bli stygge..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært innom en blomsterbutikk for å spørre om råd der? De burde jo ha greie på blomster, og da tenker jeg spesielt med tanke på at de må stå over natten.

Har dessverre ikke noen særlig greit på blomster jeg heller. Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Avkuttede hortensia i en bolle med vann skal gå bra! Mamma har pyntet med det hjemme ved store feiringer og da gjerne dagen i forveien. Er kjempefint og passer utrolig godt til barokk-stilen!

:bryllup:

Skrevet

Hortensia er absolutt nydelig :)

En annen blå blomst som ofte blomsterbutikker har er fresia (kommer i flere varianter. Hvit, lys blå til mer mørk blå som heller litt mot lilla ++) Den lukter også helt nydelig :) Ellers liker jeg veldig godt prærieklokker, de er fantastisk naturlig flotte - men nå ble jeg plutselig litt usikker her på om de finnes i blått, eller om de bare finnes i hvitt.. hehe...

At blomstene må stå over natten i vann skal ikke være noe problem. Prøv å få satt dem kjølig så hjelper det litt, så kan de heller settes ut like før.

Men gjør som Shabana sa: gå i en blomsterbutikk og hør :) Der kan de helt sikkert hjelpe deg. Lykke til! :)

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Trådstarter: hvor er det du skal gifte deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...